Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Fikk nesten lyst å kjøpe LBP nå. Det tilbudet er jo driitbra
  • 0
Killzone 2 for 290?!

Det er lureri!!! Eller en fantastisk drøm
My Brain...
  • 0
Siterer sirupkaramell:
Fikk nesten lyst å kjøpe LBP nå. Det tilbudet er jo driitbra


Det er egentlig ikke noe stort tilbud, det er bare nordmenn som er blitt vant til 25% moms etter mange års sosialistisk økonomipolitikk.
  • 0
@Spartakus: er ikke momsen som gjør at spill blir dyre i Norge, det er det importørene som sørger for...

599 - 25% = 449

Fortsatt godt over 179.

Moms har all land, bare vi som har litt høyere fordi vi har dels høyere lønninger også...
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
Siterer Jacsterd:
Killzone 2 for 290?!

Det er lureri!!! Eller en fantastisk drøm


Ja, det er faktisk lureri. Legg på toll og mva. så får du den riktige prisen. Det blir som regel ikke billigere så lenge det ikke koster under 200kr, for da slipper man alle de importavgiftene.
Denne er veldig praktisk
.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Den er ikke veldig praktisk å bruke når den ikke har spill.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
DVD er mye av det samme.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Så da kan jeg få Killzone 2 for 362 kr. m/toll?
Fortsatt mye billigere enn her i Norge, *løperogbestiller*
Just kill him with your awesome
  • 0
Bestilt!
Just kill him with your awesome
  • 0
Screw prisen her i norge!

Jeg kjøper fra PLAY!!!
My Brain...
  • 0
Word xD
Type here.
  • 0
Siterer Big Hurt:
@Spartakus: er ikke momsen som gjør at spill blir dyre i Norge, det er det importørene som sørger for...

599 - 25% = 449

Fortsatt godt over 179.

Moms har all land, bare vi som har litt høyere fordi vi har dels høyere lønninger også...


Eh, hvis 25% av prisen er moms så kan man ikke si at momsen ikke gjør spillet dyrere. Forstår ikke hvordan du har tenkt her. Selvfølgelig skal importøren også tjene på å selge spillet, ellers ville ingen hatt interesse av å selge spill i Norge. Angående momsen så er det ingen nødvendighet at den skal være høy fordi lønningene er høye, det er heller et resultat av at vi har et sosialistisk styre som melker privatøkonomien så mye den kan for å finansiere et system som vi på høyresiden ikke vil ha i utgangspunktet. Det er som å bli tvunget til å betale for å vedlikeholde noe man helst vil bli kvitt.
  • 0
lol @Spartakus: sa jeg at det ikke gjorde spill dyrere? Nei, hvis du leser det jeg skrev så var det: "er ikke momsen som gjør at spill blir DYRE i Norge"

Spill uten moms ville kostet 450 og det er fortsatt dyrt sammlignet med 179. Grunnen til at spill koster mer i Norge er fordi vi har leverandører som tar seg mer enn godt betalt for varene de selger til butikkene. Så du kan takke Nordisk Film og Bergsala bla. for at spillene ligger på det dobbelte nivået av f.eks. engelske nettbutikker som Play.com

Tar moms og skatt jeg og betaler med glede, har nok av penger vi som bor i Norge så ingen kan klage på at vi alle bidrar til fellesskapet så de som har lite også kan sende ungene sine i barnehagen uten å måtte leve på suppe og nudler av den grunn.
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
Eventuelt kan man kjøpe fra Amazon.co.uk
Fine priser der også, i tillegg til at man sjelden får problemer, og om det skal oppstå noen, fikser de dette fort.


Angående spørsmålet om toll. Jeg har kjøpt 13 playstation-spill og mange DVD-bokser(den siste pakken inneholdt et par med family guy og tre- fire med seinfeld), til verdier som overstiger langt over 200 kroner. JEg har ikke blitt pålagt noen toll ennå, og det er svært usannsynlig at jeg kommer til å bli det. Man må opp i tusenkronersklassen før de i det hele tatt gidder å sjekke pakka di...
  • 0
Så Killzone koster rundt 80 kroner?..
Knurr...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!