Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I det siste har det i min guild vært mye prat om migrasjon til det nye spillet Aion Online som kommer 25 september. World of warcraft dør sier mange og jeg må si at jeg føler at det er sant.

Etter den nyeste patchen er det 10 ganger lettere å skaffe seg t8,5 siden du kan kjøpe 2 tier tokens for emblems. Dette vill si at all innsatsen jeg la inn for å få disse itemsene var verdiløs siden jeg 2 måneder senere kunne kjøpe dem for emblems. Dette er en gigangt feil fra Blizzard sin side syntes jeg, fordi det tar vekk den innsatsen som trengs for å geare seg opp for end game raids. Jeg har måttet gjøre ALLE raids i Wotlk for å komme meg dit jeg er. Vi slet oss gjennom naxx og kom til Ulduar som var shit vansklig i begynnelsen. Men må kan det jeg klassifiserer som en noob komme seg dit på en uke med farming. hva faen er det godt for?

Blizzard har lagd wow for noobs, og de gamerene som meg forlater nå spillet fordi innsatsen vi har gjort er blitt nedverdiget og spyttet på. Seff er det greit for noobs, men føler at alle skal måtte legge litt innsats inn i et spill for å bli god. Nå går det også rykter om ny lvl cap, dette kunne ikke vært mer feil gjort. DET WOW TRENGER er ikke mere lvler, men noe annet å gjøre enn farme og raiding. Proffesion systemet kunne vært mye bedre, noe som andre spill ikke har hatt noen problemer med...

Det ender vell opp med Aion online for Leontine fra Anachronos EU.

Hva er deres mening om wow for tiden?
  • 0
Min mening, og den er jeg faktisk stolt av, er at jeg ikke forstod en dritt av denne bloggen!

Og kom igjen da! Den innsatsen du har gjort? Du har trykket på en mus og et tastatur og nå er du sur fordi Blizzard gjør det slik at en ikke trenger å sitte foran PCen hele dagen? Synes Blizzard gjør ting rett jeg. Hvis ting tar kortere tid, bruker forhåpentligvis folk mindre tid på spillet.
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Hvis du følger med, er det annonsert en ny tilleggspakke til WoW ved navn "Cataclysm".
En Fuego!
  • 0
For min del som har en dk level 78 syns dette er flott. Andreas-fox har et poeng når han sier at folk slipper å sitte inne i hele dager for å spille.

Men jeg skjønner det må være kjipt for din del
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Du nevner alle "noobsa" som får det så lett pågrunn av at Blizzard gjør det lettere å få bra gear.
Det er ikke tilfeldigvis disse "noobsa" som er vanlige folk med et liv utenom WoW og dere "hardcore WoW gamers som sliter dere gjennom kjedelige ting i flere måneder bare for å få en virtuel rustning".
Da må du tenke at WoW faktisk er ment å være et spill og det skal være gøy, å kaste bort hundrevis av timer på noe kjedelig bare for å oppnå et par ting i et spill er bare tull
  • 0
Er ikke særlig inntrsert i WoW, så om det dør eller ikke bryr jeg meg svært lite om.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
har aldri spillt wow og kommer heller aldri til og gjøre det, holder meg heller til warcraft 3
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Må si meg totalt uenig med deg i denne bloggen.

Raidet selv veldig hardcore på lvl 60 da det kun var gjennom raids du KUNNE få bra gear, og det endte opp med flere "klasser" av spillere, om du skjønner hva jeg mener.

Enkelte, meg inkludert, hadde Epic items i alle slots fra de vanskeligste bossene i spillet, mens andre, som kanskje hadde vært uheldige med guilden sin (disbands, dårlig holdning etc.) eller netopp hadde kommet til endgame (å være noenlunde fersk gjør deg ikke nødvendigvis til en dårlig spiller) var nærmesst utestengt fra mye av innholdet i spillet de tross alt betaler ca 110 kr i måneden for å kunne bruke fordi de ikke hadde gear som kunne måle seg med gearet til de som raidet high-end instancene som Ahn'Qiraj og Naxxramas (40 spiller versjonene).

Og dersom de ville skaffe seg bra nok gear, ville dette enten innebære store mengder gull til de rette guildene, måneder med farming i guilder som er lenger bak i raiding for å få gear som er bra nok for å kunne oppleve hele spillet.

Og du mener det er "urettferdig" mot de som tilfeldigvis startet å spille tidlig at Blizzard gjør det lettere å skaffe seg gear som gir deg bedre tilgang til innholdet i spillet?
Tenk så urettferdig å se alle springe rundt i gear du bare kan drømme om fordi du startet å spille WoW når det allerede var 1 år gammelt!

Dessuten får de bare tilgang til deler av forrige generasjon med utstyr, og da heller ikke alle de spesielle itemene som våpen etc. som kun dropper fra bosser, det aller nyeste og beste utstyret er alltid reservert for raiderne.

Er det noe galt i det? Det gir guilder bedre utvalg av spillere å rekrutere, det jevner ut spillerbasen mer, og det gir DEG bedre mulighet til å skifte karakter-klasse uten å trenge å farme de samme instancene i mangfoldige måneder til, før du kan være med på nye raids.

Nei, det Blizzard gjør er helt rett, det gir alle en bedre mulighet til å oppleve hele spillet deres (f.eks. Naxxramas 40 mann og Sunwell var det bare ca 0,5% av den totale spillerbasen som faktisk fikk oppleve), samtidig som det gjør at du får bedre tid til andre ting enn bare å spille.

Lær deg å dele, raidingen skal være gøy, og gi deg utstyr som skal hjelpe deg i neste raid instance. Og ALLE som har en WoW konto har like stor rett på det utstyret og raid innholdet som deg, vær heller glad for at du får være med å drepe vanskelige bosser sammen med 24 andre spillere, og liker du det ikke er det bare å slutte å spille, raiderne er tross alt en minoritet totalt sett i WoW spillerbasen, så Blizzard vil nok fortsette å håve inn astronomiske summer selv om dere alle bestemmer dere for å slutte.

Beklager Wall of Text

TLDR: Lær deg å dele, alle betaler det samme som deg for å spille og har dermed rett på akkuratt det samme som deg.

-Espen
  • 0
Zyrocz: Du kan ikke si at folk som spiller WoW, kaster bort hundrevis av timer på noe kjedelig. Det er tydeligvis ikke kjedelig da siden mange bruker mye tid på det. Kanskje det ikke fenger deg (og heller ikke meg), men snakk om temaet som om det er et spill mange mennesker synes er gøy. Det er selvfølgelig synd at det er sånn at det går ut over livet til mange, men jeg synes folk bør få litt mer respekt ovenfor WoW, og se på det som et like bra spill som f. eks Halo 3 eller hva det nå enn er som fenger akkurat deg. Smak og behag!

Høres forresten ut som en kjip situasjon, da jeg også hadde klikka hvis CoD4 hadde blitt patcha sånn at man kunne kommet opp i 10. prestige på noen uker.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Helt enig i denne bloggen.
Problemet ligger ikke i at de skal gjøre spillet langdrygt til å begynne med, men for de som har gått den 'lange veien', er det tungt å se på alle som kom først frem og tok 'snarveien', som kom senere.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Zyrocz:

Må si du viser utrolig innsikt i hvor mye jeg har spilt? Det går ann å være en hardcore gamer i wow uten å sitte hele dagen noe som jeg har ikke har gjort. Og som zelda7 sier perfekt, er det kjipt for de som har tatt den tunge veien i spillet å se at andre bare kan ta en snarvei.
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
"bra" blogg det her. Kan ikke si at jeg skjønte en forbanna dritt av den men det er nå så. Ser virkelig ikke problemt ditt her, liker du ikke WoW så slutt og spill det.....
Tungur Knivur
  • 0
Nå må også folk tenke at det bare er 2 deler, ikke hele settet på 5. Resten vil jo fortsatt være veldig vanskelig for de som har fått tak i de 2 andre delene. Selv har jeg skaffet meg det, men det er pga at de fleste guilds som gjør Ulduar og den nye Trial of the champion krever masse erfaring fra før av.
"Who believe's in the boogeyman?"
  • 0
Braitz... spiller du wow fordi du liker spillet eller spiller du det for å være "Best"?

Ja, de andre har kanskje en snarvei men de har ikke den spillgleden som du har fått gjennom å spille det så mye.
Speak up! you feel worse if you fail. A coward never tries.
  • 0
Nå sier jeg ikke at jeg synes WoW er dårlig eller noe sånt. Jeg mener bare at jeg gikk utrolig lei av WoW da jeg kom i level 70, det var fordi det blei altfor mye Harvesting/farming osv. slik at jeg redd og slett ble lei. Jeg tror nok jeg hadde spillt WoW mye lengre om det hadde vært lettere å få godt Gear når man er i End Level.
Falt også for AoC i og med at det hadde et litt mer komplisert og morsomt combat system.

Why spend hours on getting gold in WoW when you can spend hours on getting Real Lifetime money?
  • 0
WoW døde den dagen Wotlk kom. Det var da jeg slutte OP Dk's med unholy specc. Hater WoW fordi det ødela alt. Burn in hell
  • 0
Jeg liker WoW veldig godt, men jeg er enig i at WoW er på vei til å dø. Vi har jo også fått vite at den nye tillegspakken er på vei. Cataclysm. Men jeg selv tror ikke at det kommer til å hjelpe såååå mye. Vanilla WoW(Første WoW uten noen tillegspakker) er det mange som sier at var best. Da var det uhyre vanskelig å få fullt epic gear. Nå for tiden ser jeg det 100 ganger hver dag.

For å si det som det er, Blizzard ødelegger WoW. Kan de ikke heller bare begynne med å lage en fortsettelse til Warcraft? Eller kan de ikke bare lage et helt nytt WoW, men forbedret grafikk og gameplay?

Jeg liker WoW, men jeg hater hva Blizzard gjør med spillet.
  • 0
Liker du ikke at WoW forander seg så /quit....
  • 0
Jeg spiller ikke WoW selv, men jeg tror også som mange andre at WoW er på tur nedover. Blizzard klarer desverre ikke holde på kundene sine mer, og prøve med nye tilleggspakke hjelper kanskje en kort periode. Men til syvende sist blir det ikke nok for spillerne. Blizzard gir spillerne hånden, men spillerne tar armen! Da er det gjort.

Blizzard klarer ikke komm med noe virkelig nytt som ingen andre har. Det er et problem ikke bare Blizzard har, men andre mmo skapere også som CCP, NCSoft og Turbine som sliter med innhold i spill. NCSoft lager bortimot 2-3 MMO'er i året, og skuffer inn penger på de. Men det vil ikke si at de er suksessfull på alle de 2-3 MMO'ene de slipper.

Siterer Zyrocz:
Why spend hours on getting gold in WoW when you can spend hours on getting Real Lifetime money?


Ja hvorfor ikke. Det var en super ide for mange nerder her inne
  • 0
Hvorfor ikke lage en ny Warcraft spill?
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Siterer Spreeky:
Hvorfor ikke lage en ny Warcraft spill?


Hadde ikke sagt nei til noe som Warcraft 1 Eller kanskje en remake av det hadde vært godt nok for meg
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!