LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Film og Musikk

      Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

      Hvilken film/serie så du sist?


      Sherlock Holmes

      En film som traff meg ganske godt. Jeg likte spesielt plottet. Dessuten var det mye god humor, og jeg liker gamle Londog òg. Skuespillet var godt, effektene var gode. En actionfilm jeg absolutt så sjarmen i. Og hvis du ikke har sett den enda, bør du virkelig gjøre det.

      Terningkast: 5
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0
      Avatar

      Første halvdel gikk veldig sakte. Det var først da krigen begynte at det virkelig ble fett. Det var også noen Hollywood-klisjeer som irriterte meg, men det var absolutt overkommelig. Og jeg skjønner ikke helt det folk mener med dårlig skuespill. Det var ikke imponerende, men helt ok.

      8/10
      Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
      • 0
      Braveheart

      8/10
      We could have arranged to have you carried
      • 0
      Inglourious Basterds

      Noen mesterlige scener (bl.a. åpningsscenen), men for mange langdryge dialoger. Historien er også syltynn, og det som skjedde i slutten virket ekstremt usannsynlig. Men filmen skal ha for sin annerledeshet.

      7/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Cloverfield

      Sitter igjen med delte meninger. Filmen var spekket med action, og det var ganske fokus på monstrene, selv om vi aldri fikk et ordentlig syn på den. Jeg likte action-delen utrolig godt, men jeg satt igjen med meningen at filmen ikke ga mening. Jeg ble sittende med så mange spørsmål, og... vel.. ingen svar, egentlig. Hvor kommer monstret fra? Hva er monsteret? Filmskaperen sa jo at han ville lage en kul actionfilm om et kult monster, men vi fikk jo ikke greie på noe om det. Var én scene hvor vi så noe annet enn ryggen hans òg.

      Noe jeg ikke kan klage på, er hvordan filmen er filmet. Jeg liker konseptet med håndkamera, selv om det ble en smule kaotisk i de kaotiske scenene. Men nok en gang må jeg dra inn det med at jeg følte at filmen ikke ga så mye mening. Det var masse action, men det var ikke noe å skjønne. Hvis vi alle hadde hvert hjernedøde individer som ikke stilte spørsmål, ville det sikkert vært en klar spørsmål. Men jeg vil ha mer - jeg vil ha svar. Jeg vil ikke måtte pønske ut selv hva det kan ha vært, jeg vil vite det. De hadde potensiale til å gjøre så mye mer ut av plottet, som kunne vært så urkult. Jaja.

      Terningkast: 4
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0
      Jack the Lack of Crack: Poenget med filmen er at den skal virke realistisk, og derfor er den filmen med håndholdt kamera. Det er mye mer realistisk at hovedpersonene unngår monsteret enn å prøve å bekjempe det eller noe. Vi ser filmen kun fra hovedpersonenes synsvinkel og hvorfor skal noen helt vanlige mennesker få vite noe om hvorfor, hva og hvem? All uvitenheten og at man sjeldent ser selve monsteret synes er filmens sterke kort, det er det som gjør at den skiller ser fra filmer som Godzilla. Poenget med filmen er ikke masse action, men hvordan ett slikt scenario ville vært fra en helt vanlig persons perspektiv.
      Jævelhøns
      • 0
      Cloverfield er vel liksom tapen til kameraet på en måte. Det er ikke meningen at man skal få vite mer enn akkurat det hovedpersonene får vite.
      Og i tillegg til det kommer alt det Baardern nettopp sa
      • 0
      Chungking Express

      Ananas? Uansett, denne anbefales helt enormt mye. Føyer seg fint inn blant favorittfilmene mine. Aldeles herlige saker på alle måter.

      9/10

      Kwaidan

      Denne var litt skuffende. Visuelt sett var den nydelig (særlig de malte bakgrunnene), men den hadde en ikke-eksisterende spenningskurve, lite interessante plott - den er delt opp i flere småhistorier, og banal dialog. Følte ikke at filmen gav meg noe som helst utenom noen flotte scener, egentlig (på samme måte som Satantango).

      5/10
      End of line, be excellent to each other.
      • 0
      The Quick And The Dead

      Herlig western. Dueller og seksløpere og whatnot.

      Terningkast: 5
      Daylight come and we wanna go home.
      • 0
      Realistisk var den absolutt, men likevel følte jeg at jeg ikke fikk noe særlig ut av den. Ting bare skjedde. Og jeg liker ikke at ting bare skjer uten at jeg får greie på hvorfor. Spesielt ikke i film, i alle fall.
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0
      Mest enig med Jack her. Synes filmingen var sykt irriterende og det var et helvete å følge med. Dialogen var også pinlig, da den besto nesten bare "Fuck!" "O shit." Skuespillet syntes jeg også var helt forferdelig, og når det i tillegg var elendig historie så ble filmen veldig dårlig

      State of the enemy

      God action med godt plot og noen morsomme scener. Will Smith synes jeg viser at han er en ekstremt middelmådig skuespiller. Klarer de morsomme- og actionscenene godt, men resten syntes jeg var ganske dårlig

      8/10
      We could have arranged to have you carried
      • 0
      Siterer Junior Sopranos:
      Mest enig med Jack her. Synes filmingen var sykt irriterende og det var et helvete å følge med. Dialogen var også pinlig, da den besto nesten bare "Fuck!" "O shit." Skuespillet syntes jeg også var helt forferdelig, og når det i tillegg var elendig historie så ble filmen veldig dårlig


      At det er en god film er det ingen som sier (ikke jeg i hvertfall), men diskusjonen handlet i bunn og grunn om uvitenheten man hadde i filmen.
      Jævelhøns
      • 0
      Metallicas film some kind of a monster. 8/10 anbefalt.
      • 0
      Hunger
      Film om unge IRA medlemmer som blir fengslet. Kvalmende og provoserende film om fengselstilstandene til de regjeringen utpekte som terrorister. Handler om en gjeng som skal sultestreike, med fokus på den ene personen vi møter. Original kinematografi, og spesielt med den ene scenen som har et opptak som varer i omtrent et kvarter. I tillegg veldig godt skuespill.
      Sterk 8/10

      Zatôichi
      Typisk overdrevet japansk film. Likevel skiller den seg ut med en del sort humor og annerledes bruk av kamera. Ikke spesielt dyp historie, men man kan bli litt forvirret med hva som skjer med hvem i filmen, hvilken gjeng som blir angrepet osv.
      8/10

      Generation Kill
      Nettopp ferdig med serien. Veldig bra og troverdig skildring av invasjonen av Irak av Amerika. Godt skuespill og stødig persongalleri fylt med mange spesielle karakterer, som f. eks. det fanatiske nervevraket Captain America, som stadig er redd for å bli angrepet av en eller annen iraker, i tillegg til at han løper rundt som Rambo med en AK-47 han tok fra en død iraker for å skyte i stykker personbiler og flyplasser med. Serien er også fylt med en del sort humor og vanlig humor.
      9/10
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Mr. and Mrs. Smith

      Ganske morsom og funker som underholdning. Jolie er ganske fresh under filmen, og det er ikke akkurat et minus

      6/10

      Så også "the last Godfather" som er oppfølgeren til den fantastiske Corleone. Ikke like bra som Corleone når det gjelder handling og spenning, men det var interessant nok. Absolutt verdt og se, og det er en film med mange kvaliteter

      Svak 8/10
      We could have arranged to have you carried
      • 0
      Sherlock Holmes

      Denne må sees. Den er både spennende og actionorientert, men også veldig morsom. En meget god miks. Actionscenene er solide, og handlingen var også godkjent. Også et stort pluss for herlig skuespill av Robert Downey Jr.

      8/10
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Kindergarden Cop
      Filmen er utrolig klisjèfylt, cheesy historie, dårlige effekter og stivt skuespill. Men siden Arnold Scwharzenegger er med trekker det filmen opp seks karakterer.
      6/10
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

      Kanskje min favoritt blant filmene, håper de to neste filmene når samme nivå som denne. For når det gjelder The Half Blood Prince var den dypt skuffende innholdsmessig.

      9/10
      "You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
      • 0
      The Battle of Red Cliff

      Lang og ganske bra film, Kinas dyreste produksjon, 80 millioner dollar. John Woo regisserte den, og jeg synes det var en troverdig og spennende krigsfilm.

      En film man må se flere ganger for å få med seg alt. Bra bilde og lyd. Vil nesten gi den 10 av 10, men noen kampscener er litt overdrevne, mener jeg.

      9/10
      • 0
      Siterer The Heretic:
      Kindergarden Cop
      Filmen er utrolig klisjèfylt, cheesy historie, dårlige effekter og stivt skuespill. Men siden Arnold Scwharzenegger er med trekker det filmen opp seks karakterer.
      6/10

      Jeg tror Kindergarden Cop er den største "gulty pleasure" jeg noengang har hatt i sammenheng med film. Fantastisk underholdene, og oscarverdig skuespill av Schwarzenegger jmf. "SHUUUUUUUUUUT UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP! Shut up! Shut up! Shut up!".

      Jeg er villig til å gi denne filmen 8/10, eventuelt 80%, 4/5, 80/100, B eller 5/6.
      IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
      • 0
      • Los
      • Los
      Siterer Superdaniel:
      The Battle of Red Cliff

      Lang og ganske bra film, Kinas dyreste produksjon, 80 millioner dollar. John Woo regisserte den, og jeg synes det var en troverdig og spennende krigsfilm.

      En film man må se flere ganger for å få med seg alt. Bra bilde og lyd. Vil nesten gi den 10 av 10, men noen kampscener er litt overdrevne, mener jeg.

      9/10


      Den filmen er ganske nedkuttet i Norge. Har lest at den er nesten dobbelt så lang i Kina
      Vis vinden løye går e rett på tryne
      • 0
      Siterer Los:
      Den filmen er ganske nedkuttet i Norge. Har lest at den er nesten dobbelt så lang i Kina


      I Kina er det to filmer, her i Europa har vi kuttet sammen to filmer til en.

      The Misfits

      Fjerde filmen jeg har sett av John Huston, og dette er den jeg likte minst også, ikke det at den var dårlig. Skuespillet er fantastisk og manuset er jevnt over veldig bra, men litt halvslapp regi og en halvtime for mye trekker filmen litt ned.

      7/10
      Heihei
      • 0
      Så faktisk den første delen selv her om dagen. God action, absolutt. 7/10, hvis jeg skal sette et tall på det. Er vanligvis ikke fan av denne typen filmer (du vet, 300, Troy, Alexander, Kingdom of Heaven etc.), men den fungerte fint likevel. Flotte bilder, fint soundtrack og slikt. Skal nok se andre del også en gang.
      End of line, be excellent to each other.
      • 0
      The Godfather

      Bla, bla, bla. Fint lite du ikke har hørt før.

      10/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Ringenes Herre-triologien

      Utrolig gode filmer, Peter Jackson har sannelig prestert å lage et mesterverk. Historien er utrolig sterk, og stedet er autentisk og utrolig flott. (Tolkien må ha hatt en syk fantasi.) Liker også det at filmen ikke er proppa full av A-kjendiser. Hadde nok ikke blitt det samme med Schwarzenegger som Aragorn, liksom. Det er ikke mye jeg liker å bruke 11 timer på, men med Ringenes Herre bruker jeg gledelig den tiden det tar.

      Terningkast: 6
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!