Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Transformers

Tåpelig.
Pluss for gode actionscener.

4/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Goodfellas

Veldig oppskrytt.

7/10
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Goodfellas

Veldig oppskrytt.

7/10




Hvorfor?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Likte ikke hovedpersonen, han bleikingen. Begynner å bli en stund siden jeg så den, så husker ikke alle detaljene, men det var en helt grei mafiafilm. Ikke noe å rope hurra for. Pluss for Joe Pescis presasjoner. Det er forsåvidt mulig at jeg må se filmen igjen for å forstå hvor fantastisk og hårreisende den er. Men #14 på top 250? Skeptisk...
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Goodfellas

Veldig oppskrytt.

7/10


Du er dum. : )

Avatar

Den var jo jævlig bra, og effektene og alt det tekniske i filmen var helt sinnsykt. Handlingen var enkel, kanskje litt for enkel, men likevel ganske engasjerende.

Likevel følte jeg at det var et eller annet som manglet for å gjøre denne filmen til en virkelig klassiker. Jeg har uansett planer om å se den igjen, da jeg ikke er like trøtt og 3D'en ikke blir like uvant.

Jeg likte filmen virkelig godt, men ikke noe av det beste jeg har sett, og heller ikke Camerons beste. Kanskje liker jeg den enda bedre neste gang.

8/10

Lagt til 2009-12-21 18:14:
Die Welle

Tysk film basert på "The Third Wave"-forsøket til en lærer på en skole i California på 60-tallet. Denne filmen har blitt satt til nåtiden, og det gjør den enda mer interresant spør du meg. Jeg ble helt oppslukt av handlingen, og filmen er veldig fascinerende.

Anbefales!

8/10
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Avatar


Viser hvor dumme imperialistene er.

9/10

Siterer Paulie:
Die Welle


Viser hvor dumme autoritære er.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
The Shining

Hva gjør man når Jack Torrence tar jobben som innebærer å passe på et hotell over vinteren og se til at alt står til? Nja, ikke stort. Hever du et øyebryn hvis jeg forteller at en kar med samme jobb myrdet kona og barna brutalt 10 år tidligere, på samme hotell? The Shining er en psykologisk skrekkfilm som handler om hvordan Mr. Jack og familiens opphold på det hjemsøkte hotellet former seg. Som en skrekkfilm ble jeg ikke så imponert, men det uten å ta i betraktning av når filmen ble laget. Men noe som overrasket meg til de grader var skuespillet til Jack Nicholson når han spilte den klin gale Jack Torrence. Jeg ble mektig imponert.

Terningkast: 4
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Se filmen igjen, Jack. Det er mer ved The Shining enn det som møter øyet første gang man ser den! Utrolig masse symbolikk og skjulte beskjeder i den, tror ikke det er noen som skjønner alt. Den blir mer og mer interessant for hver gang jeg ser den.
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja, jeg så den med noen andre. Skal innrømme at jeg ikke fulgte så alt for godt med til tider, så at opplevelsen ikke ble optimal er mer min skyld enn filmens. Jeg skal se den igjen, det kan jeg si mens jeg holder hånda på Bibelen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Skal bevege meg ut for å se Avatar.
Har ingen forventninger på forhånd, men jeg er meget intressert i om den lever opp til det nesten alle sier.

Kommer med tilbakemelding om noen timer
  • 0
Avatar (3D)

Hohohoho, for en film! En sykt deilig følelse av frihet. Deilige effekter og animasjoner.

10/10
"get poor die tryin"
  • 0
Avatar

Aldri i mitt liv har jeg sett en mer fargefull film! Spesialeffektene var i toppklasse og historien var grei nok. Denne filmen levde opp til mine forventninger, og mer til!

9/10
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Avatar

Jeg skal gjøre en skikkelig vurdering imorgen, så dere må smøre dere med tålmodighet frem til det
  • 0
Fools Gold. Virket som ein ganske bra film, men eg presterte å sove gjennom halve filmen XD
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Jeg har ikke tid til å lage anmeldelse så her er min minivurdering av:

Avatar

Ps! Denne teksten vil inneholde mindre spoilere,
men ikke stort mer enn noen av trailerne allerede har vist.
Hvis du ikke vil ha noe spoilet, hopp til karakterene.

Helt uten forventninger satt jeg meg til rette, for å se filmen så mange roser opp i skyene.
Jeg visste ikke annet på forhånd enn det jeg har sett i trailere og at det har blitt lagt masse penger inn i prosjektet.
Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til filmen.

Etter filmens slutt sitter jeg bare igjen med et halvtomt utrykk og noen tanker om det jeg akkurat så.

La meg begynne med storyen...
Var en tidligere her som sa den minnet om "Pocahontas".
Der er jeg veldig enig.
En futuristisk versjon av den samme historien.
Hvite menn kommer til nytt sted, rødhuder (blå her) har noe de vil ha.
Hvit mann lærer av de innfødte og skifter side, en svær fight skjer og ferdig.
Bytt ut mat og land med de steingreiene de vil ha tak i her, krydre litt med fantasidyr og planter og vi har Avatar's story summert ned til tre linjer.

Over til lyden...
Musikken er fin og passer godt,
men den er ikke noe jeg husker når filmen er slutt.
Med andre ord, helt ålreit, men ikke over the top.

Sist kommer det visuelle...
Og det er her filmen redder seg for meg.
Pandora er meget fargerikt, det er alltid noe å feste øynene på.
Første gang jeg gidder å se to ganger på plantelivet i en film.
Dyrene er dog lite imponerende, flere ganger kunne jeg sverget å ha sett dem alle før i film eller spill. Men det er ikke første gang så jeg skal ikke gi noe minus for det.

Karakterer:

Story 3/10
Resirkulert og fortalt på futurisktisk vis med noen små tvister. Lite imponerende.

Lyd 6/10
Musikken passer til filmen, men den gjør den ikke mer spennende eller noe annet for den saks skyld.

Bilde 8/10
Lekkert jungelmiljø, rekker nesten ikke se alt.
Menneskenes base er derimot utrolig grå og trist, heldigvis er det veldig liten tid som blir brukt der.

Samlet 6/10
Med så mye penger til rådighet burde det være mulig å gjøre mer ut av filmen.
Hadde den hatt en helt ny og skikkelig historie kunne den helt sikkert blitt en ny favorittfilm.
  • 0
Er akkurat ferdig med å se Team America. Har ikke sett den på lenge, men den er fortsatt like genial som den alltid har vært.

8/10
I was frozen, today!
  • 0
Indiana Jones And the last Crusade ;D
"Would you mind telling me what the hell you'r doing on that ship?" "Sir, Finishing this fight"
  • 0
Siterer TommyK:
Hadde den hatt en helt ny og skikkelig historie


Jeg er enig i at historien kanskje var enkel, og lite original, men jeg syntes likevel den var ganske engasjerende.

Scrooged

Sinnsykt sprø og tullete film, som jeg av en eller annen grunn bare digget. Jeg klarer ikke helt å forklare hvorfor engang. Det var bare noe med den. Selv om Bill Murray overspiller veldig, likte jeg hans prestasjon. Filmen hadde bare en sjarm og stemning jeg falt for.

Men som sagt, ektremt tullete, og noen ganger ble det kanskje litt vel dumt. Likevel, en...

7/10
Heihei
  • 0
Home Alone

Gir meg julefølelse med en gang jeg skrur den på. Virkelig en diggbar film, dette. Har sett den hver eneste jul ganske mange ganger nå, og jeg er fremdeles ikke lei den. Det å se en liten gutt vandre rundt alene og ikke gjøre sååå mye, er overraskende underholdende. Mange kule karakterer også, liker han gamle mannen som sies å være seriemorder. Blir fremdeles litt redd han. Slutten er kjempebra, elsker å se Joe Pesci få grisebank. Så slutten står som et høydepunkt i filmen, og filmen står som et høydepunkt i jula!

8/10

Home Alone 2

En verdig oppfølger. Kult at de tar det til New York, og gjør mye morsomt ut av det. Her er det scenene før det store smellet mot slutten som er best. Mange morsomme karakterer, spesielt han slemme fyren i hotellet. Home Alone 2 er også litt mer seriøs enn Home Alone 2. Vet ikke helt hvorfor jeg synes det, men for meg virker det som om 1'eren er mer tullete. Det jeg gledet meg til på slutten, enda mer bank til Joe Pesci, virket bare som 1'erens feller i ny innpakning. Er selvfølgelig moro, men mange av fellene var nesten det samme som i forgjengeren. Litt skuffende. Og synes to hele timer er litt mye, og noen ganger kan den føles litt kjedelig. Men ellers er Home Alone 2 en bra oppfølger, som gir meg julefølelse.

7/10

Transformers: Revenge of the Fallen (Blu-Ray)

Når jeg så den på kino, ble jeg blindet av action. Det ble jeg nå også. Actionscenene er så sinnsyke at jeg sikler, det er utrolig morsomt å se på. Og i Blu-Ray blir opplevelsen enda bedre. Virkelig en bra film å plukke opp til Blu-Ray, dette. Med det sagt, er historien helt tullete, full av teite klisjeer og dårlige vitser (noen vitser slår virkelig an, tho) Synes starten er verst, med Sam på college og det der. Blir som en tenåringskomedie. Men når action begynner, er kulhetsfaktoren på 100%. Synes Transformers 1 er litt bedre, fordi alt det andre enn action er kult, det og. Også er den mye morsommere. Men, hvis du liker Transformers, er dette helt klart en must-see, som gjør seg enda bedre på Blu-Ray!

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Avatar

Det de fleste allerede har sagt. Me like.

8/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Rocky II

Dårligere oppfølger, sett i perspektivet til hva eneren tilbød. Som alle vet fortsetter den direkte der den første filmen slapp. Det er anelser om mindre vilje i skuespillet denne gangen. Ellers en helt grei film om heltedåd, mot osv. De fleste høydepunktene i filmen er det Burgess som står for, med sin veldig intense væremåte og snåle dialekt.

4/6
  • 0
It's a Wonderful Life

Måtte se den, siden det er jul. Rett og slett bare en fantastisk film, som gir en skikkelig god-følelse etterpå!

9/10
Heihei
  • 0
Skjult

Norske filmer har aldri truffet meg der de gode, amerikanske har gjort, og spesielt ikke norske skrekkfilmer. Filmer som Fritt Vilt og Villmark var helt greie filmer, mens Rovdyr var en horribel affære jeg håper jeg aldri ser maken til igjen. Med skepsis så jeg 'Skjult' idag. Mens selvfølgelig hadde jeg litt forventninger. Det var jo tross alt to 5'ere blinkende på coveret.

Skjult er faktisk ganske bra. Den hadde noen skumle momenter hvor jeg skvatt, og atmosfæren bar et nervøst preg. Hvem den slemme mannen i filmen var ble introdusert ganske tidlig, men det tok litt tid før jeg gjettet på hvem det var, og da hadde jeg vært innom flere andre personer tidligere. So far so good. Som sagt er filmen norsk, og å vente skuespillnivå på Hollywoodplan er som å vente på toget som gikk før du kom. Men jeg la ikke merke til noen skuespillaktige ulumskheter eller noe i den duren. Nice. Er fornøyd med Skjult, jeg.

Terningkast: 5
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Nightmare Before Christmas

Selvfølgelig!
Hvis ikke den er sett innen midnatt lille julaften blir det ikke ordentlig jul for meg.
Jeg elsker alt ved denne filmen.

Karakter: 1.000.000/10
  • 0
Ringenes Herre-trilogien - extended versjonene. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett disse filmene, men synes de fremdeles er like bra som sist. Sitter med frysninger i flere scener fordi det er så episk og vakkert. Dessuten er det perfekt å se slike magiske filmer i julen
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!