Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For mange år siden, kunne man se på disse merkelige maskinene som sto rundt omkring i spillehaller, og på spillbutikker. De var gjerne runde med et slags gjerde på toppen, og folk sto i lange køer for å prøve det nyeste nye. Oppe i denne innretningern sto en person med en slags hjelm med visir og en haug med ledninger fra denne. Dette var det store vi hadde ventet på! Man sto inne i denne "ringen", tok på seg hjelmen, og vips så var man inne i en spillverden! Når man snudde på hodet, gjorde man det også inne i spillet. Dette hørtes jo sinssykt kult ut i de dager, og gjør egentlig det ennå... Så hva skjedde med dette fenomenet? Hvorfor har ikke dette blitt mer utviklet sammen med alt annet når det gjelder spill? Jeg prøvde en slik Virtual Reality maskin en gang, og ble egentlig ikke så veldig imponert, da det tok evigheter for å stille inn hjelmen til mitt syn (jeg tror den personen foran meg måtte ha skjeve hornhinner eller noe...). Og da jeg først kom inn i spillet og begynte å se meg rundt, klarte jeg å vikle meg inn i ledningene, siden jeg snudde meg samme vei hele tiden, til stor glede for alle som så på... Men prøv å se for deg at du spiller CoD 4, eller Battlefield og at du er inne i spillet, så du må snu på hodet for å se deg rundt, etc. Det hadde jo vært så kult! Ikke vet jeg hvorfor man ikke har hørt noe særlig mer om dette siden nittitallet, men ønsker meg en sånn greie med dagens grafikk og trådløshet. Dette finnes sikkert der ute et sted, men hvor mye koster det, hvor velutviklet og brukervennlig er det....? Si i fra hvis noen vet.

Moobestie
  • 0
HAHA! husker en tv-serie som gikk på Tv2 for mange år siden som het VR5. Kult-kalkun deluxe.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Du er ikke alene om å huske dette Moobeastie

Dette var unike greier og vi som fikk med oss d ette ventet på at vi en dag skulle få dette i vårt eget hjem eller spillbule. Nå har det gått noen år siden vi ble presentert til VR og nesten ingenting har skjedd. Jeg tror nok at slikt fortsatt blir for dyrt og at det ville bli for risikabelt prosjekt. Jeg har hørt om en skuddsikker vest som er på tur som "sier" i fra hvor du blant annet er blitt truffet i FPS-spill, men om når og hvor dyrt denne vesten blir vet jeg ikke.

OCZ har også lagd en greie som du drar nedover hodet og hvor du styrer spillet. Det eneste du trenger å gjøre i følge OCZ er å holde musen. Resten gjør du med denne tingen du har på hodet

Jeg er spent på om vi i det hele tatt får se VR-utstyr, men gjør vi det kommer spillingen opp i en ny dimensjon!

Takk for en god blogg Moobeastie
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg vet at teknologien blir brukt, men ikke til spill.. IFE har en VR lab der de utvikler sånt. De Brukte den til å lage en by ett eller annet sted i midtøsten for en sheik. I VR da såklart! De lagde den ikke på ekte. Sheiken ville se hvordan det hadde blitt om han bygde en by der osv. Vet ikke om han gjorde det da xD
Vasa, du blir hva du spiser. Tynn å sprø :P
  • 0
Når jeg tenker meg om så finnes det jo et alternativ til mus, som reagerer på hodets bevegelse, som fåes kjøpt til ca 1.500,- .. men er vel ikke spesiellt egnet til gaming...
  • 0
Moobeastie: haha, ville vært litt kult da, Battlefield 2142: du tenker tanken teamkill, så noen sekunder etterpå har du teamkillet halve laget

Lagt til 2008-07-29 14:57:
Btw, bra blogg
In a fox news interview with marine sniper Ray Parker, the reporter asked "What do you feel when you shoot someone?" The sniper replied with a grin on his face, "Recoil".
  • 0
oi, tenk å spille mario kart i virtual reality?

Bra blogg... Måtte le da jeg så for meg dette med ledningene...vikle..vikle..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Virtual Boy skjedde
"Lag's a bitch, then you die"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!