Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


A Bittersweet Life

Har sagt det før og sier det gjerne igjen: fantastisk film! Lett en av favorittfilmene mine gjennom tidene.

Three Extremes

Tre skrekk-kortfilmer laget av tre helt ulike regissører med forskjellige kvaliteter og teknikker. "Dumplings" var noe forstyrrende, "Cut" var absurd men smart, og "Box" var et lite stykke filmkunst. Anbefales alle som liker intelligente og særegne skrekkfilmer som spiller på annet enn blod og gørr.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Inception

Herregud, jeg elsker denne. Topp underholding, med noen sinnsykt gode actionsekvenser og et kreativt plot. Helt fra når de begynner oppdraget er det utrolig høyt tempo hele veien, det stopper liksom aldri. Nærkampen mellom Joseph Gordon-Levitt og en annen type hvor tyngdekraften er all over the place, er godt mulig den feteste nærkampen laget på film.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Twilight Saga: Breaking Dawn Del 1.

Ikke spør meg hvorfor, da må jeg bare forklare hvorfor jeg ikke har noe bedre å ta meg til på en fredagskveld. En av de tingene som fór gjennom hodet mitt var hvorfor jeg tok en pause fra Skyrim for dette. For dette er ren dritt fra øverste hylle.

En positiv side kom ut av kvelden ihvertfall. Mesteparten av filmen er så forferdelig at det er hysterisk morsomt, og jammen har jeg ikke fått en ny ting å klage over.

Lagt til 2011-12-16 22:11:
Siterer Predator:
som liker å le av drittfilmer.


Det skal nevnes at denne aktiviteten aldri, og da mener jeg ALDRI, burde prøves med The Star Wars Holiday Special. Istedenfor å le klorer man ut øynene sine.

Lagt til 2011-12-16 22:14:
Og ja, det er sant, det skal nevnast:

A Game of Thrones sesong 1

Skit, dette er jo faktisk så bra som folk skal ha det til! Framifrå dialog og ellers ei herleg historie, i ei vaksen setting. Skikkeleg avskyelege karakterer også jo!
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Så The SHawshank Redemption på TV i går. Og fly faen for en film! 10/10!
  • 0
Dexter sesong 6

Latterlig svak sesong. Dexter er så ute av karakterer som det går an å bli, og skurken er vanvittig kjip. Manusarbeidet er dårligere enn noen gang, og hele sesongen blir rett og slett uinteressant.

4/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Curb Your Enthusiasm: Sesong 1-7

Herlig serie. Larry David er genial. Hver episode holder en jevnt høy standard, og situasjonene er veldig forskjellige (og pinlige). Det blir vanskelig å velge en favorittsesong når kvaliteten er såpass bra hele veien, men jeg likte spesielt godt 2, 3 og 7. Sparer sesong 8, som foreløpig er den siste, til senere. Den inneholder jo muligens de ti siste episodene av serien noensinne; såvidt jeg vet har ikke en niende sesong blitt bekreftet, men det er vel bare å håpe.

Siterer Junior Sopranos:
Dexter sesong 6

Latterlig svak sesong. Dexter er så ute av karakterer som det går an å bli, og skurken er vanvittig kjip. Manusarbeidet er dårligere enn noen gang, og hele sesongen blir rett og slett uinteressant.

4/10


Huff. Har ikke giddet å se den enda, men etter den slappe femtesesongen frister det lite.
Etter å ha lest litt om sesongen frister det enda mindre. Ser ut til at Dexter blir en stadig mer kjedelig og uinteressant karakter, til tross for den lovende starten. Og produsentene har fått grønt lys til å lage sesong 7 og 8. Tviler på at det tar seg opp mot slutten, for å si det sånn. Triste greier.
You're sleeping over, right?
  • 0
'Geek Love', ny serie om geek speed dating. Artig!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Waiting: Eat It - En film som mine venner setter stor pris på og som jeg må se for å forstå humoren der dems bedre. Når det er sagt så var dette en awesome film. 8/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Love Actually

Blir aldri lei den. Dette er for meg den perfekte kjærlighetsfilm noensinne laget, og en av filmene jeg må hver jul, for den setter meg automatisk i humøret, helt fra Bill Nighy som åpner filmen til den herlige slutten. Alle historiene er løst godt og har variasjon og interessante karakterer, så du aldri blir lei av det som skjer, i motsetning til lignende filmer (new year's eve). Musikken er fantastisk, filmen er morsom, trist og hjertevarmende og det er umulig å ikke bli investert i handlingen(e). Selv felte jeg en tåre på slutten. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, er faktum at Love Actually er perfekt, på sin måte. Den har ingen negative aspekter på noen måte, den underholder konstant, karakterene er fargerike, og filmen har mange forskjellige temaer, som alle løses på en tilfredstillende måte i filmens klimaks, på julaften. Jeg elsker denne filmen grenseløst, og gleder meg allerede til juletida 2012, da denne skal nytes igjen.

Sterk 9/10

Faen heller. 10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Har sett 4 og en halv sesong med Klovn siden søndag. Er i full autistmodus.

Filmer i det siste:
Hostel 3: ekstra superdårlig. Den dårligste i en tarvelig serie. I tillegg til at den prøver å etterligne The Hangover, av alle ting.

Import/Export: den hviteste filmen jeg har sett i år. Snø, hvite folk, hvite bygninger, blondt hår, hvite klær. Ellers var den omtrent som forventet, men overraskende lite sentimental. Ganske bra. Er ikke akkurat noen kjempefan av filmer som skal vise "hvordan slemme menn oppfører seg mot uskyldige kvinner" og sånt, men denne løste det ganske greit. Typisk filmfestivalfilm.

Close-Up: Jeg liker Kiarostami nå, tror jeg.

Vampire Hunter D: Bloodlust: Grimdark fantasyanime for vestlig publikum. Ikke all verden.

Hodejegerne: Grei nok, veldig "glætt" film, kan tenke meg at boken var ganske kjedelig, for å være helt ærlig. Plot-twister av typen "så det var HAN som var på lag med skurken?" blir mindre og mindre kult.

The Turin Horse: som forventet, årets beste film. Monotont på en interessant måte som ikke så mange får til. Blitt sammenlignet med Becketts trilogi, som jeg bare har lest første del av, men det er ingen dum sammenligning. Det suger å leve. Enkelte øyeblikk som naturligvis skiller seg ut her.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Home Alone

Det er Home Alone. Trenger jeg egentlig å si mer?

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Zook:
Huff. Har ikke giddet å se den enda, men etter den slappe femtesesongen frister det lite.
Etter å ha lest litt om sesongen frister det enda mindre. Ser ut til at Dexter blir en stadig mer kjedelig og uinteressant karakter, til tross for den lovende starten. Og produsentene har fått grønt lys til å lage sesong 7 og 8. Tviler på at det tar seg opp mot slutten, for å si det sånn. Triste greier.


Den var noe svakere enn de tidligere sesongene, ja, men det siste minuttet av siste episode var absolutt verdt det. Den setter tonen til de resterende to sesongene som er igjen av showet. Ser absolutt fram til den nest siste sesongen av Dexter, som jeg tror blir vanvittig spennende og annerledes enn tidligere, med sesongavslutningen til betraktning. Jeg har troen, og håper at serien kan avsluttes med hodet hevet.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Dexter sesong 6

Latterlig svak sesong. Dexter er så ute av karakterer som det går an å bli, og skurken er vanvittig kjip. Manusarbeidet er dårligere enn noen gang, og hele sesongen blir rett og slett uinteressant.

4/10


What!?

Jeg syns den var helt utmerket.
Definitivt den beste sesongen etter 1 og 4.
Alle sesongene har gått litt opp og ned, noe denne også gjør, men jeg syns den holdt et ålreit nivå igjennom hele sesongen.
"Doomsday Killer" opplegget er noe av det bedre jeg har sett i Dexter så langt.
Ble nesten irritert fordi vi ikke fikk se mer til dem.
Og slutten... my god, det blir definitivt lenge å vente på fortsettelsen.

Skal jeg liste alle sesongene etter hvor gode jeg syns de er, blir det slik:

1 (10/10)
4 (9/10)
6 (8/10)
2 (6/10)
5 (4/10)
3 (4/10)
  • 0
Nigthmare before Christmas

En film jeg ikke har sett på minst 6, 7, 8, 9+ år. Shame on me.

Nå er den sett ihvertfall, og nå er dette en av juletradisjonene mine. Fantastisk film.

9/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Eraserhead

Jeg er glad for at jeg sparte pizzaen til etter filmen var ferdig.
You're sleeping over, right?
  • 0
Home Alone 2: Lost in New York

Spiller på mange av de samme vitsene og hendelsene som i originalen, men holder seg positiv mesteparten av tiden. Kevin er like sjarmerende som alltid, filmen er morsom og julefølelsen sitter godt. Han hotell-manageren eller hva hen het er genial. Og den gamle gangsterfilmen "Angels With Even Filthier Souls" og scenene den blir brukt i, er herlige. Scenen hvor Kevin gir skurkene juling er også god, god underholdning. Men, litt for mye er tatt fra originalen, så den føles aldri fresh eller på noen måte annerledes enn Home Alone. Du vet hva du får, og den er nok tusen ganger bedre enn de videre filmene, som jeg velger å holde meg godt unna.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Arme Riddere

Faktisk en av de bedre norske filmene jeg har sett.

Sterk 7/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Curb Your Enthusiasm - Sesong 8

Ja... hadde tenkt å spare den, men jeg gadd ikke å vente, altså. Nok en herlig sesong. Kanskje den beste av alle, faktisk. Liker at settingen er flyttet til New York, det gir serien litt variasjon. Situasjonene er som vanlig skikkelig morsomme. Likte spesielt godt orgasmesetet og hele den Palestina-episoden. Også kult med gjesteroller fra blant annet Ricky Gervais og Michael J. Fox! Hadde vært sykt fett med en niende sesong med Leon og Larry i Paris. Serien har fremdeles kreative idéer å by på, og den har aldri vært mer populær, så hvorfor ikke?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
What!?

Jeg syns den var helt utmerket.
Definitivt den beste sesongen etter 1 og 4.
Alle sesongene har gått litt opp og ned, noe denne også gjør, men jeg syns den holdt et ålreit nivå igjennom hele sesongen.
"Doomsday Killer" opplegget er noe av det bedre jeg har sett i Dexter så langt.
Ble nesten irritert fordi vi ikke fikk se mer til dem.
Og slutten... my god, det blir definitivt lenge å vente på fortsettelsen.


Synes Travis var en skikkelig kjedelig karakter, spilt av en middels god skuespiller. Manusarbeidet var forferdelig. Det er så mye slurv i denne sesongen at det er helt latterlig. Absolutt ikke en toppserie verdig, og Michael C. Hall er på autopilot. Dessuten er det ingen karakterutvikling i det hele, og alt blir bare oppgulp fra forrige sesonger.

At du har en annen oppfatning respekterer jeg, men viss du ser på diverse forum så ser du at fansen ikke akkurat er fornøyd
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
og alt blir bare oppgulp fra forrige sesonger.


Nå har jeg som sagt ikke sett sesong 6 enda, men jeg har merket av 1-5 holder seg til én bestemt formel med små forskjeller:

Spoiler:Dexter er en sær og utenforstående sosiopat som ikke føler noe og ikke klarer å relatere seg til noen som helst. Han møter en person som er mørk og dyp på samme måte som ham. Forholdet deres utvikler seg gradvis gjennom hver sesong, og i de fleste tilfeller ender det hele med at Dexter dreper personen fordi det hele blir for farlig. I sesong 1 er det broren/Ice Truck Killer, i sesong to er det Lila, i sesong 3 er det Miguel, i 4 er det Arthur/Trinity, og i 5 er det Lumen. Stort sett samme opplegg gjennom hver sesong, men i 1, 2 og 4 er det i hvert fall spennende.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
men viss du ser på diverse forum så ser du at fansen ikke akkurat er fornøyd


Ja, jeg har lagt merke til det.
Men jeg ser ikke hvordan denne sesongen er noe kjipere enn den forrige, for den var begredelig. Bedre enn nr 3, men bare såvidt brukbar.
Som jeg sa, var det hovedsaklig Doomsday Killer opplegget som gjorde sesongen for meg. De kunne og burde gjort mer utav den delen, for det var mye fjasegreier som skjedde ellers i sesongen, som godt kunne vært klippet bort.
Men overall syns jeg den var ålreit.

Siterer Junior Sopranos:
Michael C. Hall er på autopilot.


Føler vel egentlig det er begrenset hva mer de kan tyne ut av karakteren.
Hvis han gikk på autopilot nå, så må jeg nesten si han har gjort det siden sesong 1.
For det har ikke vært de helt store varige forandringene, han går stort sett tilbake til sitt vandte jeg igjen.
Men det har jeg heller ikke noe problem med.

Siterer Junior Sopranos:
Manusarbeidet var forferdelig.


Det la jeg ikke så mye merke til.
Men så er jeg heller ikke så opptatt av om manuset er fantastisk eller ei.
Så lenge jeg ikke kjeder ræva av meg til et punkt hvor jeg sovner (Sopranos) så overlever jeg det meste.
Jeg er nok mer opptatt av hva som skjer enn hva som blir sagt i Dexter.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
The Holiday

Og der var julefilmsesongen offisielt igang. Denne synes jeg er utrolig sjarmerende og setter stemningen rimelig fort. Den er ikke nevneverdig bra eller noe, bare underholdende hele veien og som jeg sa, sjarmerende.

7/10


Så den nettopp med familie og sånt. Fy faen, kan ikke tro at jeg en gang i tiden likte den. Helt sjokkerende stillestående og forutsigbar film. Totalt umorsom, usjarmerende og døll, toppet med reklame-liknende kinematografi, ufrivillig pinlig dialog og intet spor av julestemning. Hvis det ikke hadde vært for snøen på bakken og kommentarer som "What are you doing on New Year's Eve?" hadde jeg ikke skjønt at det er en julefilm. Og hvordan er denne hyllesten til han gamle forfatteren plutselig viktig? Føltes som et dårlig forsøk på en slags sidehistorie.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Zook liker ikke Holiday, kort sagt


Ja, her er vi uenige ser jeg. Selv analyserer jeg ikke denne altfor mye, jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg liker den. Som sagt, ingenting spesielt bra med den, jeg synes bare den er skikkelig og underholdende og...søt. Gir meg julestemning for den er satt i juletider selvfølgelig, men også fordi den bare har utviklet seg slik for meg. Noen filmer gir folk julestemning, uavhengig av plot og setting. The Holiday er slik for meg. Han gamlingen er jo også....vel. Sier meg enig, han er poengløs.

Christmas Vacation (Hjelp, det er juleferie!)

Er og blir den ultimate julefilmen for min del. La merke til noen feil og dumheter, men den er som alltid en utrolig herlig film som bare vokser og vokser på meg. De fleste vitsene sitter godt, og Eddie er høydepunktet.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Zook:
Så den nettopp med familie og sånt. Fy faen, kan ikke tro at jeg en gang i tiden likte den. Helt sjokkerende stillestående og forutsigbar film. Totalt umorsom, usjarmerende og døll, toppet med reklame-liknende kinematografi, ufrivillig pinlig dialog og intet spor av julestemning. Hvis det ikke hadde vært for snøen på bakken og kommentarer som "What are you doing on New Year's Eve?" hadde jeg ikke skjønt at det er en julefilm. Og hvordan er denne hyllesten til han gamle forfatteren plutselig viktig? Føltes som et dårlig forsøk på en slags sidehistorie.
Sa jo at du burde se Fanny & Alexander.

Jeg så første del av Mekas' As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty i dag. Nydelig.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Dragonball: Evolution

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg gjør slikt med meg selv. Jeg vet at filmen er dårlig, men likevell så måtte jeg bare se den en gang til. Jaja, man må se et par dårlige filmer av og til, for å virkelig kjenne igjen de gode.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!