Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siterer Marlboro Red:
Det er meget beundringsverdig.


Jeg er bare redd for å bli spoilet! De er litt for glade i å vise viktige deler av filmer i trailere syns jeg.

Siterer Marlboro Red:
Men husk at episode IV aldri var ment å fortsette som en triologi. Star Wars ble laget som en "Stand alone" film tilbake i 1977.
Det trenger ikke J.J. Abrams ta hensyn til i TFA. Han vet at det skal fortelles tre kapitler og kan derfor handle der etter.


Det har du selvfølgelig rett i, men da vil også TFA sin kvalitet avhenge mer av kvaliteten til oppfølgerne. Hvis de ikke blir gode (og jeg håper virkelig de blir bra) så tror jeg det vil reflektere negativt på TFA.

Siterer Marlboro Red:
At vi har våre uenigheter ang div Star Wars filmers grad av kvalitet er bare bra.. Jeg liker som sagt alle filmene, men i noe varierende grad. Jeg føler ofte at prequel filmene ikke får den creden de fortjener etter min mening.


Altså, når jeg er kritisk til TFA så mener jeg ikke at det er en 1/10 film! Jeg ønsker bare å sette den opp mot de andre SW filmene og se hva som fungerer og ikke. Jeg liker å si alle filmene jeg, selv om kjærlighetsdramaet i episode 2 begynner å bli i overkant kjedelig. TFA har mange gode øyeblikk, og jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke blir underholdt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
kjærlighetsdramaet i episode 2


Det der har aldri brydd meg i særlig grad.. "Kjærlighets dramaet" i E.2 liker jeg faktisk. Det som trekker nr to ned for meg er hele den samlebånd og gladiator scenene på Geonosis.. Det hverken ser ut som eller føles helt som Star Wars..

noe av det som gjør 1,2,3 til god SW lore er at det viser oss et enormt og rikt "befolket" univers. Etter den første triologien kunne mann jo undres over hvorfor Imperiet hadde bygget opp dette enorme krigsmaskineriet. For vi får ikke se hvorfor de trenger det. For å kontrollere noen spredte og tynt befolkede sivilisasjoner/kolonier hist og her i galaxen ?
Jeg liker politikken og det tydelig arrogante Jedi orden/rådet som smuldrer opp innen ifra uten evne til å se hva som foregår.. Det er mye fint i E.1-3
The gavel corrupts
  • 0
Gleder meg en del til Rogue One nå! Utrolig at det har gått 1 år siden The Force Awakens!
Siterer Marlboro Red:
Siden vi nå står midt oppi en æra der vi vil få en ny film hvert år framover synes jeg det er på høy tid å samle alle diskusjoner og homager til dette eventyrlige universet i EN tråd

Filmene, bøkene, tegneseriene og spillene.

The Clone Wars og Star Wars Rebels.

Kommende antologi og saga filmer.

Alt som betegnes som Star Wars canon diskuterer vi her i det som nå vil bli Gamereactors NYE offisielle Star Wars tråd. (den gamle har ikke vært i bruk på mange år)


Inkluderer dette kotor 1 og 2 og republic commando?
Uansett veldig glad i universet, spent på rogue one.
Åssen er rebels? er det som noen folk sier relativt barnslig i forhold til clone wars?

Siterer Taktikkeren:
Har setta alle filmene og liker de første best. Men gud for et univers. Jo flere filmer, jo flere timer får jeg i det fantastiske verdensrommet. Elsker det. Sci-fi på sitt beste!


Ja prequel filmene er nok klart de bedre , men syns både star wars iii og vii selv er veldig bra. Spesielt den siste.
Men har du sett clone wars hvis ikke det anbefales sterkt.
Siterer Xtord:
Inkluderer dette kotor 1 og 2 og republic commando?
Uansett veldig glad i universet, spent på rogue one.
Åssen er rebels? er det som noen folk sier relativt barnslig i forhold til clone wars?


Her er det fritt fram for all Star Wars relatert morro.
Det er mange voksne som liker Rebels serien. Selv har jeg bare sett den første sesongen. Episodene er veldig varierte. Men jeg anbefaler at du gir det en sjanse hvis du var fan av Clone Wars
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Siterer Xtord:Inkluderer dette kotor 1 og 2 og republic commando?
Uansett veldig glad i universet, spent på rogue one.
Åssen er rebels? er det som noen folk sier relativt barnslig i forhold til clone wars?

Her er det fritt fram for all Star Wars relatert morro.
Det er mange voksne som liker Rebels serien. Selv har jeg bare sett den første sesongen. Episodene er veldig varierte. Men jeg anbefaler at du gir det en sjanse hvis du var fan av Clone Wars


ok takk. Trodde det var inkl kotor, men var litt usikker på hvilke spill som blir refert til nå siden Disney er bak roret.
Skjønner får gi rebels en sjanse. Takk , hørt mye rart om det , hørt alt fra at det er ,bra , noen sier det å e bedre en clone wars selv flest fortrekker clone wars tror jeg. Ok skal gi det en sjanse har ganske så stor sans for Clone Wars om jeg er helt fan , ja okei da
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Det er mange voksne som liker Rebels serien. Selv har jeg bare sett den første sesongen.

Likte rebels jeg også og jeg er teknisk sett voksen.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
Siterer Marlboro Red et er mange voksne som liker Rebels serien. Selv har jeg bare sett den første sesongen.
Likte rebels jeg også og jeg er teknisk sett voksen.

ok Vel, er nok som anbefaler det nå, så jeg skal få gitt det er forsøk
Etter en liten rykte flom de siste dagene ser det ut som om det er bekreftet :

Spoiler poiler:Norske Ingvild Deila har fått æren av å portrettere prinsesse Leia Organa i Rogue One. Vi vet jo fra før at Jimmy Smits gjentar sin rolle som senator Organa fra E:II og E.III. Begge rollene antas å være minimale i kommende film

Bare dager igjen nå
The gavel corrupts
  • 0
Hvem er klar for Rogue One i morgen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Hvem er klar for Rogue One i morgen?


Blir ikke før neste uke på meg. Premiere på fredag og alt er utsolgt, så må bare vente til jeg har tid og billett...
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvem er klar for Rogue One i morgen?


I dag er dagen kommet. JEG er klar
The gavel corrupts
Spennende!!
  • 0
Ikke lenge til! Gleder meg til kl 20:45!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Gi en spoilerfri update på om filmen lever opp til hypen! Og om den virkelig er så bra som alle disse anmeldelsene sier den er. Plz
  • 0
Drøye 24t til jeg skal se den, flotters!
The D' is silent.
  • 0
Siterer ElGamer:
Gi en spoilerfri update på om filmen lever opp til hypen! Og om den virkelig er så bra som alle disse anmeldelsene sier den er. Plz


Nå har jeg akkuratt kommet hjem etter å ha sett Rogue One, og jeg syns den var helt utrolig bra! Det er klart at dette er førsteinntrykket, men for meg overgikk den alle forventninger. En langt sterkere film enn Episode 7 etter min mening, ihvertfall med tanke på kreativitet, story og karakterer. Det eneste jeg kan pirke på er musikken, som absolutt ikke var dårlig, men det manglet noe. Jeg er veldig fornøyd, og vil anbefale alle å se denne filmen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Endelig !

Her er min spontane reaksjon på:

Rogue One: A Star Wars Story

Kathleen Kennedy og Gareth Edwards fikk det til.
Jeg tar av meg hatten, for dette var, hands down, en fantastisk Star Wars film. Over all forventning.
Den setter for alvor "WAR" i Star Wars.
Nå må det hele bare få synke litt inn. . .
Men jeg kan si her og nå at denne ligger svært høyt i en eventuell rangering av filmene fra dette fantastiske universet.

I LOVED IT !
The gavel corrupts
Faen ass! Får ikke sett den på premieren, så enten må jeg få sett den på lørdag ellers blir det ikke før neste uke en gang. Ikke lett dette her.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
I LOVED IT !


Så bra! Jeg har skikkelig lyst til å se filmen igjen!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Så bra! Jeg har skikkelig lyst til å se filmen igjen!


Jeg gjorde faktisk det i dag. Og jeg ser den sikkert en tredje gang litt utpå nyåret.

Glad du også var fornøyd.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg gjorde faktisk det i dag. Og jeg ser den sikkert en tredje gang litt utpå nyåret.

Glad du også var fornøyd.


Bra tenkt
  • 0
Nå har jeg endelig sett Rogue One, og jeg ble faktisk ganske skuffet Da jeg fikk vite at det var Gareth Edwards som var director (samme som lagde Godzilla), så ble jeg sånn "Serr?". Fordi Godzilla var ikke så amazing akkurat.

Spoiler: Det første som irriterte meg var introen, jeg ble helt satt ut av at den ikke var med (yeah, yeah, vet det ikke er en vanlig SW-film, men de kunne hatt noe lignende iallefall).

Også hoppet det helt vilt fra person til person og fra sted til sted, at jeg ble bare kjempeforvirrret. Spess i starten. Og alle virket "slemme" så jeg heiet liksom ikke på noen.

Dette med at han duden var dataanimert er greit nok, fordi det er silly å bruke en helt ny skuespiller til samme rolle, men teknologien er ikke bra nok til dette enda. Kunne de ikke bare brukt en helt ny karakter eller ikke vise såå mye av han dataanimerte?

Før de kom til Hawaii-planeten så virket alt ganske forvirrende, men synes filmen var ganske spennende da de endelig skulle hente dødsstjerneplanene. Men min favorittkarakter døde jo, han robotduden Og at alle døde på slutten var bare rart og alt føltes så mørkt og håpløst.

Men filmen var en ordentlig krigsfilm, minnet om andre verdenskrig. Litt Max Manus nesten. Og kule kostymer, noen av de nye karakterene er kule og filmen har riktig stemning osv. Men litt for mørk.

OG kult å se Vader og dødsstjernen i bruk! Fete effekter også.
Men det som forvirret meg var hvorfor Vader var i en vanntank da vi først så han, trodde ikke han tok av seg hele drakten ever again etter den ble satt på. Fett å se hvor sterk og kald han er, og kult hvordan filmen slutter akkurat der episode 4 starter.

Men da jeg så filmen fikk jeg bare lyst til å game battlefront istedet, fikk litt spillfølelse.


Unnskyld for at det er elendig skrevet over, men er så kjempesliten xD
  • 0
Siterer Quinzel:
Godzilla


Bryan Cranston er jo den eneste interessante karakteren i den filmen, men han er neppe mer interessant enn Darth Vader i Rogue One.
Siterer SirThomas:
Siterer Quinzel:Godzilla

Bryan Cranston er jo den eneste interessante karakteren i den filmen, men han er neppe mer interessant enn Darth Vader i Rogue One.


Enig! Starten til Godzilla er ikke såååå ille men så daler den veldig plutselig xD Spoiler: helt til Bryan dør. Dessverre er Vader veldig lite med.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!