Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer ElGamer:
9/10


Hvorfor ikke 10/10?
  • 0
In The Mood For Love

Min favorittfilm av Kar-Wai Wong. Nydelig filmet av hans nesten faste cinematograf Christopher Doyle, er dette en kjærlighetsfilm uten sidestykke.

9/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Knock Knock

Den siste filmen jeg så med Keanu Reeves i hovedrollen må være John Wick, som også kan anses som en slags katt og mus-lek. Trolig Eli Roth's mykeste film målt i liter blod, men det trenger ikke å være negativt. Virkelig glad for at jeg så Lorenza Izzo i The Green Inferno før denne, for prestasjonen hennes her sammen med Ana de Armas fikk meg til å tenke på Jokeren. Minnet meg litt om Hard Candy med Ellen Page, og slike filmer finner jeg ofte som de verste.

7/10
  • 0
Preacher (episode 1)
Visste ikke at det var laget en serie basert på tegneserien. Litt skeptisk de første minuttene, men det tok ikke lange tiden før det tok seg opp, så det kan hende de har fått til noe her.
Ser frem til neste episode.
Also, Joseph Gilgun ser ut til å ha vært et strålende valg for rollen som Cassidy.

Powers (episode 1)
Vet ikke helt hva jeg syns om dette. Den er ikke spesielt bra, men kanskje det fungerer om en ikke har noe annet å se på. Mulig jeg ser noen episoder til på et tidspunkt.
Klarer ikke bestemme meg for om jeg har sans for Sharlto Copley eller ei.

Transformers: Dark Of the Moon
Eneste jeg ikke hadde sett. Ikke noe å si om denne som ikke har vært sagt om de andre tre.
Middels ok underholdning. Noen ganger er det fremdeles moro med masse fjollete eksplosjoner og store roboter.

Calm down shia.../10

I am Wrath
Nesten litt trist å se hvordan det stuper for flere av de gamle hollywood "heltene".
Kanskje filmen hadde vært ok om jeg var i tenårene og vi hadde vært tilbake på 90 tallet.
Antakeligvis ikke.
Ørlite pluss for Christopher Meloni, som har et par småmorsomme kommentarer/scener.

2/10
  • 0
Silicon Valley - sesong 3

De seks første episodene av sesongen er ute, og de leverer bedre enn tidligere. Virker som om de fokuserer mer på humor enn drama denne gangen, for jeg ler høyt og uforskammet her jeg sitter. Har vært litt ambivalent til å anbefale serien tidligere, men nå føler jeg meg trygg på at den bør ses av alle som er interessert i teknologi og humor.

7,7/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Perfect Blue

Overraskende bra japansk animasjonsfilm fra Satoshi Kon. Leste oppsummeringen, noe jeg sjelden gjør nå til dags, og holdt på å ikke se den. Glad jeg ikke gjorde det. Selv om det tok litt tid å forstå alt som skjedde var det en relativt unik animasjonsfilm som leker litt med hodet ditt og forståelsen din av filmen.

7/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Warcraft: The Beginning

Tror den hadde vært veldig mye bedre om jeg kunne mer om Warcraft universet. Kjente bare igjen 2-3 navn, og det er for lenge siden jeg har vært borti spillene til å huske diverse man ser i filmen.
Eneste som egentlig utmerket seg for meg var designet på noen av orcene. Fikk lyst til å gjøre noe kreativt etter å ha sett filmen.
Ellers er den bare ok. Manuset er flaut, musikken la jeg ikke merke til, effektene er både fantastiske og hinsides ræva til tider. De kunne fått til noe bedre enn dette.

5/10
  • 0
Fear The Walking Dead

Har endelig sett pilotepisoden (som nevnt i en blogg), og jeg er overbevist. De første scenene var først "hæh?" og så "jammen, hæh?!" før det ble "hæh, ah!" og serien kunne begynne for alvor.

Veldig god pilot og verdt å sjekke ut selv om den er på HBO Nordic.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
The Conjuring 2

Kanskje den beste skrekkfilmen jeg har sett, fytti helvete som James Wan kan dette med å skape atmosfære. Filmen gjorde mye rett på de områdene jeg mener andre filmer i sjangeren ofte gjør feil. Stemningen i salen holdt standarden med 14-15 åringer som lo og skrek om hverandre store deler av tiden, som om de hadde sett et spøkelse - Spoiler:og det hadde de jo også. Latter er tydeligvis dagens ungdom sin måte å beskytte seg selv når de blir redd på. Fikk også en betydelig tilknytning til hovedkarakterne, enn det jeg gjorde i den første filmen. Godt gjennomført!

8/10
  • 0
The Do-Over

Netflix-filmen ble anbefalt meg av en venn, men det var totalt skivebom. Sandler gjør nok en ræva rolle og David Spade hjelper ikke til. Forsøket på å lage en viktig historie i en komedie har ikke vært tynnere enn i denne filmen, og det er akkurat dette som sørger for at filmen skyter seg selv i foten for å holde varmen med ti fugler på taket i et glasshus.

2/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Hush
Veldig intens film egentlig. Kort sagt er det en thriller/skrekkfilm som handler om en døvstum dame som blir innesperret i sitt eget hus av en morder.
8/10

The Do-Over
For noe drit, rett og slett drit. Sandler kan holde seg til å drive med stemmeskuespill.
1/10
The D' is silent.
Reservoir Dogs

Lenge siden sist - filmen fikk meg til og med til å tenke på Tor Erik denne gangen. Et bedre øye for detaljer gjør at denne visningen smakte veldig godt.

9/10

Only God Forgives

Holy shit. Jeg var 17 år første gangen jeg så filmen. Håpet jeg ville like den bedre andre gangen, men var ikke forberedt på helomvendingen av synet på den. For en flow, for en atmosfære. For en nytelse.

9/10
Etter å ha lest Tor-Eriks lovord om Freaks and Geeks sjekket jeg den ut på Netflix.

En perle. Serien har holdt seg sykt bra til å være snart 20 år gammel. Hver episode er som en liten SuperBad-film, og har et rollegalleri man drar kjensel på (Seth Rogen, James Franco, Jason Segel og ‎Linda Cardellini, blant andre).

Bonus: Ingen laughtrack

har sett fem episoder: Foreløpig terningkast [:::]
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
Siterer SirThomas:
Only God Forgives


Har alltid hatt lyst til å se denne, men jeg innbiller meg at jeg må være i riktig humør for å sette den igang.

Siterer Joelspeanuts:
Bonus: Ingen laughtrack


Haha, helt enig!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
The Conjuring 2

Kan ikke huske sist jeg så skrekk på kino, men det har absolutt en annen effekt enn hjemme.
Blitt ganske immun mot denne typen film opp gjennom årene, men selv jeg hoppet i kinosetet et par ganger.
Dro med yngre søster og bror, som var meget tøff i trynet i forkant. Tok ikke mange minuttene før de satt med knærne foran øya og fingrene i ørene.

Filmen er ikke orginal på noen som helst måte, men det meste er gjort riktig, og det fungerer hele veien. Det er det ikke ofte en ser i denne sjangeren. Kunne muligens vært kuttet ned 10-15 min, men det er ikke en nødvendighet. Følte aldri at det rakk å bli kjedelig, var bare et par scener som kunne vært kuttet/gjort annerledes.

Spoiler:The Crooked Man kunne med fordel vært kuttet. Kul figur, men passet ikke helt i filmen, og gjorde den litt fjollete. Muligens noe jeg heller hadde forventet å se i en Guillermo Del Toro film. Hele opplegget med at Ed muligens kom til å dø, kunne også vært gjort annerledes, ble nesten skuffet på slutten.

Paranormal type skrekk, er de eneste i sjangeren som fremdeles har en effekt på meg, fordi jeg faktisk har trodd på den slags siden jeg var liten. Denne filmen viser at jeg ikke er blitt helt immun mot jump scares og creepy stemning likevel.
Spørs dog om den hadde hatt noen som helst virkning, om jeg så den hjemme.

Karakter: 7/10
Bør sees på kino.

Var forøvrig en trailer for "Lights Out" før filmen. Kan bli interessant å se den, ettersom jeg har hatt ekstrem angst for mørket hele livet.
  • 0
Siterer TK Art:
Karakter: 7/10


Solid tilbakemelding og karakter, visste jeg kunne se frem til dette.

Siterer TK Art:
Bør sees på kino


Kunne ikke vært mer enig, filmer som The Conjuring 2 er som skapt for kinosalen og skrikene som hører med.
  • 0
Siterer Tor Erik:
Har alltid hatt lyst til å se denne, men jeg innbiller meg at jeg må være i riktig humør for å sette den igang.


Du trenger ikke se den, en av de verste filmene dette tiåret.
Emma Watson er skikkelig digg.
Siterer Predator:
Siterer Tor Erik:Har alltid hatt lyst til å se denne, men jeg innbiller meg at jeg må være i riktig humør for å sette den igang.

Du trenger ikke se den, en av de verste filmene dette tiåret.


Snakk om motstridende beskjeder! Flaks at EM, E3 og ferietur utsetter avgjørelsen noen uker til
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
The Nice Guys

Filmen var ikke nice. Altfor svakt ord for å beskrive en film som dette. Den var konge, og det at en fikk se den så og si alene i kinosalen gjorde det bare enda bedre.

8,5/10
The Nice Guys

Likte denne veldig godt. Fin rytme, herlig 70talls estetikk og gode skuespiller prestasjoner. Kanskje Ryan Goslings beste rolle pr dags dato ? Morsom var den også.
The gavel corrupts
  • 0
The Nice Guys

Når Marlboro Red velger film, slår det ikke feil - lett en av de beste filmene jeg har sett i år. Humoren har en unik timing og treffsikkerhet, og det falt virkelig i smak. Murphys lov beskriver filmen perfekt. Må kanskje se flere filmer med Ryan Gosling, men jeg vurderer også muligheten for at det er hans beste rolle noensinne - store, store kontraster kontra rollen hans i Only God Forgives. Spoiler:Venter spent på en oppfølger!

9/10
Only God Forgives

Hvordan i svarte h*lvete gikk denne filmen under radaren min til Thomas nevnte den?!
... Var det første som slo meg inn når jeg så traileren.

Dette er nok en bra film av Nicolas Winding Refn, som tidligere har bl.a laget Drive og som nå har The neon demon på kino. Denne filmen har veldig lite dialog, men det som er, det er fantastisk godt skrevet. Jeg likte veldig godt stilen, og vær enkelt scene var filmet som om det var på et museum. Flott film, men det er også visse ting som trekker ned.

8/10
The D' is silent.
  • 0
Only God Forgives

Ga opp når det var 20 min igjen. Dette er noe av det trøtteste jeg har sett (og det sier sitt, når en har sett hele Satantango). Ikke en gang fra et kunstnerisk perspektiv har jeg noe godt å si om den. Skivebom av dimensjoner. Sorry SirThomas

Karakter: nope/10

Fast & Furious 7 - 6/10
Transsiberian - 2/10
Annabelle - 4/10
Hush - 4/10
Orange Is The New Black s3 - 6/10
  • 0
Rubber

En hyllest til en påstand. Jeg ville ikke ta dette for å være fakta, annet enn en vel overveid påstand. Filmen har en åpning som jeg personlig synes er fantastisk, rett og slett genial. Jeg hadde en god følelse de første 20 minuttene av filmen, til jeg innser at interessen for å jobbe med budskapet i filmen og skape de gode scenene er byttet ut med scener og situasjoner man skal trekke på smilebåndet BARE fordi de er, av mangel på andre ord, komisk. Og slik falt dette korthuset for meg sammen. Filmen kan man helt fint se for filmens del, og jeg håper flere kan se de fantastiske mulighetene filmen har, men likevel ikke klarte levere.

Hvis dine favorittfilmer er Titanic, Ringenes herre, X-men noe, Aliens, Exorcisten eller noe lignende. Ikke se denne filmen, du behøver ikke.

karakter 4/10
I don't start trouble.. I finish it!
Siterer Dr Madnar Petrovich:
Rubber


Den filmen er temmelig merkelig altså.

The Blacklist - Sesong 1

Et år kan ikke gå uten at en til amerikansk serie graver opp en gammel formel og presser ut noe skvip. Det er en skam at serier med ganske greie idéer, som The Blacklist i bunn og grunn har liggende bak seg, skal bli en slave for den amerikanske modellen der det er 20 episoder per sesong og nesten de eneste som har noe å si er finalen midt i sesongen og den på slutten av sesongen. Resten føles bare som fyllemateriale. Det gir ingenting og krever heller ingenting å se på.

Det som finnes av plott er greit, selv om det ofte blir et offer for fellen mange filmer og TV-serier går i. At om folk bare fortalte alt de visste og faktisk snakket sammen ville 90% av problemene i serien vært unngått. Og dette lærer selvfølgelig de endimensjonale birollene aldri. Det veldig få interessante karakterer utenom de to hovedpersonene, og lite som blir utviklet ettersom som serien fortsetter.

Sesong 1 av The Blacklist har derimot ett absolutt lyspunkt. James Spader. Dette er ikke engang Spader sin beste rolle, og han er fremdeles milevis foran alle de andre skuespillerene i serien. Han prøver sitt beste å redde serien fra absolutt middelmådighet, og greier det nesten.

4/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!