Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Prøver og få sett game of Trones. Har hørt så altfor mye bra om det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Audition

Første gang på lenge at jeg skvetter av noe i en film. Fytterakkern så brutal og gjennomført ekkel denne filmen er. Dette er den første filmen jeg ser av Takashi Miike, og "wow" er det eneste jeg sitter igjen med.
  • 0
Neighbors

hahahahah
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Neighbors

hahahahah


Verdt å se? Skal kanskje se den på kino etterpå.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Verdt å se? Skal kanskje se den på kino etterpå.


Stiller meg bak dette.
  • 0
Siterer SirThomas:
Stiller meg bak dette.


Var nettopp og så den, og jeg likte den godt. Anbefales.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Verdt å se? Skal kanskje se den på kino etterpå.


Jeg synes den er verdt en kinotur. Langt ifra en 21 Jump Street eller Hangover eller Superbad, men uten tvil lættis.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nylig sett "John Dies at The End", på anbefaling av SirThomas! Må si jeg ble skeptisk da jeg fikk beskjed om å ikke sjekke noen anmeldelser eller trailere... Men solid film, foreløpig 8/10, må se den igjen om en stund for å gi min fulle mening!

Ellers har jeg sett første CDen på Ringenes Herre - Ringenes Brorskap Extended Edition, men disse filmene ser jeg så ofte at det blir unødvendig å rapportere dem! Så må jeg kjefte litt på hvem som enn rykket ned på Marvel filmene litt lengre opp her
  • 0
Ble ferdig med The Vampire Diaries Sesong 1 i går, gleder meg til å starte med sesong 2 etterpå
  • 0
Neighbors

Jeg lo ganske mye, selv om det var overdrevent mye slapstick og barnslig humor.
  • 0
Godzilla (2014)

Trodde ikke det skulle være mulig for meg å mislike denne filmen, men så feil kan man ta. Jeg mislikte ikke denne filmen, jeg hatet den.

Hvordan er det mulig å fucke opp et konsept om et svært monster som ødelegger bygninger og sprer terror? Var det bare jeg som ville ha en slik mørk, dyster, kaotisk, dommedags-lignende film om et massivt udyr som er så og si ustoppelig i sin ødeleggelses-ferd, mer som i den japanske originalen?

Neida, dette er jo altfor uinteressant for et moderne publikum!! Her gjelder det å Spoiler:ikke annonsere beistet før en time inn i filmen! Her er det nødvendig å la han få ti minutter med screentime!! Her er det mest viktig å fokusere enda mer på stygge insekt-lignende beist, som i tillegg ikke gjør stort annet enn å vandre rundt!! Her er det nødvendig å ikke la Godzilla gjøre stort annet enn å svømme rundt i havet, få et par close-ups en gang i blant, og ti minutter helt på slutten hvor han går rundt i et allerede ødelagt San Francisco!! YEAAAH!

Hele filmen er toppet over av meningløst militær-snakk mellom forferdelig uinteressante karakterer, scene etter scene etter scene uten noen form for underholding og uten Godzilla's nærvær. Hele filmen har helt feil fokus, den prøver å legge dybde til en film som ikke trenger det, og det hjelper definitivt ikke når den eneste interessante karakteren i filmen, Bryan Cranston, Spoiler:dør etter femten-tjue minutter. Resten er bare typiske militær-personligheter som gjør typiske militær-ting, pluss Ken Watanabe, også enda flere folk. Dere ser poenget. Dette er ikke en film om Godzilla. Dette er en film om hvordan personer håndterer krise-situasjoner, rett og slett, og enda mer om hvordan militær-folk planlegger shit. Herregud så kjedelig og uinteressant denne filmen var, og det som gjør meg så sint er hvor utrolig unødvendig denne kritikken er. Alt vi trengte var en film hvor hvertfal FOKUSET var på Godzilla som ødelegger bygninger og er skummel. Dette fikk vi ikke i det hele tatt, bortsett fra et par episke øyeblikk og 2-3 skikkelig bra shots av Godzilla - ja, bare 2-3.

Jeg har ventet i flere år på en episk katastrofefilm med et fryktinngytende beist i hovedrollen, som sprer terror og frykt i en håpløs situasjon. Jeg fikk det i cirka ti minutter. Resten var håpløst kjedelig militær-snakk, uinteressante karakterer som prøver å finne veien hjem, og forskere som prater om hvordan de har forsket på Godzilla. En av de mest underveldende filmene jeg har sett, en av de dårligste filmene jeg har sett på en god stund, og den største skuffelsen jeg har sett på mange, mange år.

2.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Godzilla (2014)

2.5/10


God damnit! Hadde håpet på en skikkelig Godzilla film. Nå tror jeg ikke jeg gidder å se den likevel.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
God damnit! Hadde håpet på en skikkelig Godzilla film.


Haha, hold håpet i live og se den bare for å kunne si deg enig med Predz eller ei. Jeg så den igår selv, så jeg avslører karakter litt senere. Jeg misslikte den ikke så mye som han, men her er det jo åpenbart forventningene som har sprengt i Only God Forgives 2.0.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
God damnit! Hadde håpet på en skikkelig Godzilla film. Nå tror jeg ikke jeg gidder å se den likevel.


Ikke gjør det.

Siterer SirThomas:
men her er det jo åpenbart forventningene som har sprengt i Only God Forgives 2.0.


Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?


Til og med spoilerne, ettersom jeg så den selv igår.
  • 0
Siterer SirThomas:
Haha, hold håpet i live og se den bare for å kunne si deg enig med Predz eller ei.


Gidder ikke betale masse for en kinobillett til en film ingen ser ut til å like.
For det er ikke bare Predator som har satt så lav karakter på den.
Hvis jeg skal se en monsterfilm, så liker jeg at monsteret faktisk er en større del av den.

Da tror jeg heller jeg ser den steingamle filmserien om igjen.
Kanskje ser jeg denne når den havner på en streamingtjeneste om et år eller to.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Gidder ikke betale masse for en kinobillett


Da så. Betalte bare 85 kr selv, men originalprisen er vel på 115 kr i 2D.

Siterer Tommy Kvaernerud:
til en film ingen ser ut til å like.


Det er nok en overdrivelse.

Siterer Predator:
Du aner virkelig ikke hva du snakker om.


For meg, så fremstår den lave karakteren din som et resultat av - som du gjorde tydelig selv - en enorm skuffelse. Det er en film du FORVENTER for mye av, du forventer å bli helt blown-away og få den gode følelsen av at DETTE ER GODZILLA, som japanske ungdommer helt sikkert fikk i 1954.

Når du ikke får det, og filmen blir noe helt annet enn dine forventninger, så går både humøret og karakteren betraktelig ned. Men så har du folk som meg da. Som ikke forventer noe som helst av en film som det der, og da er det umulig å få noen form for stor "skuffelse" egentlig.

Jeg syntes bare at 2.5 var drøyt, men det skal sies at du hadde jævlig gode argumenter som jeg kan si meg enig i.
  • 0
Siterer Predator:
2.5/10


Nope. Dont believe it.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
True Detective - episode 1: The Long Bright Dark og episode 2: Seeing Things

Steike bra serie som spiller på det psykologiske og har en fin og fyldig histore. Anbefales for alle.
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0
Johnny English

Jeg lo veldig godt.

Johnny English Reborn

Jeg lo ikke fullt så godt, men fortsatt godt.
  • 0
Første sesong av True Detective. Kjøpte en måned med HBO abonnement for å følge med på resten av 4. GoT sesong, men denne er helt klart også verdt prisen. Starter kanskje litt tregt, men herlig stemning, spennende historie og fantastiske karakterer gjør dette til en av de bedre seriene jeg har sett. Forresten deilig med en HBO serie som (mini)Spoiler: får en (bra) avslutning etter første sesong. Istedet for å dra ut historien i såpeserieland, slik som så de så ofte gjør.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer Predator:
Godzilla (2014)


Haha, faen så enig! Betalte 120 spenn for å se 'Godzilla', ikke Ken Watanbe som stirrer på tilfeldige ting i to timer.. Det mest utilgivelige som fikk meg til å riste i stolen var: Spoiler:Den første kampen på Honolulu, når man ser Godzilla i sin store prakt for første gang brøle og han begynner å slåss med MUTOen og de kutter faen meg til sønnen til Ford se små glimps av det på TV?!?! De gjør det og igjen når Olsen søker flukt i togstasjonen og de stenger dørene akkurat da de begynner å slåss!! Ææææææ
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
In Bruges

Haha! Likte denne bedre enn Seven Psychopaths egentlig.

8/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Haha! Likte denne bedre enn Seven Psychopaths egentlig.


Ah, hvor lenge siden var det du så Seven Psychopaths, og hva syntes du om den da?

Digget den selv, så da skal i hvert fall In Bruges sjekkes ut!
  • 0
Siterer SirThomas:
Ah, hvor lenge siden var det du så Seven Psychopaths, og hva syntes du om den da?


Så den for et par måneder siden. Var litt sliten når jeg så den, så mulig det påvirka inntrykket.

Siterer SirThomas:
Digget den selv, så da skal i hvert fall In Bruges sjekkes ut!


Bra!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!