Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som mange andre, så drømmer jeg om å komme til andre planeter. Det har vært noe mennesker har drømt om siden antikken, og med dagens teknologi så kan det snart være mulighet. Jeg er veldig interessert i dette temaet så dette kan vel bli den største bloggen jeg har skrevet noensinne!
Jeg skal gå igjennom planet for planet, så her er det bare å følge med!
Merkur: Merkur er en veldig øde planet, og siden den er så nær vår Sol, bare 0,387 AU( Astronomical Unit), så kan temperaturene variere mellom 179° til 427°. Så det vil være helt bortkastet å dra dit. I tillegg er atmosfæren ekstrem tynn, så hvis ikke kulden dreper oss, så vil strålene Sola sender ut gjøre det.
Venus: Det er ren galskap å prøve å bosette seg her. Det ekstreme trykket, den høye temperaturen, det tette skydekket og den etsende atmosfæren gjør det praktisk talt umulig å starte en koloni der. Selv Vanera landerne ble etset i stykker i løpet av minutter! Bare 10% av sollyset kommer igjennom atmosfæren.
Mars: Mars er vår naboplanet, og den som mest trolig blir vår første koloniplanet utenom Jorden. Den er litt mindre enn vår planet, men det er den som ligner mest på vår blå planet. Man kan produsere oksygen av atmosfæren der, vann kan bli tatt ut fra polene og siden metan ble oppdaget i 2003, så er det blitt spekulert i en gasskilde på planeten. Døgnet er like langt som oss også, så vi trenger ikke å stille inn klokka Men året er litt lengre, 687 jordiske dager. Men magnetosfæren forsvant for lenge siden så solstormer vil være et problem. Akkurat som sandstormene på planeten. Men jeg skal skrive en annen, mer utfyllende blogg om denne planeten i nærmeste fremtid. Fortsatt tror jeg dette er den mest trolige planeten vi koloniserer først.
Jupiter: Jupiter er en gassplanet, så den har ingen fast grunn. I tillegg så herjer 300-års stormen der fortsatt. Men en kolonisering av månene dens er mer trolig. Det kommer en blogg om det også.
Saturn: Saturn. Planeten med de karakteristiske ringene. Igjen er dette en gassplanet, og igjen så må månene trolig stå for deres kolonisering.
Uranus: Enda en gang en gassplanet, og atmosfæren er umulig for mennesker å leve i. Noen måner er kandidater for kolonisering.
Neptun: Nei, nå begynner dette og bli irriterende. Neptun er også en gassplanet! Men det er en enda farligere faktor nå. Vindene der er solsystemets sterkeste, og kan komme opp i 2000km/t!
Igjen er noen måner nevneverdige.
For en liten stund siden så ble Pluto degradert fra en planet til en dvergplanet. For den eldre gardes skyld, så skal jeg også snakke om denne "planeten"
Pluto: Den "planeten" som er lengst unna Sola, så som du kan tenke deg så er temperaturen der ganske lav. -221°! Og den bruker 249 år på en runde rundt sola, så hvis jeg bodde der, så ville jeg vært 0,05 år(jeg er 14)! Så hvis vi skal til planeter utenfor vårt solsystem, så kan dette være en mulig rasteplass. Men, før vi kan reise til andre planeter, så må vi ordne opp i vår egen. Krig,sult og fattigdom må vekk, før vi kan reise. For vår verden er kanskje den mest levelige planeten i Solsystemet, men den er en av de mest ustabile også.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Kul blogg Gleder meg til de neste.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Faktisk så er de sterkeste vindene på Neptun målt opp til 2414 km/t.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg mente over 2000km/t, men takk for de nøyaktige målingene
  • 0
Jeg tror kolinisering ligger langt frem i fremtiden, men at det likevel er noe som kommer til å skje før eller siden.

Det må uansett være en ganske utrolig følelse å være på en annen planet, og vite at du/dere er de eneste levende vesnene innen en omkrets på over hundre millioner kilometer, og at det er en verden på størrelse med jorden som aldri har blitt berørt av mennesker før deg.
  • 0
Gleder meg til du skriver mer
:D <3<3<3
  • 0
Kolonisering på andre planeter skjer uansett. Eller, det er ihvertfall det vi må gjøre for å overleve. Av den tenknologien majoriteten kjenner til, ser det ikke ut som om vi kommer til å reise i vår levetid.

De andre planetene i vårt solsystem kan man vel mer eller mindre drite i. De fleste er umulige for oss å leve på, og det må til mirakuløse endringer for at det skal funke. Når vi ikke klarer det i vårt solsystem, betyr det at avstanden til andre solsystemer også er et vrient tema.

Tiden haster nok tho. Ting ser ut til å krasje fra flere fronter her på planeten Tellus. Ingen bryr seg om forrurensing, og teknologien ser ikke ut til å være tilstrekkelig nok til å hindre utslipp, og så er det selvsagt ingen som vil satse penger på det.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Kjempeblogg over et tema jeg også interesserer meg for Sk8erboy

Vi kan nok lage kolonier på månen og kanskje mars, men vi må nok utenfor solsystemet vårt om vi skal bosette oss helt - spennende å se utviklingen og før eller siden må vi komme oss på en annen planet for å overleve
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
2000km! OMG!
Vi får satse på andre solsytem... Vi kan begynne å reise gjennom ormgull! ...
We have to nuke our imagination!
  • 0
Så gøy at dersom vi driver denne planeten til undergang, så kan vi jo bare reise til en ny planet og gjøre det samme der. Åh, mennesket ruler
  • 0
Foreløpig ser det stygt ut sett med våre øyne å kolonisere andre planeter i solsystemet. Det er også tvilsomt at vi kan kolonisere planeter utenfor solsystemet, da disse planetene er veldig langt unna.

Veldig spennende tema, og en vellskreven blogg
  • 0
Jo, hvis vi bruker en stargate!
We have to nuke our imagination!
  • 0
Det tar ufattelig lang tid å fly, for å kalle det det , til mars.
Og Det eneste som hindrer oss i å kolonisere Mars er penger.
Den økonomiske interressen for å utvikle og finansiere dette eksisterer ikke.

Og hvis noen hadde gjort det hadde jeg ikke tatt den første turen, jeg snur med en gang jeg ser "microsoft" printet på fergen.
Hehe, ikke bare skal man sende menneskene til mars, men menneskene skal ha mat og mulighet for å vaske seg osv, og noen må bygge sånne bobbler eller hus man kan bo i og det er vanskelig å frakte med seg......Vikingskipet x10-20 opp til mars for at 1000 folk skal bo der.
Og de vil i en god tid trenge resurser man bare finner på jorden, klær, mat, ting.

Og det verste av allt majoriteten av menneskeheten er fremdeles på jorden og noe sier meg at Online spilling med "Jorda" blir uaktuelt.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!