Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Ny pain in the a** åndverkslov-pirater


Hallo gamere
Som dere sikkert har lest så er det en ny åndverkslov på vei
og ja de kommer til å gjøre det vanskelig å begå lovbrudd bla bla bla (stikke av med vår personlig infomrasjon) Bla bla bla (la en aiden pierce stikke av med vår personlige informasjon) bla bla bla (nyan nyan nyan katten som finnes kommer til å stikke av med vår personlige informasjon) ja da ja da.
Det spørsmålet mitt går ut er følgende??
Hvor mye må jeg gjøre før kypros og Jens Stoltenberg er i hælene mine.
Streaming av animer?
Streaming av Vestlige serier??
Streaming av Norske serier???
Laste ned serier og filmer og SPILL
Legge ut patenterte ting på nettet for fri beskuelse og forlystelse? (da innkludert både for streaming og fri nedlasting)
  • 0
De kan lovfeste så mye de vil, men slike ting vil nok ikke bli håndhevet spesielt bra uansett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
HBO er greit siden de er glade for gratis reklame og for at de faktisk tjener en god del penger på det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
HBO er greit siden de er glade for gratis reklame og for at de faktisk tjener en god del penger på det.

kan du være så snill å forklare meg hva HBO er Gny og hva du meener med denne kommentaren, tror jeg skjønner hvordan de tjener penger på det???
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Let me google that for you - nei vent,, du kan gjøre det selv.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer The Cookiemonster:
De kan lovfeste så mye de vil, men slike ting vil nok ikke bli håndhevet spesielt bra uansett.


Stor sjanse for at du tar feil. Her kommer det til å fly sivile søksmål veggemellom om et år eller to. Merk mine ord. Stygt redd for at jeg kommer til å få en i posten skjæl.

På den andre siden så har streaming tjenester blitt mye mer tilgjengelig for folk flest, fildeling i Norge kan komme ned på et nivå hvor det blir ansett som trivielt for plateselskapene å bruke penger på advokater.

Får vente og se.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Problemet er mer nisjé-ting som Anime. Det er veldig lite tilgjengelig her i Norge slik jeg har sett det. Utenom det mest populære og kjente selvsagt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Spørsmålet er hvilke summer man blir saksøkt for ved ulovlig streaming. Tapt reklameinntekt? javel, her har du 10 øre så har du litt ekstra for bryet.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Desto mer penger det er i produktet du laster ned, jo mer sannsynlig er det at det skjer noe kjipt. Hollywood lobbyerer sterkt for at folk som laster ned tingene deres skal straffes. Animebransjen, not so much, men fortsatt straffbart ettersom at det er beskyttet av opphavsretten. Vet ikke så stort mer. Få deg proxy du.
  • 0
Syntes de i første omgang burde ta de som distribuerer det, og ikke forbrukeren. Burde være lov å streame, og å laste ned, men ikke å laste det opp. Hvis muligheten til å se serier online forsvinner, vil også markedet i butikken gå opp, og vi bruker mindre penger på å holde kriminelle inne bak lås og slå.

Vinn, vinn.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
^ Enig med den. Selv laster jeg ned bare filmer og serier, som jeg vil se offline, eller som ikke er på Netflix. Og hender ofte at jeg også kjøper samme film eller serie i ettertid, uten å åpne dem i det hele tatt, fordi jeg har sett dem så ofte!

Spill laster jeg ikke ned, da jeg ikke engang klarer å få unna det jeg kjøper...

Selv mener jeg produsentene bør få betalt for varene, og er ikke enig i noen av "mottoene" til de store piratkopiererne. "Det er ikke verdt så mye", "Jeg kjøper det om jeg liker det" og " De er bare grådige selskaper". Mister jeg muligheten til å piratkopiere, sørger jeg ikke. Jeg bare kjøper filmene tidligere og oftere.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!