Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

På TV, akkurat nå


Hoy, skipper.

Jeg har hatt en begynnende idé om dette, men vet ikke helt hvordan den blir ordentlig gjennomført, slik som jeg hadde forestilt meg det.

Hvis du sitter foran tullingboksen, kjeder deg, eller..ELLER koser deg, så kan du diskutere med andre om det som skjer, eller du kan nevne stuff som du ser. Noe du lo ekstra godt av.

Ideen har slått meg noen ganger når jeg ser folk som har Live "Let's watch a movie together" eller et tv-program, American Idol osv (Amerikanere er mer keen på slikt). Jeg har sittet å pratet med noen kompiser, mens vi har spilt Minecraft, bygget stuff og plutselig sitter den andre å ler seg skakk, fordi han ser på The Simpsons eller noe annet artig. (The Inbetweeners, How I Met Your Mother osv) Så spør jeg jo hva han ler av, og så sier han at han ser på South Park på Tv 2 Zebra, så skrur jeg også over på denne kanalen så vi ser det sammen.

For de som følger med på en serie som går på tv, med helt nye episoder, BRUK Spoiler-funksjonen. Så personer som ikke fikk med seg den episoden, ikke hører noe før man vil sette seg ned med det selv.

Hvis du lurer på hva som går på TV i kveld, bruk http://www.se.no/tv/. Eller du kanskje har gledet deg til å se noe som går på TV, og du lurer på om noen andre kommer til å se på det også, si ifra. (så det nevnes for flere, hvis det er en fotball kamp eller noe som Live eller noe slikt.)

Vil gjerne ha et slags fast oppsett på hvordan man forteller om det man ser..., slik som dette:

Tv 2 Zebra*1
01:40 - 02:10*2
South Park*3
Info*4

*1 Hvilken kanal ser du på?
*2 Når startet programmet og når slutter det? (Vet det står når man postet under kommentaren, men folk vil kanskje vite hvor lenge det varer, så man kan hoppe inn for eks)
*3 Hva heter programmet?
*4 Skriv helst om hva episoden handler om, og dermed hva du har å si om programmet, eller hva som var skikkelig artig i denne episoden. Du vet selv hva du vil skrive om det du ser på.


Jeg vil gjerne starte, ved å bruke eksempelet mitt.

Tv 2 Zebra
01:40 - 02:10
South Park

Jeg likte veldig godt denne episoden, som var den hvor Cartman og de andre er superhelter, og denne gangen drepte de Justin Bieber med et gigantisk bille-monster.


Skulle gjerne brukt IRC-chat for eks, eller delt dette opp i for hver enkelt kanal på norsk tv (20 kanaler i RiksTV-Norgespakken for eks). Hvis det blir populært og mange poster over hverandre, selv om man snakker om noe helt forskjellig hele tiden. Håper det fortsatt vil funke. Skulle jeg puttet denne under "Off-topic", eller kan den bli værende? Btw, fant ikke noe lignende tråd her, det kan fortsatt finnes, så ja, poke meg hvis det finnes.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
I. Tror ikke det finnes noen lignende tråd her. Den er uansett såpass fint oppsatt og godt laget at den er unik og eventuelt verneverdig ( ). II. Den passer fint i dette subforumet. III. Forutsatt at den blir noenlunde aktiv og det blir et behov for å dele opp diskusjonen er det helt fritt frem å utvide til flere separate tråder.

Jeg ser ikke på TV atm, og i det hele tatt ser jeg veldig lite på TV. Eneste serien jeg følger er for øyeblikket NCIS med et halvt øye, og den har tapt seg betraktelig de siste par episodene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
NRK1
10.15-17.35
Finale Cricket-VM, Mumbai

En sport jeg aldri har sett på før. Men på mange måter appelerte den mer til meg enn fotball. Tviler på at jeg kommer til å se hele kampen. Men dette er kanskje årets største idrettsbegivenhet. Over 2 milliarder mennesker ventes å se kampen. Stadion er fylt til randen med 75 000 tilskuere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Over 2 milliarder mennesker ventes å se kampen




Sitter akkurat å se Manchester United ligge under mot West Ham. Good times.

Lagt til 2011-04-02 15:18:
FUCK! Der scora United.
Heihei
  • 0
Siterer Strategist:
Over 2 milliarder mennesker ventes å se kampen.
Rettelse: Ser ut til at jeg husket Aftenpostens anslag feil. Over 1 milliard mennesker ser kampen, ikke 2. Likevel et helt enormt antall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Er det lov å spørre om noe som går på TV i kveld da?
  • 0
Siterer Paulie:
Sitter akkurat å se Manchester United ligge under mot West Ham. Good times.

Lagt til 2011-04-02 15:18:
FUCK! Der scora United.



2-4, I'm just sayin.
  • 0
Siterer HopeN:
2-4, I'm just sayin.


Blæh.
Heihei
  • 0
Siterer Smæ:
Er det lov å spørre om noe som går på TV i kveld da?

Bruk http://www.se.no/tv/
Skal sette den inn i første-posten.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Viasat 4
14:30 - 15:30
Simpsons, dobbel episode

Bart danser ballett og Homer er blakk. Ikke akkurat noen morsom episode..
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Viasat 4
21:30 - 22:30
Dansken & Fingern

Ser på dette hver uke. Mener selv at det faktisk er noe av det bedre reality sort of moro programmet som er der ute.
Det er ikke fokusert på bare én ting, som å pranke hverandre, men det er flere forskjellige ting de gjør hver uke, som passer til aldersgruppen 15-30. I forhold til andre programmer tidligere som har hatt veldig variert humor. Synes det er jævlig artig rett og slett.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
TvNorge
20:30 - 21:30
Total Blackout

Mange mener dette er flaut og slikt, men jeg synes dette faktisk er hysterisk festlig program. Hvis jeg hadde vært med på det, så hadde jeg freaket ut. Å ikke se en drit må være helt jævlig. Utrolig artig å se på, når de har øvelser der hvor de tror det er ting de må dukke for og slikt. #moro
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Jeg har en crappy TV med dårlig signal og kornete bilde, men nå ser jeg på NRKs valgsending. Har også et veldig begrenset antall kanaler, men
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Akkurat nå går det blant annet gamle episoder av Smallville på TVNorge. Har det på i bakgrunnen mens jeg vasker opp.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
TV2 Filmkanalen
19:05 - 21:00
The return of the musketeers (1989)

1/4 av det blinde øyet mitt følger med på, ikke spesielt interessant.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Viasat 4
19:30 - 20:00
The Simpsons
  • 0
Max
21:00 - 23:15
Rude tube (4 episoder)

Etter det begynner Folk som slåss (23:15 - 00:15)
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
TV Norge
21:30-23:50
Iron Man

Ser egentlig mest for å ha litt støy i bakgrunnen, men det er jo en ganske underholdende film. Som jeg har sett flere ganger.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!