Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er Tirsdag, hvilket betyr at pappa har spillekveld (trekkspill:?) i kjelleren. Stedet jeg befinner meg da, er på et gjesterom der laptopen er. Fullpakket med muffins, sjokoladekake, pianøttkjeks og GO'morgen yoghurt gled jeg ned i gjeste sengen for å se på Seinfeld, min favoritt serie. Etter all maten lå godt plassert i magen min, hører jeg en enslig uling rett utenfor huset. Jeg tenker: naboen er jo politi, så han uler sikkert litt for barna. Da kommer moren min inn i sjokktillstand. Da måtte jeg sjekke hva dette var for noe. Jeg drar opp persiennen, og hva får jeg se?! ET SJOKK! Over 20 utrykningsbiler, et hus i full flamme, og over 100 blålys! Mildt sagt, et sjokk! Brannen startet for circa en time siden, og huset er nå brent ned :( Stakkars folk, mistet alt...
Faren min er brannmann, nylig pensjonert, og vi ventet litt med å si det siden han koste seg i kjelleren :P, men nå vet han det, men han tok det rolig :P Nå ser jeg ikke mer glød, og det står noen få biler igjen. De klarte ikke slukke brannen! Sikkert 8-12 brannbiler, og de klarer ikke slukke en brann. Brannvesenet er 30 sek. fra huset vårt og det nedbrente. Merklige greier. Håper hvertfall ingen er drept eller skadet, det er det viktigste. Røykdykkere fra Oslo kom etter først 3 kvarter etter brannen startet, og hvis de skal begynne å lete etter overlevende da...
Heldigvis kjenner jeg ikke de så godt, men det er en guffen tanke fordet. De flyttet inn for ca 2 år siden, så det er leit at livene deres skulle bli ødelagt så fort. Men håper de klarer seg hvertfall.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Ojsann!

Det er ikke kjekt med brann, nei. En gang kjørte vi forbi et hus som brant. Vi stoppet og pappa lurte på hvorfor brannmennene ikke var kommet. Det hadde jo gått 10 minutter.

Bra blogg!
  • 0
Takk Shanana! Fikk nettopp høre at det befant seg 2 leiligheter i samme hus. Kjipt for de som ikke hadde noen "skyld" i det. Vet ikke grunnen til brannen enda da.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Har opplevd akkurat det samme når jeg gjorde litt snekker arbeid sammen med faren min for noen år siden. Huset tvers over gata sto plutselig i fyr. Det er de verste skrikene jeg noen gang har hørt. Det kan ikke beskrives. ) Det var folk inne i huset når det brant.)
Jeg sparker rompe
  • 0
Fæle greier de brannene. Bra blogg
  • 0
Shit! Kom de seg ut?
EDIT: Takk thehammerofdawn!
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Jeg har opplevd 2 skogsbranner. Ikke kjekt. Veldig følelseladdet, nervepinnende og skummelt. Man får en panikk følelse.

Det å se nabohuset i fyr og flammer kan ikke være en fin opplevelse. Får håpe ingen av de ble skadd i brannen. Er det som er viktigst opp i alt ulykken.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Har brent her og =P men det var ingenting i forhold til dette. Brann er spennende, men trist for de som opplever det.
  • 0
Huff, det var kjedelig. Får håpe at den klarer seg nå som dem har mistet alt... Hadde vært utrolig kjipt om det hadde skjedd med oss selv.

Men uansett, det var er god blogg.
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Uff, kjipern for de som bodde der.

God og interessant blogg!
Skal det gjøres, skal det gjøres med stil.
  • 0
Takk for all respons! Men nå må jeg legge meg...*trøtt*
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Meget bra blogg

Er selvfølgelig tragisk når sånt skjer, har sett en brann en gang før(like før jul faktisk) det var i en ganske stor dal (kl.07.15 om morgenen) hele dalen var opplyst av ett oransje lys....spoky
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Søstera mi fortalte meg at det var brann i Hokksund akkurat. Er det den du skriver om?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Fin blogg.. : )

Fryktelig skummelt det der.. For noen år siden brant det litt oppe i boligfeltet hos oss.. I etterkant kom det frem at det sannsynligvis var påtent av han som bodde der, for å få igjen på forsikringen..

Syke greier..
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Haha! Du satt å spiste og så på Seinfield, helt uvitende om at huset ved siden av sto i fyr og flammer! Haha, ikke dårlig!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Dark samus: Shit! Men av en grunn er det nesten litt fint å se på...

Suppeelsker: Nei dette var i bærum. Brant de på samme tid?

braxboy: Mhm! Denne brannen startet på terassen hørte jeg. Kan også vært påtent. Dårlig, dårlig, dårlig gjort!

Filimonki: Ja, sykt! Det var derfor jeg ble så sjokka! Det kunne vært krig, og jeg ville ikke merket noe
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Mhm, fint å se på hvis du er tyran og pyroman
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Godt beskrevet tarkan

Mitt verste mareritt er også brann og jeg kan ikke si annet enn at jeg har stor respekt for flammer...

Har selv opplevd mange branner både store og små og har til og med opplevd lynet slå ned et par hundre meter unna som igjen førte til brann i en tretopp...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Bernt Erik / GR®:Har selv opplevd mange branner både store og små og har til og med opplevd lynet slå ned et par hundre meter unna som igjen førte til brann i en tretopp...


"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg har sitti på alarmstasjonen til et vekterselskap og håndert innkommende alarmer. Det er faktisk branner og tilløp til brann hver helg. Mange av disse er faktisk påsatt.

Ofte er det ikke brann, men røykutvikling som utløser disse alarmene. 99% av alle brannalarmene som går på natta i helgene er folk som sovner fra pizzaen. Det er faktisk utrolig farlig, og hver eneste helg blir folk reddet fordi de har alarm, og vekterselskapet sender brannvesenet som redder dem. Man finner ofte folk sovende, sørpefulle på sofaen, de har ikke fått meg seg at alarmen har gått, de har ikke hørt telefonen, og noen ganger våkner de ikke en gang når brannvesenet står og rister i dem... Da har røyken allerede begynt å gjøre jobben sin.

Når man snakker med folk i telefonen og huset deres brenner, da er det godt når man kan få dem til å roe seg, og puste litt ut. Kollegaer har brannvesenet på tråden, og du kan høre at alle har kommet seg ut, og trøste stakkarene som ser at alt de eier brenner ned. Det er ikke alltid like lett... Men verst er det når du får vite at folk har dødd... Det har også skjedd... Det er litt trist, men man må bare ikke la det gå innpå en...

Hvordan gikk det i dette tilfellet?
@chubbyviking
  • 0
Utenom at hele huset bran ned så gikk det fint
Kona i huset dusjet da hun så flammer ut av et luftannlegg inn på badet Jeg hadde friket ut!
jeg liker sjøpølsa
  • 0

Alle som har gjort hjemme reparasjoner har møtt før eller senere det faktum at det er nødvendig å sette nye bad. Men ikke alle selskaper har et godt utvalg og kvalitetsprodukter, og dette selskapet skiller seg positivt ut fra en rekke andre delvis renovering av bad de har virkelig mange interessante produkter, og de selges alle til en ganske gunstig pris. De har også mange kule rabatter, og jeg tror at dette er akkurat det du trenger.

  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!