Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars: The Force Awakens


Så litt rundt og at jeg ikke fant denne tråden overrasket meg. Så her er den. Tråden for den neste Star Wars filmen "The Force Awakens". Fant ikke noe generell tråd for Star Wars heller så for de som vil kan man ta med andre Star Wars filmer inn i bildet.

Lucasfilm er tilbake med episode 7 som er regissert av J.J Abrams. Han står bak de nyeste "Star Trek" filmene, samt "Super 8" og TV-serien "Lost", blant annet. Skuespillerne i filmen er for det meste nye skuespillere bortsett fra trioen fra den originale trilogien. Altså Mark Hamill, Harrison Ford og Carrie Fisher. Også må vi ikke glemme Chewbacca selvfølgelig. John Williams er også tilbake som komponisten.

Handlingen er satt 30 år etter "Return Of The Jedi". J.J Abrams har vært veldig flink med å ikke å spoile mye av filmen både i trailerne og hvordan han har uttalt seg i media. Så det er ikke mange som vet hva handlingen faktisk er. Noe som er en bra ting. Mye spekulasjoner har det derimot vært mye av.

Det vi vet er at protagonistene heter Finn og Rey og basert på trailerne ser det ut som de rømmer fra stormtroopers som er ledet av antagonisten Kylo Ren(sith) som ser sykt badass ut. Det ser ut til at det kommer til å bli en blanding av gammelt og nytt. Siden du har både gamle og nye karakterer.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=ngElkyQ6Rhs
Filmen er ute 18. Desember
Get hyped. Ikke lenge igjen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Blir spennende å se dette her! Er i allefall ekstremt hypet selv etter trailerne som er kommet....Milennium Falcon *sikle*
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0
  • Los
  • Los
"Chewie....we're home."
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg har ikke fulgt særlig med på noen av nyhetene om denne filmen, men jeg skal definitivt se den etterhvert. Det er bare bra at det gis nytt liv til gamle universer og historier.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gleder meg. Har alltid hatt et godt forhold til Star Wars-filmene og kan vedde på at nakkehårene kommer til å stå til værs når åpningsmelodien spilles.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Herregud jeg gleder meg, vært Star Wars fan hele livet.

Han "Skurken" i traileren ser skummelt ut som Darth Revan da, og det var flere logoer fra The Old Sith Republic, kanskje dem skal gjøre Bioware spillene canon?
  • 0
Siterer stikox93:
Han "Skurken" i traileren ser skummelt ut som Darth Revan da, og det var flere logoer fra The Old Sith Republic, kanskje dem skal gjøre Bioware spillene canon?


Det var det jeg også tenkte. Kylo Ren ser veldig ut som Revan på grunn av masken. Men nå vet ikke jeg som mye om Revan som karakter heller så.

Siterer Glorfindel:
Gleder meg. Har alltid hatt et godt forhold til Star Wars-filmene og kan vedde på at nakkehårene kommer til å stå til værs når åpningsmelodien spilles.


Kunne ikke ha vært mer enig. Blir awesome.

Siterer McMistaFreeze:
Blir spennende å se dette her! Er i allefall ekstremt hypet selv etter trailerne som er kommet....Milennium Falcon *sikle*
Siterer Los:
"Chewie....we're home."


*tears*

Siterer Strategist:
Jeg har ikke fulgt særlig med på noen av nyhetene om denne filmen, men jeg skal definitivt se den etterhvert. Det er bare bra at det gis nytt liv til gamle universer og historier.


Spesielt et filmunivers så stort med potensiale som Star Wars.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Den nye traileren:
'https://www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE

Dette ser fantastisk ut. Elsker at de ikke har spoilet så mye av filmen. Har forhåndsbestilt billettene med en kompis. The hype is real.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Den nye traileren:
'https://www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE

Dette ser fantastisk ut. Elsker at de ikke har spoilet så mye av filmen. Har forhåndsbestilt billettene med en kompis. The hype is real.


Nah Star Wars er ikke akkurat det som får meg til å bli hypa, i den grad noen film klarer dette.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Siterer albaga en nye traileren:
'https://www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE

Dette ser fantastisk ut. Elsker at de ikke har spoilet så mye av filmen. Har forhåndsbestilt billettene med en kompis. The hype is real.

Nah Star Wars er ikke akkurat det som får meg til å bli hypa, i den grad noen film klarer dette.


Smak og behag.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Herregud Han Solo har blitt gammel, jeg gleder meg som en liten unge, jeg kommer til å sitte på kinosalen og freake ut når kjenningsmelodien spiller.
  • 0
Siterer stikox93:
Herregud Han Solo har blitt gammel, jeg gleder meg som en liten unge, jeg kommer til å sitte på kinosalen og freake ut når kjenningsmelodien spiller.


This.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer stikox93:
Herregud Han Solo har blitt gammel, jeg gleder meg som en liten unge, jeg kommer til å sitte på kinosalen og freake ut når kjenningsmelodien spiller.


Der er vi to.
  • 0
Ser ut som Kylo Ren er Vader fanboy. "I will finish what you started". Interessant.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Ser ut som Kylo Ren er Vader fanboy. "I will finish what you started". Interessant.

Haha! Ja, enig!

Er sykt spent på filmen! Synes det er bra at trailerne ikke viser for mye. Er idioti når hele plottet blir avslørt i en trailer. Liker også at det er ferske skuespillere i filmen. Jeg føler det er så mange skuespillere som på en måte blir "oppbrukt". Med ferske skuespillere faller man som publikum rett inn i historien, og det er det gir den beste filmopplevelsen. Har skjønt at J. J. Abrams har lagt mye vekt på å bruke gode kostymer, rekvisitter og kulisser. Dette er veldig bra, for noen ganger kan det bli litt for mye greenscreen, selv om greenscreen også er nødvendig da. Krysser fingrene for bra kvalitet (ut fra trailerne ser det veldig bra ut)!

Haha, ellers gleder jeg meg som dere andre her til å se Han Solo i action igjen. Han har jo blitt så gammell, men er jo bare morsomt å bra at de bygger videre på storyen og med de gamle skuespillerne. Gleder meg helt sykt, så jeg må ha Star Wars marathon snart, kanskje til og med to ganger før premiera.
  • 0
Det går rykter om at Han Solo skal få lov til å dø i denne filmen, de kan ikke ta livet av Solo uten å ta livet av Chewbacca, de hører sammen
  • 0
Siterer linn-louise:
Er sykt spent på filmen! Synes det er bra at trailerne ikke viser for mye. Er idioti når hele plottet blir avslørt i en trailer. Liker også at det er ferske skuespillere i filmen. Jeg føler det er så mange skuespillere som på en måte blir "oppbrukt". Med ferske skuespillere faller man som publikum rett inn i historien, og det er det gir den beste filmopplevelsen. Har skjønt at J. J. Abrams har lagt mye vekt på å bruke gode kostymer, rekvisitter og kulisser. Dette er veldig bra, for noen ganger kan det bli litt for mye greenscreen, selv om greenscreen også er nødvendig da. Krysser fingrene for bra kvalitet (ut fra trailerne ser det veldig bra ut)!


Veldig god beskrivelse. Det er nettopp derfor jeg tror filmen er i rette hender. Ser ikke ut som dette blir en ny "prequel" behandling.

Siterer linn-louise:
Haha, ellers gleder jeg meg som dere andre her til å se Han Solo i action igjen. Han har jo blitt så gammell, men er jo bare morsomt å bra at de bygger videre på storyen og med de gamle skuespillerne. Gleder meg helt sykt, så jeg må ha Star Wars marathon snart, kanskje til og med to ganger før premiera


Vurderer å gjør det samme med en kamerat før filmen er ute. Vi får se den to dager før USA. Blir gøy å se Han Solo igjen. Harrison Ford er tilbake i karakter.

Siterer stikox93:
Det går rykter om at Han Solo skal få lov til å dø i denne filmen, de kan ikke ta livet av Solo uten å ta livet av Chewbacca, de hører sammen


Jeg har en følelse på at det kommer til å skje. My body is not ready.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det går også teorier om at Kylo Ren kan være Evil Luke Skywalker, men tviler sterkt på det, karakterbeskrivelsen hans sier at han r sykelig betatt av Vader og "The Siths of Old" og han ligner veldig på Darth Revan.
  • 0
Siterer stikox93:
Det går også teorier om at Kylo Ren kan være Evil Luke Skywalker, men tviler sterkt på det, karakterbeskrivelsen hans sier at han r sykelig betatt av Vader og "The Siths of Old" og han ligner veldig på Darth Revan.


Enig. Hadde vært veldig idiotisk om det skjer.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer stikox93:
Det går også teorier om at Kylo Ren kan være Evil Luke Skywalker, men tviler sterkt på det, karakterbeskrivelsen hans sier at han r sykelig betatt av Vader og "The Siths of Old" og han ligner veldig på Darth Revan.


Mye rart som svirrer rundt der. Kylo Ren er Luke's sønn. Kylo Ren er Rey's fetter. Kylo Ren er Palpatine reborn.

Men jeg synes det er litt rart at Luke ikke er med på verken posteren eller traileren. Får vi ikke se ham i denne filmen i det hele tatt kanskje?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
S

Men jeg synes det er litt rart at Luke ikke er med på verken posteren eller traileren. Får vi ikke se ham i denne filmen i det hele tatt kanskje?


Vi ser en metallhand i traileren som rører R2D2, jeg tror det er han, og det er vel Mark Hamill som snakker i første traileren. Så han er nok med på en måte
  • 0
Siterer stikox93:
Vi ser en metallhand i traileren som rører R2D2, jeg tror det er han, og det er vel Mark Hamill som snakker i første traileren. Så han er nok med på en måte


Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Men det skal jo lages en ny trilogi av disse filmene, så jeg begynner liksom å forestille meg at han ikke kommer til å dukke opp før i de senere filmene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer stikox93:Vi ser en metallhand i traileren som rører R2D2, jeg tror det er han, og det er vel Mark Hamill som snakker i første traileren. Så han er nok med på en måte

Det har jeg faktisk ikke lagt merke til. Men det skal jo lages en ny trilogi av disse filmene, så jeg begynner liksom å forestille meg at han ikke kommer til å dukke opp før i de senere filmene.


Det kan jeg si meg enig i. Tror kanskje han bare kommer til å være med i 5-10 minutter i episode 7. Han har sikkert en større rolle senere i trilogien. Hvem vet.

Ikke lenge igjen til filmen nå.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Traileren avslørte ikke noe særlig, må bare ta det som et tegn på at historien er svak.
Og noe sier meg at de gamle skuespillerene kun er med for å skape en nostalgisk effekt, og fordi dem ikke er særlig etterspurt i disse dager og er dermed billig i drift.
De vil nok kjøre samme håpløse oppskrift som Episode 1-3, all vekt vil bli lagt på CGI og den slags. Insult to injury, Disney har sponset hele produksjonen, og de har ikke produsert en decent spillefilm siden Pirates i 2003.

For tidlig å dømme kanskje, men stiler meg svært skeptisk.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Traileren avslørte ikke noe særlig, må bare ta det som et tegn på at historien er svak.


Jeg ser på det som en styrke. Jeg vil ikke at de skal vise meg mye av filmen. Trailern introduserte karakterene og litt av historien uten å gi fra seg for mye. Jeg føler trailere nå til dags viser for mye.

Siterer Bob-Ingolf:
CGI og den slags.


De har faktisk brukt mye practical stuff. Det er selvfølgelig noe CGI, men ikke like mye som i prequel filmene.

Jeg skjønner at du er skeptisk, det var jeg også i starten. Men jo mer jeg ser og hører fra filmen og de som er involvert jo større håp har jeg. Denne filmen kan ikke være dårlig. Fansen har lidd nok. Selv om jeg vet det er noen som er fans av prequel trilogien.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!