Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


For en psykoepisode!
  • 0
Meh, jeg ble skuffet. 6.5/10 - Bøkene gjør det bedre.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Bøkene gjør det bedre.


Det er vel ikke overraskende, er en grunn til at jeg har valgt å ikke sammenligne bok og serie under de store hendelsene siden de aldri blir helt like.

Men med min flaks, så får jeg kanskje sett episoden en eller annen gang om 1000 år. Og det er bare om nettet velger å ikke fucke seg til noe mer.
  • 0
Siterer ElGamer:
Men med min flaks, så får jeg kanskje sett episoden en eller annen gang om 1000 år. Og det er bare om nettet velger å ikke fucke seg til noe mer.


Er ferdig på jobb 14:00 og med min flaks, så faller jeg vel rett i koma før jeg får sett episoden.
  • 0
Siterer SirThomas:
Er ferdig på jobb 14:00 og med min flaks, så faller jeg vel rett i koma før jeg får sett episoden.


Vel, du får nok sett den akkurat som meg. Bare at jeg har sett den i drittkvalitet...

Men nok om det, og tilbake til hva som faktisk skjedde. Sett bort ifra bøkene, så er dette en syk episode og jeg digger den virkelig. Et verdig punktum på sesong 4, men også en jævlig slutt for nå å måtte vente i 9 måneder omtrent før sesongen 5 starter.

Tatt med bøkene i betrakting derimot, så skuffer denne episoden. Alt er så utrolig mye intenst i bøkene, og det skjer så mye annerledes i bøkene, samt at jeg savner en viss person som kommer inn i epilogen av bok 3. Dere som har lest burde vite det, dere andre får bare vente og se om den personen dukker opp i sesong 5.

Så med bøkene i bakhodet, ble dette et antiklimaks av en sesongavslutning. Men når jeg ser den som bare en del av serien, så digger jeg den. Greit å kunne gjøre det slikt.
  • 0
Endelig en grunn til å like Stannis!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer ElGamer:
Så med bøkene i bakhodet, ble dette et antiklimaks av en sesongavslutning. Men når jeg ser den som bare en del av serien, så digger jeg den. Greit å kunne gjøre det slikt.


Bøker pleier som regel alltid å være bedre. Er en grunn til at jeg aldri vil se Silmarillion filmatisert.
Men som du sier, om man klarer å skille bøker fra filmer/serier, så kan man likevel finne god underholdning.

Nå har ikke jeg lest bøkene (noe jeg begynner å lure på hvorfor i huleste jeg ikke har gjort...), så jeg er så "heldig" at jeg slipper å sammenligne. Synes hvertfall episoden var helt magisk.

Spoiler:Etter episode 9 (som til da kanskje var sesongens beste episode for min del), så var det litt innlysende at noen ville komme Muren til unnsetning. Og det var episk til de grader å se hæren til Stannis komme ridene. Stannis + 1

Spoiler:Ellers tok jo kampen mellom Brienne og Hunden helt av. Og Tyrion....for en gud.

Aiaiai, for en serie. Blir lenge å vente på neste sesong føler jeg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Bøker pleier som regel alltid å være bedre. Er en grunn til at jeg aldri vil se Silmarillion filmatisert.
Men som du sier, om man klarer å skille bøker fra filmer/serier, så kan man likevel finne god underholdning.


Derfor jeg skiller bøkene fra serien når jeg ser serien. Og derfor må si meg enig med dine spoilere, det er en utrolig avslutning på sesongen når jeg "glemmer" bøkene.
  • 0
Siterer ElGamer:
Derfor jeg skiller bøkene fra serien når jeg ser serien. Og derfor må si meg enig med dine spoilere, det er en utrolig avslutning på sesongen når jeg "glemmer" bøkene.


Det er en god evne å ha det ja

Hvor mange flere sesonger tror du det kommer? Jeg har ikke mye greie på hvor langt serien har kommet i forhold til bøkene, men har vel fått med meg at bøkene heller ikke er avsluttet?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvor mange flere sesonger tror du det kommer? Jeg har ikke mye greie på hvor langt serien har kommet i forhold til bøkene, men har vel fått med meg at bøkene heller ikke er avsluttet?


Serien er vel fornyet i alle fall for 3-4 sesonger til. Og med sesong 4, så er vi så og si ferdig med bok 3 (venter fortsatt på en siste ting, men det er tvilsomt det kommer). Så langt er det skrevet og utgitt 5 bøker, og han (forfatteren George R.R. Martin) jobber i alle fall med 2 bøker til i serien, og en eventuell 3. bok om han føler han trenger mer for å fullføre historien og slutten som han ønsker. Så derfor (og fordi det ryktes at både bok 6 og 7 er på drøyt 1500 sider), så kan vis sikkert forvente oss opp i mot 7 sesonger til, eller noe rundt der.
  • 0
Siterer ElGamer:
Så derfor (og fordi det ryktes at både bok 6 og 7 er på drøyt 1500 sider), så kan vis sikkert forvente oss opp i mot 7 sesonger til, eller noe rundt der.


Jeg har lest en god del steder at de tenker å gjøre seg ferdig etter 7-8 sesonger (som vil si nettopp 3-4 sesonger til) og at de da er ferdig i 2017/2018. De fleste tenker nok at opptil 10 sesonger av Game of Thrones er drøyt, men jeg mener at det burde være nødvendig.

Bare se på Supernatural, den er vel oppe i rundt 9 sesonger nå om jeg ikke husker feil.

Men ifølge informasjon som ligger ute, så kommer Sesong 5 til å ha innhold fra både bok 4 og bok 5, siden de utspilles samtidig. Men gud nåde, Sesong 5 bør virkelig ikke dekke HELE bok 4 og 5.
  • 0
Siterer SirThomas:
Men ifølge informasjon som ligger ute, så kommer Sesong 5 til å ha innhold fra både bok 4 og bok 5, siden de utspilles samtidig. Men gud nåde, Sesong 5 bør virkelig ikke dekke HELE bok 4 og 5.


Nei, det som er med bok 4 og 5 er at de går samtidig. Handlingene overlapper hverandre, noe som gjør det mer naturlig å bruke begge bøkene i sesong 5, og avslutte bøkene med sesong 6. Eller noe i den dur.
  • 0
Siterer ElGamer:
Handlingene overlapper hverandre, noe som gjør det mer naturlig å bruke begge bøkene i sesong 5, og avslutte bøkene med sesong 6.


Det hørtes logisk ut, da blir utgjør jo sesong 7 starten på bok 6 (som enda ikke er ute), og en åttende sesong skal liksom bli den siste, som gjør at bok 6 og 7 får én sesong hver. Haha, det klarer de ikke, da er de jo DØMT til å gå glipp av alt for mye.

Nå har jo Martin uttrykt tydelig interesse for at de kan få til avslutningen gjennom én eller flere spillefilmer som kommer etter at serien er ferdig.
  • 0
10 sesonger er ikke meg noe imot, men da må de vel vurdere å roe ned drepingen så det blir noen igjen til slutt. Hadde vært kjedelig om de måtte innføre helt nye karakterer
Men jeg tror (eller hvertfall håper) at et par av dem er sikret og faktisk når frem til et mål til slutt.

Siterer SirThomas:
Bare se på Supernatural, den er vel oppe i rundt 9 sesonger nå om jeg ikke husker feil.


Det er vel en sånn type serie som kan fortsette å gå også. GoT har jo en historie som kanskje ikke bør dras ut i det vide og det brede. Kan godt hende Supernatural har det også, har forsåvidt ikke sett den serien på flere år.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • RDB
  • RDB
Jeg tipper 7 sesonger, ettersom at det virker som om de ønsker å fortelle resten av historien med samme momentum som de har hatt de siste to sesongene, selv om Spoiler:bok 4 og 5 egentlig er mye mer "rolige". De droppet jo for eksempel hele "finn hora"-storyen til Tyrion, og jeg tror det er en genuin mulighet for at de dropper lady stoneheart fullstendig.
  • 0
Siterer SirThomas:
Det hørtes logisk ut, da blir utgjør jo sesong 7 starten på bok 6 (som enda ikke er ute), og en åttende sesong skal liksom bli den siste, som gjør at bok 6 og 7 får én sesong hver. Haha, det klarer de ikke, da er de jo DØMT til å gå glipp av alt for mye.


Sånn som ting ser ut, så forsvinner veldig mye, men en del har jo også forsvunnet.

Siterer SirThomas:
Nå har jo Martin uttrykt tydelig interesse for at de kan få til avslutningen gjennom én eller flere spillefilmer som kommer etter at serien er ferdig.


Ja, han har det. At han vurderer å avslutte serien med en (muligens et par), filmer som gir en mer sammenhengende slutt enn hva times lange episoder vil. Så det er en mulighet.

Siterer Glorfindel:
10 sesonger er ikke meg noe imot, men da må de vel vurdere å roe ned drepingen så det blir noen igjen til slutt.


Vel, det drepes så og si like mye i bøkene. Så ikke så mye annet å gjøre

Siterer RDB:
Jeg tipper 7 sesonger, ettersom at det virker som om de ønsker å fortelle resten av historien med samme momentum som de har hatt de siste to sesongene,


Der har du også en ting som kan hende. Viker som de heller korter ned på handlingen i serien, og heller fokuserer på det essensielle rundt hver karakter. Dog så føler jeg at visse viktige ting mangler i forhold til hva bøkene har fortalt.
  • 0
Siterer ElGamer:
Vel, det drepes så og si like mye i bøkene. Så ikke så mye annet å gjøre


Ja, den setningen ble litt feil. Jeg mente at det er Martin som må roe ned på drepinga
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg mente at det er Martin som må roe ned på drepinga


Det kommer han heldigvis ikke til å gjøre.
  • 0
Siterer SirThomas:
Det kommer han heldigvis ikke til å gjøre.


Nei de håper vel ikke det. Meget sjokkerende det ja.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Sesong 4 var ålreit, men jeg følte nesten den var litt for avsluttende i siste episode. Var ikke noen skikkelig cliffhanger, som ville gjort meg utålmodig i månedene frem til sesong 5.
Har ikke den følelsen av at jeg vurderer å finne frem bøkene for å få vite hva som skjer videre, slik jeg hadde etter de tidligere sesongene.
  • 0
Siterer TK Art:
Har ikke den følelsen av at jeg vurderer å finne frem bøkene for å få vite hva som skjer videre, slik jeg hadde etter de tidligere sesongene.


Haha, er ikke det en god følelse? Jeg er forsåvidt enig med deg i mangel på cliffhanger, men det er først nå jeg faktisk VURDERER å lese bøkene frem til neste sesong. Men, så må det jo nevnes at det bare er litt over 2 måneder siden jeg begynte på serien.
  • 0
Kanskje ikke helt relatert til tråden, men litt usikker på hvor ellers jeg skal ta det.

Kan noen si meg om det er mulig å få kjøpt Sesong 3 av GoT på Blu-ray, med svart cover? Det ergrer meg grenseløst at de to første sesongene har svart cover, og så bestemmer de seg for at det var lurt å ha hvitt cover til den tredje sesongen. Det kommer til å se rart ut i hylla (ja, jeg er av typen som bryr seg om slikt), så jeg vil gjerne ha den i svart om det er mulig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Kan noen si meg om det er mulig å få kjøpt Sesong 3 av GoT på Blu-ray, med svart cover? Det ergrer meg grenseløst at de to første sesongene har svart cover, og så bestemmer de seg for at det var lurt å ha hvitt cover til den tredje sesongen. Det kommer til å se rart ut i hylla (ja, jeg er av typen som bryr seg om slikt), så jeg vil gjerne ha den i svart om det er mulig.


Det var mulig en stund, men bare fra CDON, som hadde fått limitert cover til Sesong 3. Skaffet meg den selv, siden det svarte Targaryen coveret er sykt herlig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!