Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

de nye linkin park sangene.. meninger??


Herre min gud, beklager å si det, men å lese denne threaden har vært som å lese de første 4-5 postene igjen...
og igjen...
og igjen...
Og igjen...
Get it?

La oss summere opp litt her;
Industrial Rock bandet Linkin Park har gitt ut 3 "Offisielle" plater;
Hybrid Theory
Meteora
Og Minutes to Midnight som kom ut tidligere i år.

Første albumet var solid, hadde stemning, og satt som et skudd. Hard rock på sitt beste. En plate det var lett å høre på gang på gang. Instant Classic.

Deretter ga de ut Meteora, en noenlunde litt mykere, men like fullt bra plate med Rock. (Ja, jeg er enig i at leflingen med Jay-Z var laaangt over streken, men drit i det, vi er alle mennesker.) Dessuten var Meteora, som de selv også sier, mer enn kun en plate. Det var på en måte et stykke "Work in Progress", litt som det enorme monsteret av et bilde de lagde i en hangar, som et slags symbol, eller visuelt uttrykk for platen. Videoen "the making of..." er faktisk drittøff, og forklarer på en måte hvorfor plata ble som den ble, med det litt mykere lydbildet.

(Ja, jeg er overtrøtt som hælvete når jeg skriver dette, så dere får bære over med meg hvis jeg bare rølper i vei uten mening. Ugh... morgen snart... sove...)

Og så kom Minutes to Midnight.
Emo, anyone?

Her ble det ramaskrik, ettersom deler av den mer fastlåste kjernefansen ikke taklet at favorittbandet deres faktisk endret musikksjanger (Til en viss grad), og nærmet seg Rock/Pop mainstream feltet, muligens for å anskaffe flere lyttere, fra et videre lytterspektrum.

For å kort summere opp informasjon jeg har funnet i selve albumet, og på internettet, så var det eneste de ønsket, når de lagde denne platen, å ha det gøy. Dessuten ville de flytte seg litt VEKK (!) fra den Industral-nisjen som de var blitt plassert i. De var lei, ønsket å prøve seg på noe annet.

MtM var forøvrig den platen de brukte lengst tid på å produsere, mellom ett og to år. (Har ikke ork til å sjekke opp eksakt, dere får bære over med meg og sjekke det selv, hvis dere i det hele tatt bryr dere.)

De lagde over 128 grovt lagde låter, hvorav omlag tredve eller så ble videre bearbeidet, før de tolv-tretten "Beste" ble plukket ut for å utgjøre selve platen. MtM er forøvrig et veldig variert stykke arbeid, med få like sanger. For Industral fansen har man jo "No more Sorrow" og den nr. 2 på plata som jeg aldri husker navnet på (Den som starter med klapping, rett etter "Wake"). Litt nærmere Rap- sjangeren finner vi "Hands held High", som jeg forøvrig syntes hadde en morsom tekst, og eventuelt nr. 4, "Bleed it out". Forøvrig også låten som bandet mente det var morsomst å lage, noe jeg personlig mener gjenspeiles tydelig i den.

Og for "The Emo Kids" som det stadig blir fler og fler av, i varierende grad, har vi "In pieces", "Valentines Day", Den siste låta som handler om kaoset i New Orleans, Usa for to år siden eller så, og et par til.
jeg virker intelligent, sjarmerende og kunnskapsrik- Helt til jeg åpner kjeften. DET hadde du vel aldri trodd?
  • 0
For å summere oppsummeringen, så har jo Linkin Park variert stil temmelig mye siden de startet i 1996, når Rod, Brad og Shinoda gikk sammen og skapte bandet.

1996.

Som forøvrig er 11 år siden.

11 år er veldig lang tid, og det blir da litt mer forståelig at de har forandret spillestil til den graden de har.
Det kalles Utvikling. (Noe en del av dere burde prøve på? Som f.eks å holde kj..laffen om band som andre kanskje liker? Jeg HATER Hip-Hop, Rap O.L, men jeg går ikke til frontalangrep på The Voice og p... NvM, got carried away. Glem de siste få setningene. )
Det er åpenbart at bandet fremdeles prøver å finne sin niisje, men er usikker på hva slags musikk de egentlig ønsker å lage. Og det at de fremdeles våger å forandre på så mye ved seg selv, etter så lang tid, anser jeg som temmelig tøft gjort.

For å oppsummere oppsummeringen av oppsummeringen;

Linkin Park gir stort sett faen i hva folk flest mener, så lenge de greier å lage et produkt som tilfredstiller dem selv, på en måte som er engasjerende (For dem. Klart, svært få greier å være produktive i monotone, ensartede yrker?).

Nuvel, da tror jeg jeg er ferdig. Nøyaktig hva jeg er ferdig med, eller hvordan jeg ble det, vet jeg egentlig ikke. Trur jeg leser over dette en gang til i morra.

En siste ting.

Jeg liker Linkin Park, har alltid gjort det, og mener at den nye platen bare yter enda mer bra lyd til mediabiblioteket mitt. Dessuten er de såpass "Stille" at jeg kan høre på dem med andre apparater enn de som er i andre enden av et sett hodetelefoner, uten å bli skutt og drept av naboen for det. (Han er skummel!)

Og aller ALLER sist, albumet met Jay Z, "Collision Course" er noe alle burde styre unna. Med mindre man er så fleksibel at man liker BÅDE Nu metal og Rap . (Er DET mulig også, lizzom?)

Natta!

-Kampfisken-



(For hets, drapstrusler, og generall flaming, kan jeg nås på "[email protected]")For å summere oppsummeringen, så har jo Linkin Park variert stil temmelig mye siden de startet i 1996, når Rod, Brad og Shinoda gikk sammen og skapte bandet.

1996.

Som forøvrig er 11 år siden.

11 år er veldig lang tid, og det blir da litt mer forståelig at de har forandret spillestil til den graden de har.
Det kalles Utvikling. (Noe en del av dere burde prøve på? Som f.eks å holde kj..laffen om band som andre kanskje liker? Jeg HATER Hip-Hop, Rap O.L, men jeg går ikke til frontalangrep på The Voice og p... NvM, got carried away. Glem de siste få setningene. )
Det er åpenbart at bandet fremdeles prøver å finne sin niisje, men er usikker på hva slags musikk de egentlig ønsker å lage. Og det at de fremdeles våger å forandre på så mye ved seg selv, etter så lang tid, anser jeg som temmelig tøft gjort.

For å oppsummere oppsummeringen av oppsummeringen;

Linkin Park gir stort sett faen i hva folk flest mener, så lenge de greier å lage et produkt som tilfredstiller dem selv, på en måte som er engasjerende (For dem. Klart, svært få greier å være produktive i monotone, ensartede yrker?).

Nuvel, da tror jeg jeg er ferdig. Nøyaktig hva jeg er ferdig med, eller hvordan jeg ble det, vet jeg egentlig ikke. Trur jeg leser over dette en gang til i morra.

En siste ting.

Jeg liker Linkin Park, har alltid gjort det, og mener at den nye platen bare yter enda mer bra lyd til mediabiblioteket mitt. Dessuten er de såpass "Stille" at jeg kan høre på dem med andre apparater enn de som er i andre enden av et sett hodetelefoner, uten å bli skutt og drept av naboen for det. (Han er skummel!)

Og aller ALLER sist, albumet met Jay Z, "Collision Course" er noe alle burde styre unna. Med mindre man er så fleksibel at man liker BÅDE Nu metal og Rap . (Er DET mulig også, lizzom?)

Natta!

-Kampfisken-



(For hets, drapstrusler, og generall flaming, kan jeg nås på "[email protected]")
jeg virker intelligent, sjarmerende og kunnskapsrik- Helt til jeg åpner kjeften. DET hadde du vel aldri trodd?
  • 0
mange synes den siste plata var dårlig synes den rulte jeg
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Jeg skjønner meg ikke på alle dere som klager over at de samarbeidet med Jay-Z, at dere mistet respekt, at det suger osv. Har dere da virkelig hørt det de lagde før. De bruker Turntables og han ene vokalisten rapper.

Pernsolig tåler jeg ikke Linking Park.

Mer har jeg ikke å si.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Linkin Park =

Grusomt, alt for pop og veldig repeterende. den første cden gikk til nød ann men resten av det de har gitt ut var etter mening klin likt alt annet som lignende band har gitt ut.
Tungur Knivur
  • 0
Siterer Super-Sejin:
jeg syns de er dårlige fordi det er pop/rock lissom


Ja, det var førsteposten. Det er et under at denne tråden ikke ble stengt med en gang. Se på overskiften og førsteposten da!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!