Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er sjelden jeg er på Vinmonopolet for å kjøpe sprit, men for ikke mange dagene siden var jeg det. Spriten var ikke til meg selv, men til min 15 år gamle venn som gjerne ville feste litt...

Nei da - selvsagt kjøper jeg ikke sprit til mindreårige og har aldri gjort det - der er jeg streng, men jeg var på polet for å kjøpe inn litt sprit til min svigerfar som snart skal ha storkalas. Han fyller nemlig 60 år den 23. september og to dager etter blir det 60-års fest med masse folk. Selv om kjøpet ikke ble all verden, hadde jeg med en venn som også handlet.

Da han kom til kassen ble han spurt om legis og det måtte han selvfølgelig vise. Da jeg kom til kassen, så jeg en liten plakat hvor det stod at alle under 25 år anbefales å vise legis. Mens vennen min flaut måtte finne frem leggissen, så slapp jeg det - sikkert rynkene og det grå håret som avslørte meg og min alder.

Å kunne tippe alderen på hver enkelt skjønner jeg godt er vanskelig og selv sliter jeg med det. Da kan jeg godt tenke meg at de som sitter i kassen på polet også sliter med dette.

Nylig ble en side lagt opp nettopp i Vinmonopolets regi og her kan man gjennom en konkurranse tippe alderen på diverse personer for så og være med i trekningen av en iPod. Stilig konkurranse, men vanskelig. Selv ble det ikke mange poengene på meg noe som beviste at jeg er elendig til å tippe alder på folk flest. Madammen derimot klarte 106 poeng og da fikk hun høre at hun var hjertelig velkommen til å jobbe i polet!

Tørr du å teste ut hvor flink du er til å tippe alderen på folk? Her kan du i så fall gjøre det; Tipp alderen

Det hadde vært moro å høre om der er andre som er helt bak mål når det gjelder å tippe alder på folk...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Haha, ble du litt flau over at madammen slo deg? Men gratulerer med bursdagen til din svigerfars!
  • 0
Ja, det er jeg helt håpløs på selv. Klarer nesten ikke å se om folk er litt over 20 eller 30 jeg
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Jeg ga meg på litt over 250 poeng. Det er selvfølgelig vanskelig å gjette folks alder ved å se på dem, men jeg synes vinmonopolet er litt vel selvmedlidende når de påstår at dette gir et intrykk av hvor vanskelig jobb de har. Som om det er så fryktelig vanskelig å slå opp på datamaskinen hvor en vin står, og spørre om ID. Jeg forventer ikke at noen skal kunne gjette at jeg er 17, men det er lett å gjette at jeg er under 20. Ellers kreves det ikke mer enn at man gjetter riktig tiår. Dessuten tviler jeg på at noen av Vinmonopolets ansatte kun ser i sort-hvitt, eller forøvrig at kundene skjærer grimaser eller trykker seg helt opp i ansiktet deres så de kun ser en liten del av ansiktet. Det er mye lettere å se alder utifra kroppsbygging, snakkemåte, stemmebåndets utvikling, hårfarge, oppførsel og en rekke andre faktorer, enn utifra et dårlig Facebook-bilde som er tatt to år før den oppgitte alderen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg er dårlig å gjette alder! Selv er jeg 15;)
  • 0
Litt sant i det du sier der Strategist, men likevel er det vanskelig. Jeg sliter med å se hvor gamle personer er selv om personen står fremfor meg. klart du kan tippe og kanskje havne noen år pluss/minus, men det hjelper lite når du jobber på et sted hvor alderen er veldig viktig.

Spesielt jenter sliter jeg en god del med å se hvor gamle de er...

Når du passerer 30 ser du fort forskjeller på kroppen hvor rynker og grå hår blir mer synlig, men innen den alderes, så er det vanskelig synes jeg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Spillet var UMULIG. Gjettet en riktig. Av 20
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Jeg digger den reklamen for konkuransen med han mannen med de svære øya xD
  • 0
Jeg holdt på lenge. Gjorde sikkert 40 stykker, men endte opp med en poengsum på rundt 210
  • 0
Holdt på til jeg hadde over 400 poeng, og da gadd jeg ikke mer.

Det ene bildet ganske tidlig var litt morsomt. Jeg gjetta 37 og han var 17
  • 0
Skal sjekke det ut, det hørtes jo morsomt ut.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Der har du mine tippekunnskaper spartan_117 og stort sett på alle tippet jeg feil ...

...mens madammen har klart 161 og med det gruset meg noe enormt ...!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
131 poeng fikk jeg
Morsom konkurranse det der.
  • 0
Jeg var på polet for første gang og handlet forige uke (da jeg ble 1 , og viste da frem leg selv. Dagen etter på var jeg på Rema og handlet Urge Intense. Da ble jeg faktisk SPURT om jeg kunne vise leg. Såvidt jeg vet så er det 14 år els på energidrikker
Så der sto jeg, 1.80 høy og ubarbert og viste frem et førerkort der det står at jeg er 18 år. Dama bak kassa ble litt stille etter det.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Tror det var noe feil på min eller noe, det kom opp ett bilde av en skjeggete man som kunne vært mellom 30-40 og jeg fikk feil... det sto at det var en dame som var 84 år XD
  • 0
jeg får ett eller to år unna hver gang, også sier han mannen at, dette var ikke bra, heldigvis sitter ikke du i kasse på polet nå
GT: nano nZ Bare og adde den, akkurat fått Xbox 360 =)
  • 0
Siterer chrissdoffen:
Tror det var noe feil på min eller noe, det kom opp ett bilde av en skjeggete man som kunne vært mellom 30-40 og jeg fikk feil... det sto at det var en dame som var 84 år XD


Fikk ei som ser ut som ei 16 år gammel jente. Fikk feil. Hun var 99 år.
Litt buggete "konkuranse" XD
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
En dude trodde jeg var 12 da jeg var 15.. : (
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
163 poeng
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Jeg orket ikke mer etter 511 poeng.
Glasgow smile.
  • 0
Hvis det har vært bursdag, blir det vel ny kakeblogg snart? Gleder meg til å se de nyeste av Madammens mesterverk...
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Jeg har blitt tatt for en voksen gjentatte ganger, begynner bare å le og sier min ordentlige alder. Fyller faktisk 16 år i September Da blir det øvelseskjøring
  • 0
Kul blogg. Den hvar akkurat passe.

Det hvar ikke en sånn typisk dritt blogg som er drit lang.

Ey du er en kul type faktisk
Noen som spiller Animal crosssing new leaf her?
  • 0
Der hvor jeg valgte alderen forsvant... Kan jo ikke svare!!!

Veldig bøga konkuranse dette her!

Lagt til 2009-08-26 22:31:
Der hvor jeg valgte alderen forsvant... Kan jo ikke svare!!!

Veldig bøga konkuranse dette her!

Også kommer det opp sånn rare meldinger når jeg fortsetter uten å ha valgt noe! "Bra jobba, skulle tro du hadde en innebygd aldersradar!" "Bra du ikke sitter i kassa på Vinmonopolet nå!"
Decyfered!
  • 0
Fant ut at denne testen har sammenheng med nettsiden nettby.no. De bruker faktisk bilder fra profilene til folk og alderen deres på profilen, så en vet egentlig aldri helt sikkert hvor gamle folk er på denne testen Ett eksempel er ett bilde av en jente med alder på sikkert 16-18 år så sto det at hun visstnok var 99 år gammel
"Lag's a bitch, then you die"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!