Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei jeg skal få meg en ny spillkonsol
og jeg lurer på om dere kan gi meg råd meninger om konsolene.
Jeg ville satt pris på om dere sier deres meninger.
  • 0
hva skjer med sånne drit blogger?

men skal prøve å svare seriøst:

bra ting om xbox: masse bra spill, god online
dårlige ting om xbox: RRoD

bra ting om PS3......nei vet ikke jeg har det ikke
From each according to his ability, to each according to his need
  • 0
Litt snerten blogg vil jeg nå si, og dette kunne du jo forsåvidt spurt om andre steder, men...

Mitt råd er som mange andres:

1.Pris: PS3 koster nå ca 3400, mens Xbox360 finner du den billigste modellen fra 1500-1600kr og oppover.Spør deg selv, hva er jeg villig til å gi for en spillkonsoll?

2.Spill: Se hva slags spill som fanger din interesse. Det finnes mange multiplatform spill ,men også eksklusive titler som både er ute på markedet og som kommer i årene fremover.

Både PS3 og 360 er knallgode konsoller med stor underholdningsverdi (jeg har begge, så jeg veit dette med sikkerhet.) Velg ut ifra hva slags spill du liker og hva du ønsker deg i tiden som kommer.. Lykke til med valget , du vil nok ikke bli skuffet uansett hva slags valg du tar. Selv klarte jeg ikke velge, så kjøpte begge konsollene
  • 0
Har faktisk ingen av konsollene, men jeg sparer til PS3 nå. Grunnen til at jeg kjøper PS3 framfor 360;

PS3 har best spill. MGS, Final Fantasy, God of War, Ratchet & Clank og Uncharted

PS3 er nyest, og som jeg har forstått, kraftigst.

PS3 har Blu-Ray, noe jeg lenge har hatt lyst til å teste

PS3 har best håndkontroll

Neste gang kan du sikkert skrive litt mer i bloggen din
  • 0
kjempe bra svar Aiden
From each according to his ability, to each according to his need
  • 0
Jeg ville anbefalt PS3, selv om den er dyrere får du mer for penga (Blu-Ray, Multimedie funksjoner, og nettleser f. eks). Samtidig er det gratis online spilling og den er lydløs!!

Jeg ville også sett på spillutvalget til de forskjellige konsollene, og hvem som har flest gode spill i de sjangrene du liker.

Lykke til med valget, and may the force be with you

(Har forresten PS3 og er veldig fornøyd )
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
Kunne vel skrivd litt mer?
Har selv 360 Elite og er kjempefornøyd med den. Jeg synes Boxen har bedre spill, bedre online og det vil vel uansett snart bli muligheter for Blu-Ray på den hvis det skal være et punkt.

For meg er konsollen hovedsaklig til spilling så jeg driter vel egentlig i om den kan brukes til å surfe på nettet eller om den er en multimediamaskin. Det er ingen spill på Ps3 jeg VIRKELIG har lyst på med Ratchet & Clank som unntak. Xbox 360 derimot har mange spill jeg har veldig lyst på
Blå...
  • 0
PS3. Har den selv og er storfornøyd.

Det er mange gode spill (Uncharted: Drake's Fortune) og den har innebygd Blu-Ray spiller.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
HAr PS3 og ville tatt den i stedet for xbox 360, rett og slett for jeg følger hjerte ikke huet! xD
  • 0
hmm.... akkurat nå er vel spille galleriet til xbox 360 bedre.... men syns ps3 har og kommer til å få mange utrolig bra spill fremover... hadde kjøpt ps3 bare for mgs4 jeg.... selv har jeg begge konsollene... men måtte jeg ha valgt ville jeg tatt ps3... men smaken er som baken... delt i to;)
"Men cry not for themselves, but for their comrades."
  • 0
*SLETTET*

er ganske Anti-fanboy'isk.
for meg så hørtes du ut som en veldig fanboy.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
kokiri:

Syns det var litt upassende å skrive inn i en blogg, men jeg har faktisk prøvd PS3 nok til å ha meninger. Jeg syns kontrollen er best, og det får du bare respektere.

Jeg er ikke nødt til å eie maskinen for å ha meninger om den. Uansett syns jeg PS3 er best, eller høres best ut.
  • 0
Sorry for en dårlig blogg jeg har ikke vært medlem så lenge og dette er min første blogg.
  • 0
  • Trym
  • Trym
Det er da ikke tull kokiri, han nevner Playstation-ekskulsive franchiser, det er da ikke noe galt i det.

At den er nyest og kraftigs vil tilsi at den varer lenger og har mer potensiale enn 360.

Etter Lair har utviklere skjønt at less-is-more, og implementer litt mer subtile SIXAXIS-funskjoner i spillene. Se på Uncharted feks.

Er det noe som er smak og behag så er det VIRKELIG kontrolleren, noen har mer pølsefingre enn andre...

Jeg anbefaler selvfølgelig PS3...
Upassende.
  • 0
Kokiri, Uncharted er faktisk det peneste konsollspillet som finnes. så der dreit du på leggen.

Men hvilke spill som er best så er det forskjellige meninger, fremover vil multiplattformspill oftest se penest ut på Ps3, mens 360 bare nøyer seg med noen få eksklusiver som mass effect og gears of war som faktisk virker som kule spill.

For min del synes jeg Ps3 helt klart har de kuleste spillene, og så får den mange kule (fler enn 360) frem til 2010.

God of war på Ps2 er rett og slett et av de vakreste spilla, med best gore action og eller vold og story, hvordan dette blir på Ps3 vet man jo ikke men det kan forventes til å bli av samme kaliber som de forrige bare 1000 ganger bedre grafikk.

MGS4 ser også lovende ut, samme med de andre kommende spilla som det blir en god del av.



Kommende eksklusiver.

God of war 3.
MGS4.
Heavenly sword 2.
Motorstorm 2.
Resistance: fall of man 2.
Uncharted 2.
Shadow of the colosuss? 2.
Killzone 2.
Ratchet and Clank...
Wipeout HD.
Soldier of fortune.
Eight days.
Code arm assault (?).
Jak and Daxter: the lost frontier.( midlertidig ikke bekreftet, men..)
Haze.
Gran Turismo: prolouge.
Civilization revolution.
Og sikkert fler.

Multi:
Lost the game.
Mirrors edge.
Alien: colonial marines. (gleder meg!!!)
Call of duty 5.
Ridge racer 8 (det er nå sansynerlig at det kommer)
Fallout 3.


Og sikkert noen til.
Nå trenger jeg noen eksklusiver til 360.

Gears of war 2-3.
PGR 4.
Og ????
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
kokiri: Han er da vel ingen fanboy, han har jo knapt prøvd PS3. Du, derimot, virker som en fanboy som klager på stakkars ShananaFarCry, fordi han nevner ting på PS3 som gjør at han vil ha den!

Jeg har PS3 selv, men har også prøvd 360. Personlig synes jeg PS3 er best, men skal ikke gå nærmere inn på det i og med at jeg så vidt har prøvd 360. Men jeg vil anbefale PS3!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Ps3 hvis du gerne vil spille MGS3 og btw ligner vores navne ikk hindanen?
Belial er bad til LoL :DDD specielt i mid :DDDDD
  • 0
Anbefaler SEFF 360.

Av den enkle grunn.

Bedre håndkontroll
Bedre spill
Bedre online (xbox live)
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Alle har sine egne meninger om hvilken konsoll.
Noen sier PS3, andre sier xbox 360.

På PS3 har du jo en rekke gode spill, b.l.a uncharted, og en hel masse gode spill som kommer. GT5, MGS4 osv.
På xbox 360 har du et større utvalgt, p.g.a at konsollen har vært lengere ute.
Og du har en rekke med gode spill.
Gears of war, mass effect osv.

Når det kommer til selve konsollene så er vell PS3 kraftigere.
PS3 har jo blue ray, noe som vekker interessen hos mange. (kanskje deg og?)
Men jeg bryr meg ikke en smule.
Er fornøyd med det jeg har.
Når det kommer til designet så må du vurder det selv. Jeg kan ikke komme å si at xbox 360 ser bedre ut, og si at PS3 ser stygg ut.
Smaksans, vurder selv

Begge konsollene har tilgjengelig nett.
Xbox 360 har xbox live gold, der du må betale 500,-kr året, eller så kan du ha silver, som er gratis, men da kan du ikke spille over nett,
mens PS3 sin PSN er gratis.
Noen sier at xbox live er best mens andre sier PSN, jeg kan egentli ikke si noe fordi jeg har ikke testet ut PSN, men bare xbox live.

Når det gjelder håndkontrollene så varierer det fra person til person.
Jeg har holdt en PS3 kontroll og en xbox 360 kontroll, og må si at jeg synes xbox 360 kontrollen er mye bedre å holde i (synes jeg da) , men det er vell p.g.a at jeg spiller ofte på xbox'en.
Har jeg holdt en PS3 kontroll like lenge så har jo jeg blitt vant i å holde den etter hvert.

Så spørsmålet ''PS3 eller xbox 360?'' kan jeg ikke si.
Jeg har en xbox 360 selv og er kjempe fornøyd med den, men jeg har ikke en PS3 så jeg kan ikke si så mye.
Men kanskje noe av dette hjulpet?
Lykke til med valget
  • 0
Liker du mere FPS spill så velg 360. Liker du RPG adventure og platform aktige spill bør du velge PS3.

De fleste eksklusiver til 360 er ofte FPS spill, mens til PS3 er det mer adventure/patform/skytespill.

+ PS3 spillene har nå oftest bedere grafikk ;) Stod i en artikkel av IGN.com
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
ja, hd dvd er jo dø som så mange sier...
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
WRECKER: Det er kanskje den latterligste kommentaren hittil. 360 eksklusiver:
Gears 2-3
PGR 4...... Skjerp deg! Du vet godt at det er mye mer eksklusive spill til 360, og hvis jeg gjetter så er det alle ps3 eksklusivene fremover på listen.
Og uncharted er ikke det peneste konsollspillet som finnes. Og du har HELT feil når du sier at multiplatform spillene ser bedre ut på ps3. Desverre ser de spillene klart bedre ut på 360.
Dette burde du vite før du la ut den utrolig fanboyistiske kommentaren.
Det kommer mange flotte spill til ps3, helt klart ja. Men, det betyr ikke at det ikke kommer gode spill til 360. Skal i nyere tid skaffe meg en ps3 selv(når den byr på noe som ikke kun er for filmentusiaster, men noe fristende for oss gamere).
  • 0
Bloggen var kanskje litt kort, ja..
men det kommer jo helt annpå hvor mye du vil betale, og hvilke spill, ja...
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!