Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Crazy Kraken:
Siterer stikox93 carJo er god i det meste hun spiller

Har hørt fra andre kilder at hun faktisk ikke er så god i Ghost in the Shell, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro...


Smarteste er som oftest å se den og dømme selv
  • 0
Evil Dead (remake)

Ikke så verst. Litt mer seriøs enn orginalen, men det gjør ingen ting, for da står den på egne ben og prøver ikke for hardt å kopiere.
Forventet enda en skuffelse, men det var faktisk ålreit underholdning.
Terningkast 4

The Collection

Jeg skulle ønske mr bad guy fikk litt mer personlighet denne gangen, og ikke var fullt så anonym. Ideen er interessant, og ikke så gærent gjennomført, men det mangler noe.
Terningkast 3

Twilight Zone The Movie

Average underholdning, akkurat som tv-serien.
Terningkast 3

Insidious Chapter 2

Største problemet jeg har med denne filmen, er bruken av lyd for jump scares. De blir spilt så mye høyere enn all annen lyd, at jeg måtte se filmen med minimalt volum. Da forsvinner en del av stemningen, men jeg foretrekker å beholde hørselen.
Utover det er den omtrent på nivå med den første, men litt tammere.
Terningkast 3

The Witches of Eastwick

Mange år siden jeg så denne sist, og jeg trodde den var bedre. Småfestlig til tider, men ellers rimelig kjedelig.
Terningkast 2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg håper virkelig at det er feil.
<quote

author="stikox93">Jeg også. ellers er jeg eldre enn jeg føler meg.</quote>

Hun er i alle fall ikke lenger mest kjent for den 17 år gamle OPPFØLGEREN til Nattsvermeren.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Hun er i alle fall ikke lenger mest kjent for den 17 år gamle OPPFØLGEREN til Nattsvermeren.


Hehe, nei. For min del er hun mest kjent for å være en god skuespiller som har vært med i mange filmer (flere av dem gode). Boogie Nights, The Big Lebowski, Blindness og Children of Men hadde ikke vært det samme uten.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
Siterer Tor Erik:
For min del er hun mest kjent for å være en god skuespiller



En av de beste. Helt klart.
The gavel corrupts
  • 0
Så sesong finalen av Fringe sesong 5. Meget solid sesong finale. Blir sikkert en liten blogg av denne å... hvorfor stoppe når jeg har tatt 4/5. Kommer til å savne den gjengen. Mor så hele serien og far så et par episoder. Solid sesong 5
  • 0
Tvang meg selv til å se Power Rangers. For å spare deg detaljene:
Var mye kulere i 6 års alderen enn det er nå
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Power Rangers(2017)

Eeehm...

Lionsgate:

-la oss lage en Power Rangers film

-Høres ut som en veldig god ide, men vi kopierer Transformers for å gjøre den suksessfull.

-Ja, da har vi sikret oss en haug med oppfølgere

-Fanbase TRIGGERED!!!
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Master and Commander for 2 eller 3 gang
Ghost in the Shell

Uten kjennskap til grunnmaterialet gikk jeg inn med et åpent sinn. Null forventninger. Men et håp om å bli presentert en godbit.

Filmen ønsker å bli tatt mer seriøst enn den fortjener. Det går litt raskt i svingene i første akt og lar meg ikke helt fordøye karakter oppsettet.
Men det tar seg opp så snart jeg anerkjenner filmens premiss.
Jeg elsker scenografien. Spesielt i de urbane scenene på gateplan. (litt trist å komme ut i Bergens gatene etterpå)
Scarlett Johansson er god og hun er killer i action sekvensene.Resten av castet er helt greit liksom.
Alt i alt en godkjent sci-fi skrøne med et budskap vi alle har hørt 1000 ganger før.

+ for disket nikk til Strange Days i en av filmens første scener.
The gavel corrupts
Ghost In The Shell

Visuelt nydelig. Minnet meg spesielt om Mirror's Edge, et spesifikt subplot i AC, og faktisk om The Incredibles ved et tilfelle. Jeg har ingen forhold til animen, så gikk inn med et blankt sinn. Hadde enkelte scener jeg ikke kunne annet enn å måpe litt over, men de store overraskelsene uteble. Men det er ingen tvil om at Rupert Sanders har laget en pen film å se på.

7.5/10
Hellboy

Not my cup of tea.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Denial
Film fra 2016 som tar for seg professor Deborah Leipsted som ble saksøkt av verdensberømt kronidiot og Holocaust nekter David Irving fordi hun kalte han en usaklig historiker i boken sin. Filmen dreier seg om rettsaken og har Rachel Weisz i hovedrollen Timothy Spall som David Irving og Andrew Scott som advokaten hennes. Det er en god film. 2 timer går veldig fort unna når man sitter og er engasjert fra første stund. Troverdig acting fra alle roller, og kinematografien er solid. Det er en dønn seriøs film hvor man sitter igjen med tanken: HVordan noen kan mene at Holocaust aldri fant sted?

7/10

The Assassin
Herregud denne filmen er pen. Taiwansk film fra 2015 som tar for seg en gammel kinesisk myte fra 900 tallet. Asiaterne kan det å lage visuelt lekre filmer. Vi snakker jo selvfølgelig store mengder vold, utrolig godt koreograferte fektescener og en kostymedesign som få designere kan matche. Asiatiske regissører kan å bruke mise-en-scene for alt det er verdt, og resultatet blir filmer som bare er utrolig visuelt pent å se på.
8/10
Police story 4: first strike. Med Jackie Chan. Helt grei, underholdning, men typisk hollywood film. Mye action. Starter litt for rett på med litt for lite oppbygning. Legger den på rundt 6/10.
  • 0
Free Fire

Oh man, som jeg elsket denne. Ga meg vibes av både Reservoir Dogs og Snatch. Lett årets overraskelse, og jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke så noen trailere som avslørte filmens tone i forkant. Hatten av, lenge siden jeg har kost meg så mye med en film. Kommer utvilsomt til å se den igjen, bare for å få en klarere oversikt på hvem som var hvem, og alle gullreplikkene som blir levert hele tiden. Kan ikke fatte at det er samme regissør som stod bak den merkelige og middelmådige Sightseers som jeg så på kino tidlig i 2013.

9/10
John Wick

Det er andre gangen jeg ser denne filmen og den er fremdeles helt rå. En av de best action filmene noen gang lagd, uten tvil.

10/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
John Wick - 10/10


Damn, du likte den så mye bedre enn 2'ern? Fremdeles usikker på hvilken av de jeg syntes er best.
  • 0
Siterer SirThomas:
Damn, du likte den så mye bedre enn 2'ern? Fremdeles usikker på hvilken av de jeg syntes er best.


Jeg syns begge filmene er helt fantastiske. Sammen med The Raid 1 og 2, og Mad Max Fury Road er kanskje de 5 beste action filmene som har kommet ut de siste 10 årene. Endelig kommer det filmer som ikke har masse shaky cam, fast cuts, 1000 kameravinkler, dårlig koreografi, osv osv. Det er selvfølgelig andre gode action filmer som har kommet ut også. Dredd var feks veldig bra.

John Wick (1) er kanskje best helhetlig, men John Wick 2 er bedre med tanke på action og world building. De gjør de samme men på litt ulike måter, men 2ern lider av å være en oppfølger. Jeg vil kanskje si at de er like gode eller at 2ern er en god 9/10. Slutten til 2ern er kanskje litt "tåpelig" men det kommer jo en film til så da gir den kanskje litt mer mening.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Slutten til 2ern er kanskje litt "tåpelig"


Er jo bare en buildup til 3'ern som du hinter til, så den er vel ikke mer tåpelig enn at den slutter når moroa virkelig begynner.

Men ser absolutt poenget ditt i forhold til 2'ern. føler det samme. Husker du varmt anbefalte den til meg, så nå skal jeg kaste en ball i lufta og anbefale deg Free Fire.

Spår at den ikke gjør det spesielt bra på kino fordi den ikke har allverdens kjent regissør eller skuespillere, men hvis du får mulighet tror jeg virkelig ikke du kommer til å angre.
Beauty and the Beast (2017)

Man kan nesten si jeg ble tvunget med, men ikke desto mindre fikk jeg en 3-streak på kino helgen som var. Ironisk nok kjente jeg ikke til den kjente historien fra før, så det hele var relativt. Den største gulroten her var å se Emma Watson, utenom det var vel enkelte andre karakterer festlige.

7/10

Logan

Min fjerde film på kino siden fredag. Den var som forventet, jævlig brutal. Siden jeg ikke har noe spesielt forhold til X-Men fra før, har ikke alt en like stor slagkraft - i og med at jeg ikke har fullt karakteren fra start til ende. Det blir litt som å hoppe inn i Uncharted 4 uten å ha spilt de andre. Karakteren jeg gir representerer kanskje ikke det jeg fikk ut av den rent personlig, men jeg føler likevel den fortjener det - og jeg håper at jeg kan vektlegge karakteren sterkere dersom jeg en dag bestemmer meg for å se X-Men i rekkefølge. Den gjorde seg riktignok godt alene, og jeg fikk tydelige vibber av Spoiler:The Last of Us.

Siterer Marlboro Red:
Et absolutt must for fans av franchisen, men ikke nødvendig vis for alle.


Støtter dette. Skulle nesten ønske jeg hadde sett resten av franchisen først, men gjort er gjort.

9/10
Onibaba

Kaneto Shindo har mekket en lite perle som jeg ikke helt klarer å sjangerdefinere. Den er på en eller annen måte erotisk-skrekk-noir som er en bragd i seg selv. Scenografien og bildekomposisjon er på det nivået man ville forventet den japanske filmindustrien og selv om moralen i filmen aldri helt klarer å bestemme seg for om den er bunnet i religion eller personlig synd er dette en god film.

7/10
Living so the last night feels like a past life
Begynt å bli en hektisk periode for meg der jeg får tid til lite filmtitting, men klarte å presse inn noen tho.

Idas Dagbok (2014)

En selv-filmet film som følger nedturene og oppturene i livet til en schizofren dame. Føltes litt rotete satt sammen, men på en måte hjalp det med slik at filmen føltes enda mer autentisk.

Brazil (1985)

Merkelig merkelig film. Så denne fremst og først fordi coveret var sinnsykt, og at den var regissert av samme fyren som står bak Fear and Loathing in Las Vegas. Usikker på om jeg likte den eller ikke. Kulissene og alt det er der var alt for 80-talls for min smak, men det var noe underholdene med den, og jeg følte den var ganske spennende igjennom hele.
Blind (2014)
Eskil Vogts festivalorienterte film fra 2014 om ei blind dame i Oslo og hennes måte å håndtere det å akkurat ha mistet synet på. Det må være utrolig vanskelig for skuespillere som ser, og skulle spille blind. Jeg likte filmen veldig godt. Den er for folk med et hjerte for film. Er ikke noe jeg kunne fått hvem som helst av vennene mine til å sitte ned å se.

First Girl I Loved(2016)
Dette er hva "Blue is the warmest colour" hadde vært om den var bra. En søt film om ei jente som sliter med å håndtere sin egen legning og konsekvensene av dette rundt vennene hennes. Man merker jo at det er en lavbudsjettsfilm, men resultatet blir ganske OK. Dyktige skuespillere, god cinematography og en logisk og klar bruk av Mise-en-scene
  • 0
  • Los
  • Los
The Void

Holy Lovecraft!

Når jeg hørte premisset til The Void fant jeg ut at det var en film jeg måtte se. En politimann bringer en skadet narkoman til et lokalt sykehus som holder på å legge ned. Like etter blir sykehuset omringet av morderiske kappeklede disippler som nekter å la noen av de på innsiden komme ut and then shit hits the fan!

Jeg har alltid ønsket meg mer Lovecraft i film, og The Void leverer kraftig på den fronten. Filmen er nok ikke perfekt og den har en spesielt brå sekvens som gjorde at jeg trodde jeg hadde mistet 5 minutter av filmen, men det gikk seg til. De mange praktiske monsterene som er i filmen er stort sett veldig flott, men en tanke om å skape skrekk ala Carpenters The Thing. Og det funker kjempe bra, for det meste. Et av monsterene skuffet meg litt, men det er lavbudsjetts horror (crowdfunded slik jeg forstår)...det er vel å forvente. Jeg tok meg selv i å tenke på hvor mye bedre prequel The Thing hadde vært om disse folka fikk slippe til der!

Plottet funker bra, vil ikke si det var noe revelusjonerende men fortsatt bra. Som nevnt er det en sekvens i starten som startet litt brått og mot slutten skulle jeg ønske de tok et par ekstra risker plot-vis men det var godt underholdende! Skuespillet er godt all over, noen litt stive leveranser men ikke noe som dro meg ut av filmen.

7/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
The Evil Dead(1981)

Jaha. Hva kan man si. Død snø sin far? Filmen er ikke listet under skrekkfilmer på Netflix, selv om den egentlig er det, men den er langt ifra skummel og du ender nok bare opp med å skvette litt på en god måte. Filmen er skikkelig Cheesy og tørr, men den tar seg selv aldri helt seriøst. Den begynner jo å dra "litt" på årene som er tydelig i filmens kvalitet der skjermen kan bli litt vel kornete, men hallo nå er jo denne fra 80-tallet.

Har du lurt på hvordan dama di ville sett ut som en zombieklovn, så får du svaret her(det er ikke pent).

Har du svak mage, så holder du deg unna, da jeg antar at du heller vil ødelegge elektronikken din i raseri.

Det er deilig å slippe all CGIen og se gode gamle praktiske effekter komme til live på skjermen.

Er du en Død Snø fan, så anbefales denne virkelig eller zombie fan for å si det på den måten.

Sitter her og venter SirThomas
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!