Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metallica


  • Zook
  • Zook
http://www.youtube.com/watch?v=c_MRibTPFXw

Siterer meg selv fra en annen tråd:

Den ble utgitt for første gang offisielt i dag. Sangen ble innspilt i 2008 og skulle egentlig være med på Death Magnetic, men kom altså ikke med på albumet. Den ble spilt på en konsert i San Francisco i går, og som fan club-medlem kan jeg i dag laste ned sangen gratis.

Ikke dårlig, syntes jeg. Typisk Metallica, for å si det sånn, og en sang som lett kunne ersattet All Nightmare Long eller The End of the Line fra Death Magnetic, for min del. Det rolige partiet etter 2 minutter er litt svakt, men ellers er det ganske solid.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
All Nightmare Long


wat... Det e jo den beste låta fra DM! Anyhow, Hate Train var bra saker det. Håper de slipper ut Shine også!
Heihei
  • 0
Hate Train var overraskende bra ja. Spesielt etter skuffelsen Lulu.

Siterer Zook:
All Nightmare Long


Enig med Paulie, det er faktisk en av de jeg har hørt mest på fra DM.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
wat... Det e jo den beste låta fra DM! Anyhow, Hate Train var bra saker det. Håper de slipper ut Shine også!


Ikke misforstå, det er ikke en dårlig låt. Syns bare den er unødvendig lang og repetiv, på lik linje som The End of the Line og flere andre sanger på DM. Syns dette er problemet med både Metallica og Iron Maiden: Albumene deres blir bare lengre og lengre. Både Metallica og Maiden sine nyeste album varer i over 70 minutter og består begge av 10 sanger. Sier ikke nei til mye materiale, men heller kort og konsist enn masse repetisjon, unødvendig lange introer, osv.

Er Shine enda en "outtake" fra DM?
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Problemet med Maidens nye materiale er at alle er så rolige i starten. Liker de progressive retningene de tar men må gjerne starte i høyt tempo osv.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Etter å ha hørt Hate Train et par ganger, så syns jeg at den er ganske fet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • Zook
  • Zook
Enda en ny sang! Fikk denne mailen av Metclub:

Hello again:

Surprise!!!! We're back . . . and guess what? Another night, another "new" (well, first time for your ears) song!!! If you were with us for night number two at the Fillmore as part of our weeklong 30th Anniversary celebration, you heard "Just A Bullet Away," another unreleased song that was recorded during the Death Magnetic sessions. Just like with Monday's show, we know that all of you couldn't be there to partake in the madness, so we thought we would share the song with every one of our Met Club friends.

Skal laste den ned når jeg kommer hjem! Regner med den er å finne på Youtube for alle som ikke er medlem i Met Club.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Er Shine enda en "outtake" fra DM?


Jepp. Den liggger på Tubern ;)

Awesome, enda en ny sang! Nå har ikke fått mailen enda, men skal selvfølgelig laste den ned. Men okay, nå har de spilt to nye låter på to av to show, og det er fire tilsammen. Da sitter jeg å håper på enda to "nye" og kanskje en EP, det hadde vært rått!

De spilte To Live is to Die igår også!!!!! !
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
Awesome, enda en ny sang! Nå har ikke fått mailen enda, men skal selvfølgelig laste den ned. Men okay, nå har de spilt to nye låter på to av to show, og det er fire tilsammen. Da sitter jeg å håper på enda to "nye" og kanskje en EP, det hadde vært rått!


Ja! Når man laster ned Hate Train ligger den under albumet "Beyond Magnetic". Dette er da kanskje tittelen på en EP/CD med flere sanger? Håper på det!
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
EP/CD med flere sanger? Håper på det!


Fuckin' A!

BTW: Fant nettopp ut at Just a Bullet Away ER Shine. Samme sangen.
Heihei
  • 0
Yay! Fikk tak i billetter til konserten i Mai^^
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Samme her!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Da blir det tydeligvis Metallica gig i mai. Fan-tas-tic. Må pugge litt mer av old-school teksta.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Da blir det tydeligvis Metallica gig i mai. Fan-tas-tic. Må pugge litt mer av old-school teksta.


Høhø, for min del blir det nærmest omvendt. Kill 'em All, RtL, MoP og AJFA-albumene sitter tekster og riff langt inn i hjerterota, mens jeg kan ikke noenting fra Black Album, Load og Reload (Med untak av f.eks Enter Sandman, Nothing Else Matters, Fuel, The Unforgiven). Må nok gå gjennom litt der før konserten...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
http://www.youtube.com/watch?v=5SIM9kmXfdk&feature=share

Ser ut som at de har begynt med "to live is to die" live. Håper på den i mai.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Zook
  • Zook
Tredje fan club-konsert ferdig. Nok en gang ble en ny sang spilt, Hell and Back.
Skal lastes ned snart, som vanlig

Fjerde og siste konsert i 30-års jubileums-greia er i kveld. Ganske sikkert at vi får enda en ny sang i morgen altså.

Siterer gnyg:
http://www.youtube.com/watch?v=5SIM9kmXfdk&feature=share

Ser ut som at de har begynt med "to live is to die" live. Håper på den i mai.


De har ikke begynt å spille den live. Metallica gjør fire eksklusive "30th Anniversary" konserter i San Fransisco denne uken, der de spiller helt unike setlister med masse sanger som aldri har blitt spilt. Det der var den første (og sannsynligvis siste) gangen de spilte To Live Is to Die live, dessverre.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Oh noes. Men men, da slepper jeg å bli skuffet om den ikke blir spilt da. Siden jeg vet at den ikke blir spilt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Zook
  • Zook
Den fjerde jubileumskonserten er ferdig. Som forventet ble enda en ny sang spilt: Rebel of Babylon.
You're sleeping over, right?
  • 0
Har også skaffet billett til konserten i Mai. Happy day!

Er det slik å forstå at de skal spille Black Album helt og fullt ut på alle europa-konsertene, eller er det kun på Download-festivalen? Er litt forvirret i henhold til dette
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Rebel of Babylon er det beste jeg har hørt av Metallica siden Black Album. Helt sinnsyk er den.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Matscoolio:
Er det slik å forstå at de skal spille Black Album helt og fullt ut på alle europa-konsertene, eller er det kun på Download-festivalen? Er litt forvirret i henhold til dette


Alle.
You're sleeping over, right?
  • 0
Hvilken av de fire nye sangene liker dere best? For meg er det helt klart Rebel of Babylon, den er helt syk.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Kan sikkert skaffe meg billetter men det blir ca. 3000 kr for det...

Fly ca. 2000kr
Å bo en plass ca. 500kr
Pluss billetter!

Det er litt dyrt...men det er jo Metallica
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Creteck: DO IT!
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Predator:
Hvilken av de fire nye sangene liker dere best? For meg er det helt klart Rebel of Babylon, den er helt syk.


Tror jeg er enig med deg. Jeg syntes alle 4 sangene er helt fantastisk! Metallica retter opp etter den store skuffelsen lulu!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!