Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Undercover In Bruges. Awesome film, likte mesteparten av humoren, men ble litt tørt til tider. Men ellers bare godt.

8/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
The Hangover

Jeg lo. Men den var ikke hysterisk. Den har heller ikke noe klassiker potensiale.
Men det var en godt gjennomført komedie.

7/10
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
The Man Who Shot Liberty Valance (For andre gang)

En fantastisk film. En de siste virkelige klassikerne fra den gamle western-sjangeren før sjangeren mer eller mindre døde ut. Anbefalses til de som tilogmed ikke liker western-filmer generelt.

9/10
Heihei
  • 0
Michael Collins

Starter ekstremt lovende, men blir bare dårligere og dårligere etter hvert.

6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Jepp. Skuffelse.
Fabelaktig!
  • 0
Lethal Games

En kar som har funnet opp et hackefritt datasystem drar ut i skogen for å spille paintball med en konkurrent. Det tar ikke lang tid før folk faller om, skutt av ekte skudd, og en fiende er på jakt etter dette hackefrie systemet. Filmen er av den ledre garde, og effekter og den slags er ikke så kult som en gjerne skulle forventet av dagens filmer. Historien er verken engasjerende eller god, så filmen ender opp som en helt middelmådig film, opphøyd i minus.

Terningkast: 3
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Leon

Jeg var helt sikker på at jeg hadde sett denne før, men der tok jeg feil

Varer i 127 minutter eller så og hvert minutt er helt fantastisk!
Den enkle storyen er perfekt og skuespillet er utmerket.

Uhyre sjelden jeg gir en film toppkarakter, men denne fortjener det så absolutt.
En film jeg kommer til å se mange ganger.

Karakter: 10/10
  • 0
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (For tusende gang)

Jeg så Extended Cut. Det var verdt det. Dette er en av de vakreste filmene noensinne og den betyr utrolig mye for meg.

10/10
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (For tusende gang)

Jeg så Extended Cut. Det var verdt det. Dette er en av de vakreste filmene noensinne og den betyr utrolig mye for meg.

10/10


Damn, er hundre prosent enig. Denne filmen er enkelt og greit magisk!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Denne filmen er enkelt og greit magisk!


Ikke det at de to andre ikke er det da. : )
Heihei
  • 0
  • Los
  • Los
Eagle Eye

Pop-corn film. DELUXE! Skjønte hvordan det ville slutte etter bare en liten stund, masse stereotyp action og ok skuespill. Men kunne ikke unngå å kose med litt med action sekvensene eller le litt av forutsigbarheten. Begynnelsen var jo faktisk litt spennende.

En fin liten film om du har en lørdagskveld som ikke skal fylles med noe annet. Og med en konjakk i handen, en pose seigedamer på bordet og fin familiestemning i stua så var den helt ok. Men fortsatt ikke oppe i klassen "bra film".
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
American History X.

Amerikansk drama fra 1998 av Tony Kaye. Edward Norton, Edward Furlong, Beverly D'Angelo, Elliott Gould [...]. Som de aller fleste vet, handler den om rasisme og omvendelse....fra rasisme. Blir litt merkelig om jeg skal fortelle hele plottet her, ettersom den er så kjent, og at den har blitt sett av såpass mange. Anbefaler den allikevel til alle dere som, utrolig nok, ikke har fått den med seg.

8/10
  • 0
Dogma

9/10

Jay and Silent Bob Strike Back

8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Såg ein del på twelve monkeys. Merkverdig
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Big

80-tallsklassiker! Husker jeg digga den når jeg var mindre, og jeg digga den nå og.

Sterk 7/10
Heihei
  • 0
Jenta som lekte med ilden igår. Svært gode filmer i milllenium trilogien
  • 0
Siterer Paulie:
Big



80-tallsklassiker! Husker jeg digga den når jeg var mindre, og jeg digga den nå og.



Sterk 7/10


Haha, den er rå!
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
Local Hero

Veldig merkelig film.

7/10
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
The Rock

Jævla bra underholdning! Dritbra action, fantastisk musikk og et bra cast. Det som trekker ned er et par teite øyeblikk som ikke passer inn i filmen i det hele tatt.

Sterk 7/10
Heihei
  • 0
Saving Private Ryan

Lagt til 2009-12-13 18:31:
Siterer Predator:
The Shawshank Redemption ER tidenes beste film da, fuckers.


Nei! Rush Hour RULEEER!!!
  • 0
Law Abiding Citizen
Ikke noe å hoppe i taket for, men ikke direkte sugent (som jeg fryktet).
5/10

Fanny och Alexander
Meget, meget sykt bra.
9/10

Miller's Crossing
Ganske bra.
7/10

Fantasia
Likte bare ca. halvparten av musikken og animasjonene. Ellers flott.
6/10

Siterer Nuclear Pancake:
Citerer Predator:The Shawshank Redemption ER tidenes beste film da, fuckers.

Nei! Rush Hour RULEEER!!!

Mhm, etter 100 år med film er nok Rush Hour det absolutt beste som er å oppdrive.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Kill Bill: Vol. 1

Utrolig kul film. Quentin Tarantino er virkelig en av mine store favoritter. Mye hans fantastiske dialog er revet vekk til fordel for action, noe som var en smule skuffende, men actionscenene var så rent kick-ass at jeg lot det gå. Dette er action på sitt beste, men det er også ganske annerledes enn de fleste actionfilmer jeg har sett; Det er samuraisverd i sentrum, folk for hoder og lemmer kutter av så en overdreven mengde blod spruter ut. Jeg elsket det. Og det som er av dialog er genialt, som alltid. Uma Thurman imponerer også som The Bride, og leverer en troverdig og morsom rolle. Pluss for kick-ass musikk også.

9/10

Coraline

Uten tvil en av de beste animasjonsfilmene jeg noensinne sett. Historien er original og spennende, full av morsomme og rare karakterer. Stemmeskuespillet er utrolig godt, og filmen er også ganske creepy til tider. Den bruker også utsøkt stop-motion animasjon, og resultatet her er rett og slett vakkert. For de som elsker The Nightmare Before Christmas, noe jeg tror mange gjør, er dette en must-see. Kjøp og nyt.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Miller's Crossing
Ganske bra.
7/10


"Bunch o' fancypants, all of yous!"
Heihei
  • 0
Jenta som lekte med ilden

Mye dårligere enn den første og synes den var rotete. Typisk skandinavisk egentlig

Svak 6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Kill Bill: Vol. 2

Ekstremt god, denne og. Fokuserer mer på snakking enn den første, og dette likte jeg. Den sykelig gode dialogen til Tarantino er på plass, og det klaffer igjen, som vanlig. Og det som var av actionscener, var skikkelig vellaget. Vol. 2 er like bra som eneren. Vol. 1 har best action, Vol. 2 har best dialog. Dette veies opp for hverandre, og begge filmene er filmatiske mesterverk.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!