Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da var Bush sin erstatter valgt!
Valget 08 har vært et spennede valg-år! Mye har skjedd den siste tiden og tirsdag 04.11.08 var det altså klart hvem som skulle bli USA's neste president! Og man må vel nesten ha bodd under en stein den siste tiden hvis du ikke vet om dette.

Vi snakker selvsagt om Barack Obama, USA's første svarte president. 20. jan. inntar han det hvite hus, for å siden styre USA til nye glansår. Alt dette vet du sikkert en del om, men det du kanskje ikke hvet så mye om er mannen selv! Du hvet kanskje hva han mener om diverse ting, men hva mer?

Jeg har derfor lagt ut denne bloggen som omhandler Barack Obama! Så les og lær:
_______________________________________________________
BARACK OBAMA

"Barack Obama er en av dagens største navn. Det skrives om han i avisene, snakkes om han på radioen og fortelles om ham på diverse programmer på TV'n. Han har egne biografier, tidskrifter og nettsider. Det finnes nesten ikke en person i verden som ikke har hørt hans navn. Barack Obama er USA's neste president!

Barack Hussein Obama jr. ble født 4. August 1961 i Honolulu på Hawaii. Han var barnet til den kenyanske Barack Hussein Obama sr. og den amerikanske Ann Dunham. De bodde på Hawaii i to år, før foreldrene skilte seg og faren dro tilbake til Kenya for å jobbe videre med hans medisinske studier.

Barack Obamas oppvekst har vært påvirket av farens tidlige bortreisning. Etter at faren hadde flyttet fikk moren Ann seg en ny mann, som var indonesisk og etter dette flyttet familien til Indonesia hvor Barack gikk sine første år på skole. Men også denne gangen gikk morens ekteskap i oppløsning og Barack ble sendt til hans besteforeldre på Hawaii for å gå videre på skole der, mens moren fullførte sin utdanning i Indonesia.

Hos besteforeldrene var det et fattig liv, men Barack var soppas flink på skolen at han fikk stipend på en kostbar "videregående" skole i Waikiki. Etter videregående fikk Barack nye stipend til nye høytstående universiteter og han gjorde det meget godt på skolen. Han var ferdig uteksaminert i Statsvitenskap i 1983.

I 2007 erklærte han seg som kandidat for det Demokratiske parti. Han utmerket seg tidlig som en spennende og innterresang kandidat, ikke minst på grunn av sin fargede hud, noe som var nytt for amerikanerne når det gjaldt president kandidatur. Han viste seg også å være en verdig kandidat politisk og fikk fort mange tilhengere. Etter hvert stod kampen mellom ham og Hillary Clinton på det demokratiske partiet. Obama slo Hillary ut av valgkampen, og dermed var det kamp mellom republikanernes John McCain og demokratenes Barack Obama.

05.11.08 (i Norge) fikk vi vite at det var Barack Obama som vil bli USA's neste president. Han vant med 53% av stemmene og McCain hadde de resterende 47%. Det var med andre ord et ganske jevnt valg og en ganske jevn valgkamp. Men nå er det et faktum: Barack H. Obama er valgt, ved det 56. valget til å bli den 44. presidenten, men den første fargede presidenten i USA noensinne!"

Lagt til 2008-11-08 13:48:
Sånn! Nå kan du forhåpentlighvis litt mer om den mannen som skal styre USA de neste 4 årene (kanskje til og med de neste 8 ).
Valget i år var historisk og mannen som gjorde historisk, er en mann vi alle bør vite noe om! :)

Komenter gjerne!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Nå som han har blitt valgt vil det nok ikke ta lang tid før folk begynner å innse at han bare er en vanlig mann. Han vil nok ikke skape den revolusjonen som alle ser ut til å forvente av han, men som de sier: "Anyone but McCain",
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Obama ser ut til å bli den beste presidenten USA har hatt siden... Vel noensinne!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Dødsglad han vant valget!

Hør denne sangen! Norsk Reggeaband
http://www.amerikanerne.com/
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Siterer jon_melon:
Dødsglad han vant valget!

Hør denne sangen! Norsk Reggeaband
http://www.amerikanerne.com/


Linken funker ikke hos meg
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg synes vi skal ha tro på ham. Go Obama!
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Syns South Park episoden denne uka var kanon jeg
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
52 og 48, kanskje?

God blogg, men endel skrivefeil.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Pute Monsteret:
Ja, jeg tror nokk noen kan ha litt for store forventninger til ham! Så da kan man jo bli litt skuffa! Og han har jo en stor jobb foran seg når det gjelder å rette opp det Bush har gjort!

Suppeelsker:
Den funka for meg og!
Tak for linken jon_melon!

remote:
Jeg mente 53% og 47%! *edit*

Jeg har selvsagt ikke renvasket den for skrivefeil, men jeg trodde faktisk denne teksten var ganske fri for skrivefeil!
Men javel, jeg tror på dine oppmerksomme øyne!

Norsk karakteren henger i en tynn tråd!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Jeg håper han vil forandre USA og stoppe finanskrisen og redusere krigen i Midt-Østen.

Go Barack Obama!
I was frozen, today!
  • 0
Du tar litt feil... Det ble ikke klart hvem som ville bli USAs neste president før 05.11.08. Du skrev at det ble klart 04.11.08.
Femte november tidlig om morgenen.



Lagt til 2008-11-08 22:33:
PS. HURRA FOR OBAMA!!!!
Arne Jakob, you have been activated. Your compliance is vital.
  • 0
Støtter Pute Monsteret her.. Må bare si det igjen: han er en vanlig mann - ikke forvent mirakler. Les noen av (de mer seriøse..) avisene som kom rett etter valget.. de fokuserer mye på at han vil fortsette å gå hardt inn for å styrke Amerika i utenrikspolitikken (duh), og ikke glem alle som har støttet valgkampen - de mange millionene enkelte personer eller grupper eller selskaper ga var ikke ideelle donasjoner til en veldedighet...
  • 0
Remember!
Remember!
The fifth of November
The gunpowder treason and plot...

-----------------------------------------------
Tror ikke Obama klarer å innfri alle forventningene, og som president tror jeg McCain hadde vært omtrent like god. Grunnen til at jeg er glad for at Obama vant er at jeg er overbevist om at uansett hvor god president McCain ville vært, så ville det ikke veiet opp for det faktum at Republikanerne ikke egner seg til å styre landet atm.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Obama eier G.W Bush og McCain

Supert at han vant, og jeg er sikker på at USA vil nå nye høyder når han er leder
My Brain...
  • 0
for å være ærlig er dette irrelevant og uinteressant! hadde vært mye bedre med en blogg om hans politiske syn, og meninger om ditt og datt!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Det var jo I USA klart hvem som ville vinne 04.11.08!
Så det var det jeg mente, i USA!

Caveman:
Du kan godt skrive en blogg selv om det som er relevant!

Det jeg skrev om var det jeg tror kan være nyttig informasjon! Altså om mannen! Og når man skriver om han er det bare naturlig å skrive om ham som persjon og ikke politiker!

Og hvis det var uinteresangt: Greit for meg! Det er sikkert interessangt for noen.
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Jeg er veldig spent på hva Obama kan utrette for amerikanerne og håper på at at de nå kan få oppleve en økonomisk vekst slikat de får landets økonomi på føttene igjen - det vil gjøre at vi her i Norge for det bedre også
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg er enig Bernt Erik!

Det er jo også litt derfor vi som normenn faktisk har nytte av å følge med på valget som fåregår på andre siden av jorda: nettopp fordi det faktisk påvirker oss!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
game boy: Du, vi hadde test om den franske revolusjonen, og da fikk vi spørsmål om hvilke to kandidater som prøvde å bli president i USA, og da, etter testen, snakket vi, og da skal jeg si deg jeg fikk mange rare svar( Jeg fikk rett, jeg er veldig engasjert i sånne ting)
Her er noen av de rare svarene: Caty McCain, Hillary Clinton( Hun trakk seg etter en knusende seier) og, dette er det rareste svaret, John F. Kennedy!!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!