Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


M83 - Hurry Up. We're Dreaming.

Etter den fengende singelen, tenkte jeg at jeg får høre igjennom hele albumet. Jeg ble ikke skuffet. 8/10
Let the voice of love take you higher
  • 0
Miles Davis - Bitches Brew

Et utfordrene men fortsatt ekstremt avslappende album. Slike mesterverk kommer sjeldent. Noe av det beste jeg har hørt. Joe Zawinul og Chick Coreas kvalitetsspiling kombinert med John McLaughin og ikke minst Miles Davis selv, skaper en lyd utenom det vanlige.
  • 0
Siterer Kommandoh:
Miles Davis - Bitches Brew

Interessant artist. Hørt alt for lite av sjangeren selv, men har i det siste hørt litt av Paul Chambers' "Bass on Top". Merker at det er uvant musikk, men som du sier er den veldig avslappende og annerledes.

Siste album var vel "Meanwhile, Back in Communist Russia" med albumet "Indian Ink". Helt okay, verken mer eller mindre. Bør kanskje høre mer av det.
  • 0
Siterer Nero The Elder:
men har i det siste hørt litt av Paul Chambers' "Bass on Top"


Et deiligt album det der.

Miles Davis anbefales sterkt. Bitches Brew er kanskje litt spesielt, men det er også på grunn av det albumet at jeg liker han såpass godt.
  • 0
Mastodon
Remission

Tungt og hardt. Et flott gjennomført og underholdende album fra start til slutt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Lou Reed & Metallica
Lulu

Hørte hele greia og ga det en sjanse. Verdt det?

Nei. Jeg har ikke ord for hvor skuffa jeg er over dette. Etter venting på nytt materiale fra Metallica siden 2008, er det dette jeg får servert. Metallica som backingband med en gammel tufs som snakker når han synger som hovedperson. Dette er kjedelig og ikke underholdende musikk som bare er til for å høres fancy og kreativt ut, noe som ikke hjelper når musikken ikke gir meg noe. Jeg glemmer sangene med en gang neste begynner, spesielt de på over 10 minutter. Hva er vitsen? Ta "Junior Dad". Sangen varer i nesten tjue minutter, og de siste ni minuttene består kun av fioliner som spiller samme melodi konstant, i ni jævla minutter. Skal det være vakkert? Skal dette vekke følelser? Herregud, give me a break.

Ikke at Metallica er like fantastiske som alltid, faktisk vil jeg si at dette er det verste jeg har hørt av dem. Og hvor er James? Jeg hadde forventa han skulle synge masse, men Lou fuckings Reed snakke-synger hele tida, med James i bakgrunnen og på refreng på tre sanger! Tre! Dette er uakseptabelt! Dette er ikke det Metallica-fans har ventet på siden 2008! Dette er det ingen metall-elskere som vil bruke penger på! Dette er dårlig! Dette er elendig! Dette er HELT. JÆVLIG!

Hvordan kunne de tro at stemmen til Reed ville høres bra ut? Jeg begynner nesten alltid å le når han først åpner stemmen på sanger som "Pumping Blood" og "The View". Det virker som om de gjør narr av oss, at de lagde dette makkverket av et album med vilje, med full viten om det kom til å suge verre enn Justin Bieber eller Eminem's "Recovery"! Dette er ikke hørbart!

Ok, det er to sanger som kan funke. Som kunne vært bra. Dette er "Iced Honey" og i litt mindre grad "Dragon". Det høres fett ut, jeg liker det, men så kommer Lou Reed og tar totalt over. "A marriage made in heaven"? Ikke faen, dette er partnerskapet fra det laveste punktet i helvete!

Patetisk er det. Jeg er flau over Metallica. Sanger som dette gjør meg flau over å elske Metallica. Det har aldri skjedd før. Ikke engang på St. Anger. Det er vanskelig å glemme dette. Etter venting på nytt materiale siden 2008, er det dette som slår meg i ansiktet. Jeg ga det en sjanse, men det var ikke mye verdt. Jeg ble slått i bakken, og der er jeg enda. Sjokket har ikke gitt seg.

Altfor langt, ikke noe fete vokaler, tragisk arbeid av Metallica, en av verdens verste vokalister som hovedgreie, og patetiske forsøk på å vekke følelser. Tekstene suger også. "I am the table"? whatdafack

Hva er det å si bortsett fra at dette var tragisk. Mer enn tragisk. Trist er det. Trist som faen. At mitt kjære favorittband har sunket så lavt. Fysj.

Beste låter? INGEN

1/10

Fuck dette, jeg stikker og hører på Master of Puppets.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jeg tør ikke å høre Lulu

Men det er ikke vits å ta det for seriøst egentlig, dette er vel bare et lite sideprosjekt. Tviler på at det kommer til å bli noen turné eller noe med Lou Reed, og forhåpentligvis forsinker ikke dette arbeidet med Metallicas neste studioalbum.

Sist hørt: Kyuss - Welcome to Sky Valley

Jeg må høre på mer stonerrock. Albumet har et seigt lydbilde med feit gitar hele veien, gode trommepartier og dyp bass - akkurat sånn det skal være. Stort mer er det ikke å si, egentlig. Veldig godt gjennomført, og veldig fett. Anbefales hvis du liker rock eller metal, eller vil få en god introduksjon til stonersjangeren.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
^Siden Kyuss regnes som det første stonerrock bandet dersom man ikke teller med Black Sabbath som av noen regnes som det første bandet i sjangeren. Av den grunn så stiller jeg meg helt og holdent bak Zook.

Deadmau5 - 4x4=12.

Man kan si hva man vil om elektronisk musikk. Men det endrer ikke på det faktum at denne skiva som er produsert av en av verdens største aktører innenfor sjangrene holder god kvalitet. Mange av sangene holder høy kvalitet av oppbygging, høydepunkt, og roe ned det hele. Slik som er vanlig innenfor progressive house. Unntaket er "one trick pony" som jeg avskyr sterkt..

Anbefales sterkt innenfor elektronisk musikk. 8/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Mastodon - The Hunter
Dette begynner jeg å like mer og mer nå. Grumsete gitarriff i samme gate som Isis i bakgrunnen av mer melodiøst gitarspill. Stargasm er kul og The Sparrow var en syk avslutning.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Iron Maiden - The Number of the Beast

Satte den i stereoen på full guffe. Fikk meg til å hukse hvorfor Iron Maiden er favorittbandet mitt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • Zook
  • Zook
David Bowie - Low (1977)

Liker at det begynner som et ganske konvensjonelt rockealbum med de korte låtene Speed of Life og Breaking Glass, og utvikler seg til å bli nærmest eksperimentelt og utilgjengelig på de avsluttende ambient-sporene Warszawa, Art Decade, Weeping Wall og Subterraneans. Bra stemning på hele albumet, mye variasjon og godt strukturerte låter. Liker det bedre for hver gang jeg hører det.

Sterk 8/10

Beste låter: Speed of Life, A New Career in a New Town, Warszawa


Megadeth - TH1RT3EN (2011)

En skikkelig nedtur etter fantastiske Endgame fra 09. Etter min mening er Megadeth på sitt beste når de spiller sanger med høyt tempo og masse gitarsoloer, som for eksempel Holy Wars, Wake Up Dead og Hangar 18. På TH1RT3EN er det dessverre tregt tempo og få halsbrekkende gitarsoloer å finne. Ble ganske kjedelig og forutsigbart i lengden. Men det høres da ut som Megadeth og det er selvsagt noe fet riffing og solid tromming her. Men dersom dette er deres siste album, noe Dave har sagt at det sannsynligvis blir, er det en kjip måte å avslutte på.

Sterk 5/10

Beste låter: Never Dead, Black Swan, Public Enemy No. 1


Brian Eno - Ambient 1: Music for Airports (1978 )

Tja. Ikke mye å fokusere på her, sporene er langdryge og inneholder ikke spor av variasjon. Ikke at det ikke er meningen. Passer godt å høre mens man leser en bok, slapper av på sofaen eller rett og slett skal sove! Har forøvrig ikke hørt albumet på en flyplass enda, men det er vel det mest ideelle.


Lou Reed & Metallica - Lulu (2011)

You're sleeping over, right?
  • 0
Tom Waits - Bad as Me

Visste ikke at han hadde sluppet ny plate før Zook fortalte meg det.
Og glad er jeg for at han gjorde det, for dette er noe av det beste jeg har hørt i år.

Har nå hørt igjennom fire ganger.
Det er noen låter hvor jeg får følelsen av å ha hørt dem før, men de er ikke dårlig av den grunn.
Og de fleste låtene holder det geniale nivået av orginalitet som bare Tom kan levere, noe spesielt "Hell Broke Luce" er et bevis på.

Har ingen favorittlåt enda, for de er alle gode.
Overall er det definitivt en av de beste platene hans.
Vel verdt å ha i hylla.
Spesielt når platene kom i en fansy bok, med bilder og låttekster.

Sterk 9/10
  • 0
Toxicity- System Of A Down

Får vel anmelde ordentlig da..

Plukka det opp for 50kr på en butikk i Danmark, tenkte det var verd å prøve, visst var det!

Hele CDen starter med Prison Song som tar opp feil med USAs fengselssystem. Serjs vokaler skifter toner gjennom sangen og det høres fantastisk ut, kombinert med heftige skrik fra gitaristen.

Hver sang har en mening bak seg, noe SOAD finner feil i samfunnet idag, som bør fikses på. Vokalene er fantastiske, Serjs stemme kombinert med gitaristens er som peanøttsmør og sjokade, nydelig. Tekstene er av sterk variasjon, noe som skiller SOAD fra alle andre band, nydelig bare, nydelig.

Høydepunktet er "Aerials", "Toxicity" og "Chop Suey", sistnevnte er kanskje en av de beste sangene innenfor rock i historien, etter min mening.

Nydelig album, verdt et kjøp!

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Jay-Z
The Blueprint

Helt sinnsykt bra. 10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Tommy Kvaernerud:
Tom Waits - Bad as Me

Visste ikke at han hadde sluppet ny plate før Zook fortalte meg det.
Og glad er jeg for at han gjorde det, for dette er noe av det beste jeg har hørt i år.

Har nå hørt igjennom fire ganger.
Det er noen låter hvor jeg får følelsen av å ha hørt dem før, men de er ikke dårlig av den grunn.
Og de fleste låtene holder det geniale nivået av orginalitet som bare Tom kan levere, noe spesielt "Hell Broke Luce" er et bevis på.

Har ingen favorittlåt enda, for de er alle gode.
Overall er det definitivt en av de beste platene hans.
Vel verdt å ha i hylla.
Spesielt når platene kom i en fansy bok, med bilder og låttekster.

Sterk 9/10


Godt å høre! Er så og si helt enig med deg. Kjøpte vinylutgaven selv og det var et godt kjøp. Masse bra låter, spesielt Hell Broke Luce som du nevner, men også Talking at the Same Time, Bad As Me, Back in the Crowd osv.

Siterer Predator:
Jay-Z
The Blueprint

Helt sinnsykt bra. 10


Fikk den i posten på blå vinyl (!) i går!

Eksemplar 1876 av 2001!
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Cherno:
Hver sang har en mening bak seg, noe SOAD finner feil i samfunnet idag, som bør fikses på.


Lady Gaga med slemme kjærester, Rise Against og Katy Perry med anti-homofobi, System of a Down som kritiserer det meste USA gjør. Hørt det før.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Cool story bro
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Radiohead - TKOL RMX 1234567

Her har 19 forskjellige DJ'er/artister gått løs på Radioheads siste album, The King of Limbs. Hver eneste låt Spoiler:(med unntak av Anstam sin versjon av Separator, denne var bare rotetet og hadde ingen god flyt!) er godt gjennomført, har flotte rytmer og god flyt. Dette er dansbart!
  • 0
Idoli - Odbrana i poslednji dani

Jeg tenkte å begynne å høre litt på musikk ifra det tidligere Jugoslavia, og begynte da med dette, Odbrana i poslednji dani(Som betyr "Forsvar og de siste dagene", ifølge Google translate). Jeg må si at jeg er positivt overrasket til de grader, for dette er helt fantastisk. Idoli server en deilig blanding av New Wave og litt Post-Punk, som jeg aldri har hørt gjort like bra før. De beste sangene er "Poslednji dani", "Moja si", "Odbrana" og "Gde si sad cica maco".

9/10
  • 0
Jay-Z and Kanye West
Watch the Throne

Hadde noen fete låter, men var overall ganske forglemmelig.

Beste låter: No Church in the Wild, Otis, Lift Off, Niggas in Paris

MGMT
Oracular Spectacular

Første halvdel var veldig bra og fengende, men andre var litt forglemmelig og bittelitt kjedelig i lengden.

Beste låter: Time to Pretend, Weekend Wars, The Youth, Electric Feel, Kids
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Machine Head - Unto The Locust.

Forventningene til Unto The Locust er store. Klarer de å følge opp suksessen fra The Blackening? Det vil jeg si de klarer. Albumet er veldig godt laget, og ikke minst godt produsert. De klarer å variere med kormusikk, tunge riff, raske riff, fantastiske soloer, rolig akustisk og mye bra vokal. Hele dette er blandet i en deilig suppe av fantastisk musikk.

Mine favorittlåter så langt er:
- The Locust
- Darkness Within (acoustic)

Når det er sagt, så er dette er ikke The Blackening, men ikke langt i fra å bli en klassiker fra 2011. Karakteren jeg har gitt er pga at den ikke har satt seg 100% enda. Men potensialet for en 10/10 er der.

8/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siste albumet jeg har hørt mye på er Audi, Video, Disco. av Justice. Relativt fett album, når for meg ikke helt opp til Cross enda, men vokser nok litt på meg.

Tittelsporet er sykt fengende, og et par av låten minner nesten om 60-70-talls prog-rock.

En svak 8/10, kanskje!

Vil kommentere at folk er alt for generøse på karakterene her.. Alle gir jo 9 eller 10 av 10, bare de liker albumet.. En 9/10 er et utrolig sterkt album, og 10/10 er et musikalsk mesterverk! Bare 8/10 fremdeles langt over snittet!
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
Drake Take Care

Overraskende bra. Langt ifra den sjangeren jeg vanligvis pleier å høre på.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siste jeg hørte må være disse to;

D'angelo - Brown sugar
Altfor likt, altfor kjedelig og intetsigende R'n'B/Soul.

Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Mange gode riff, gode tekster med stil. Bassen er bra. Killing In The Name Of. Et bra rap-metal album.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Black Sabbath
Paranoid

Hvorfor i huleste har jeg ikke hørt dette før? Fantastisk, fra start til slutt. War Pigs, Iron Man, Paranoid, Electric Funeral og Faires Wear Boots var de beste. 9
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!