Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siterer The Cookiemonster:
Phantom Menace er den svakeste i serien, simpelthen fordi den går så tregt at man risikerer å sovne.


Kan man ikke si det samme om Attack of the Clones? Eller, der er det litt action innimellom, men det skjer ikke noe stort før helt på slutten. Er fremdeles glad i spacefighten mellom Obi og Jango men det er dessverre over litt for fort. Podracet er i det minste en god payoff for mye venting. Er ikke så glad i de scenene de la til etter theatrical utgaven, men det er fremdeles et av høydepunktene for meg. Det er også ekstremt imponerende at det fremdeles ser så utrolig bra ut, visuelt.

Siterer The Cookiemonster:
filmen har alt for mye Jar-Jar og at alt Anakin sier er corny som fy


Jeg kommer aldri til å forsvare Jar Jar. Han er en forferdelig karakter. Anakin er... meh. Ikke elendig, men ikke veldig bra.

Siterer The Cookiemonster:
Phantom Menace et forferdelig sted å starte


Det er jeg enig i. Episode 4 er alltid filmen man burde starte med, uten tvil.

Siterer The Cookiemonster:
Attack of the Clones er marginalt bedre, ettersom man der kan spore litt karakterutvikling


Et godt argument, og jeg er enig. Phantom mangler nok dette fordi (som sagt) filmen mangler en ordentlig hovedperson, som også gjør at filmen blir litt ufokusert.

Siterer The Cookiemonster:
Enda godt for Hayden Christensen at han reddet seg inn i Revenge of the Sith


Helt enig, men så har jeg alltid ment at det er en veldig god film også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer The Cookiemonster:
Phantom Menace er den svakeste i serien,


Siterer The Cookiemonster:
så er Phantom Menace et forferdelig sted å starte, dessverre.


100% enig i disse to setningene. Phantom Menace er et forferdelig sted å starte denne eventyrlige reisen.

Det beste med filmen er ,by far, Duel Of The Fates. Altså selve musikken.

Hadde tastaturet mitt virket skulle jeg gjerne utdypet
The gavel corrupts
Siterer Crazy Kraken:
Kan man ikke si det samme om Attack of the Clones? Eller, der er det litt action innimellom, men det skjer ikke noe stort før helt på slutten.


Ikke helt. Spredd bedre utover.

Siterer Crazy Kraken:
Anakin er... meh. Ikke elendig, men ikke veldig bra.


Jeg har ikke noe merkverdig problem med skuespilleren, og jeg synes hetsen han har fått opp gjennom har vært unødvendig. Synd hvordan det ødela så mye for han. Dialogen er derimot i beste fall, som Mark Hamill selv sa, clunky.

Siterer Crazy Kraken:
Phantom mangler nok dette fordi (som sagt) filmen mangler en ordentlig hovedperson, som også gjør at filmen blir litt ufokusert.


Jepp.

Siterer Crazy Kraken:
Helt enig, men så har jeg alltid ment at det er en veldig god film også.


Revenge of the Sith er absolutt bra.

Siterer Marlboro Red:
100% enig i disse to setningene. Phantom Menace er et forferdelig sted å starte denne eventyrlige reisen.


Ikke den beste måten å introdusere noen for serien, nei. Jeg overlever den greit, siden den går litt i dybden på enkelte ting, men for en person uten noe forhold til serien er den nok ikke det helt store.

Siterer Marlboro Red:
Det beste med filmen er ,by far, Duel Of The Fates. Altså selve musikken.


Både musikken og duellen får tommel opp fra meg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Star Wars: The Last Jedi teaser traileren er ute
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Star Wars: The Last Jedi teaser traileren er ute


God damn it, jeg var 5 min for sen!!

Men her er en link: https://www.youtube.com/watch?v=zB4I68XVPzQ
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
God damn it, jeg var 5 min for sen!!


Den var grei den. Mer eller mindre som forventet, eller ?
The gavel corrupts
Ja, men de kan godt bare stoppe med trailere og detaljer her for min del. Star Wars-filmene trenger jeg ikke se trailere for.
Siterer Marlboro Red:
Den var grei den. Mer eller mindre som forventet, eller ?


Joda, det var vel egentlig det? Litt overrasket over hvor lite fokus det var på Finn i traileren. Men jeg gleder meg ihvertfall

Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Ja, men de kan godt bare stoppe med trailere og detaljer her for min del. Star Wars-filmene trenger jeg ikke se trailere for.


Er egentlig enig med deg, men syns også det er litt artig med litt hype. Pleier derfor å holde meg unna trailere når man nærmer seg premieren til filmen, det er som oftest de som inneholder flest spoilere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Ja, men de kan godt bare stoppe med trailere og detaljer her for min del. Star Wars-filmene trenger jeg ikke se trailere for.


Jeg for min del er glad i trailere generelt og Star Wars trailere spesielt, men jeg styrer litt unna når det nærmer seg premiere.
Jeg var jo på ingen måte imponert over Rogue One trailerne, men filmen overasket meg på en overmåtelig positiv måte.
Forventningene, trailerne og spekulasjonene opp mot release er jo en del av hele fan-opplevelsen.
The gavel corrupts
Det skal sies, nå etter noen gode gangers gjennomgang at det som virkelig løfter denne teaseren er den fantastiske måten musikken og mixen av temaene spiller på. Noe som nok er viktig i filmens og for så vidt hele sagaens tone.
The gavel corrupts
  • 0
Actually hyped.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Actually hyped.


"I only know one truth"

Ellers kan jeg fortelle at Star Wars Celebration var konge! Spesielt når en fikk overraskelses plass i salen under Carrie Fisher Memorial Tributen. Det var virkelig spesielt.
  • 0
Siterer ElGamer:
Ellers kan jeg fortelle at Star Wars Celebration var konge!


Jeg må innrømme at jeg er misunnelig. Jeg vurderte å reise jeg også. Men det ville blitt for dyrt så det ble med tanken.
Fulgt med på livestrømmingen på starwars.com i hvert fall.

Have fun for all of us
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Jeg må innrømme at jeg er misunnelig. Jeg vurderte å reise jeg også. Men det ville blitt for dyrt så det ble med tanken.


Flaks for meg at jeg bare bor 15 minutter unna. Så, da var det en no brainer å ta turen.

Siterer Marlboro Red:
Have fun for all of us


I will, and I had!
Hvorfor har ikke Rogue One fått en Collectors edition blu-ray i samme stil som TFA?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvorfor har ikke Rogue One fått en Collectors edition blu-ray i samme stil som TFA?


Jeg stusset over hvordan de hadde et "Star Wars Heroines"-panel på SW Celebration, hvor Felicity Jones ikke tok del, enda hun var på selve SW Celebration. Hadde fyren med hovedansvaret for SW Clone Wars og Rebels der, sammen med hun som voice acted Ashoka, og ei fra Rebels, samt at Daisy Ridley var del av panelet i ti-femten minutter eller noe. Snodig opplegg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Nå leser jeg Kanan tegneserien! Veldig fornøyd!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Los
  • Los
Husk at TFA Collectors Edition versjonen kom ut på høsten i fjor, så fult mulig det samme skjer igjen
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Husk at TFA Collectors Edition versjonen kom ut på høsten i fjor, så fult mulig det samme skjer igjen


Åja, stemmer det! Vel, jeg har bestilt TFA Collectors Edition nå ihvertfall. Er man fan av star wars, så er man fan av star wars.

Kanan tegneserien var så bra at jeg endte opp med å lese ferdig hele serien i et strekk. Veldig fornøyd! Slutter kanskje litt svakt, men det er vel en prolog til Rebels, om jeg ikke tar helt feil...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer The Cookiemonster:
Hadde fyren med hovedansvaret for SW Clone Wars og Rebels der,


Dave Filoni.

Aner ikke hvorfor Felicity Jones ikke var der. Det var litt rart, men det hadde nok med at hun rett og slett var opptatt med andre avtaler. Eller muligens økonomi. De stiller jo ikke gratis disse stjernene og det må prioriteres.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Aner ikke hvorfor Felicity Jones ikke var der. Det var litt rart, men det hadde nok med at hun rett og slett var opptatt med andre avtaler.


Hun var på selve celebration, i alle fall den ene dagen. Gjorde et kjapt lite intervju. Mulig hun bare ikke var ledig på riktig dag. Det virket derimot veldig rart, for de åpnet med Filoni, før de to stemmeskuespillerne dukket opp. Daisy Ridley dukket opp etterhvert, men hun ble deretter sendt vekk før det var over igjen. Mulig de ikke ville ha henne der så hun ikke skulle få x antall spoiler-spørsmål eller noe, men det hele føltes mest som en slags hyllest av Star Wars The Clone Wars og Rebels enn noe annet som et resultat av det og at Felicity Jones manglet.

Ellers var det jo en del andre som potensielt kunne vært der som ikke var å se. Adam Driver var ikke å se, men han var muligens opptatt med noe. Så noen etterspurte Ewan McGregor og Natalie Portman også, men de var vel også opptatt med noe. McGregor tror jeg spiller inn en film, mens Portman fikk barn nylig såvidt jeg hørte. Kult at Hayden Christensen var innom da, selv om han virket dritnervøs.

Siterer Marlboro Red:
Dave Filoni.


Virker forøvrig som en intereressant type. Glad i hatten sin i alle fall.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det virket derimot veldig rart, for de åpnet med Filoni, før de to stemmeskuespillerne dukket opp.


De fokuserte tydelig vis på det faktum at det er en animert "serie".

Siterer The Cookiemonster:
Kult at Hayden Christensen var innom da, selv om han virket dritnervøs.


Helt enig .

Og jeg er OVERBEVIST om at vi får en annonsering som inkluderer McGregor om ikke lenge.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
De fokuserte tydelig vis på det faktum at det er en animert "serie".


Ja, såpass fikk jeg med meg. Virket bare litt rart, gitt hva det egentlig ble annonsert som. Mye av det virket mer egnet til et eget panel om de animerte seriene.

Siterer Marlboro Red:
Helt enig .


Bra at han fikk en god applaus i det minste. Han, George Lucas, m.m. har fått en god del dritt slengt etter seg fra enkelte, så det var godt å høre at han ble godt mottatt. Er en del som slenger så mye dritt at skuespillerne som spilte rollene ikke lenger ønsker å bli assosiert med de i ettertid, og det er ikke ideelt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Er en del som slenger så mye dritt at skuespillerne som spilte rollene ikke lenger ønsker å bli assosiert med de i ettertid, og det er ikke ideelt.


Det er helt sant. Og jeg tror ingen har hatt det verre enn Jake Lloyd. Han fikk hele livet sitt ødelagt av "Star Wars fans" etter The Phantom Menace. Stakkars gutten.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Det er helt sant. Og jeg tror ingen har hatt det verre enn Jake Lloyd. Han fikk hele livet sitt ødelagt av "Star Wars fans" etter The Phantom Menace. Stakkars gutten.


Jepp. Fullstendig unødvendig å gå etter han, fyren var vel typ åtte år gammel da filmen ble spilt inn. At folk har slengt ting som at "du ødela barndommen min" osv. etter han forteller det meste om hvor tåpelig det hele er.

Men altså, folk slenger jo dritt mot George Lucas også. Like, han skapte denne serien som du bryr deg så mye om, og så sitter du bak keyboardet og skriver dritt om hvor dårlig han er på ditt og datt? Virkelig?

Ellers så har jeg enkelte som går etter Daisy Ridley fordi hun visstnok er symbolet på den hvite feminismen som Kathleen Kennedy visstnok vil drive med gjennom filmene, og som er sure på Ridley for at hun ble valgt foran noen mørkhudede skuespillere for rollen. Ikke bare har de altså begynt å suse med konspirasjonsteorier, de går også etter en skuespiller som ble castet til rollen, som om hun egentlig er mesterhjernen bak denne planen. Kjenner jeg blir oppgitt over hele greia.

Om folk absolutt har en trang for å skrive dritt, kan de ikke sende det til noen drittsekker fremfor å sende det til personer som ikke har gjort noe som helst for å fortjene drittslengingen?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!