Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvem som helst kan bli en kjent pop-stjerne.
Ikke hvem som helst kan bli kjent rockestjerne.

POP

Man må egentlig ikke ha noe talent for å bli popstjerne. Du må ikke kunne spille gitar, skrive sanger, må egetlig ikke kunne synge så bra heller. En gjeng sellouts. De popstjernene liker er Michael Jackson pga han har NOEN!!! bra sanger som han skrev selv. Det var vel alle...

Eksempel #1 Hannah Montana

Jeg hater Hannah Montana mer enn Hitler. Det er fordi Hitler er død allerede mens Hannah Montana er blitt elsket av publikkumet og fansen.
Fordi....hun synger..og er pen....det er vel alle grunnene.
Hvis faren til Miley IKKE var Billy Ray Cyrus så ville ingen i hele verden vist hvem Miley var.
Hun skriver ingen sanger selv, født rik og synger verre enn Jernkjempen. TV PROGRAMET ER SÅ SYKT RÆVA!!!

Eksempel #2 Boyband

Hvis noen har sett den South Park episoden der hvor Cartman starter et boyband med navn Fingerbang med Stan, Kyle, Kenny og Wendy(?)
Så skjønner dere kanskje hva jeg mener.
Lip-syncing og bare prettyboys. Laget av firmaer for å tjene penger. Det eneste de gjør er å danse. De synger også dårligere enn David Byrne og William Shatner.


Jeg har ingen ting personelig imot pop, jeg bare hater det. Enkelt og greit.

Rock

Ikke hvem som helst kan bli like god som Keith Moon på trommer eller like god som Buckethead på gitar. Rockere har øvd i årevis.
Miley Cyrus var 13 eller 14 år når hu ble kjent. Og hva faen skjer med at alle lager cover av sanger? Tror de at de er bedre enn de som lagde orginalen? 2 eller 3 cover er greit. Men album med bare covers? Idiotisk. Remixes og sånt drit er drit. Kanye West....

Eksempel #1 The Who

Jeg elsker The Who. Bra sanger, bra filmer, mye historie, energiske konserter, mye DLC på Rock Band etc etc. Bandmedlemene er skilla på instrumentet sitt (KEITH MOON!!!!) og mange album.

Eksempel #2 Vokalist og Gitarist

Metallica, CCR, Green Day, Wolfmother, Beatles etc etc har en ting til felles..Vokalisten spiller også gitar. Jeg spiller gitar selv, når jeg skal prøve å synge samtidig glømmer jeg enten teksten på sangen er notene. CCR's John Fogerty var vokalist og lead guitarist.

Hvis du er uenig, lag din egen blogg som støtter din side (jeg kommer ikke til å lese den)

Alle som liker pop.. gå å spill Singstar med bestevenninene dine, mens gutta er på Slottsfjell Festivalen.
  • 0
Du har i allefall ikke problemer med å utrykke deg Er så enig!
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
? Bloggen stoppa liksom opp
En Fuego!
  • 0
Hvorfor står det "Hvem" nå?
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
whatha?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Rock. Og du burde husket et spørsmålstegn siden du skrev så lite.
Love is our resistance!
  • 0
Fikk accedentaly trykka på send
  • 0
Åjaaaa Skal lese den nå

Lagt til 2009-06-18 21:14:
Ah. Enig med deg der Men å sammenligne Miley Cyrus med Hitler var litt drøyt Ellers - bra blogg!
En Fuego!
  • 0
Konkret, hva er det som er galt med pop?

"Huff, jeg liker ikke fengende musikk asså."
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0


POP SUGER SÅ JÆVLIG!!!

DEMI LOVATO SUGER

HANNAH MONTANA SUGER MER

JONAS BROTHERS SUGER MEST

DET ER DISSE 3 ARTISTENE DU KOMMER TIL Å MØTE I HELVETE

GOD BLOGG
  • 0
Siterer peterernoob:
Konkret, hva er det som er galt med pop?

"Huff, jeg liker ikke fengende musikk asså."


Jeg liker fengende musikk. Problemet er bare at svært lite pop fenger meg. Spesielt når det er snakk om folk som ikke kan spille instrumenter, skrive sanger eller synge.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nå er det vel ikke Hannah Montana som fronter POPen her i verden da?.. Det er for det meste 10 år gamle jenter som går rundt og hører på det.. Og det er da ikke all rock som er så fantastisk heller da... The Who er vel kanskje tidenes kjedeligste band..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Siterer Andreas-fox:
Jeg liker fengende musikk. Problemet er bare at svært lite pop fenger meg. Spesielt når det er snakk om folk som ikke kan spille instrumenter, skrive sanger eller synge.


Du har hare hørt feil pop mah man. Sjekk ut popen på 80-tallet. Det var saker det.

The Who er forresten et fantastisk band. It's a fact.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer Andreas-fox:
he Who er vel kanskje tidenes kjedeligste band..


Ja, jøss. Det er noe kjedelig med hele fremtoningen, spesielt når de knuser instrumentene eller Keith Moon tar en legendarisk trommesolo.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Er enig i at rock eier, men må man samenligne med pop? det finnes jo annet en fjortis popen som du tar opp her.. boyband er heller ikke pop, men boyband.

ikke misforstå meg, rock er best. men det er mye bra musikk med større eller mindre innflytelse av pop også! for å nevne noen

The Beatles
The Kinks
T-Rex
The Cure
R.E.M.

og du nevner The Who... de har jo også enkelte pop elementer...

anyway, BRA BLOGG
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Ja, jøss. Det er noe kjedelig med hele fremtoningen, spesielt når de knuser instrumentene eller Keith Moon tar en legendarisk trommesolo.


Ja, musikken blir alltid bedre når man knuser noen av instrumentene...
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Faktisk hadde kiss en era med pop de også.

Men forskjellen på kiss sin pop og jonas brothers sin pop er at kiss sin pop var kul.

Ta I was made for lovin`you fra kiss, det er en jævlig god pop låt.

Eller ta SOS fra Jonas brothers, Den suger ræv!
  • 0
Pop er jo så mangt. Pop er egentlig bare populær musikk.
This is great banter, it really is.
  • 0
Ja da,Fanzypanzy

ACDC spiller populær musikk, men musikken er ikke pop for det.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Det kommer jo ann på hva man definerer pop som.

For mange så er Green Day og U2 pop.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Totalt enig, hannah montana...

En ting jeg lurer på, hvorfor spilles det bare pop musikk på radioen!?!?
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer ZeLou:
hvorfor spilles det bare pop musikk på radioen!?!?


pop, kort for popular=populær musikk. Musikk som er populært der og da.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Siterer rocker:
Ja da,Fanzypanzy

ACDC spiller populær musikk, men musikken er ikke pop for det.


Jo det er faktisk det... Men som sagt tidligere så er jo pop så mangt, og da blandt annet også en musikksjanger. Og det er sant at ACDC ikke spiller i denne sjangeren....akkurat som Beyonce heller ikke gjør det.

Marit Larsen, Hannah Montana, postkirobygget er typiske artister/band som spiller i sjangeren pop, men ACDC og Beyonce er fortsatt pop....eller ACDC var ihvertfall det en gang.

Skulle jeg skrevet en bok om pop kunne jeg tatt med ACDC.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!