Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat


Ikke de beste, men de fra året jeg hører mest på.

Hallucinations - dvsn
Am I Wrong - Anderson Paak
Følger Deg Hjem - Svømmebasseng
untitled 05 09.21.2014 Kendrick Lamar
Famous - Kanye West
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Am I Wrong - Anderson Paak


Hadde så lett inkludert den, men singelen kom ut i 2015 så telte ikke med den. Solide valg, men skjønner ikke hvordan du foretrekker Følger deg hjem fremfor Frankrike.
Predator.
  • 0
Siterer The Zombie:
Hadde så lett inkludert den, men singelen kom ut i 2015 så telte ikke med den.


Gjorde den? Hørte den da albumet kom ut og det var i år tror jeg.

Siterer The Zombie:
Solide valg, men skjønner ikke hvordan du foretrekker Følger deg hjem fremfor Frankrike.


Den er bare mye mer funky. Pluss at jeg digger hun som er med i musikkvideoen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Gjorde den? Hørte den da albumet kom ut og det var i år tror jeg.


Am I Wrong-singelen kom ut på tampen av 2015, og albumet helt i starten av 2016. Så siden jeg er så sykt nøye på det teller jeg låta som 2015-låt.

Siterer JoEy_Odd:
Den er bare mye mer funky. Pluss at jeg digger hun som er med i musikkvideoen.


Fair enough. Tror vi kan med sikkerhet forvente store ting av "Broder".
Predator.
  • 0
Siterer The Zombie:
Tror vi kan med sikkerhet forvente store ting av "Broder".


Seff, fortsatt sur for at jeg var syk dagen de hadde forrige konsert i Oslo. Satser på å få med meg konserten dagen før jeg stikker til Roskilde.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Seff, fortsatt sur for at jeg var syk dagen de hadde forrige konsert i Oslo. Satser på å få med meg konserten dagen før jeg stikker til Roskilde.


Hvor i Oslo er denne konserten? And what's the financial damage?
Predator.
  • 0
Siterer The Zombie:
Hvor i Oslo er denne konserten? And what's the financial damage?


200 kroner, Café Månefisken om jeg husker rett.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
200 kroner, Café Månefisken om jeg husker rett.


Done deal.
Predator.
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=I5qvPg_cuw4
Når jeg hørte denne tenkte jeg på hvordan enkelte sanger (og band for den saks skyld) er mye bedre live. Et band som er kjent for å ha decent live fremførelser er jo selvsagt min elskede Maiden (de er selvsagt fantastiske i studio også).

Hva mener dere, noen band/artister som virkelig kommer til liv på scenen?

(Btw, dette fikk meg til å tenke på hvor lenge siden det er siden jeg sist var på konsert, a sad thought... >_> )
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Der kom beskjeden om at Chuck Berry er død. Kanskje en av tidenes viktigste gitarister.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kendrick Lamar teaset nettopp sitt 4. album på instagram:


Forhåpentligvis blir det bedre enn To Pimp A Butterfly, som var et steg ned kontra GKMC.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forhåpentligvis blir det bedre enn To Pimp A Butterfly, som var et steg ned kontra GKMC.


Wait, what? Et steg ned?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Wait, what? Et steg ned?


You heard me. Det er ikke et dårlig album, men levde ikke opp til GKMC.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hva mener dere, noen band/artister som virkelig kommer til liv på scenen?

(Btw, dette fikk meg til å tenke på hvor lenge siden det er siden jeg sist var på konsert, a sad thought... >_> )


Jeppzki And Rest Of The Gang har jeg erfart er rå live.
  • 0
Syns ikke Butterfly var et steg ned, men liker GKMC best jeg og. Veldig fengende album der alle låtene er konge!
  • 0
Litt i hipsterhjørnet i kveld så går mye i de eldre sangene til Takida b.la fra det første albumet: Old
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Pokémon introen til sesong 1 er faen tidløs
  • 0
Etter jeg rundet 30, har jeg merket at jeg er mer åpen for det meste av musikk. Har alltid hatt sans for variasjon av sjangre, men spesifikke ting har jeg ikke klart å høre på, eller sett på som flaut til og med. Gamle country låter for eksempel, har vært øretortur i mange år. Noe som er litt spesielt ettersom jeg mener at K Rose omtrent var den eneste radiostasjonen jeg hørte på i GTA San Andreas. Nå kan jeg hvert fall finne på å ha lange country spillelister i bakgrunnen hele dagen, og kan samtlige tekster
Ellers har jeg også vært mer åpen for listepop og indiemusikk når jeg nå deler livet med madammen, som hadde en litt annen musikksmak enn meg selv. Det er mye like låter, og det er som regel de samme som går igjen på alle de offisielle listene, men hvis man luker litt på egenhånd, går det fint an å finne godmusikk blant det mange av oss ser på som musikalsk kreft.
Har egentlig bare kommet til det punktet hvor jeg ikke bryr meg så mye om hva det er jeg hører eller ser på lenger. Fenger det, så blir det stående på, har jeg ikke sans for det, så er det ikke så vanskelig å unngå.

Flere som merker det samme, eller føles det fremdeles et innbitt hat ovenfor visse sjangre?
Det var kult å hate diverse musikk en gang, nå virker det som folk holder seg mer til sitt og lar andre like det de vil.
  • 0
Siterer TK Quill:
Flere som merker det samme, eller føles det fremdeles et innbitt hat ovenfor visse sjangre?
Det var kult å hate diverse musikk en gang, nå virker det som folk holder seg mer til sitt og lar andre like det de vil.


Jeg har alltid vært nokså altetende, men siden 80% av all musikken jeg hører på er spillmusikk, er det ikke så altfor ofte jeg oppdager noe nytt innen "vanlig" musikk
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
siden 80% av all musikken jeg hører på er spillmusikk, er det ikke så altfor ofte jeg oppdager noe nytt innen "vanlig" musikk


Hva er favorittene innen spillmusikk? Jeg er litt litt mer åpen for det siden i fjor, etter jeg oppdaget en del på Spotify. Men det går gjerne i kjente soundtracks, sjelden jeg graver blant spill jeg kanskje ikke har vært borti selv.
  • 0
Siterer TK Quill:
Hva er favorittene innen spillmusikk?


Siterer TK Quill:
Men det går gjerne i kjente soundtracks, sjelden jeg graver blant spill jeg kanskje ikke har vært borti selv.


Samme her. Det hender at jeg oppdager et spill etter å ha hørt litt på musikken i forkant, med NieR:Automata som et kroneksempel, men stort sett er det fra spill jeg har fullført.

Så jeg har egne lister for f.eks. Assassin's Creed: Chrono Trigger, Crash Bandicoot. Dark Cloud, Soulsborne, Dragon Quest, Final Fantasy, The Elder Scrolls, God of War, GTA, Kingdom Hearts, Metal Gear Solid, Persona 5, Pokémon, Rayman, Shadow of the Colossus, Spyro, Super Mario, Tales of, World of Warcraft, Xenoblade/Gears og Zelda. I tillegg til en egen liste med enkeltlåter fra diverse spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!