Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Avenged Sevenfold


  • Zook
  • Zook
http://www.musikknyheter.no/news/7125

Bryr meg ikke selv, men tror det er mange her som er interessert.
You're sleeping over, right?
  • 0
Vet Zook..! Har allerede bedt faren min stå opp 08:30 på Mandag for å skaffe billetter
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Ohh, digger Avenged Sevenfold! Har sett dem live før (oppvarming for Iron Maiden juli 08 ), og liker dem skikkelig nå. Drar lett hvis jeg får sjansen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Gleder meg til konserten! Kjipt at ventetiden er så laaaaaang!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer DoGRoG:
Gleder meg til konserten! Kjipt at ventetiden er så laaaaaang!


To månder?
Jeg kjøpte billetter til Iron Maiden i Bergen åtte måneder før. Ni måneder før med Mark Knopfler. Btw, du vet at konserten er flyttet til Spektrum, ikke sant?
You're sleeping over, right?
  • 0
Zook: Jaaa, to måneder er lenge når man gleder seg xD
Jepp, vet at det er flyttet
  • 0
Bra at flere fra GR skal dit! Skal selv dra inn rett etter skolen, slutter 11:30 24. Nov! Skal dit bl. a med Crazy Eyed Gamer93! Ser jeg noen av dere forran, eller?
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
FIkk tak i billetter da de flyttet konserten til Spektrum *puh*
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
a7x er min favoritt... veldig synd det med the rev.
de beste sangene er fiction, gunslinger, critical acclaim, og god hates us.
begynte faktisk å gråte da jeg hørte the rev synge på fiction.. XD
hestekuk
  • 0
Anbefaler folket å høre på de siste 4-5 sangene på City of Evil! Strength of the World, MIA, Sidewinder og The Wicked End er ekstremt undervurderte låter, som ofte blir oversett til fordel for kortere singler som Beast and the Harlot, Bat Country og Seize the Day.

MIA kan minne litt om Iron Maiden til tider, Sidewinder har tidenes beste gitarsolo, Wicked End har progressive tendenser i samme stil som Save Me, mens Strength of the World er en epic and det sjeldne slaget med solid tekst og en trist histori, og er en av mine favorittsanger - all time!!
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
Welcome to the family, Bat country, almost easy, not ready to die
hestekuk
  • 0
Må si at jeg etter konserten i fjor mistet mer og mer interessen for Sevenfold på grunn av måten de har blitt mer og mer "poppet", mainstream og et typisk fjortisbad. Etter at jeg rett før sommeren i år hørte en del på Sounding The Seventh Trumpet -albumet igjen fikk jeg igjen troen på dem og sitter for tiden og koser meg med nevnte album og Waking the Fallen-albumet. City og Evil fremstår fortsatt som et sterkt album i mine øyne, mens Avenged Sevenfold-albumet kun har ca 3 sterke låter mens resten er noe ræl, og Nightmare kun sitter igjen med Burid Alive...

Håper på at fremtidige album søker mer inspirasjon fra Waking the Fallen enn hva det enn er de driver med nå for tiden...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
A7X er drit bra da, et av mine favoritt band, favoritt sanger: bat country, so far away
Nightmare og seize the day
This is how i role motherfuckers!
  • 0
Siterer YouHaveAProblem:
Anbefaler folket å høre på de siste 4-5 sangene på City of Evil! Strength of the World, MIA, Sidewinder og The Wicked End er ekstremt undervurderte låter, som ofte blir oversett til fordel for kortere singler som Beast and the Harlot, Bat Country og Seize the Day.

MIA kan minne litt om Iron Maiden til tider, Sidewinder har tidenes beste gitarsolo, Wicked End har progressive tendenser i samme stil som Save Me, mens Strength of the World er en epic and det sjeldne slaget med solid tekst og en trist histori, og er en av mine favorittsanger - all time!!


VELDIG enig. De sangene er spør du meg mye av kjernen i plata! Har aldri hørt noen som virkelig har digga MIA før deg egentlig
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer pee2:
HaHa!! søkte på forumet og fant
endelig noen som virkelig digget dette
bandet!
Han derre synyster gates er jo en skikkelig
kløpper med den gitaren sin.
Beast and the harlot og unholy confessions, walk osv...


Ikke egentlig.

Synyster Gates er ikke av de beste gitaristene i verden.
A7x er et typisk emo rock band med en irriterende fjortis fanbase.
  • 0
Avenged sevenfold suger.
Største episke feilen av et band noensinne
  • 0
Siterer Metalhead92:
Avenged sevenfold suger.
Største episke feilen av et band noensinne


Kunne du utdype litt bedre og by opp til en form diskusjon i stedet for å bare komme med en ubegrunnet påstand?
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Metalhead92:
Avenged sevenfold suger.
Største episke feilen av et band noensinne


De har tapt seg veldig da de slutta med screamoen, da ble de for mainstream-rock for min del, og tapte særpreget sitt. Synes de er greit overvurdert.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Citerer Metalhead92:Avenged sevenfold suger.
Største episke feilen av et band noensinne

Kunne du utdype litt bedre og by opp til en form diskusjon i stedet for å bare komme med en ubegrunnet påstand?


Ok,det er nemlig veldig mange grunner til dette.

1.De er bare en gjeng med emo posere(de kler seg som emoer og spiller soft rock/pop men prøver å være badass metalheads.
2.De blir kalt metal men er langt fra metal
3.M.shadows kan ikke synge i det hele tatt,han høres ut som en boyband vokalist.
4.Synyster Gates suger på gitar,det er faktisk ganske mulig at han er den verste gitaristen i verden(han har innrømt at han ikke kunne spille rytmegitar når han ble med i kukfold.
5.Artistnavnene deres er latterlig
6.Syn og Zacky spiller irriterende slurvete dobble soloer som er et åpenbart forsøk på å etterligne maiden.
7.Maskoten deres er 110% rip off av overkill sin maskot.
8.Du kan ikke høre bassen engang,sikkert så tamme basslinjer at det ikke gjør noe.
9.The rev var en middelmådig trommis,absolutt den mest oppskrytte nonesinne.
10.Fansen deres er en gjeng med butthurte drittunger mellom 10-16 år som ikke har fått hår på pikken og som tror de er badass og "brootal"fordi de hører på a7x og tror de er metalheads.Selv om bandene de hører på er A7x,slipknot,bullet for my valentine,my chemichal romance,Green day,Korn,Tokyo hotel og andre poserband og tror det er metal.
  • 0
Siterer Metalhead92:
maiden


Fanbasen til Iron Maiden består enten av 50 år gamle menn med ølmage, eller av kids som tror Iron Maiden er hard og sint musikk. Det Iron Maiden er, er egentlig en gjeng avdanka oldiser som drar penger ut av gammel nostalgi med en vokalist som har balleklem. Kan trygt sies at han høres enda mer femi ut en boyband-vokalisten i Avenged Sevenfold.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Metalhead92:maiden

Fanbasen til Iron Maiden består enten av 50 år gamle menn med ølmage, eller av kids som tror Iron Maiden er hard og sint musikk. Det Iron Maiden er, er egentlig en gjeng avdanka oldiser som drar penger ut av gammel nostalgi med en vokalist som har balleklem. Kan trygt sies at han høres enda mer femi ut en boyband-vokalisten i Avenged Sevenfold.


Iron Maiden har inspirert alle metalband siden begynnelsen av 80 tallet.Det er hardere enn kukfold, slipknot er musikk for kids som tror det er sint musikk.Og hvis du synes Bruce Dickinson høres femi ut anbefaler jeg deg å rense øra.

Iron Maiden inspirerer folk til å spille gitar
Avenged sevenfold inspirerer folk til å spille guitar hero.

Folk som tar a7x for å være metal vet bare ikke hva de snakker om.

Musikken nå til dags er en skam.
  • 0
Siterer Metalhead92:
Musikken nå til dags er en skam.


Er enig at moderne populær musikk kanskje er en skam, men det finnes drøssevis av gode metalband som driver på i dag som holder ekstremt høy kvalitet.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Metalhead92:
Iron Maiden har inspirert alle metalband siden begynnelsen av 80 tallet.


At de har inspirert alle er vel heller feilaktig. Det forutsetter at alle metalband siden begynnelsen av 80-tallet både har hørt Iron Maiden og trukket inspirasjon ut av musikken deres. Det vil alltid finnes unntak, og hadde man gjort en kvantitativ undersøkelse er det nok svært mange unntak der et band ikke har fått direkte innslytelse fra Iron Maiden.

Forøvrig har Slipknot og Avenged Sevenfold henholdsvis vært inspirasjon for en del band de også, enten du liker musikken deres eller ikke. Det er ganske tydelig at du åpenbart vil være i mot dette, at de også er store inspirasjonskilder. Da står du ovenfor to valg: Enten å akseptere at bandene du hater også er inspirasjonskilder for mange band. Dermed blir poenget ditt om at Iron Maiden er bra fordi de inspirerer ugyldig. Eller du kan fornekte det og gjøre det til et paradoks.

Siterer Metalhead92:
Det er hardere enn kukfold, slipknot er musikk for kids som tror det er sint musikk.


Ja, og om de er hardere enn disse er fullstendig irrelevant. Ole Ivars er hardere enn Rihanna, det betyr ikke at Ole Ivars er hard musikk.

Siterer Metalhead92:
Og hvis du synes Bruce Dickinson høres femi ut anbefaler jeg deg å rense øra.


Han har i det minste gjort en innflytelse på power metal med vokalen sin. Eneste er at jeg synes hele hurven med power metal av Hammerfall, Dragonforce, Sonata Arctica osv. osv. har cheesy og overgjort vokal. Klart, det ligger mye kraft bak stemmen deres, og det krever mye trening å få den så ren, men jeg tror ikke det heller tilfeldig at de som liker denne typen musikk ofte liker fem-fronted metal som Nightwish, Sirenia, Amaranthe og annet. Det er mange fellestrekk i vokalen.

Siterer Metalhead92:
Musikken nå til dags er en skam.


Populærmusikk har nesten alltid vært en skam. Jeg er enig i det Tyranus skriver over meg, at det finnes mange mindre kjente band som holder høy kvalitet og driver musikken fremover. Men jeg ser i favorittlisten din at du ikke har tatt deg spesielt mye tid til å grave i det ukjente. Du har en svært mainstream og stereotypisk smak.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
slettet -.-"
Rock this earthlings
  • 0
Siterer Metalhead92:
1.De er bare en gjeng med emo posere(de kler seg som emoer og spiller soft rock/pop men prøver å være badass metalheads.
2.De blir kalt metal men er langt fra metal


Det er mulig en del av det nyere materiellet kan være litt... mer balladeaktig enn hva det er man skulle forvente, men det å kalle det noe annet enn Metal blir feil. Det er helt klart en mer mainstreamet og ikke like aggressiv Metal som mye annet, men det er derfor det er regnet som Heavy Metal, ikke Thrash, Black eller lignende. Siden Iron Maiden blir dratt opp som eksempel her flere ganger, så fortsetter jeg likesågodt å spille på dem som en motpart: Dersom man setter opp Maidens "Phantom Of The Opera" (en låt jeg må få legge til at er min personlige Maiden-favoritt) mot f.eks Sevenfolds "Chapter Four" så hører man fort at dette kan sammenlignes. Ikke misforstå, jeg prøver ikke å si at Sevenfold er på nivå med Iron Maiden, men det å kalle det Pop/Rock blir litt for drøyt.



Siterer Metalhead92:
Punkt 3-9


Det å påstå at Gates er den dårligste gitaristen i verden blir som med Pop/Rock-påstanden nokså drøyt. Kan vel skjønnes at dette ikke menes bokstavelig, men fortsatt litt i det meste laget. Sevenfold har en del kule riff og soloer, og det at de har kopiert Iron Maiden i sine doble soloer blir det samme som å si at det å spille med dobble basstrommer blir å kopiere Motörhead, ettersom de var det første av de større bandene som gjorde dette.

The Rev var så absolutt heller ikke en dårlig trommeslager, snarer tvert imot. Det er utrolig mange fete trommerytmer som er lagt inn i mange av låtene til A7X, som i enkelte tilfeller utgjør låta. Legg så på at denne mannen også skrev flesteparten av låtene deres og spilte alt av ekstra instrumenter (f.eks Keyboard og 2. vokal...). Resten av bandet skal jeg innrømme at til tider er nokså middelmådig, men akkurat den mannen var et geni.

Siterer Metalhead92:
10.Fansen deres er en gjeng med butthurte drittunger mellom 10-16 år som ikke har fått hår på pikken og som tror de er badass og "brootal"fordi de hører på a7x og tror de er metalheads.Selv om bandene de hører på er A7x,slipknot,bullet for my valentine,my chemichal romance,Green day,Korn,Tokyo hotel og andre poserband og tror det er metal.


Må si meg enig med en del av punktene her, men samtlige av nevnte band har også mye bra. Nå skal jeg ikke snakke så mye for Tokyo Hotel, Korn eller Green Day, ettersom dette er band jeg selv ikke har brydd meg stort med, men A7X, Slipknot, BFMV og MCR har mye bra som det er forståelig at folk liker.

Det at folk tror denne formen for musikk er ordentlig brutalt er jo klart, vi lever i en verden hvor Pop og Elektronisk musikk herjer. Skal man først inn i "Metal Verdenen" så er man nødt til å få en introduksjon, og disse bandene er som oftest lett svelgelige som folk hører om. Jeg selv trodde Metallica var det mest brutale og onde bandet da jeg for en del år siden hørte om dem, og har beveget meg i mange retninger siden det.

Burde også nevnes at en del er ikke ute etter det mer onde/brutale/tekniske, og det er ikke nødvendig å dømme for det.

Siterer Metalhead92:
Iron Maiden har inspirert alle metalband siden begynnelsen av 80 tallet.Det er hardere enn kukfold, slipknot er musikk for kids som tror det er sint musikk.Og hvis du synes Bruce Dickinson høres femi ut anbefaler jeg deg å rense øra.


Da vil jeg veldig gjerne høre din definisjon av "Hardt", og vite litt mer om hva du egentlig har hørt av A7X og Slipknot. Både Sevenfold, Slipknot og Maiden har varierte låter, alle tre har ordentlig harde låter og mye som kan minne om, eller som er ballader.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!