Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siterer Marlboro Red:
Det er i hvert fall den beste Star Wars Filmen som noen gang er vist som ikke er laget på 70tallet.


Enig!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • Los
  • Los
Nei, det er det ikke.. Bedre enn Empire? No, just no..

Personlig syntes jeg Force Awakens er bedre, men jeg forstår at noen ikke likte den og hvorfor. Men Rogue One bedre enn Empire? Den kan jeg ikke forstå!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Nei, det er det ikke.. Bedre enn Empire? No, just no..


Empire ble vel filmet i 79.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • Los
  • Los
Empire er en film fra 1980. Så den ble kanskje filmet på slutten av 70-tallet, men der er en film fra 80-tallet. Den ble gitt ut og vist 1980.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Empire er en film fra 1980


Manus til til Empire ble påbegynt i 1977. Filmen hadde premiere Mai 1980. Den ble altså, som jeg antydet, laget på 70 tallet. Du må nesten lese og forstå teksten før du kommenterer.

Jeg synes Rogue One er den beste Star Wars filmen som ikke er LAGET på 70 tallet.

Jeg rangere den lett som en av de tre beste.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Los:
Empire er en film fra 1980. Så den ble kanskje filmet på slutten av 70-tallet, men der er en film fra 80-tallet. Den ble gitt ut og vist 1980.


Ja, men Marlboro formulerte det jo ganske greit, med at det var snakk om laget på 70-tallet, ikke nødvendigvis utgitt på 70-tallet. Jeg tolket det i alle fall slik, og det virker som om det var det han mente, basert på det siste innlegget hans.

Empire er forøvrig den beste i serien. Når det gjelder Rogue One så må jeg få sett den en gang til når blu-rayen kommer ut.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Marlboro Red:
Det er i hvert fall den beste Star Wars Filmen som noen gang er vist som ikke er laget på 70tallet.


Amen
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Det nærmer seg Star Wars Celebration 2017 og i år er det som vi vet 40 års jubileum siden vi ble presentert Star Wars i 1977.

Det skal behørig markeres med både nye og gamle SW personligheter i div paneler og events.

Er det noe jeg personlig er 100% sikker på så er det offentliggjøringen av en Obi-Wan antologifilm med Ewan McGregor .

Gleder meg som et barn til å følge med ettersom nyhetene popper i Orlando 13-16 April.
The gavel corrupts
  • 0
Regner med at de dropper traileren til TLJ også. Om ikke så kommer den 4. mai.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har ikke Ewan McGregor sagt at han ikke er interessert i å vende tilbake til Star Wars? Men han er kanskje glad i penger...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har ikke Ewan McGregor sagt at han ikke er interessert i å vende tilbake til Star Wars? Men han er kanskje glad i penger...

Ewan har sagt at han har lyst så lenge han får muligheten IIRC. Sikker på at du ikke blander med Alec Guinness?

Lagt til 2017-04-02 15:14:
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/star-wars-ewan-mcgregor-obi-wan-kenobi-spinoff-films-a7359646.html
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har ikke Ewan McGregor sagt at han ikke er interessert i å vende tilbake til Star Wars? Men han er kanskje glad i penger...


Ewan McGregor er oppriktig interessert i å gjenta rollen.
The gavel corrupts
Siterer Lt Mactawish:
Ewan har sagt at han har lyst så lenge han får muligheten IIRC. Sikker på at du ikke blander med Alec Guinness?


Nei, jeg er helt sikker på at jeg har sett flere intervjuer med han fra noen år tilbake og da har han vært tydelig på at han ikke hadde noe behov for å vende tilbake til Star Wars. Men jeg ser nå at han har endret mening i noen nyere intervjuer. Absolutt spennende, han var tross alt noe av de beste med prequel filmene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Nei, jeg er helt sikker på at jeg har sett flere intervjuer med han fra noen år tilbake og da har han vært tydelig på at han ikke hadde noe behov for å vende tilbake til Star Wars.


Ting endrer seg. Mulig han bare følte for å gjøre litt andre ting i noen år.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Spoiler:Er det ille om jeg sympatiserte veldig med Maul til slutten? Jeg ville ikke at han skulle dø. Skuffende slosskamp, men han virket liksom veldig fornøyd da. Alt i alt har sesong 33 av Rebels vært noe av det beste Star Wars animasjon til dags dato
Mens vi venter på nyheter fra kommende Star Wars celebration synes jeg denne lille påminnelsen var på sin plass.
Jeg er på ingen måte noe hater av prequel triologien som så mange andre,selv om jeg ser mange svakheter ved dem.
Det er mye slående vakkert og godt filmarbeid i dem også.

STAR WARS SEQUELS: WHAT THEY CAN LEARN FROM THE PREQUELS
The gavel corrupts
  • 0
Prequels gjorde mye riktig, og den eneste av dem som er rett og slett ræva er Attack of The Clones. Ja. Hayden Christensen er en dårlig skuespiller, men Anakin skal være sutrete, og det klarte han. Derfor ADam Driver passer så godt som Kylo Ren. Like flink til å sutre.

Ewan McGregor er fantastisk i rollen som Obi-Wan. Generelt hele episode 3 er fabelaktig og kan lett rangeres over A New Hope. Phantom Menace har Maul og hele arcen hans som først ble ferdig i Star Wars Rebels var også veldig bra.
Personlig liker jeg Attack of The Clones bedre enn The Phantom Menace, og Hayden Christensen er ikke en dårlig skuespiller. Det går rett og slett ikke an å dømme det på grunnlag av Prequels filmene.

Den "klønete" og "stotrende" dialogen i E.II er en ambisiøs dog usikker tenårings forsøk på å vinne en mye eldre kvinnes gunst. Og sett i det lyset er det henimot perfekt levert. For noe mer cringeworthy en en forelsket tenårings gutt skal man leite lenge etter.
Det trenger ikke de fleste av oss en gang prøve å benekte
The gavel corrupts
Historien de prøver å fortelle i episode 2 er viktigere, men jeg syns episode 1 er en bedre film.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Største problemet jeg har med Attack of The Clones. Det skjer ingenting viktig i løpet av filmen, Utenom de siste 20 minuttene. Plottet i episode 2 er elendig, og da den "klønete" dialogen gjør det ikke bedre
Det viktige breies ut videre i Clone Wars serien. Phantom Menace setter hvertfall opp The Clone Wars og Palpatine og hvordan han fikk makt
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Personlig liker jeg Attack of The Clones bedre enn The Phantom Menace, og Hayden Christensen er ikke en dårlig skuespiller. Det går rett og slett ikke an å dømme det på grunnlag av Prequels filmene.

Den "klønete" og "stotrende" dialogen i E.II er en ambisiøs dog usikker tenårings forsøk på å vinne en mye eldre kvinnes gunst. Og sett i det lyset er det henimot perfekt levert. For noe mer cringeworthy en en forelsket tenårings gutt skal man leite lenge etter.
Det trenger ikke de fleste av oss en gang prøve å benekte


Agree at episode 2 er bedre, episode 1 er bare fryktelig. Pod racet er vel ok i episode 1 tho. Og ja, Anakin er jo megausikker mtp at han vet at han ikke får lov til å elske noen også. Synes skuespillet tho er ganske dårlig altså, fra alle. Null kjemi mellom dem, er ganske pinlig å se på.
  • 0
Siterer Quinzel:
Pod racet er vel ok i episode 1 tho.


Bare "OK"? Nei nå må stoppe å tulle! Podracet alene er da langt mer spennende enn det meste som skjer i Ep2? Episode 1 har også den siste fighten med Darth Maul, og resten av konflikten som skjer samtidig. Jeg syns det er godt utført.

Problemet med Episode 1 er at det meste som skjer der ikke er spesielt viktig for episode 2, og filmen har heller ingen ordentlig hovedperson. Det burde vært Obi-Wan, men han gjør ingen ting hele act 2. Anakin er ikke hovedpersonen. Qui-Gon? Kanskje, men han fungerer ikke godt som en hovedperson.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Stemmer at det ikke er noen hovedperson. Og det er utrolig mye politisk snakk. + så.mye.dårlig.humor. Jar jar, just saying..... Den og rogue one er uten tvil de dårligste star wars filmene i mine øyne. Rogue one er litt sånn enten så hater du den eller elsker den. Kommer ikke til å se den igjen tror jeg.
  • 0
Siterer Quinzel:
Stemmer at det ikke er noen hovedperson. Og det er utrolig mye politisk snakk. + så.mye.dårlig.humor. Jar jar, just saying..... Den og rogue one er uten tvil de dårligste star wars filmene i mine øyne. Rogue one er litt sånn enten så hater du den eller elsker den. Kommer ikke til å se den igjen tror jeg.


WTF?

Rogue one blant bunnen, og clone wars bedre enn phantom?
Nei, nei, nei, nei, nei!
The D' is silent.
Phantom Menace er den svakeste i serien, simpelthen fordi den går så tregt at man risikerer å sovne. Delen på Tatooine er alt for lang, og det skjer fryktelig lite. Podracet er kult det, men det skjer etter det som føles som en evighet med oppbygging. Slenger man inn at filmen har alt for mye Jar-Jar og at alt Anakin sier er corny som fy, så har man et tvilsomt sluttprodukt. Star Wars-nerden i meg klarer fortsatt å se filmen, og få noe ut av det, men hvis man ikke liker serien eller er ny til den, så er Phantom Menace et forferdelig sted å starte, dessverre.

Attack of the Clones er marginalt bedre, ettersom man der kan spore litt karakterutvikling, og det faktisk er noen spenningsmomenter. En antagonist som prater litt hjelper også på. Kjærlighetsopplegget lider fælt av dårlig dialog og corny linjer (I don't like sand), samt at Anakin hele veien gjennom virker som en sutrete liten dritt. Enda godt for Hayden Christensen at han reddet seg inn i Revenge of the Sith, for han var ikke spesielt imponerende i Attack of the Clones, selv om manuset neppe hjalp stort.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!