LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Nå i det siste har vi kunnet lese om flere spillutviklere som har måttet heise det hvite flagget og overgitt seg til finanskrisens navn. Sist ut var Factor 5 som for meg var pioneerer. Tenker da spesielt på Turrican 1 og 2. Selv ble jeg hekta på disse spillene som var ren 2D plattformspill og hadde masse herlig action.

      Nå gråter jeg noen tårer for at spillutvikleren er konkurs og må legge ned. Denne hersens finanskrisen. Den ødelegger jo mye for oss gamere, mer enn det vi tror. Spillselskapene blir regelrett plyndret av fallende aksjekurser. De kvier seg til å bruke penger på prosjekter og legger flere på is. Det er en tung tid. Selv store selskaper som Sony sliter og har en nedgang på over 1 billion dollar. Det er søren meg mye penger det.

      Så nå er mitt håp at denne skjitens finanskrisen kan forsvinne og vi kan gå lysere tider i møte med flere spill og spillutviklere som IKKE går konkurs, så kan det hende vi får flere store spill. Nei, nå skal jeg slutte å synes synd på meg selv for tapte spillprosjekter og heller se fremover mot spill som Bioshock 2 (som jeg så en demo trailer på tidligere i dag - gud hvor bra det ser ut), Mafia II, Battlefield 1943, Battlefield: Bad Company 2, Modern Warfare 2, Fuel, Need for Speed Shift, Colin McRae: DiRT 2, Prototype, Diablo III, Starcraft 2, Red Faction: Guerilla samt en rekke andre titler som jeg ikke kommer på i farten...

      Bildesamlingen stammer fra Battlefield 1943 som er et av spillene jeg gleder meg til...
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      Er de konkurs? Nei! R.I.P. Factor 5...

      Gleder meg forresten veldig til BF1943
      Men BF Heroes står ikke på lista?
      Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
      • 0
      Kjempe bra blogg Bernt om et viktig og trist tema

      Skjønner hva du mener her og jeg er selv veldig trist på grunn av mange gode utviklere som har trukket seg tilbake og gått konk. Jeg merker at verden er hard selv mot spillverden og at alle sliter i disse tider. Det er trist at det ender slik på grunn av en teit krise. Alle spillutviklere sliter for tiden og som du selv sier sliter også Sony. Men vi må holde oss positive og se frem til mange spill som kommer i år.

      Jeg gleder meg veldig til Battlefield 1943 selv, men også mange andre spill som: Mafia 2, Bioshock 2, Assasins creed 2, Uncharted 2, Batman Arkham Asylum, Call of Juarez bound in Blood, God of war 3, FIFA 2010, The sims 3 og Resident Evil Darkside Chronicles.

      Som du skjønner ser det ikke ut som dette blir et kjedelig år med mindre noen av de store utviklerene går konkurs.
      what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
      • 0
      Gleder meg til mye av det samme som Espectro

      +

      Red Dead Redemption
      Rise and rise again, until lambs become lions.
      • 0
      Argh, smerter og se spillindustrien bli slått mens den ligger nede!

      Vi her i Norge har i alle fall ikke lagt så stort merke til finanskrisa som i andre land.
      Se på USA for eksempel hvor over 3,3 millioner mennesker har mistet jobben, og det stiger fortsatt.

      Takk gud for EØS.
      • 0
      I say...
      Meh?
      Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
      • 0
      Et firma du har glemt der, Bernt Erik! Nettopp skaperen av Oblivion og Fallout!
      Fått på hodet om spill selskapet skal gå i konkurs.

      Flott som vanlig blogg, Bernt Erik.
      • 0
      Hvis DICE går konkurs så er verden i flammer og jeg synger bysselala for min døde bestemor.
      My Brain...
      • 0
      Jeg tåler ikke at Bethesta kan gå konk
      "We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
      • 0
      Virkelig synd at spillselskaper går konkurs, men vi kan ikke gjøre noe særlig med det, så vi får nok bare klare oss med et litt mindre spillutvalg.
      http://markusgamesdesign.weebly.com/
      • 0
      Som jeg har sagt gjennom hele finanskrisa: De som går konk nå fortjener ikke å leve, for det var aldri meningen at de skulle overleve en slik krise. De firmaene/butikkene/what ever som overlever, derimot, vil bare føre til økt kvalitet.

      Dette gjelder også på spillutviklingsmarkedet!
      Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
      • 0
      ! billion dollar?! Det er mye! Dumt at de ikke tør å utvikle alle spillene og legger dem på is, siden det kunne blitt en fiasko. Tipper vi går glipp av mange gode spill nå. Håper denne finanskrisen snart gir seg.
      Rett meg om jeg ikke tar feil...
      • 0
      Det er synd at så mange selskaper går konkurs, men det artige i denne saken er at Nintendo er helt upåvirket av krisa og faktisk tjener penger for øyeblikket :p
      Gjerne les bloggen min, http://www.gamereactor.no/blog/vulcan_i/17975/ :)
      • 0
      BF 1943 kommer jag spelat sjukt mycket
      Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
      • 0
      • msb
      • msb
      er det ikke ActivisonBlizzard som lager Modern Warfare 2 vis det er det så kommer det spillet garantert
      • 0
      Heldigvis går ikke Blizzard konk, siden de for penger fra de som spiller wow Da kommer Starcraft II til å bli født uten å bli plaget av finanskrisen
      "We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
      • 0
      Factor 5 er ikke død. Bare den ene gruppen som er USA. Gruppen i Tyskland lever ennå.

      http://gonintendo.com/?p=82505
      "What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
      • 0
      Det er nå enda noe da berkut
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      Battlefield Heroes er det jeg gleder meg til (hele spillet) [har beta key].

      Hvis noen vil ha Beta Key på bare noen minutter er det bare å maile meg.
      Steffen Per Dybdahl Høe.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!