Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Værmeldingene meldte snø og de meldte rett. Endelig har snøen kommet til Budalen og mange andre steder. Dette er nermest en lykketid for barn og unge. Jeg har sett fram til dette en lang stund og kan ikke si annet at jeg er glad nå. Det blir mørkt om kveldene og koselig om kveldene. Å se snøen falle gir meg en god følelse inne i meg. Vinteren har vunnet mitt hjerte, kanskje ikke for alle voksne, men for barn og ungdom tror jeg det er den beste årstiden. Det beste nå er at dette været skal fortsette resten av uka, og med litt flaks så kommer den ikke bort igjen. Men hva gjør egentlig vinteren så morsom? Jo, det er vel alle aktivitetene man kan gjøre. Aking, "snøbasking", og andre ting er på topp ti for de fleste. For ungdom er det vel slalom, twintip og diverse som gjelder. For meg er det vel å hoppe fra høye hustak som er blant de beste vinteraktivitetene. Jeg savner den følelsen av å hoppe ned fra høye tak å lande i en myk, god nysnø. Da mener jeg å hoppe utfor i en form for salto, men bare at det går veldig tregt rundt, for så å lande på ryggen i den deiligste seng. Her i bygda blir det kalt "stupesalto". Det er dessverre en stund til vi kan gjøre slike aktiviteter. Snøen her er bare noen centimeter tykk, men om noen måneder så kan det kanskje bli muligheter for dette. Det snør en del, i allefall her i bygda. Store snøflak daler ned fra lufta. Og sakte, men sikkert, blir snøen milimetervis tykkere.

Men vinteren er ikke bare kos, nei, langt ifra. Det blir også en del som må gjøres. Og for vi som ligger 500/600 meter over havet, så sier det seg selv at det blir en del snø. Da har jeg kommet til det verste med vinteren; snømåking! Å stå på et tak med snø opp helt til brystet og som ligger på et ganske bra arial, og vite at alt skal bort er helt for jævlig. Det er bare du, snøen og spaden din. Snøen skal enkelt og greit bort. Spadetak etter spadetak. Ryggen verker, det blir ikke mindre snø, du gir opp i frustrasjon. Dette skjer fast bestemt med meg hver gang. Snøen lager også andre problemer som må ordnes opp, og det betyr mere arbeid.

Hvilke aktiviteter liker dere å holde på med om vinteren, og hva er det verste med vinteren?

Et bilde tatt utenfor huset vårt.

Edit: Et nytt bilde tatt i dag.
  • 0
Det var nå et fint bilde da svænni og selv synes jeg det er fint med snø selv om sommeren er den fineste tiden på året

Synes nå at snøen kom tidlig i år da mot normalt. Jeg tror vi kommer til å få en ny "varmeperiode" hvor temperaturen garantert vil stige til over ti grader. Det er i alle fall normalen når snøen kommer så tidlig. I slutten av neste uke vil temperaturen begynne å stige med sørlige vinder og da forvinner snøen for de fleste - dessverre. Så nyt den mens du kan
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Oi da.. Ikke noe snø å se i mils omkrets her i Oslo i alle fall, men kjølig er det.
Så ut som det kunne ha vært tatt i Februar det bilde der da.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Snøen kom veldig tidlig i år, ja. Det er stor sansynlighet for at den snøen forsvinner igjen.

Lagt til 2009-09-28 20:05:
Siterer HitmansBullet:
Så ut som det kunne ha vært tatt i Februar det bilde der da.


Hehe - jeg kan legge ut noen bilder fra Budalen i Februar. Det er noe annet det!
  • 0
  • msb
  • msb
hvis det kommer snø der jeg bor i oktober så drar jeg sydover
  • 0
Hva! Da går du glipp av en fin årstid. Selv liker jeg vinteren bedre enn sommeren.
  • 0
Det er simpelt hen for tidlig synes nå jeg. Vil heller ha snø midt i oktober, det er ok, men i september, da er det bare feil >.<
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Det er dobbelt så mye snø i dag, og det er meldt slik resten av uka.
  • 0
Huff. det hagler her i Tromsø, og er bikkjekaldt. må begynne å¨gå med longs. -_-
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Oi, det var tidlig... Global oppvarming meg langt opp i arslet.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Snø FTW, aaaaaaahhhhh jeg vil ha snø her også!!!!!
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Det blir nok noen måneder til. Kommer sikkert bort den snøen som er her også, da.
  • 0
Det blir en del snø i innlandet på sør og østlandet i helga Kommer inn et stort lavtrykk og det vil slippe en del snø det med at temperaturene er så lave som nå.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!