Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer gnyg:
Veldig underholdende film og hvert alle pengene synes jeg.


Absolutt, men ville alltid at de skulle gjøre dem mer tenkende (for lack of a better word), istedenfor en action komedie.. Men det er vel litt sent nå, og ser ikke bort ifra at det kommer en ny serie i fremtiden uansett..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Ja, mye tyder på det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Los
  • Los
Paul

Jeg hadde mine tvil om denne. Jeg elsker Pegg og Frost, men konseptet virket svakt og trailerene ga inntrykk av en umorsom film. Men så kjøpte min far den og vi så den sammen i dag.. Jeg lo, masse! Den var morsom og kjempe underholdende. Pegg og Frost var i sitt ess og Paul som karakter fungerte bedre enn jeg turte tro. En hyggelig overraskelse altså! Om det er noen som har litt lyst å se den men er litt usikker, se den! Den er bedre enn du tror!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street to ganger i løpet av et par dager. Dette er virkelig noe det beste jeg har sett innen film. Alt fra syngingen til drapsscenene er fra øverste hylle og selv Sacha Baron Cohen gjør en fin liten birolle. Denne filmen kommer jeg nok til å se mange ganger. 9+/10
  • 0
Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Jeg likte denne filmen, veldig godt. Var regelrett i godt humør da jeg gikk ut av salen. Scenen i skogen er en av de beste jeg har sett på en stund, og jeg elsker Downey Jr. i rollen som Sherlock Holmes. Alt i alt, en av de filmene jeg har sett mest frem til i år, og en av de som har innfridd på beste vis.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer LesMiserable:
Så Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street to ganger i løpet av et par dager. Dette er virkelig noe det beste jeg har sett innen film. Alt fra syngingen til drapsscenene er fra øverste hylle og selv Sacha Baron Cohen gjør en fin liten birolle. Denne filmen kommer jeg nok til å se mange ganger. 9+/10


<333
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Hangover: part 2

Den første filmen er kanskje den morsomste filmen jeg har sett, men som nesten alle nr 2 i komedie sjangeren blir ikke like bra. Det som jeg ikke liker med Hangvoer 2 er at det er samme filmen som originalen, bare en ny plass!
Men det betyr ikke at denne også er morsom, ikke bedre men bra!

8/10

Trolljegeren

Jeg har hørt så mye skryt om denne Norske filmen, og først nå har jeg endelig fått sett den. Den er mer en jeg håpet på, det er kanskje den mest vel lagde nye norske filmen jeg har sett. Jeg er litt redd for å gå ut i skogen nå...

9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
The Girl With The Dragon Tattoo
Skuffa over filmen. Forventet mer spenning og ikke at jeg skulle sitte gjennom middels interessert i historien. Det er jo tross alt fortellerteknikk Fincher normalt er best på. Overfladisk på et følelsesmessig nivå for seeren, typisk på alle andre nivåer. Hørte at den skulle være brutal, men synes godt de kunne dratt den lenger (ikke nødvendigvis Spoiler:voldtektsscenen, men de andre scenene) på et grafisk nivå. En gråsten i regissørkolleksjonen til Fincher.

Må legge til at det var helt latterlig logisk brist med hackerskillsene til Lisbeth på en Mac. En Mac?! Alle med gjennomsnittlig erfaring innen IT vet at man best bruker Linux til sånt. Her lukter det planting av Apple.
6/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
The Girl With The Dragon Tattoo

Zodiac er den eneste filmen jeg har sett av regissøren David Fincher, som jeg syntes var bedre enn denne. Men The Girl With The Dragon Tattoo er fortsatt en veldig bra film. Rooney Mara og Daniel Craig er overbevisende i rollene som Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Filmen er intens og brutal og klarer å holde spenningen oppe.

9/10
  • 0
  • Zook
  • Zook
Full Metal Jacket

På tide at jeg så denne. En av de bedre krigsfilmene jeg har sett, helt klart. Likte den første halvdelen, som skildrer en gjeng soldater i trening før Vietnamkrigen, best. Private Pyle er en karakter det var spennende å følge med på, og "konklusjonen" på hans historie var ganske sjokkerende. Flott kinematografi og musikk, som forventet i en Kubrick-film.

The Girl With The Dragon Tattoo

Dette er altså den amerikanske versjonen av den svenske krimfilmen Menn som hater kvinner. Likte den svenske temmelig godt, men denne var hakket bedre. Den satser tyngre på stil framfor bare det å fortelle en god historie, og det funker bra. Bra filming og herlig musikk. Trent Reznor og Atticus Ross har gjort en god jobb med å lage soundtracket, akkurat som de gjorde i David Finchers forrige film, The Social Network. Daniel Craig passer overraskende godt inn i rollen som Mikael Blomkvist, og Rooney Mara fungerer også som Lisbeth Salander. Må dog si at Noomi Rapace i den svenske versjonen var bedre. Uansett, en av de beste filmene fra 2011 for min del.

Drive

Intens, voldelig og veldig stilig film. Historien og dialogen er enkel og kort, filmen er først og fremst god på grunn av intensiteten og den langsomme kinematografien. Syntes den var uforutsigbar hele veien og den tok flere uventede svinger (hehe). Fantastisk musikk også. Soundtracket fra Drive og The Girl With The Dragon Tattoo konkurrerer for min del om (fjor)årets soundtrack.

Oz - Sesong 1

Dødsbra fra første episode. Veldig gode karakterer, mye spenning og originalt plott. Kult at hele serien foregår i et fengsel. Man skulle kanskje tro det ble kjedelig eller ensidig etterhvert, men jeg kjedet meg egentlig aldri. Gode greier. Håper sesong 2 holder den høye kvaliteten oppe.

Alle filmene/seriene ligger vel i åtterområdet, karaktermessig.
You're sleeping over, right?
  • 0
Arrested Development
Sesong 1-3

En av de smarteste, morsomste og mest kreative seriene jeg har sett. Vanvittig bra karaktergalleri, herlig humor og utrolig originalt, ulikt alt annet jeg har sett i TV. På mange måter den mest geniale serien jeg har sett, med smart bruk av fortellerstemme og hvordan serien kutter vekk fra scenen for å vise andre bilder, videoklipp osv, nesten som en dokumentar. I tillegg til å være utrolig morsomt er det også veldig interessant å se hvor unik Arrested Development er i forhold til andre serier. Som sagt er karakterene utrolig gode. Gob og Tobias er de to absolutt beste.

Arrested Development kommer jeg til å se flere ganger, spesielt om et år, da serien gjenopplives igjen med ny sesong og spillefilm.

9/10 - anbefales sterkt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Weeds

Mye bedre enn forventet. Forventa en halvbra housewife-serie, men serien er både spenningsfull og interessant så langt. Sett første og andre sesong av totalt 7 sesonger (elns). Litt vel mye cliffhangers/suspense-moments, men stort sett gull.
  • 0
Confessions(Kokuhaku)

Har helt mistet tellingen på hvor mange mesterverk jeg har sett som tar for seg temaet hevn. Skulle tro at det snart gikk slutt på nye vinklinger av dette temaet, men nei, det er tydeligvis ikke tilfellet. Den er kald, rørende, intelligent og mesterlig regissert. Det mener jeg virkelig. Bruken av slow motion, lyssettingen og klippingen er virkelig noe for seg selv, og på toppen av det et skikkelig bra soundtrack. Den gjør en glimrende jobb med å ta for seg et voksende sosialt problem blant ungdom i Japan, samtidig som den tvinner inn menneskets mørke side. Vakker og skremmende på samme tid. Muligens en fremtidig Oldboy?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
  • Los
  • Los
Star Wars: Clone Wars Season 3

Denne serien blir bare bedre og bedre! Alle episodene fra 12 og ut sesongen var fantastiske, både i handling og produksjon. I tillegg var der flere tidligere episoder jeg likte godt. Ahsoka Tano vokser veldig i denne sesongen, og blir faktisk kul innen sesongen er over! Er Clone Wars-serien ekte Star Wars? Ja, det mener jeg. Om man er villig til å se nye sider av det. Det er ikke 100% som de tre første filmene, men det er lagt fra så dårlig som de nye filmene.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Melancholia

Kult å se en dommedagsfilm som ikke består av to timer med naturkatastrofer og flere klisjéfylte taler fra den amerikanske presidenten. Temmelig treg film med lite handling og variasjon, men jeg kjedet meg allikevel aldri. Elsket den kunstneriske introen. Veldig lekker bruk av saktefilm og effekter som få filmskapere får til.

Bryllupsscenene fra del én hadde potensiale til å være dritkjedelige, men kamerateknikken hadde sin positive effekt. Den amatør-aktige filmingen, med tendenser til shaky-cam og uklare vinkler, skapte en ganske stemningsfull og levende atmosfære. Del to var annerledes og enda mer langsom, og det er her dommedagstrusselen kommer inn. Frykten til Claire kommer veldig tydelig fram, og hele den siste halvdelen av filmen føles egentlig veldig deprimerende og til tider ganske skremmende.

Beste fra 2011 ved siden av Drive for min del. Mye jeg ikke har sett enda, men det skal jeg gjøre noe med framover.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Los
  • Los
Vann til elefantene

Jeg skulle ønske jeg kunne si at Robert Pattinson var dårlig, og at det ikke funket.. Men nei. En god film som engasjerte meg og fikk meg til å følge med hele tiden. Det var forutsigbart og det er fortalt før, men jeg likte settingen og karakterene. Christoph Waltz er irriterende god, og er nok den som stjeler mest av showet, men Pattinson gjør en grei jobb han også.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
The Elephant man

Første gang jeg så denne ga jeg den 7/10, men den var mye bedre denne gangen. Historien, regien og skuespillet er enormt bra. Går inn på topp 10

Sterk 9/10

Homeland sesong 1

Synes den var interessant og hadde potensial i starten, men serien kommer seg ikke videre. Lever ikke opp til hypen.

6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Så nettopp en skrekkfilm kalt "Splinter". Har som regel ingen forventninger innenfor sjangeren, og selv om den ikke var spesielt skummel så var den rimelig grotesk, og en av de mer originale skrekkfilmene jeg har sett på en stund. Så også nylig Final Destination 5(jeg har ikke sett noen av de tidligere i serien), og jeg ble veldig positivt overrasket. Kanskje ikke det mest kreative plottet i filmhistorien, men den går iallefall de senere Saw-filmene en høy gang. Det er lenge siden jeg har sett så mange underholdende dødsfall
  • 0
Conan: The Barbarian
Ok, dette er altså filmen som kom ut i fjor og ikke den gamle klassikeren med Arnold.
For det første vil jeg si dette er en drit film, det er elendig skuespill og dårlig plot.
Det er en del kule action scener men det er det eneste som holder karakter en oppe...
Men jeg vil si starten av filmen var ganske bra, den var tøff og brutal. Men så går det videre ut i filmen og det ender opp som en animert blod blockbuster som klarer til tider og underholde med noen tøffe kamper og pene damer.

4/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • Zook
  • Zook
Oz - Sesong 2

Spoiler kanskje litt under her, men jeg er for lat til å merke enkelte setninger med spoilerfunksjonen. Så hvis du planlegger å se serien i nærmeste framtid anbefaler jeg å stoppe her.

Holder fortsatt mål. Liker karakterutviklingen til Beecher godt. I de første episodene av serien trodde jeg han var hovedpersonen vår, den normale, friske advokaten som ikke hører hjemme blant alle de sinnssyke fangene. En sesong senere er han kanskje den galeste av de alle. Så ikke den komme.

Andre karakterer utvikler seg også, heldigvis. Spesielt Abedisi, som tidligere bare har gått rundt og tatt stoff og vært en drittsekk mot alle. Favorittkarakteren min er nok Schillinger, dog. J.K. Simmons er en god skuespiller, og Vern er en syk, syk mann. Dette er allerede den mest voldelige og grafiske serien jeg har sett.

Nok en veldig bra sesong, rett og slett. Begynner nok på den tredje sesongen asap.
You're sleeping over, right?
  • 0
The Secret World of Arrietty (orginal versjon)

Da har jeg sett ALLE Studio Ghibli filmene som er kommet ut. For noen mesterverk. Denne var ikke noe dårligere en de forrige filmene. Så anbefaller alle som liker Ghibli filmene å se den
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Moneyball

Likte Drive hakket bedre, men Moneyball var en utrolig bra film, som fikk meg, som til vanlig gir komplett faen i baseball, utrolig investert i handlingen og jeg syntes filmen var ganske spennende og interessant. Brad Pitt gjør en maktprestasjon, som er hvertfall verdig en Oscar-nominasjon. Jonah Hill likte jeg også veldig godt, han er så god og feit. Alltid underholdende, spennende og interessant, dette er en film jeg kommer til å se mange ganger.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Evil Dead

Underholdende og effektiv skrekk. Mest imponerende er effektene med tanke på hvor lavt budsjettet var. Overraskende bra skuespill også, spessielt av Bruce Campbell. Litt vel enkel, men det er vel litt av sjarmen.

7/10

Rocky II

Likte den overraskende godt! Stallone spiller veldig bra og overbevisende og det samme gjør alle de andre, som Burt Young og Talia Shire, men Burgess Meredith stjeler virkelig showet. God slutt også!

8/10

Some Kind of Wonderful

Herlig 80-tallsfilm! Jeg elsker John Hughes filmer, det er noe med karakterene og stemningen i filmene hans som jeg bare digger. Jeg fikk som jeg ville på slutten også! : )

8/10
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Oz - Sesong 3

Har ikke mye å si annet enn at det var nok en knallbra sesong. Hakket bedre enn den andre, kanskje, men fremdeles ikke helt på høyde med sesong 1. Hvis serien holder oppe dette høyet nivået gjennom de tre siste sesongene ender det nok opp som en av mine favoritter.
You're sleeping over, right?
  • 0
Serien holder dessverre ikke det nivået, men de tre siste sesongene er ok de også.

Suits

Morsom advokatdrama. Stilfull, men noe repeterende.

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!