Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Andreas-fox: Selv om du har bluray på PC er det fortsatt et stort pluss å ha bluray på konsollen din. Man får bedre spill ved hjelp av det. Plass til flere animasjoner, innhold osv.
  • 0
Oi her var det mange kommentarer, kult!

Vil takke alle som synes det var en god blogg, håper den kan være til hjelp!

Så over til å svare på noen av innleggene:

Traxgen: Prisen på 360-kontrollere er fra 3-5 kroner. Cdon har vel en pris på rundt 300 akkurat nå, og i vår butikk går de for 450-500 kroner stykket.

Skeptisk-heksa: Det er klart at noen wii-spill gir mange timer foran skjermen, men med unntak av de få eventyrspillene til Wii er det lite som er verdt å sitte med i mer enn en halvtimes tid om gangen, gjerne på fest.

sirupskaramell: Det regnestykket er egentlig helt tullete, spør du meg. Hvorfor i huleste bør en 360-eier kjøpe HD_DVD spiller og tre års livemedlemskap til 3000? Skal du lage et regnestykke bør det være noe ála dette, som er det vi butikker prøver å selge til alle som skal kjøpe det:

PS3: Konsoll + HDMI + ekstra håndkontroll + ladekabel + 1-2 spill = circa 6000.

Xbox 360 Premium: ekstra håndkontroll + 1-2 spill + internettkabel = circa 4500.

Deretter kan du gå til Elkjøp eller en annen el-kjede, og kjøpe en Blu-ray spiller til rundt 1500 spenn. Da vil du ha brukt omtrent det samme som en PS3, og fått en bedre Blu-ray spiller. Zyrocz og Neptune sier det også på en god måte.

Igjen, takk for alle positive kommentarer!
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Jeg er stinn av gryn, så for min del går diskusjonen i hvilken jeg syns er best, og ikke hvem som koster mest. Og jeg har utpekt en personlig favoritt; PS3. Har både PS3 og Xbox 360, men føler meg i hovedsak mye tryggere på PS3'en. 360'en min fikk en uheldig start og hadde to turer ned til Tjekkia for å repareres i løpet av første måneden jeg hadde den (skjermbildet frøs seg før jeg hadde hatt den i en halv uke. Siden fikk jeg RRoD). PS3'en har til nå vært problemfri, og durer og går som den gjorde da jeg fikk den.

Så liker jeg også eksklusivene til PS3 bedre. Heller MGS4 og Uncharted enn Halo 3 og GeoW osv. Jeg er ikke så glad i sci-fi og slashing av digre romvesner. En annen ting som gjør at jeg liker PS3'en bedre er den klassiske: onlinedelen er gratis. Jeg slipper å betale penger for å spille med en kamerat på WaW. Da kan du selvfølgelig si "det koster jo bare 500 da, hallo? det er jo ikke så mye." og "du sa jo at du var stinn av gryn. Snakk om å skyte seg selv i beinet..", men det er ikke det det går på. Jeg har penger til å spille online på Xbox'en, men liker ikke å måtte betale 500,- for å spille online, når jeg kan få det gratis på en annen konsoll! ( ) For disse 500 kronene får man jo bedre onlinesystem og alt det der, men PSN fungerer godt det òg. Jeg har ikke problemer med å spille online med en kamerat.

Selvsagt, Xbox'en er veldig kjekk å ha den òg. Kan godt kalle meg for en bortskjemt jævel for å ha begge, men jeg har vokst opp i Sandefjord. Kall meg hva du vil, følelsene blir vi lært opp til å miste før vi blir 8. Så jeg syns det er kjekt med begge, men blant dem er PS3 favoritten!

Veldig god blogg, ZubiMar!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Zubimar: Vel med din beregning har ikke Xbox 360 noe slags form for online multiplayer eller høydefinerte avspillingsenheter.

Jeg skrev aldri at 3 år LIVE medlemsskap koster 3000kr. Heller 1500 kr.

Enig, HD-DVD er ubrukelig, skal man ha en billig bluray-spiller i dag koster den 2500 kr. Dette får du med playstation
btw: Blurayspilleren til PS3 er veldig bra. Den fikk terningkast 5 på itpro. Kom på 2. plass.

PS3 er billigre iforhold til hva du får.
  • 0
Det er lett å se at du ikke helt vet hva du snakker om, sirupkaramell, eller hva du svarer på, for den saks skyld.

Ser jeg glemte HDMI-kabel, tenkte Eliten, hvor den følger med. Legg til 300 kroner der da.

Jeg sa aldri at du sa 3000 kroner for LIVE, men 3000 for LIVE og HD-DVD (1500+1500 ble 3000 sist jeg sjekket). Det jeg stilte meg uforstående til er hvorfor man skal kjøpe tre års abo til en konsoll som sannsynligvis kun har to år igjen på markedet. Jeg ville lagt til 12 mnd abo, kanskje ikke mer enn 3 første gang. Jeg ville også droppet HD-DVD, da den ikke har noen funksjon idag.

Grunnen til at PS3 scorer bra på Blu ray-spilleren sin er at den har en enormt god spillmaskin i tillegg, ellers vil nok terningkastet gå ned iallefall én karakter.

Men at PS3 er en god konsoll skal vi ikke krangle på.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Har både PS3 og Xbox 360 og er fornøyd med det

(PS3 er best)

(Eller. PC er aller best)
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
God guide det er bra noen tar seg tid til å lage sånne guider. bra gjort jeg tror jeg begynner å forstå hvilken console jeg bør velge tusen takk.
With money, You can get a lot, but money doesnt do that you like thegame
  • 0
Zook: hadde akkurat det samme som deg der, frista så mye med de spillene til 360 du nevner.. så eg gikk å kjøpte meg enn, det var virkelig verdt pengene bare for de spilla
Im sorry, i can`t hear you over the sound of how awesome i am
  • 0
Jeg var uenig i at Wii ikke tilbyr mye underholdning for den voksne spilleren, men bare glem det. Det var fanboy snakk. Nå er jeg mer åpen for andre konsoller, og ser at du har helt rett i denne guiden. Bravo!

PS: Hvilken butikk jobber du i?
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Bra guide, selv om spådommene dine kanskje ikke er helt det store. Det kommer nok til å fortsette slik det gjør til neste generasjon. Men du klarer virkelig å lage en nøytral og fanboy-fri guide
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Hmm, jeg kjøpte Wii, men BARE fordi det er den eneste konsollen som har spill jeg faktisk interesserer meg for. Brawl, Mario Galaxy, Zelda-spillene... for ikke å snakke om Virtual Console, det er som alle de gamle minnene jeg aldri visste om. MEN, jeg hater "Wii"serien(har knapt rørt Wii Sports) og alt tullet som har kommet til Wii... har lyst til å skyte noen hver gang jeg ser et sånt spill.

Når det gjelder grafikk bryr jeg meg lite så lenge det ikke er CD-i cutscene-kvalitet...

Jeg foretrekker bare Mario, Zelda og Pokémon framfor toppspillene til de to andre, så IKKE kall meg casual-gamer(noe jeg forresten synes er en tåpelig "merkelapp"). Det er riktignok bare rundt 10-12 spill til Wii jeg kan tenke meg å kjøpe, men enda færre til de andre.
Take off every zig, for great justice
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!