Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Anger Management

Humoren var akkurat slik jeg elsker den: halvdum og rett fram. Lo så det rant noen ganger.

Terningkast: 5
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Schindlers Liste
Veldig bra skuspill av Liam Neeson, og filmingen var imponerende. Enkelte scener var nesten skumle.

Terningkast 6
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Inglourious Basterds

Til å være en post-modernistisk film fra Quentin Tarantino, synes jeg denne var relativt kjedelig. Quentin Tarantino er en regissør uten noen egentlig budskap med filmene sine, han lager de ikke for å ha en mening, men han lager de fordi ha liker å lage film og føler å lage det han vil. Derfor ender filmene hans opp som relativt fattige når det gjelder historie og dybde med lite symbolikk, men mye referanser. Inglourious Basterds blir hakket kjedeligere enn de andre filmene hans fordi de drøye partiene med mye snakking ikke er fyllt med fengdende elementer. Persongalleriet var relativt kjedelig, dialogene var ikke spesielt morsomme, og jeg følte aldri at de ga meg noe. Kunne nesten kuttet bort en time av filmen og likevel vært like underholdende.

7/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Inglourious Basterds

Til å være en post-modernistisk film fra Quentin Tarantino, synes jeg denne var relativt kjedelig. Quentin Tarantino er en regissør uten noen egentlig budskap med filmene sine, han lager de ikke for å ha en mening, men han lager de fordi ha liker å lage film og føler å lage det han vil. Derfor ender filmene hans opp som relativt fattige når det gjelder historie og dybde med lite symbolikk, men mye referanser. Inglourious Basterds blir hakket kjedeligere enn de andre filmene hans fordi de drøye partiene med mye snakking ikke er fyllt med fengdende elementer. Persongalleriet var relativt kjedelig, dialogene var ikke spesielt morsomme, og jeg følte aldri at de ga meg noe. Kunne nesten kuttet bort en time av filmen og likevel vært like underholdende.

7/10


Helt enig!
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Ganske enig, men creds til musikk og stemning?
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Bobonor:
Ganske enig, men creds til musikk og stemning?


Til en viss grad. Det var mangelen på dette som gjorde mange av partiene relativt kjedelige. Lydgalleriet var relativt fattig i forhold til noen av hans andre filmer følte jeg. Men musikken som ble brukt var sjangermessig riktig.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg synes det var en del kule elementer i filmen. For eksempel når Shosanna er på lerretet og brenner. Ganske genialt. Filmen fortjente alle femmerne den fikk.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Populærmusikk fra Vittula er en dyp og god film jeg vil anbefale! Alt i filmen har en mening

Lagt til 2009-11-27 20:02:
The Watchmen er jo også helt rå De personskildringene!!!
  • 0
Zombieland

Helt grei film, morsom til tider, men historien er helt elendig!

6/10
  • 0
Siterer Valorki:
Zombieland

Helt grei film, morsom til tider, men historien er helt elendig!

6/10


Hvem bryr seg om handlingen i en slik film?

Dessuten synes jeg handlingen var god, jeg. Skjønner ikke hvorfor du synes den er dårlig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Filmen er ikke dårlig, men jeg liker ikke zombiefilmer som har en åpen slutt. Det var bare ikke min type film.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Luftslottet som sprengtes

Da var Stieg Larssons Millenium-trilogi over. Syns ikke dette er en fantastisk god serie, men bøkene er kanskje bedre. Den første filmen i serien, Menn som hater kvinner, bør alle se. Den har et klassisk krim-plott og er skikkelig spennende. Jenta som lekte med ilden var ikke like bra, men en godkjent oppfølger. Det samme gjelder Luftslottet, egentlig. Syns den, i likhet med forgjengeren, mangler god, gammeldags spenning og action. Det er mer fokus på rettsaker o.l. Men for all del, likte du de to forrige bør denne også sees. Den har sine intense scener, og av en eller annen grunn likte jeg scenene i rettsalen. Dessuten er Noomi Rapace er like herlig som alltid.

7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Batman

Artig gjensyn. Jokeren på denne filmen er veldig mye annerledes enn på the Dark Knight, men Nicholsens tolkning er også fabelaktig. Noen dårlige scener trekker ned

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
American Me

8/10

Bound By Honor/Blood In Blood Out

8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
The Dark Knight

En fantastisk film, uten tvil. Alt fra den artige storyen, til det herlige skuespillet (ja, jeg sikter spesielt til Heath Ledger). Jeg så en annen Batmanfilm for ikke så alt for lenge siden, og den syns jeg ikke var så kul. Mens denne er noe helt annet. Utrolig bra, rett og slett.

Karakter: 5 - sterk
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
The Dark Knight

En fantastisk film, uten tvil. Alt fra den artige storyen, til det herlige skuespillet (ja, jeg sikter spesielt til Heath Ledger). Jeg så en annen Batmanfilm for ikke så alt for lenge siden, og den syns jeg ikke var så kul. Mens denne er noe helt annet. Utrolig bra, rett og slett.

Karakter: 5 - sterk


Da bør du se Batman Begins. Den er bedre
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Da bør du se Batman Begins. Den er bedre


Nei, det er den ikke.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Har gått igjennom hele Ringense Herre Spesial Extended Triologien. Den beste er Fellowship Of The Ring, etter den kommer Return of The King. Two Towers er dårligst, men langt i fra dårlig hehe.

Elsker den triologien, tre fantastiske filmer! De er utrolig bra!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Junior Sopranos:
Da bør du se Batman Begins. Den er bedre


Nei, det er den ikke.


That's a matter of opinion. Jeg er nok mest enig med Predator at The Dark Knight er hakket bedre, men Batman Begins er heller ikke dårlig.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Junior Sopranos:
Da bør du se Batman Begins. Den er bedre


Nei, det er den ikke.


Historien i Begins er mye bedre, og actionscenene er fantastiske. Filmen er dessuten mer orginal
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Citerer Predator:
Citerer Junior Sopranos:
Da bør du se Batman Begins. Den er bedre


Nei, det er den ikke.


Historien i Begins er mye bedre, og actionscenene er fantastiske. Filmen er dessuten mer orginal


Men Batman Begins mangler The Joker og alle de andre klassiske skurkene.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Kampscenene er utrolig rotete i Begins. Det er filmet så utrolig close, jeg fikk nesten ikke med meg hva som skjedde.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Kampscenene er utrolig rotete i Begins. Det er filmet så utrolig close, jeg fikk nesten ikke med meg hva som skjedde.


Er veldig uenig i dette. Jeg synes i alle fall ikke det
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
Citerer Predator:
Kampscenene er utrolig rotete i Begins. Det er filmet så utrolig close, jeg fikk nesten ikke med meg hva som skjedde.


Er veldig uenig i dette. Jeg synes i alle fall ikke det


Enig med Junior Sopranos her. Syns actionscenene er flotte, og på ingen måte rotete filmet. Må si jeg syns The Dark Knight er hakket bedre, både når det gjelder actionscener og overall. Batman Begins er kanskje mer moden og dyster, men når det gjelder actionscener, karakterer og ikke minst skuespill (Katie Holmes er grusom i Begins) er The Dark Knight liiitt bedre. Elsker også Begins, bare så det er avklart.
You're sleeping over, right?
  • 0
Never Back Down

Utrolig latterlig high school-film som faktisk er utrolig underholdene. Kom i skikkelig stemning av den.

Svak 8/10



The Usual Suspects

Virkelig bra film. En av de bedre filmene jeg har sett i det siste. Fantastisk slutt.

9/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!