Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hannibal Lecter-tråden


Jeg og godeste SirThomas fikk en ide. Vi er klar over at det ikke bare er oss som er fascinert av selveste Hannibal "The Cannibal" Lecter, og tenkte å starte en diskusjonstråd rundt Thomas Harris sine bøker og filmene/tv-serien(e) basert på bøkene.

Tenk på det som en slags bokklubb, hvor det stilles ingen krav til om du har lest alle bøkene, sett alle filmene eller sett alle episodene. Men vær forsiktig:

Spoilers Ahoy

Lagt til 2014-09-13 23:51:
Jeg ble først introdusert til Hannibal universet gjennom Nattsvermeren, eller Silence of the Lambs som forøverig er en mye bedre tittel. Jeg falt ikke helt for filmen, noe jeg senere har oppdaget mest sannsynelig er pga måten Hannibal blir portrettert. Jeg er en fan av Anthony Hopkins og syntes han er en strålende skuespiller, men måten de skrur opp creep faktoren rundt Lecter er ikke jeg så veldig stor fan av.

På yrkeskolen ble jeg introdusert til Manhunter, Den første filmen basert på Red Dragon boken, via en norsklærer som mente at Manhunter var overlegen alt annet som er basert på Harris bøkene. Etter å ha sett den, gikk jeg gjennom de resterende filmene, Red Dragon med Edward Norton og Ralph Fiennes, Hannibal med Hopkins og Ray Liotta og til slutt Hannibal Rising. Jeg må si meg enig med norsklæreren.

Så snart som jeg hørte at Selveste "Le Chifre" Mads Mikkelsen skulle spille Hannibal i en TV serie var jeg solgt, Og foreløbig har ikke serien skuffet. Serien er vel den adapsjonen som viker mest fra bøkene til Harris, men likevel er det utrolig morsomt å se en ny dynamikk mellom Hannibal og Will Graham. At Hugh Dancy gjør en strålende jobb som sistnevnte er heller ingen ulempe.


Nå er jeg godt i gang med å lese bøkene og håper at mange kommer hit og deler sine meninger om Hannibal Lecter, i alle sine former.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!