Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Så nettopp Spider-Man: Homecoming . Fy søren jeg hadde en good time. Beste marvel-filmen jeg har sett. Den hadde god humor. Den hadde gode action-scener (Spoiler:Fly-scenenk). En badss skurk som ga meg gåsehud hver gang man fikk se han i kostyme. Er bare enda mer hyped på PS4-spillet nå!
Green Inferno - woah.
The D' is silent.
  • 0
Rum Diary - fantastisk spirituell oppfølger til Fear and Lothing in Las Vegas, herregud at den levde opp til forventningene.

Tomme Tønner - blir ikke dårligere, spesielt ikke med Duck Song og Tor Erik som selskap.

Trainspotting - Choose life.

Clerks - mer dialog enn jeg husket, men fortsatt klasse.

Inherent Vice - fytti helvete, skal jo ikke være mulig å se denne i edru tilstand.

Evil Dead II - helt syre.
Better call Saul S2 - 8/10
Glemte hvor elsk breaking bad universet er, skulle bare se et par episoder i går natt. Ble oppe hele natta for å se hele sesongen i one go.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Glemte hvor elsk breaking bad universet er, skulle bare se et par episoder i går natt. Ble oppe hele natta for å se hele sesongen i one go.


Tar seg ganske opp i sesong 3
  • 0
The Green Inferno (2013) - æsj
  • 0
Kom akkurat hjem fra London, så Dunkirk under en privat visning. Skal ikke spoile noe, men her blir det nok oscar til Nolan. Mannen er så genial at det ikke kan beskrives med ord.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Better Call Saul Season 3 -7.5/10, gøy å se Gustavo igjen.
The D' is silent.
  • 0
Logan

Den var...ok
Forventet helt ærlig litt mer etter alle de godordene den har fått. En film blir ikke automatisk bedre fordi de kan tillate seg litt grovere språk og litt mer brutal vold.
Joda, den har sine øyeblikk, men de er ikke spesielt minneverdige, så den ender ikke opp som noen favoritt.

The Pagemaster

Nok en favoritt fra barndommen. Ikke mange non-disney barnefilmer som holder seg noenlunde greit etter så mange år, men denne gir fremdeles en god dose nostalgi.
  • 0
Siterer TK Art:
ikke spesielt minneverdige


Det er jeg faktisk litt enig i, men samtidig er jeg litt lei av at moderne filmer produseres med tanke på "øyeblikkene først" og at karakterene og historien er sekundær (feks Batman v Superman osv osv), istedenfor at øyeblikkene tjener en godt skrevet historie med spennende karakterer. Selv syns jeg Logan er en veldig god superhelt film, men jeg er enig i at den mangler endel av "øyeblikkene".
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Dunkirk (2017)

Helvete. Nolan har gjort det igjen. Enda et fuckings mesterverk.
Hostel

RIP. Fuck.

Hostel Part II

Jesus christ. Æsj.
John Wick

Like bra andre gangen. Muligens en av de beste actionfilmene dette tiåret.

John Wick 2

Ikke fullt så bra, men fremdeles underholdende.
Scenene mot Common var litt fjollete og langdryge.
Funhouse Massacre

Overraskende underholdende, og hadde faktisk et snev av humor. Kunne dog skrudd opp gore-faktoren litt til.

Eraserhead

Lenge siden sist jeg så den. En av de mer abstrakte og sære filmene jeg kan sette pris på. Aldri lagt merke til at det er "Pete" fra Twin Peaks som har hovedrollen.

Fant en dokumentargreie om Lynch i ekstramatrialet. Den var ålreit. Ga litt mer innblikk i prosessen hans.
  • 0
The Purge: Election Year

Disse filmene blir bare dårligere, men jeg kommer fremdeles tilbake. Blir som klassiske slasher-serier eller Saw, man må se hva for noe fjollerier de har fått til denne gangen.
Ikke noe spennende her hvertfall.
Hører det skal komme en prequel film før The Purge startet. Satser på at den er verdt tiden om ikke annet.
Dunkirk
Det er få mennesker som lager film bedre enn Nolan om dagen og denne får mange Oscar nominasjoner, om den får like mange faktiske statuetter er for tidlig å si. Men herregud for en film, artig at det finnes filmskapere som tør å skyte filmer på 35mm anno 2017 og for folk som kan litt filmteknikk er det mye å godte seg med her. Actingen er god, regien er god og herregud for et soundtrack av Hans Zimmer. Det er et av hans beste filmsoundtrack

Atomic Blonde
Jeg elsker det. Charlize Theron leverer i nok en genial action rolle. Her snakker vi Mad MAx Fury Road kvaliteter i både acting og regi, og uten tvil en spennende historie. Fast paced action fungerer knall hver gang.
Hostel Part III (2011)

Hmm.. hadde fortsatt noen ekle scener. En ganske fucked en i hvertfall, men føler alt det bra med de to første er blitt utvannet her. Det er fortsatt underholdene å se på, men ja klarer ikke ta det seriøst omtrent. Likte det mystiske med eneren, men her er det helt totalt vekke.

The Avengers (2012)

Var virkelig på overtid at jeg så denne. Holder for øyeblikket på å fullføre hele det nye MCU, og mangler når bare to filmer elns.

Ufattelig hva de får til med CGI! Action-scenene er jo helt ville. De scenene med Hulken er faen fete.

Avengers: Age of Ultron (2015)

Mer av det samme.

Beerfest (2006)

En komedie om øldrikking jeg fant over gjennomsnitlig underholdene. Noen av vitsene her var virkelig gull.
Atomic Blonde

Kom for en kvinnelig motpart til John Wick, og jeg klarte å bli sliten av den treige historien i det som skulle være en actionfilm...

7,5/10
Nettopp ferdig med første sesongen av Ozark.
Denne er vel sagt å være en Breaking Bad "wannabe", noe jeg vet nada om, siden jeg så første episode av BB og sovnet av...Anyhuu.
Ozark gav meg magekramper og anspenthet fra episode 1, men merkelig nok er den samtidig veldig chill å følge med på. Jeg liker storyen, selv om man noen ganger greier å gjette seg til hva som kommer til å skje. På andre tidspunkt får man nemlig en stor overraskelse smekket i trynet.
Synes det er gøy å se Jason Bateman i en slik rolle som han har i denne; en kalkulerende finansrådgiver med nerver av stål.
Ozark er intens og spennende, og jeg MÅ ha sesong 2 snart...

8/10!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Baby Driver

Gratisvisninger er aldri feil, og Edgar Wright sin Drive traff meg virkelig. Ga meg tårer i øynene. Vil lett sette den blant årets beste filmer, om ikke den beste. Ingenting spesielt å trekke for.

9/10
Blame

Mye lore som skal inn i én kort film, men ikke så aller verst underholdning. Noen dårlige replikker, men godt animert.

7/10


Wonder Woman

Gir virkelig denne superhelten en sterk bakgrunnshistorie som gir henne mer dybde når man tenker over de andre filmene hun er med i og skal være med i. Litt utradisjonell, selv om det blir litt mye Hollywood på slutten. Over gjennomsnittlig god superheltfilm.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Vkings sesong 4 del 1. Måtte jo få prøvd å sett den relativt kjapt siden del 2 ble sent på tv-en i går så gikk gjennom de 10 episodene på 3-4 dager. Meget bra, selv om jeg savner den gode gamle Ragnar litt. Slår kanskje ikke sesong 2 og 3, men er fremdeles meget bra. Ikke lett å vite hvem kan stole på her. Også greit å se hvor to vidt forskjellige veier de to brødrene valgte.
PS: så to episoder av del 2 i går , var også veldig bra, gleder meg til fortsettelsen og en evnt sesong 5 som er bekreftet.
Spider-man: Homecoming

Vet ikke om jeg er forsynt med superheltfilmer eller om det bare er en begredelig film, men jeg syns ikke den var det helt store.
Noen kule effekter, ålreit fargebruk og soundtrack, men ikke veldig underholdende.
Keaton er alltid cool da, så kunne godt gitt han mer tid på skjermen.

Eeeh/10
  • 0
Lethal weapon 2 , har vel sett den over 5 ganger nå. syns det er en meget god film. Men, nå har jeg vel enkelig sant for de filmene, men ja det er nok kanskje den beste av de.
The Founder
Michael Keaton imponerer som Ray Kroc, mannen som franchisegjorde McDonalds og stjal ideen til to brødre som drev den første McDonalds restauranten

The Great Wall
Her har vi blockbusteren som ikke helt fungerer som den skal. Laget av en fantastisk kinesisk regissør Zhang Yimou. og har Matt Damon i rollen som en europeisk leiesoldat som klarer å forville seg til Kina og må sloss mot monstre. Fra et filmteknisk perspektiv er det mye å gripe tak i. dEt er en visuelt pen film, men dårlig acting og et utrolig middelmådig manus gjør dette til en utrolig lite imponerende opplevelse.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!