Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja så kom den tiden da man skal forsvaret kongeriket og demokratiet da. Ble kalt inn til tjeneste for andre gang, og skulle da dra helt opp til indre troms hvor det kan bli så kalt som 30 effektive minusgrader på vinteren.

For de som allerede har gjennomført førstegangstjenesten har allerede funnet ut at jeg enten skal i panser, eller i artilleriet.
Jeg er plassert i artilleriet, i et batteri som heter Stabsbatteriet.

Rekruttperioden varer i 6 uker, har vært her ên uke allerede og trives godt, selv om befalet ikke er fullt så hyggelige i tjenestetida. Kjempegod mat, gevær på mandag og muligheten til å sitte ved en radio og si "Lima Echo Kilo" er noe jeg faktisk ser frem til selv om det kansje høres kjedelig ut?

Har desverre ikke tid nok til å skriv ferdig blogen ettersom det er burgerbuffet i messa i dag til middag og den er om ca 10 minutter.

gratis opphold, mat, elektrisitet, pc og kiosk i leir! Og dette for jeg betalt for!
Hva mer kan en ønske seg?
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Har alltid synes Militæret virker skummelt og jeg håper at jeg på en eller annen mirakuløs måte slipper det når jeg blir så gammel.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Har alltid synes Militæret virker skummelt og jeg håper at jeg på en eller annen mirakuløs måte slipper det når jeg blir så gammel.


Det trengs ikke noe mirakel for å si det sånn. Si at du ikke er motivert, og du slipper. Selv hadde jeg par kjipe skader i en albue og et kne, så jeg ble ikke innkalt.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hver gang noen nevner at de skal i militæret minnes jeg på hvor glad jeg er for at jeg slipper.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Hver gang noen nevner at de skal i militæret minnes jeg på hvor glad jeg er for at jeg slipper.


+1
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Hver gang noen nevner at de skal i militæret minnes jeg på hvor glad jeg er for at jeg slipper.

Siterer The Heretic:
+1


Gleder meg faktisk litt til hæren jeg..
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Gleder meg bare til du skal holde på med knappetelt i -30 grader jeg Nei da. Fint at du trives

Kanskje du kan forbrede gr brukere på militæret?
Speak up! you feel worse if you fail. A coward never tries.
  • 0
Har aldri forstått hvorfor folk orker å verne seg inn i militæret, hvorfor skal man kjempe en annens krig?
  • 0
  • Los
  • Los
Var i millitæret i nærheten av der du er Var i Rusta leir, du er vel på Setermoen?

Vi var foresten borti nesten 50 effektive minusgrader der oppe Det var sent på kvelden, nesten 30 minus på gradstokken og en forferdelig vind Koselig
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har alltid synes Militæret virker skummelt og jeg håper at jeg på en eller annen mirakuløs måte slipper det når jeg blir så gammel.

Kan gjør som jeg skar gjøre ta spesialjeger utdannelse prøve værtfall også befalskola
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Siterer Zyrocz:
Har aldri forstått hvorfor folk orker å verne seg inn i militæret, hvorfor skal man kjempe en annens krig?


Det er vel ikke akkurat snakk om noen andres krig for en vanlig soldat da. Må jo være med på det frivillig hvis du skal til Afghanistan, og hvis det blir krig i Norge så er det jo din egen krig!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
sikkert på Setermoen du? Tjenestegjorde selv på Holmen på Skjold garnison, militæret var helt ok det. et år bortkastet intektsmessig men skit au hadde uansett brukt opp det jeg eventuelt hadde tjent allikevel
  • 0
Høres ut som du har det koselig, da.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!