Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Moneyball

Fascinerende og velspilt, men lider av litt vel mye baseball-babble, spessielt merket jeg det når jeg ikke kan en dritt om sporten. Men good stuff!

7/10
Heihei
  • 0
Sherlock

BBCs moderne tolkning av Sherlock Holmes-bøkene. Dette er krim på sitt beste. Tror jaggu jeg holder på å bli blodfan av Sherlock Holmes.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg så Sherlock Holmes: A Game of Shadows i juleferien - en fantastisk film, men som ikke nådde helt opp til forgjengeren. Begge to er sinnsykt kule, men jeg likte eneren best. Dessuten har jeg sett Entourage - sesong 4, 5 og 6, og jeg har nå satt elsk-stempelet mitt på serien. Det er så fantastisk morsomt å se på, og Ari Gold er faen meg en av de heftigste karakterene jeg har sett i film og serier noensinne. Dessuten har jeg sett Star Wars - Episode IV, V og VI, og jeg diggær'e. Har aldri sett Star Wars før, for jeg vokste opp med et hat mot Sci-fi. Filmen som klarte å omvende meg, som jeg også så for litt siden, var District 9, som må være en av tidenes kuleste filmer ever made!!!!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Hurricane

Bra film, men ikke noe mer enn det. Rutinemessig fortalt og ganske uinterresante karakterer, utenom Denzel. Han er helt fantastisk og gjør opp for hele filmen.

7/10

I Love You, Man

Jeg digger Jason Segel, og begynner virkelig å få sansen for Paul Rudd. Mange morsomme scener, spessielt èn som er gull verdt for en med spy-humor. Ellers en helt uoriginal romantisk komedie, i en litt original innpakining.

Sterk 7/10
Heihei
  • 0
Tequila Sunrise

Kul film med kule skuespillere(Kurt Russell<3). Den er skikkelig 80's og det digger jeg. Plottet er ikke sinnsykt bra, men skuespillet og stemningen gjør opp for det.

7/10
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
spessielt èn som er gull verdt for en med spy-humor.


Hvilken?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Citerer Paulie:spessielt èn som er gull verdt for en med spy-humor.

Hvilken?


Scenen der Paul Rudd spyr på Jon Favreu! : D
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Scenen der Paul Rudd spyr på Jon Favreu! : D


Oh yeah, det er en ganske god en det. "Projectiled"
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Los
  • Los
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Den beste av prequelene uten tvil. Mest fordi det faktisk er en god film. Jeg liker den, og den har en del kule sekvenser. Også den eneste filmen hvor Anakin er litt kul og faktisk blir spilt litt bra. Kanskje fordi han karraktermessig skal være kald og distansert i det han glir over til den andre siden og de er det eneste Hayden Christensen har fått til i disse filmene.. Men den er kul, og den er underholdende.

8\10

Star Wars Episode IV: A New Hope

Star Wars som vi elsker den, og kun overgått av episoden som følger. Men både 4 og 5 er fantastiske klassikere.

10\10

X-Men: First Class

What? Hvorfor har jeg ikke sett denne før?! Den var veldig bra! Den underholdt, hadde en god historie og kule mutanter, samt en mening. Håper den får oppfølgere, for dette var sykt gøy å se på!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
The Girl With the Dragon Tattoo

En av fjorårets beste. Bedre enn den svenske, også. Daniel Craig og Rooney Mara kler rollene sine bedre, filmingen og stilen er lekker, musikken er utrolig effektiv og stemningen er mørk og god. Ble litt langtrekkelig mot slutten, men skadet ikke helhetsinntrykket. Elsket den.

9/10

The Help

Ble litt...."glossy" over de sterke temaene filmen tar opp, men alt i alt en veldig likbar og underholdende film. Føler på meg at både Viola Davis og Octavia Spencer drar i land hver sin Oscar, det fortjener de hvertfall.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Ward

En "hold-deg-langt-unna"-film. Den inneholdt alle de klassiske skrekkfilmelementene - stygg dame som plutselig ankom i situasjoner hvor det var helt opplagt at hun skulle sprette fram, situasjoner som når hovedpersonen lukker et speil, og så ser man et fjes man skvetter av, osv. Det er en film som er klin lik alle andre skrekkfilmer i dette kaliberet: du vet nøyaktig når du kommer til å skvette, og etter at du skvatt tenker du "hva i helvete er dette for noe?!".

Filmen handler om Kristin som havner på et galehjem etter å ha brent ned et hus, men hun husker ikke hvorfor hun gjorde det eller noe som helst. Det eneste hun vet er at hun ikke er gal, og ikke hører hjemme der. Hver dag prøver hun å overtale overlegen til å slippe henne siden hun er helt frisk og fin, men det hjelper lite at hun støtt klager over at noen sniker seg inn på rommet hennes hver natt, og det er ikke nattevakten.

I begynnelsen virker plottet smått interessant, men etterhvert ble det hele en stor gjespefest med et par skvettmomenter, og den eneste grunnen til at jeg så filmen ferdig var at det var selveste Carpenter (Halloween, The Thing) som stod for regien. Dette er ikke en av de filmene han vil ha i parentes bak navnet sitt...
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Ble nettopp ferdig med Chobits.

Lagt til: Så Captain America. Kul film.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
State of play (serien)

Solid britisk krim/mysterie der mange kjente skuespillere fikk gjennombruddet sitt. Når ikke helt opp til forventningene, men fremdeles god.

Svak 7/10

Carnivale sesong 1 og 2

Hadde store forventninger til denne også, men heller ikke denne serien når helt opp. Kan sammenlignes med Deadwood og Twin Peaks, men overgår ingen av de nevnte seriene. Handlingen er godkjent, det er også skuespillet og stemningen er veldig creepy. Et minus er at alle episodene er helt på det jevne uten de altfor store høydepunktene. Serien ble heller ikke avsluttet skikkelig, noe som også selvfølgelig er et minus.

Sterk 6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Predator:
Arrested Development
Sesong 1-3

En av de smarteste, morsomste og mest kreative seriene jeg har sett. Vanvittig bra karaktergalleri, herlig humor og utrolig originalt, ulikt alt annet jeg har sett i TV. På mange måter den mest geniale serien jeg har sett, med smart bruk av fortellerstemme og hvordan serien kutter vekk fra scenen for å vise andre bilder, videoklipp osv, nesten som en dokumentar. I tillegg til å være utrolig morsomt er det også veldig interessant å se hvor unik Arrested Development er i forhold til andre serier. Som sagt er karakterene utrolig gode. Gob og Tobias er de to absolutt beste.

Arrested Development kommer jeg til å se flere ganger, spesielt om et år, da serien gjenopplives igjen med ny sesong og spillefilm.

9/10 - anbefales sterkt.


This! Ble ferdig med serien igår... Elsket vært eneste minutt, elsket speeesielt hvordan de gjorde siste episode. Absolutt genialt.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Warrior

Jeg likte den.

Being John Malkovich

...igjen. Jeg liker den fortsatt. Skikkelig unik film (selv om flere av dere filmshnabber sikkert kan henvende meg til ukraniske mellomkrigstidsfilmer som tar opp lignende tematikk, elns.)

Sons of Anarchy - sesong 1

Overrasket av meg selv over at jeg faktisk gadda se hele sesongen, for jeg syntes det begynte idiotisk tregt. Tar vel sånn 8-9 episoder før historien faktisk begynner i det hele tatt, og på slutten av sesongen står jeg egentlig bare igjen med noen kule characters. Det er jo forsåvidt greit, men forventer mer av en hel sesong. Hørt at det blir mye bedre og sånt etterhvert, så kommer likevel til å se mer.

Luck (første episode)

Pilot til ny HBO-serie med Dustin Hoffman, om masse dudes som vedder på hester og sånt crap. Likte første episode (regissert av Michael Mann, for de som bryr seg) veldig bra, og kommer definitivt til å se mer. Virker ikke som en serie som holder seeren i hånden, og krevde en del oppmerksomhet. Et pluss i min bok, men kanskje et dårlig tegn for TILGJENGELIGHETEN til serien, og kanskje den ender opp med å leve kortere enn den burde, som med de forrige seriene til David Milch (han lager serien, forresten. jah.)
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
True Blood sesong 1

Aner ikke hvorfor jeg så ferdig hele sesongen. Falt overhodet ikke i smak. Synes hele universet var teit, skuespillerne var dårlige og handlingen var både treg og dårlig. Styr unna.

3/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Mission: Impossible - Ghost Protocol

Det var da faen til opplevelse. Sjelden har jeg sett en så variert, kreativ og utrolig underholdende film. Dette var rett og slett topp underholdning, fra start til slutt. Spoiler:Scenen hvor Tom Cruise klatrer oppover Burj Khalifa ga meg magesug. Utrolig effektivt filmet.

Aldri kjedelig og har nok av variasjon i actionsekvensene til å holde seeren interessert hele tiden, fører til at Ghost Protocol klart var en av fjorårets absolutt feteste opplevelser og en av de beste actionfilmene jeg har sett på leeeenge. Fast Five har møtt sin overmann!

Solid 8/10

Bridesmaids

Morsomme karakterer (hun feite tok kaka), morsomt plot og morsomme vitser. Bridesmaids overrasket meg, fjorårets beste komedie, uten tvil. Damene leverer når mennene (Hangover 2) skuffer!

8/10

Jeg reiser alene

På lik linje med Mannen som elsket Yngve. Dramatisk historie blandet med godt skrevet manus og humor. Pluss i boken for at jeg faktisk mislikte Jarle Klepp ved flere anledninger, pga. hvor drittsekk han er mot datteren sin noen ganger. En positiv overraskelse.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Mission: Impossible - Ghost Protocol

Det var da faen til opplevelse. Sjelden har jeg sett en så variert, kreativ og utrolig underholdende film. Dette var rett og slett topp underholdning, fra start til slutt. Spoiler cenen hvor Tom Cruise klatrer oppover Burj Khalifa ga meg magesug. Utrolig effektivt filmet.

Aldri kjedelig og har nok av variasjon i actionsekvensene til å holde seeren interessert hele tiden, fører til at Ghost Protocol klart var en av fjorårets absolutt feteste opplevelser og en av de beste actionfilmene jeg har sett på leeeenge. Fast Five har møtt sin overmann!

Solid 8/10


^This^

Så den i dag. Skikkelig kul og underholdende. Kjedet meg aldri.
  • 0
Jeg så Wall Street her forleden dag, og det var godt å se Charlie Sheen i en av sine bedre filmer igjen. Jeg liker ham godt slik han er i denne og Platoon - en uvitende fersking. Han er nå alt for gammel til å spille den rollen, og jeg vet ikke om jeg noen sinne klarer å se ham i en ny film som en alvorlig skuespiller etter alle skandalene. Samspillet mellom han og Michael Douglas er flott, og jeg føler meg klar til å ta en økonomieksamen snart. Jeg likte filmen godt, og de skal bli godt å se oppfølgeren igjen. Samme kveld så jeg også Shutter Island som aldri slutter å levere. Den er fantastisk hver gang jeg ser den, selv om den var 7 ganger bedre da jeg så den for første gang. Og Harald Zwarts Karate Kid har også blitt beskuet, og jeg må si at jeg liker den. En god filmhelg!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Shame

Original film, med litt av noen scener. Fant ikke helt det store grunnlaget for en indre konflikten i starten, men filmen tok seg opp etter hvert. Men for all del: se denne med noen dere kjenner GODT. Bare sier det.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
How i met your mother sesong 1-6 (og halve 7)

Har ikke så mye til overs for sitcoms, eneste jeg har fulgt fast tidligere er Scrubs.
Men siden jeg ikke har hørt annet en gode ord om denne serien, valgte jeg å ta en titt.
Som med nesten alle serier var jeg fremdeles litt skeptisk etter å ha sett første episode, men det endret seg fort.
Etter å ha sett seks og en halv sesong, må jeg si at det er en strålende serie som holder et ålreit nivå hele tiden.
I mangel på andre serier, begynte jeg faktisk på sesong 1 igjen igår.

Overall: sterk 8/10

The Big Bang Theory sesong 1

Virket litt i overkant nerdete i begynnelsen, men så kikket jeg rundt i rommet og så alle samlerutgavene jeg har fra spill, maleriene jeg har på veggene fra spill, figurer/statuetter jeg har fra spill og alt det andre greiene som kan betegnes som litt mer enn en smule nerdete.
For ikke å snakke om at jeg har null sosiale skills.
Det gikk da opp for meg at jeg hadde passet rett inn i serien

Ikke like bra som HIMYM, men en grei serie å ha som bakgrunnsstøy i arbeidstiden. Eller en avledning fra frustrerende tegneprosjekter om du vil.

Svak 7/10
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
I mangel på andre serier, begynte jeg faktisk på sesong 1 igjen igår.


Det gjør jeg annenhver måned eller noe sånt, har sett de første 4 sesongene nærmere 20 ganger. Rart nokk har jeg enda ikke gått lei, selvom jeg kan mange av replikkene osv. i hode.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Tommy Kvaernerud:
Virket litt i overkant nerdete i begynnelsen


Det er ikke nerdete bare fordi det handler om nerder
You're sleeping over, right?
  • 0
Archer sesong 1 og 2

Herregud hvor rå denne serien. De fleste karakterene er hypermorsomme og handlingene er uberkomiske. Stemmeskuespillerne er også helt rå. Anbefales til alle som vil ha en lettbeint tegneseriekomedie. Ikke en eneste svak episode til nå

8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Ble ferdig med True Blood: Sesong 3 i helga og nå må jeg vente i flere måneder på sesong 4
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!