Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

"Hmmm..." Tenker du kanskje nå. "Skal han nå drive og rakke ned på vold i spill, og klage på hvor voldelig alt i verden har blitt?" Vel, da tar du feil din frøloff! Denne bloggen er ment som noe ganske annet.

Jeg har ikke noe i mot vold i spill. Litt av greia med spill er at du kan gjøre ting du aldri ville drømt om å gjøre på ekte, som feks sage romvesner i to med motorsag, sparke skilpaddeskjell på sopper, mens du knuser steinblokker med hodet, eller å kappe hoder av store stygge monstre, ved hjelp av kjettingsverd. Derfor er vold i spill en ganske fin ting, siden du får spenningen og følelsen av krig, men slipper traumene og smertene. Men stopp litt her. "Det finnes jo spill uten vold! Du kan ikke bare skue alle spill under en kam!". Nei, det kan du ikke, men tenk litt over det!

Vi har skytespill, masse skytespill! Og hva gjør man i skytespill? Skyter folk(duuh). Så har vi også fightingspill hvor vi(du gjettet riktig) slåss med folk. Vi har adventurespill hvor man hopper på hodet til folk, skyter folk, slår dem med hammer, kaster ting på dem og alt mulig. Vi har strategi, hvor man beordrer folk til å drepe andre eller ødelegge ting. Dette er vel de mest åpenbare, men bare vent, det blir verre!

"Okei, de kategoriene har jo vold, men det er jo mange som ikke har det, sportsspill for eksempel!" FEIL! Skal vi se. I sportspill kan man takle, slå(i noen) og andre brutale ting. Dette er riktignok en litt mild vold, men hvis jeg plutselig takler ned en på gata ville det jo blitt bråk! "Men hva med bilspill da? Der er det hvertfall ikke vold!" Sorry, men det er det faktisk. Selv om det ikke er like åpenbart. I de fleste bilspill skal man krasje motstanderene ut av veien, så bilen stopper, sprenger eller kommer ut av kurs. Det finnes så klart unntak, men stort sett er dette noe man bør gjøre.

"Okei greit, du har et poeng. Men det er hvertfall et spill jeg vet det ikke er vold. The Sims! FEIL IGJEN! På The Sims kan man nemlig trykke på en knapp kalt "attack", som åpner opp en vild slosskamp med motstanderen. Så til og med der er det vold!

Skjønner dere nå? Det er nesten ikke et spill(bortsett fra baby/småbarnspill) som ikke har noen form for vold involvert. Det er puzzlegames da, men til og med der er det noen med vold i! Poenget mitt med denne bloggen var verken å klage, syte eller skape hysteri. Det var bare noe jeg tenkte over, og fant ut at jeg ville informere dere over. Jeg bryr meg egentlig ikke, men hvis man tenker over det er det litt sykt:P
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
Hmm... Tenkte et øyeblikk på Loco Roco nå, men det har også vold! FAEN xD Du har rett! Nesten alle spill inneholder en viss form for vold! o.o

Lagt til 2009-06-30 19:38:
MEN VOLD ER BRAAAAAAAA <3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Morsom tankegang..

Veldig god blogg.
Just kill him with your awesome
  • 0
Kult at du lagde en blogg om dette, for dette her har jeg tenkt på en hel MASSE.
I mine øyne finnes det kanskje max 2-3 spill her i verden som er BRA OG UTEN VOLD, rart å tenke på
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
jeg har egentlig aldri tenkt på dette før, litt morsomt sånn egentlig.
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
  • Play
  • Play
Guitar Hero og Rock Band er no uten vold, og begge er veldige bra spill Når eg tenker meg om, klarer eg ikke finne noen andre
  • 0
Vold i Guitar Hero, Rock Band og Singstar?
  • 0
Hehe..en bra og "voldelig" blogg..

Hey, det er ikke noe vold i monkey ball...eh..forutenom den volden man har lyst å utøve når man faller uttafor den helv**es banen..for ørtende gang...aaaaargh..minner..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Musikkspill? Eller?

Interessant blogg, Hammy. Aldri tenkt over det slik før...
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Musikkspill har vold i form av ord... Kansje...
God blogg!
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
GTA IV er et spill uten spesielt mye vold, har jeg hørt... Vet ikke om det stemmer da.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Jeg spilte et sjakk-spill en gang hvor brikkene forvandlet seg til dyr/mennesker og kværka hverandre.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Spill det ikke er vold i:

Tennis spill
Mange Puzzle Spill
Golf Spill
Musikk spill


Hvis jeg skal gå nøye inn i systemet blir det litt flere også men ikke så alt for mange..
  • 0
"Hey, det er ikke noe vold i monkey ball...eh..forutenom den volden man har lyst å utøve når man faller uttafor den helv**es banen..for ørtende gang...aaaaargh..minner.."

Tror det er det første spillet som forårsaket et raseriutbrudd for meg iallefall.
  • 0
Siterer zonyy:
Musikk spill


Brütal Legend?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Vel, spill som Guitar Hero, Rock Band og Singstar har alle vold i seg, kanskje ikke i selve spillet, men de fører til vold når du taper mot lillebroren din.
  • 0
Hvis The Sims blir et spill som gjenspeiler verdenen vår helt nøyaktig så kommer det til å bli 18+ og alle PEGI symbolene som finnes... Rart å tenke på...
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
I musikkspill omtales faktisk mord i diverse sammenhenger, så helt uvoldelig er de jo ikke.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Fortsatt ikke fysisk vold. Det nevnes vold i avisene også. Blir journalistene automatisk voldelige ved å skrive om mord?
  • 0
Øh... Det har ikke noe med saken å gjøre
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
Ikke? ZubiMar sa at det nevnes og beskrives mord i musikkspill. Da var spillene plutselig ikke helt uvoldelige. Jeg prøvde meg bare på en sammenlikning.
  • 0
Tetris er et puzzle-spill, noe han i bloggen nevner at ikke inneholder vold.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Hehe Monkey ball som skeptisk heksa sa
Now im getting pissed off!!!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!