Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Med tiden har det kommet mange spill med store og varierte verdener, ja til og med iblant vakre verdener.(The Elder Scrolls IV: Oblivion er et fint eksempel på dette). Verdener finnes opp, andre allerede brukte konsepter brukes og kjente universer fra film og bøker blir digitalt rekonstruert.

Det jeg lurer på er hvorfor det er så få spill som bruker Tolkiens verden som konsept? Det må jo aldeles være en drøm å få rekonstruere Midgard etter din egen forestillelse! Og når du tenker på at det faktisk lages gode spill med en ikke så veldig dyp bakgrunnshistorie, så burde det være rimelig lett å bruke en av de mange historiene til Tolkien som konsept.
Med en verden som inneholder fem store fjellkjeder, 6-7 store skoger og mange elver og daler burde man kunne boltre seg for fullt i en fantastisk og variert verden! (Og da mener jeg ikke at det skal bli noe EA prosjekt, de har allered ødelagt mye).
Er dere enige med meg?
  • 0
Midgard har potensialet til å bli et nytt Oblivion. Men det er som du sier, ingen tar det i bruk. Har aldri prøvd Lord of the Rings: Online, men etter det jeg har skjønt er det et MMORPG med et åpent Midgard. Kan noen bekrefte det?
  • 0
Desverre tror jeg ikke hele Midgard er åpent. Det er for stort til det.
  • 0
Det er en fin verden, untatt Mordor da,veldig grått
  • 0
Altså, det er umulig å lage et spill hvor hele Midgard er med, det er alt for stort til det. Men man kunne fortsatt bruke noen av plassene eller et område til å ha handlingen i.

Lagt til 2009-06-16 15:23:
ja, men Mordor kunne blitt meget spennende i et spill!
  • 0
enig

mordor, grått? d er jo selve ondskapen i midgard! uten mordor hadde d vært kjedeligt..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Jeg synes personlig bare det å få se Midgard, selv animert, hadde vært spennende Med eller uten ondskap. Tenk deg å vandre rundt i den fantastiske verdenen med Howard Shore som bakgrunnsmusikk Det eneste jeg hadde savnet fra filmene hadde vel vært Ian McKellen som Gandalv og Sean Bean som Boromir.

Lagt til 2009-06-16 15:31:
Og musikken fra filmene måtte seff ha vært med!
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Deler av Midgard har vel blitt laget før; LOTRO
Men jeg har også hatt lyst til å gått i HELE Midgard, men Midgard er stort ergo: det kreves masse penger for lage noe slikt så fansen ikke blir skuffet.

Spilldesignere ser vel også at folk er lei av Tolkien sin verden. Men dette er for at de fleste Tolkien spillene som blir lagd er teite lisensspill og ikke godt gjennomførte spill. Men snarere blitt laget for å gi ut et spill og ikke få ros for det.

Jeg har mange ganger hatt lyst til å gå igjennom HELE Midgard, men siden dette ikke er mulig som sagt det koster penger så er vi kanskje nødt til å lage Midgard selv. Kanskje så skal jeg prøve meg på dette, iallfall deler av Midgard. Men først må Komplett og mpx få sendt ut datadelene mine så har en data som klarer dette.
  • 0
Til alle som har Oblivion til PC: Her fant jeg noe moro: http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMod
s.Detail&id=3857
Noen har laget en mod til Oblivion med deler av Midgard! Den er bare i Beta-stadiet enda, men det som er, er visstnok bra. (Har ikke testet selv, men kommer snart til å gjøre det)
  • 0
Dritkult!! Denne må jeg laste ned i nær framtid!!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
I framtiden skal jeg personlig lede et prosjekt om å lage et animert Midgard
Jeg kommer til å kreve at det skal være akkurat den samme stemningen som i Tokiens bøker. Spillet skal berøre alle våre mentale følelser. Stemmeskuespillet skal selvfølgelig være øver ypperste klasse og fortellingene til vær enkelt person skal være dype, meningsfulle og interresante.

Hovedoppdraget/historien skal vare i minst 120 timer og du vil komme til å leve deg helt inn i det. Foruten hovedoppdraget skal det være hundrevis, nei tusenvis av forskjellige sideoppdrag som alle gir deg et dypere innblikk i denne fantastiske verdenen.

Gamplayet skal være det beste noensinne og du vil ha følelsen av at det er deg selv som personlig svinger sverdet og spenner buen i det virkelige liv.

Graffiken skal så klart trollbinde deg og du får bare lyst til å se hver eneste lille pixel i hele Midgard.

Du har muligheten til å spille gjennom hele spillet med en kammerat eller to enten offline eller online. På Metacritic vil det stå oppført ??? på dette spillet pga. at ingen anmeldere vil ta seg tid til å anmelde det.
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0
Dersom du noensinne gjør det er du forbildet mitt, rett etter Tolkien selv.
  • 0
Er helt enig. Men EA lagde kampen om midgard 1 og 2 og utvidelsepakken heksekongen. Og alle de spillene er jeg godt fornøyd med!
We have to nuke our imagination!
  • 0
Tja, kjekke spill, men Midgard kunne ha vært MYE MYE mer spennende og episk enn det!=)
  • 0
I agreed!
We have to nuke our imagination!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!