Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Det betyr at den er tidenes film?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
Siterer Croius:
Det betyr at den er tidenes film?


Nei, men ifølge den internettsiden er det slik. Med mindre du hinter til at den øverste plassering ikke sier noe om hvem som er best, men som er mest likt av folk flest.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Croius:
Det betyr at den er tidenes film?


stop it
Fabelaktig!
  • 0
The Shawshank Redemption ER tidenes beste film da, fuckers.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Gudfaren 2, Goodfellas, Once Upon a time in America og Gudfaren stiller i en klasse for seg
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Gudfaren 2, Goodfellas, Once Upon a time in America og Gudfaren stiller i en klasse for seg


Indeed.
Heihei
  • 0
Hvis vi snakker topp 5 lister har jeg en komplett:

1 The Shawshank Redemption

2 Goodfellas

3 Gudfaren del II

4 Pulp Fiction

5 Gudfaren
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
Gudfaren 2, Goodfellas, Once Upon a time in America og Gudfaren stiller i en klasse for seg


Bare mafiafilmer?

Hva tidenes beste film er kommer jo alltid til å være subjektivt, men om man velger å se mer objektivt på det syns jeg Shawshank er et dumt valg. Som mange har sagt, så passer den jo for alle. Det sier seg selv at filmer som 2001: A Space Odyssey eller Seven Samurai ikke er noe for alle.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Zook
  • Zook
South Park - Sesong 1

I likhet med The Simpsons (og sikkert Family Guy) er den første sesongen småtreg. Humoren sitter ikke like godt som i de senere sesongene, og det hele føles mer hjemmelaget og...barnslig. Det har absolutt sin sjarm, men ikke like genialt som senere. Merket også at det var veldig lite fokus på karakterene utenfor vennegjengen. I nyere episoder er jo f.eks Randy (som er en av favorittkarakterene mine) ofte i fokus, men i denne sesongen er han knapt med.

Veldig god underholdning, men mangler enda fokus på flere karakterer og mer voksen humor.

7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Uff, har sett skammelig mye film i det siste. Kan anmelde noen:

Sunset Blvd.: En rimelig god film, men ikke på langt nær så bra som jeg hadde håpet på. Den har alle de grunnleggende kvalitetene som godt skuespill, underholdende scener og minst én mental ustabil person i galleriet, men det hele virker svært lite minneverdig. Historien er bare middels interessant (en dude med gjeld søker tilflukt hos en psykotisk eksskuespiller), og det blir aldri særlig spennende. Den virker heller ikke spesielt særegen og original, selv alderen tatt i betraktning. Men den er rimelig underholdende, og sikkert severdig. 6/10.

Wall-E: Denne leverte, som Pixar stort sett gjør. Det eneste jeg har å pirke på er at den siste halvdelen av filmen er litt for barnslig, og mangler awesomenessen fra den delen av filmen som foregår på jorda. Forholdet mellom Wall-E og Eve er... OK, og dialogen er svært meningsfylt, dyp og poetisk. Den var svært flott lagd, også. Kudos for et par-tre 2001-referanser. Litt svak 8/10.

Ladri di Biciclette: Historien er latterlig enkel. LATTERLIG enkel. Men likevel fungerer det ganske godt, takket være godt skuespill, flott cinematografi og andre pretensiøse ord, og en over gjennomsnittlig emosjonell slutt. Selv om faren er hovedpersonen i filmen, er det på en måte gjennom sønnens øyne vi bivåner jakten på sykkeltyven. Den har også en tøff actionscene. 7/10

Viskningar og rop: Hadde hørt at denne var i samme gate som Requiem for a Dream, og med interesse for Bergman tok jeg selvsagt en titt. Nå, to dager etter at jeg så den, vet jeg fortsatt ikke hva jeg synes. Den var utrolig stilig, men virker ærlig talt temmelig hul. Jeg likte ingen av karakterene (hva var seriøst greia med hun sykesøster-dama som hele tiden gnidde den noe overvektige torsoen sin mot kreftpasienten?), den var til tider irriterende og jeg følte enkelt og greit at den ikke hadde noe å formidle, utenom å vise scener med dødssyke som ligger og hyler - som forøvrig greide å gjøre meg ukomfortabel. Den mest ubestemmelige Bergman-filmen til nå. Gav den 5/10 på Imdb, noe jeg gir til slike filmer.

Vargtimmen: De første 40 minuttene sugde. Tror det var 40 minutter. Uansett, sånn ca. frem til scenen med gutten med sjøen. Den scenen var fantastisk på sin egen, motbydelige måte. Etter det begynte en herlig og skremmende seanse med mye surrealistisk skrekk, noe jeg er veldig fan av. Godt skuespill var det også. Svak 8/10, og anbefalt om du takler svensk tale.

Andre som er verdt å nevne: Paths of Glory 7/10, Lawrence of Arabia 8/10, Amadeus 7/10 og Double Indemnity 7/10.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Family Guy - Sesong 6

Family Guy er uten tvil den morsomste animerte serien jeg noensinne har sett. Hittil synes jeg sesong 5 er best, den har mange klassiske sekvenser. Men sesong 6 var neimen ikke dårlig den heller. Synes de første episodene var skuffende, siden de ikke skapte mer enn et lite "hehe" fra meg, og disse kom ikke ofte heller. Men de siste episodene var rett og slett geniale, og skapte ville latterutrbrudd. Det morsomste var kanskje en 30 sekunders sekvens hvor Peter står bak en skuespiller ved navn Robert Loggia på en flyplass. Dette alene fikk meg til å pisse i buksene.
Digger at Family Guy fokuserer på mange karakterer, og nesten alle er hysteriske. Quagmire, Cleveland, Mayor West og mange flere; alle får sine stunder. Den fremste er selvfølgelig Peter Griffin, og han stråler av sjarm og dumhet.

Family Guy - sesong 6 er ikke den beste sesongen, men er en overall god sesong som har sine morsomme stunder, men også noen kjedelige og dårlige. Den beviser virkelig hvor bra Family Guy er, og jeg anbefaler alle å kjøpe en sesong eller to av dette.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
District 9

Begynner helt elendig, men blir bare bedre og bedre. Intenst, brukbar story og herlig bakgrunnsmusikk gjør dette til en sikker vinner viss du liker Sci-fi

Sterk 8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
District 9

Begynner helt elendig, men blir bare bedre og bedre. Intenst, brukbar story og herlig bakgrunnsmusikk gjør dette til en sikker vinner viss du liker Sci-fi

Sterk 8/10


Synes den første halvdelen er filmens sterkeste kort, jeg. All actionen i andre halvdel er kick-ass, men den dokumentariske og realistiske stilen i begynnelsen synes jeg var skikkelig bra.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Knocked Up

Helt grei dramakomeide. Hadde en del kjedelig partier, og en del morsomme scener, så overall var den gjennomsnittlig.

Sterk 6/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Gudfaren 2, Goodfellas, Once Upon a time in America og Gudfaren stiller i en klasse for seg


Enig, klassen under Once Upon a Time in the West.
Jævelhøns
  • 0
Chasing Amy

Veldig bra, for en gangs skyld gjorde Ben Affleck en grei rolle.

8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Sunset Blvd.: 6/10


Hmm. Syntes den var fantastisk jeg. Skuespillet og den herlige film noir-stemningen fikk meg til å falle for den med en gang.
Heihei
  • 0
Det var vel de mest merkbare kvalitetene filmen hadde, i tillegg til at hun skuespilleren var interessant/morsom. Ellers slet jeg med å noen finne noe særlig mye brahet i den, selv om den var god og lettbent underholdning (dog uten noe særlig intens spenning).
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Nightmare Before Christmas

OPPSKRYTT.

Hva er det alle elsker med denne? Hvorfor er den så bra? Sure, den inneholder god animasjon og en kul historie, men det hindrer ikke at den faktisk er kjedelig. Hele tida. Sangene er kjedelige, tingene som skjer er kjedelig. Den kan underholde til tider, og Jack er en kul karakter. Men ellers er dette noe jeg ikke liker.

6/10

Love Actually

Beste romantiske filmen jeg noensinne har sett. Sett den 5-6 ganger, og går aldri lei av den. Den inneholder utrolig gode historier som er elegant flettet sammen og flott skuespill. En av de få filmene jeg digger Hugh Grant. Den er også morsom, og den er rett og slett perfekt.

Sterk 9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
The Nightmare Before Christmas

OPPSKRYTT.

Hva er det alle elsker med denne?


Jeg elsker det meste ved filmen, spesielt sangene.
Har to vhs utgaver, tre dvd (inkl. den med Jack bysten), soundtracket, en t-skjorte og en drøss plakater, kopper, nøkkelringer, figurer osv.

Har vokst opp med den og sett den hver jul de siste 13 årene eller så.
  • 0
Må si meg enig med TommyK, Nightmare Before Christmas er da en herlig film. Hver jul ser jeg den. Sangene er kjedelige? Haha, noen av sangene er da fantastiske. Filmen inneholder ikke masse action, men blir aldri kjedelig for meg. Filmen er nok ikke for de minste, men heller for de litt eldre.
Jævelhøns
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jeg elsker den filmen også. Syns julestemningen er perfekt, og den oser av Tim Burton! Sangene liker jeg også veldig godt, samt karakterene og plottet. Gleder meg til å se den på lillejulaften i år!
You're sleeping over, right?
  • 0
Syntes den var helt grei. Ikke noe å hoppe i taket for, men en koselig liten film.
Heihei
  • 0
@Predator: 100% enig med deg ang. begge filmene
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!