Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer NewAge:
Endelig andre som er enige med meg, har ikke funnet mange..


Jeg også er enig med deg, har sett den fire ganger. Men blir ikke mer imponert for hver gang, for å si det sånn.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jeg også er enig med deg, har sett den fire ganger. Men blir ikke mer imponert for hver gang, for å si det sånn.


Awesome! Tror jeg har sett den 2 ganger (kanskje mer) første gang var jeg som de fleste litt oppslukt av hypet, men det tok ikke mange dager for det rant av og jeg tenkte meg om. Andre gang ble jeg som du sier ikke akkuratt imponert..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Phantom of the Opera

Fremdeles en av mine favoritt musikaler, men oppsettingen i London er mye bedre enn filmen. Naturlig nok.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Strangers on a Train

Ikke Hitchcock på sitt beste, men en god film uansett.

7/10
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
American Beauty
9/10

American Beauty er fantastisk!


Igår satt jeg og titta litt på film igjen, samt at jeg var på kino og så super8 for litt siden.

Super 8
Fantastiske effekter, ok plot, bra skuespill. Egentlig så traff alt nøyaktig som forventa, bortsett fra effektene som var enda bedre. Nå vel, så er jeg en av de som likte "monster-scenen" så for meg var dette en suksess.
7/10 (kunne ha lagt den på 7.5 egentlig)

Troll 2
Å herre min hatt. Oh my goooooooooooooood
2/10

Audition
Japansk horror/gore/mindfuck av mannen back Ichi the killer, joda filmen var utrolig treig og komme igang, ble LITT bedre men var egentlig ganske kjedelig, selvom jeg følte meg "knytta" til karakterene.
Ut fra god story/greit skuespill og litt creepy setting til tider
5/10
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Holder på å ser filmer som jeg ikke har sett før som jeg kanskje burde ha sett for leeeenge siden..

Top Gun

Digget den, skulle virkelig ønske Tom Cruise fortsatt lagde filmer som dette istedenfor pisset han har vært med i de siste 10årene..

7.8/10 (IMDB: 8/10)

Indiana Jones Raider of the lost ark

Eneste indy filmen jeg hadde sett før (utenom 4eren) kan ikke si annet enn at jeg storkoste meg igjennom hele filmen(filmserien).

9/10

Indiana Jones and the Temple of Doom

Den kjedeligste i den originale trilogien (imo), det er fortsatt en veldig bra film og lever absolutt opp til navnet.

7/10

Indiana Jones and the Last Crusade

Stiller meg usikker på om jeg liker denne eller "Raiders of the lost ark" best, Sean Connery var awesome i filmen (og how the hell ser han prikk lik ut nå som da? Spoiler:DID HE KEEP THE GODDAMN GRALE?? Og btw, broen over til "gralen" var awesome, så ikke den komme whatsoever.

9/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Super 8

Den beste filmen fra 2011 hittil, vil jeg si. Alltid spennende, velspilt og godt laget. Utrolig god stemning og atmosfære, takket være et godt bygd opp monster. Spoiler:Da du først ser monsteret, blir du ikke skuffet. Godt design og skikkelig creepy. Overraskende bra skuespill, noe av det bedre jeg har sett i år, og rett og slett utrolig underholdende overall.

Noen ting fant jeg irriterende. Som foreksempel måten de "introduserer" skrekksekvenser på, ved å alltid la en karakter bli avbrutt i en setning. Irriterende etterhvert, men uten at det ødelegger skikkelig. Kvalitet fra start til slutt.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Synes Super 8 ser veldig kjedelig og lame ut. Tror jeg har mistet interessen for filmer som kun vil bli et skikkelig stort Hollywood mesterverk med eksplosjoner og unaturlige folk og duppedingser. Venter på noe forfriskende fra filmbransen jeg. Eneste filmen jeg har sett på kino i år er HP7: Del 2.
  • 0
Haha, du aner virkelig ikke hva du snakker om fantomena.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
*slett*
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Predator:
Super 8

Den beste filmen fra 2011 hittil, vil jeg si.

8/10


Ska sjå den etterpå, blir spennende ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Siterer fantomena:
Venter på noe forfriskende fra filmbransen jeg.

Du venter på noe mer forfriskende? Kanskje du bør utvide horisonten og se på noe utenfor hollywood?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Just kill him with your awesome
  • 0
The Walking Dead sesong 1

En forrykende god serie som bruker alle ingredienser tilgjengelig. Jeg gleder meg til sesong to begynner i oktober. Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale denne serien. Den er så karakterdrevet, men samtidig spennende og uforventet. Du trenger ikke være spesielt glad i zombier angang for å like det du vil se.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Toy Story 3

Holy bitchtit! Magisk film, hadde ikke sett den før og den tok meg rett tilbake til barndommen.. Usikker på om jeg føler det er nødvendig med en 4er, lager de det er det helt greit for meg men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg er 100% fornøyd med en fantastisk trilogi.

9.4/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Fight Club (femte gang)

LUV IT! Denne filmen funker så bra som en flukt fra virkeligheten. Skulle ønske jeg også kunne lage såpe og sloss med venner i helgene.

Sterk 9/10
Heihei
  • 0
Siterer Predator:
Haha, du aner virkelig ikke hva du snakker om fantomena.


Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.
  • 0
Siterer fantomena:
Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.


Right.

The Shining (6. gang)

Perfekt.

10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer fantomena:Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.

Right.


Ser bare ut som at du ikke kan akseptere andres meninger.
  • 0
Siterer fantomena:
Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.


Hvem av hovedpersonene(kidsa) dør?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Citerer fantomena:Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.

Hvem av hovedpersonene(kidsa) dør?


Det husker jeg ikke, men husker at Spoiler:Alice iallfall bli bortfør av en av monstrene, men de redder henne.
  • 0
Siterer fantomena:
Ser bare ut som at du ikke kan akseptere andres meninger.


Kanskje du burde skrive noe litt mer konkret enn;

Siterer fantomena:
og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.


Spoiler:For det med Alice ville tatt deg 2sek å google frem..

Anywhooooo.

Captain America: The First Avenger (3D)

MMMMkay! Først og fremst er jeg ALLTID skeptisk til superhelt filmer, det finnes til nå bare en som jeg har sett som er bortimot perfekt og det er Watchmen. Cpt. America starter veeeeeldig bra i mine øyne men mister mye av det etter hvert.
Spoiler:Slutten virket rushet, Red Skull var alt for lite med og hadde så å si ingen impact på filmen, følte nesten han var bedre og "ondere" som Johann Schmidt.
Filmen hadde som mange (alle) av Marvel sine mye humor, fant meg selv le flerne ganger i den av små one liners. Noe av de beste med den må helt klart være Sebastian Stan som jeg ihvertfall kjenner igjen fra Gossip Girl hvor han spiller Carter Baizen. Hayley Atwell og Dominic Cooper er også absolutt verdt å nevne. Chris Evans var Chris Evans, han er alltid ok selvom jeg liker denne karakteren bedre enn noe annet han har gjordt (eller kanskje på lik linje som "The Human Torch")


Alt i alt ligger filmen å vipper mellom en 6er og en 7er men tror jeg ender opp på 7eren bare fordi Sebastian Stan var awesome.

7/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Kanskje du burde skrive noe litt mer konkret enn;

Citerer fantomena:

og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.
Ingen her pleier å skrive noe mer konkret enn det.

Jeg ser på Louie, det er morsomt og fint.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Ingen her pleier å skrive noe mer konkret enn det.


Som regel ikke, men siden Predator ikke trodde han hadde sett den...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Jeg trodde han hadde sett den? Ble litt irritert bare av han trodde det var "typisk" Hollywood film med eksplosjoner og lite gjennomtenkte karakter og sånn, uten å ha sett den. Nå har han sett den, jeg skal ikke henge meg opp i det.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!