Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Skal prøve å liste opp de mest interessante jeg har sett her nå, ser en haug filmer jeg ikke får listet opp. Sjekk ut alt her: http://letterboxd.com/biring/ . Anbefaler dere alle å komme dere på Letterboxd! Et utrolig kult community med en smak som knuser IMDBs..

Sett en haug award-filmer i det siste:

Birdman:

Kanskje den jeg så mest frem til og jeg fant meg selv dypt skuffet. De lange taksene lager noen utrolig kule scenarioer jeg ikke har sett makan til men uansett hvor mye Lubezki dytter kameraet opp i trynet på karakterene kan man ikke føle noe annet enn hvor hule og dølle de er. Det hele virker svært selvopptatt og det var til tider det ble bare slitsomt å følge med på.

5/10

Selma:

En biopic gjort riktig. Oyelowo er absolutt helt fantastisk som Luther King!

8/10

American Sniper:

'Murica fuck yeha! Noen velregisserte kampsekvenser som holdt interessen og Bradley Cooper har kanskje sin beste rolle her, men scenene der han er hjemme.. Uff da! Finner heller ikke appellen i å lage en film som glorifiserer en redneck som tok livet av en haug folk fra en avstand.

5/10

Unbroken:

Ufattelig dårlig pacing fra en uerfaren Jolie som gjorde denne til tortur å sitte gjennom. Dørgende kjedelig og stappa med så mye pålimte klisjèer som gjorde at jeg himlet med øynene opptil flere ganger. Zamperinis historie er uten tvil en fascinerende en, men dette er en historie som fortjener bedre behandling. O'Connell kan ikke tas seriøst med en amerikansk aksent, og Miyavi (lol) som korporalen var bare latterlig.. Det er ingenting nytt her. Se heller Human Condition eller Bridge over River Kwai.

2/10

Big Eyes:

En Burton-film uten Burtons særskilte kvaliteter. Skrevet av gutta bak den fantastiske Ed Wood, så er dette en lite interessant, kjedelig og mediokert spilt biopic som spiller så safe at to timer blir for dølt. Skal mye til for å få Waltz til å gi en dårlig rolle.

4/10

Whiplash:

JK Simmons er helt rå og de musikalske delene er utrolig velkomponerte. Et blast!

8/10

Hobbit: Battle of the Five Armies:

Tom, livløs og en latterlig unnskyldning for en Tolkien-film som endelig har satt spikern i kista for Jacksons troverdighet. Dum, bråkete og med en karakterutvikling som gir nada mening. Ingen filmskaper i sitt rette sinn lar en kamp pågå i to timer. Alt ser fake ut og manuset var så klisjè at jeg lo enkelte ganger av hvor latterlig det hele var. Ringenes Herre så bedre ut.

3/10

Leviathan:

Zvyagintsevs Cannes-monster en en hjerteskjærende, nydelig og utrolig godt fortalt historie som kommer til å ødelegge dagen din. Et mesterverk.

10/10

John Wick:

Årets kuleste score kombinert med Keanu Reeves sparke rumpe. Hva annet trenger man?

7/10

The Mirror:

Etter min mening er dette Tarkovskys beste. Hjemsøker meg enda etter tre uker.

10/10

Foxcatcher:

Ufattelig velkomponert av Miller med helt utrolige prestasjoner fra Tatum, Ruffalo og ikke minst Carrel. Filmer som dette treffer godt.

8/10

The Interview:

Lo noen ganger. Helt grei og bedre enn den grusomme This Is the End.

5/10

Winter Sleep:

Ceylans Cannes-vinner er kanskje den mest voksne filmen jeg har hatt gleden av å oppleve. Tre og en halv time går på et blunk. Mesterlige prestasjoner rundt hele bordet. Ceylans beste hittil.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Skal prøve å liste opp de mest interessante jeg har sett her nå, ser en haug filmer jeg ikke får listet opp. Sjekk ut alt her: http://letterboxd.com/biring/ . Anbefaler dere alle å komme dere på Letterboxd! Et utrolig kult community med en smak som knuser IMDBs.


Lurer på om jeg skal ta å registrere meg der. Elsker utseende på siden og smaken til mange der er lik min egen. Kommer til å ta tid å rate 1500 filmer der også da
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Cherno:
Anbefaler dere alle å komme dere på Letterboxd! Et utrolig kult community med en smak som knuser IMDBs..


"Med en smak som knuser IMDBs". Høres ut som en gjeng med hipstere og elitister som runker til kunstfilmer.
  • 0
Siterer LesMiserable:
"Med en smak som knuser IMDBs". Høres ut som en gjeng med hipstere og elitister som runker til kunstfilmer.


Er det ikke slik du er da? Men neida, er en fin blanding.

Siterer Thorn:
Lurer på om jeg skal ta å registrere meg der. Elsker utseende på siden og smaken til mange der er lik min egen. Kommer til å ta tid å rate 1500 filmer der også da


Tar litt tid ja! Men utrolig kult community der, indeed

Lagt til 2015-01-14 20:51:
Del 2 av årets verste filmer er ute, forresten! Enjoy
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Er det ikke slik du er da?


Nei, hvor har du fått det inntrykket fra?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Nei, hvor har du fått det inntrykket fra?


Nvm! Du var vel karen som kalte Annie Hall uutholdelig lol
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Nvm! Du var vel karen som kalte Annie Hall uutholdelig lol


Det står jeg fortsatt ved. Å ikke like en film som "alle" andre ser ut til å like, gjør meg ikke en elitist. Det er en holdning som går ut på at man tror at man har en overlegen smak. Du oppsummerte det bra med å bruke "lol" i utsagnet ditt.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Det står jeg fortsatt ved. Å ikke like en film som "alle" andre ser ut til å like, gjør meg ikke en elitist. Det er en holdning som går ut på at man tror at man har en overlegen smak. Du oppsummerte det bra med å bruke "lol" i utsagnet ditt.


Nei, det var akkurat det som ikke kvalifiserte deg til en "elitist" ;)
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Hobbit: Battle of Five Armies

Ja... det var jo også en måte å avslutte på.
Beste delene er kuttet ned til små stykker på fem-ti minutter og resten er en stor actionscene uten pauser. Jeg ble nesten sliten av å se den. Den var også krydret med for mye unødvendige, korte scener.
Filmen har sine øyeblikk, men det er definitivt den svakeste i trilogien.

6/10
  • 0
Gone Girl - 9.5/10
Snowpiercer - 8/10
Arrow S3 ( 1ep - 10ep ) - 9/10
Flash S1 - 8/10
The D' is silent.
  • 0
Taken 3

Middels-god film. En del gode scener og bra med action. Resten var ikke bra.

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Fikk sett Nightcrawler med selveste SirThomas i går.
Og herre for en film. Jake leverer. Se den.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Taken 3

2/10 Fy faen og dårlig

Arrow (Sesong 1-3)

9/10 Elsker det så langt.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
American Sniper

USA er glade i USA.

6/10 elns
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nightcrawler

Etter å ha fått med meg følgende innlegg:

Siterer Elektro Banana:
Jeg gleder meg helt vanvittig til å se den! Gledet meg lenge, bare synd den aldri kom på kino i Norge.


...annonserte jeg til gutten at filmen hadde premiere i Bergen på fredag og tok med meg forumets eneste og veldig entusiastiske, elektriske banan for å se denne, og hva skal man si?

Jake Gyllenhaal ass. Digget stemningen, oppbygningen og intensiviteten filmen hadde å by på, og karakterer av typen Gyllenhaal spiller her, er en fryd å se på.

9/10

Taken 3

Bryan Mills, sett det før osv - Har vanskelig for å gi den en karakter fordi jeg ikke vil kalle den fullstendig ræva, samtidig som det ikke er en spesielt god eller nødvendig film heller. Den leverer stort sett samme type action alle som går og ser den burde forvente, enten det er bra eller dårlig for de som gidder å gå for å se tredje runde med bestefar banke opp folk.
  • 0
Foxcatcher

Jeg var først usikker på om Steve Carell var med i denne filmen eller ikke, fordi jeg sjekket ikke noe som helst opp før jeg så den (han var veldig sminket). Min tvil ble fjernet etter hvert. Han gjør en utrolig god jobb som John du Pont i denne filmen. Visste ikke at han kunne spille seriøse roller, men han viser seg som en klasseskuespiller. Kort sagt en veldig god og rystende film. Øm skildring av forholdet mellom de to Schultz-brødrene. Anbefaler å ikke sjekke opp hvordan denne historien går, fordi den er basert på en sann historie. Det kan ødelegge opplevelsen. Ble nysgjerrig på historien etter filmen, og det viste seg at de ar tatt seg mange friheter, selv om det er greit nok. Anbefales!

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
American Sniper :
Må si at jeg var litt usikker på hva jeg skulle forvente, selv om jeg har lest boken til avdøde Chris Kyle. Men ble glad da jeg så hvordan de tok opp de temaene som ikke inneholdt kamp osv, meget beroiligende og se at det finnes film skapere som vil vise at selv om at man kommer hjem uskadd. Så er ikke krigen over, eller at ikke alle sår synes før man skal begynne å omgåes vanlige folk.
9/10
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
meget beroiligende og se at det finnes film skapere som vil vise at selv om at man kommer hjem uskadd. Så er ikke krigen over, eller at ikke alle sår synes før man skal begynne å omgåes vanlige folk.


Am Sniper er kanskje den filmen som har portrettert det der på det svakeste vis noensinne. Er et drøss filmer som har gjort det der 10x bedre lenge før.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Det vil nok komme ann på hvem du spørr, og ens egen "ballast" kan man kanskje anta?
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Gleder meg virkelig til Better Call Saul starter neste uke, nå er de fleste av seriene jeg har sett på ferdig så greit med en ny en å se.

men Marvels Agent Carter er virkelig noe å anbefale. Kanskje det beste MCU har gjort hittill
  • 0
Siterer Temujin:
Det vil nok komme ann på hvem du spørr, og ens egen "ballast" kan man kanskje anta?


What?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
What?


Jeg tror han med "ballast" mener hvilke filmer man har sett tidligere og hvilke preferanser man har opp mot filmer.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg så Gudfaren. Har aldri sett hele filmen, før nå. Veldig bra film.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg så Gudfaren. Har aldri sett hele filmen, før nå. Veldig bra film.


Trodde virkelig den var en sånn som alle bare hadde sett. Men ja den er helt fantastisk!
  • 0
Siterer stikox93:
Trodde virkelig den var en sånn som alle bare hadde sett. Men ja den er helt fantastisk!


Det trodde jeg også! Haha.

Må kanskje 2ern og 3ern snart.

Hva tenker folk om Oscar kandidater og sånt da? Jeg har bare sett en av filmene men jeg har lyst til å se de fleste. Det virker som et sterkt oscar år.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!