Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Deadwood Sesong 1-3

Serien leverer varene, men er ikke opp i topp 5 listen min over serier. Tempoet er unødvendig lavt i perioder og det trekker ned. Skuespillet er kjempebra og de har fanget tidsalderen perfekt.

8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer NewAge:
Hesher:


Må se den. Vet at Metallica har gitt mye av sangene sine til filmen : D
Heihei
  • 0
Fast Times at Ridgemont High (1982)

En klassiker in every sense of the word. Morsomt å se Sean Penn som en ung stoner/surfer kid, han og mange andre kjente jeg igjen. Filmen har kanskje en av de beste "toppløs-scenene" ever. Spoiler:Du vet den scenen som maaange andre filmer har hvor en dame kommer ut av bassenget og tar av toppen, yeah that one. Ellers var filmen morsom selv om jeg følte den kanskje manglet noe som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på nå..

7/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Back to the Future trilogien. Jeg hadde, flaut nok, ikke sett noen av disse filmene før. Likte alle godt, men den første var definitivt best. Toern satser for mye på referanser til den første filmen, mens nummer tre var en overraskende bra avslutning på trilogien. Følte den stod på egne bein i mye høyere grad enn det toeren gjorde.

Back to the Future: 8/10
Back to the Future II: 6/10
Back to the Future III: 7/10

Machete
Dette er min type film! Ultravoldelig, totalt usannsynlig film med masse kule biroller, bra soundtrack og cheesy humor. Den kunne vært bedre, da. Syntes ikke musikken passet inn i alle scenene, og actionscenene kunne vært bedre filmet. 7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Machete


Gleder meg høyt til oppfølgerne Machete Kills og Machete Kills Again! Treern skal visst foregå i verdensrommet!

Paranormal Activity 2

Et par skumle scener; ellers fungerte denne som sovemedisin.

4/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Gleder meg høyt til oppfølgerne Machete Kills og Machete Kills Again! Treern skal visst foregå i verdensrommet!


Jepp, gleder meg! Det eneste jeg har hørt er at traileren til Machete Kills Again blir vist i rulleteksten til Machete Kills. Har ikke hørt dette med verdensrommet, høres litt tullete ut. Men blir sikkert god underholdning uansett.
You're sleeping over, right?
  • 0
The Pillars of the Earth.
Fantastisk serie basert på en bok av Ken Follet satt til middelalderens England og konstruksjonen av Kingsbridge Katedral, og alle problemene som følger med det. Serien viser og hvor sinnsykt korrupt kirken var på den tiden.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Happythankyoumoreplease!

En fantastisk førstefilm av Josh Radnor. (Ted, How I Met Your Mother)
Hadde selvfølgelig håpet på at den var like bra som Garden State, og om du kjenner meg så vet du at Garden State er favoritt filmen min. Desverre er den et godt stykke fra den, Happythankyoumoreplease er noe klisje, personlig bryr jeg meg lite om det. Ellers er det en bra film, går kanskje litt sent i noen plasser..

7/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
HP1: 7/10.
HP2: 6/10.
HP3: 8/10.
HP4: 7/10.
HP5: 5/10.
HP6: 7/10.
HP7Del1: 7/10.
HP7Del2: 7/10. (vurderer 6/10).
  • 0
Goodfellas

Hardbarka mafiafilm av mesteregissøren Martin Scorsese. Under noen scener lo jeg høyt, og i andre ble jeg helt forbløffet og imponert over fortellerevnen denne filmen har. Skammelig nok har jeg ikke sett Gudfaren-filmene, men tør å vedde på at denne er på lik linje med de. "Pistol-whipping"-scenen er dritrå!

10/10
  • 0
Så Harry Potter og Dødstalismanene del 2 for nesten to uker siden nå

Må si meg overrasket, de to siste filmene har fulgt boken veldig godt og grundig. Historien er topp, twistene er overraskende, skuespillet er flott, effektene er råe

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Som sagt, det aller beste passer meg og det er The Lord Of The Rings
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
Transformers: Dark of the Moon

Animasjonen imponerer virkelig Ellers er dette en litt over middelmådig actionfilm... ikke at det er noe feil med action, men manuset og en litt rotete handling trekker ned.

6/10
  • 0
Transformers: Dark of the Moon (3D)

Jeg er ikke imponert over 3D effektene i det heletatt jeg mener? Det var da faen meg ikke noe 3D jeg kunne eller likt og sett How to train a Dragon i 3D eller Toy Story 3 i 3D som var mye bedre 3D en denne filmen....

Filmen var da ganske så normalt ikke at den var bra akkuratt (Den levde ikke opp til mine forventninger)

Spoiler:

Spoiler:Sentinel Prime leker tøff og sender Cybetron til Jorda og sier: OMGZ I MOST JOIN THE DECEPTIONS!..... Megatr0n sier N000 I AM THE RIGHT KING OG SMACKER Sentinel Prime.... Optimus Prime sier bare: Meh og river av hue til Megatr0n og derekte tar og skyter Sentinel Prime...... Hurra verden er nå redde... Wait..... oh.... F*** we need to order lots of Glass to fix this.... (Minner meg om Crysis 2 endingen) Har de tatt ide'en fra Crysis 2 eller?.... Også måtte jo bare IR0NHIDE død.... Faen TA DEG SENTINEL PRIME
  • 0
Super 8, på kino.

De brukte tidenes klisjéreplikk "you don't get it, do you?". Det var gøy. Ellers var det Spielberg-melodrama med soundtrack og strykeinstrumenter overalt. En hyllest til en type filmer som ikke er i min gate i det hele tatt. Ekstra kjipt er det med disse 70-tallsvitsene om fancy walkman'er og sånt. Jeg vet at filmen er lagd i 2011 og foregår på 70-tallet, den trenger ikke lage dumme halv-vitser for å minne meg på det.

Mye klemming.

De jeg så den med likte den heller ikke spesielt godt, det var overraskende.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Superdaniel:
"Pistol-whipping"-scenen er dritrå!


I know!!!!!! Og sexy!
Heihei
  • 0
American Beauty

Ohmygod! Helt klart en av de beste filmene jeg har sett på lenge. Hver skuespiller gjør en 6'er-jobb, stemningen og cinematographyen(?) sitter som bare det og måten hver karakter bare utfolder seg mer og mer er genialt.

9/10
Heihei
  • 0
Siterer draxi:
Jeg er ikke imponert over 3D effektene i det heletatt jeg mener? Det var da faen meg ikke noe 3D jeg kunne eller likt og sett How to train a Dragon i 3D eller Toy Story 3 i 3D som var mye bedre 3D en denne filmen....


Tviler ikke på at de to filmene kanskje har bedre 3D, men synes det er merkelig at du ikke blir imponert i det hele tatt. Måten scenene sakker ned på og går inn i slow-motion er bare digg å se på. Alle detaljene inni robotene er utrolig bra laget. Sentinel Prime f.eks er sykt lekker. Mulig en av de best animerte filmene jeg noengang har sett.
  • 0
Super 8 (2011)

En ganske så original og genial film fra J.J. Abrams og Spielberg selv, og selv om jeg velta over popkornesken til fyren ved siden av meg (dusten merka det ikke) på vei tilbake fra do, så var den faktisk ganske spennende selv om det var barn i hovedrollen.

8/10

Siterer draxi:
Transformers: Dark of the Moon (3D)

Spoiler:: Sentinel Prime leker tøff og sender Cybetron til Jorda og sier: OMGZ I MOST JOIN THE DECEPTIONS!..... Megatr0n sier N000 I AM THE RIGHT KING OG SMACKER Sentinel Prime.... Optimus Prime sier bare: Meh og river av hue til Megatr0n og derekte tar og skyter Sentinel Prime...... Hurra verden er nå redde... Wait..... oh.... F*** we need to order lots of Glass to fix this.... (Minner meg om Crysis 2 endingen) Har de tatt ide'en fra Crysis 2 eller?.... Også måtte jo bare IR0NHIDE død.... Faen TA DEG SENTINEL PRIME


Akkurat det jeg også tenkte.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Er halvveis på sesong 2 av digimon adventures.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
følger med på True blood og så The Golden Compass i helga.
  • 0
  • Los
  • Los
Lèon

Awesome! Morsom, spennende, velspilt og flott filmet! Definitivt Natalie Portmans beste rolle foruten Black Swan, og Jean Reno gjør filmen som en rar og kul hitman. Actionscenene er kule, og veldig godt gjennomførte. Og jeg la faktisk merke til musikken i denne filmen, og det gjør jeg neste aldri så det er et godt tegn. hehe.

Anbefales veldig varmt!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Gjorde meg ferdig med Digimon Adventures 2 i natt. Dvs. sesong 2.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
The Dark Knight

Synes denne var like oppskrytt som forrige gang. Gode twister, men dårlig og litt for lang slutt gjør ikke denne til noe mer enn en god actionfilm.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Synes denne var like oppskrytt som forrige gang.


Siterer remote:
mer enn en god actionfilm.


Endelig andre som er enige med meg, har ikke funnet mange..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!