Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Fritt vilt


Noen som har sett filmen?Det har jeg og den kan anbefales.Den er ikke spessielt skummel,men underholdende
  • 0
den er jævelig bra anbefales til alle
the force will be with you
  • 0
beste norske filmen på alle punkter...
  • 0
Har ikke sett! Hva handler den om?? Virker som "Villmark2" ellrno!
  • 0
Er litt lik villmark,men bedre.Spessielt slutten er bra.
Likte ikke han n00ben av en skuespiller som spillte kjersten til "Vigdis"(kan det stemme?)Han sugde
  • 0
  • Ole
  • Ole
Han var rent jævlig.

Slutten var kanskje den enkleste jeg så for meg under hele filmen. Litt skuffende sånn sett. Ellers var filmen helt ok. Underholdende nok.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
Lyst til å se den! ser bra ut til å vere norsk film
  • 0
  • Ole
  • Ole
Jeg hater rett og slett når folk enda bruker ordene "Bra til å være norsk". Har dere ikke sett norsk film i de siste 5 årene eller noe?
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
  • 2mas
  • 2mas
Greit at det kanskje har vært noen bra norske filmer i løpet av fem år men det har faktisk vært en god del flere dårlige.

Men hvertfall så ser jeg frem til å få sett denne filmen fordi den virker bra og må få sett den.
"The world needs only one Big Boss!!"
  • 0
  • Ole
  • Ole
Ok, men ikke bare det, jeg synes det blir for teit å danne en mening om en film en ikke har sett, basert på hvor den er fra.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
Jeg syns den eide. Filmen var faen hakke meg skremmende, selv om jeg ville anbefalt Naboer hvis du virkelig vil skvette.
  • 0
skal se den i kveld, gleder meg!
  • 0
For meg virker det som en elendig parodi på "The Shining" - "Onskapens Hotel". De samme elementene er der utenom storyen. I Tillegg til The Shining så er også mange scener hentet fra andre skrekkfilmer. "The Village Have Eyes" foreksempel.
Life is a Game, play for Real
  • 0
ok...Det og storyen er det unike da
Life is a Game, play for Real
  • 0
KAN INNEHOLDE SPOILERE

Dette var da absolutt et skritt videre i norsk film og en bra utvikling. Her ble det faktisk brukt old school oppskrifter. Og isteden for fjortis humor, som man forventet, så var det veldig vittig og voksen humor som ble fint blandet med skrekken. Endelig bruker de norsk natur på en bra måte. Mørke netter ved fjellet og på et forlatt hotell er absolutt noe jeg vil se. Mange sa på forhånd at denne hadde likeheter med The Shining. Men jeg tror faktisk det var en liten tribute der, i det avisklippet. Mer av filmmusikken kunne godt ha vært eget, litt for mye rock i bildet. Men det passet veldig til snowboard scenene i filmen.

Det var bra effekter, godt med blod, men jeg hadde håpet på enda mer visuelle effekter, noe som jeg syns filmen trengte. Men den hadde mye psykisk terror i seg også. Og denne personen på hotellet var verken overnaturlig eller forbrent og forlatt. Han var nesten helt normal. Og det var veldig bra. Mot slutten så man ansiktet hans, og jeg ble skuffet med engang, men etterhvert så fant jeg det bare mer genialt enn en mutert gærning. Dette var en ordentlig norsk gærning. Og det som er veldig fint er at de faktisk kan bruke ekte gamle nyheter fra nrk og tv2, noe som ga en følelse av at det var ekte. For folk forsvinner jo i norsk fjellnatur. Så det er mange pluss her, men det var noen småtrekk. Denne kan absolutt bli mer kjent enn bare innenfor norge. Selvom den ikke er banebrytende utenlands, så er den det for norske regissører. Noe som burde ha skjedd for lenge siden.

Nei, dette var absolutt et stort pluss i norsk filmhistorie, og en bra utvikling for oss. Det er fint at dette ble noe annet en enda en De Dødes Tjern ripp off. Jeg håper virkelig vi ser mer av dette videre.

Absolutt ikke noe unikt når det gjelder skrekkfilm generelt. Men når det gjelder Norsk skrekkfilm tar den et skritt videre.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Den er helt rå!!!!!!!!!!!
That's it
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg synes norsk film er bra, så tviler ikke på at denne slår av.Skal kanskje se den.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Det er en skrekkfilm,verken mer ell mindre. Greit skuespill, rema 1000 story med en kul slutt. Så den i går og kan ikke si jeg fikk noe særlig mer gåsehud av den enn av Gremlins..... Det som er fett er at det forhåpentligvis kommer flere norske grøssere/skrekkfilmer etterhvert.
Danskene kan lage film de....men det skjer jaggu noe i den norske leieren for tida oxo....la oss håpe det ikke blir lagd mef av Kristin Helvetesålangogkjedeligfilmdottir sjangeren dør...DØ..og ta me deg teater bøkene i grava...
  • 0
Jeg holdt på å drite på meg, syns den var mer skummel enn the grudge og de filmene der. Men Roar Uthaug gjør en strålende jobb i regien, startet med reklamefilm og er nå på vei mot Hollywood, ikke dumt...
Hitch
  • 0
den eneste måten jeg kunne ha driti på meg i løpet av denne filmen ville hvert fordi jeg ville ha litt action.Jeg vakk faktisk ikke en gang,men bra film som sakt.
  • 0
Det finnes mange skrekkfilmer verden over, men til å være norsk er den faktisk ok, selv om du har sett alt før (utenom Jotunheimen som Ragish nevnte)
Life is a Game, play for Real
  • 0
Siterer andrucks:
beste norske filmen på alle punkter...


Du har åpenbart ikke sett Izat

men filmen var bra den, litt mye sånn "etellerannet hopper opp på skjermen" skvetting. men ellers ganske god. litt amerikanske måter å lage skrekkfilm på.

ekkel stemning
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
  • Ole
  • Ole
Uhm. Izzat? Bra? Hvor?

Se Hawaii, Oslo, folkens, selv om den stjal hensynsløst mye fra Magnolia.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
Hvorfor ikke lage en helt ny måte å skremme folk på??sånn som i the grudge(små japanske barn som lager rare lyder)Den filmen er en klassiker
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!