Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

bra du ikke røyker bernt erik
Per aspera ad astra
  • 0
Poenget er nok mer at Apple prøver å kontrollere moralen vår.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Å faen, jeg som røyker, snuser, drikker og sniffer over macen min.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Siterer Joeymacflow:
Å faen, jeg som røyker, snuser, drikker og sniffer over macen min.


Skal sikkert ha betalt for ikke å ha garanti da!
Decyfered!
  • 0
Bra! Skjønner egentlig ikke at mennesker utsetter seg for giftstoffer bare fordi de synes det er digg. Ikke noe positivt med røyk i det hele tatt...
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
Ja, men folkens da! Annern siden du var den siste nå:
"Bra! Skjønner egentlig ikke at mennesker utsetter seg for giftstoffer bare fordi de synes det er digg. Ikke noe positivt med røyk i det hele tatt..."

Det er da ikke rett at Apple skal legge seg oppi hva folk gjør på i livet sitt? Jeg synes heller ingenting om hverken snus eller røyk, men det skal da ikke ha noe med servicen på et produkt jeg har kjøpt?

Det er sikkert noen hos Apple som er alergisk mot melk, skal man derfor ikke ha lov til å drikke melk ved siden av Macen?
Og jeg tør vedde hatten min på at opp til flere ansatte hos Apple både røyker, snuser og drikker. Men hva har det med arbeidet de gjør?

Dette er total ansvarsfraskrivelse fra Apple sin side og de bør bli saksøkt opp til flere ganger, for dette er ikke holdbart en plass!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Siterer bent_a:
Jeg prøvde lenge å begynne å røyke. Etter mange forsøk måtte jeg tilslutt legge en drøm som røyker på hyllen. Jeg lærte mye den dagen. Jeg er nemlig ikke så viljesterk som jeg først hadde trudd.
Det er faktisk veldig økonomisk ryddig å røyke, du vett liksom alltid hva pengene går til. Jeg har f.eks. ikke oversikt over måneds-budsjettet i det hele tatt.
Men når det er sagt så ble jeg litt lurt av overskriften.(Ikke røyk mens du spiller!) Trodde det handlet om fatale brann-skader som var påført under hissig spilling.


Du PRØVDE å begynne å røyke?

Jaja, samma for meg , men synd for de som liker å ta seg en sigg mens de gamer da
Bah!!?
  • 0
sjøl røyker jeg nok, men ikke mye, og bruker ikke penger på det(bare snylter på kompiser som røyker) joda, røyk er giftig. det er salt også, ikke noen positive sider ved det. å spise kjøtt ser jeg på som en uting, det kreves 100 kilo korn for å produsere en kilo kjøtt. korn som fint kunne blitt brukt til å holde 100 mennesker mette i et par dager. Røyk er heller ikke kult.(ok, det ser stilig ut når man blåser ut røyken, men thats it.)

og hva så med røykeloven? joda, det er en uting og røyke inne, særlig hjemme, på hotellrom og delvis på puber(akkurat på en kveld ute er det sikkert trivelig å gå ut å ta en røyk, og slippe unna all støyen...) men caféer synes jeg bør få ha røykerom. det skader ingen, med tanke på at vi før KRF regjeringa la dem ned, fikk til å utvikle en form for trykk som gjorde passiv røyking ikkeeksisterende. og ikke minst, folk vil kanskje ta en kopp kaffe til, når de ikke må gå UT mellom den første koppen med kaffe, en røyk og en kopp kaffe til, siden man alikevell har det så hyggelig. altså penger i lomma på eieren, og dermed også grunnlag for å bedre forholdene blandt de ansatte.

prisen på tobakk KUNNE jo vært litt lavere, men ærlig talt, det er ikke verdens undergang som det er nå heller..(og hva har vi ikke Sverige og Danmark til?)

og dette tiltaket til Apple med å nekte folk service er bare latterlig. hadde de ment at tobakk kunne skade pcen hadde det jo vært et formål med det, men at å ta på det er skadelig...? kom igjen.. en burde uansett bruke hansker når en fikler med andre folks keyboard i disse svineinfluensa dager.. serriøst, veit du hva slags bakteriebomber de er?
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Siterer _RED_:
Det er salt også, ikke noen positive sider ved det.


Rent bortsett fra at du ikke ville overlevd uten salt, men det er detaljer.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
bordsalt(natrium klorid) er vel forsåvidt ikke spesielt nyttig for kroppen. var det jeg siktet til, vet selvfølgelig at mange andre salter er viktige å få i seg.. vel.. det er ikke veldig viktig ihvertfall, og du klarer deg fint uten, selvom det gjør det enklere for kroppen å ta opp vann. men tro meg, bare litt mer salt i maten enn hva som er anbefalt kan sikre deg en måned på sykehus. nyrene er nemlig ikke videre glad i salt, og DE er ganske viktige å holde gående.(eller, du trenger vel strengt tatt bare en men.. GAH! du skjønner poenget!)
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Dette er en totally irrelevant digresjon, og jeg er enig i det du skrev om røyk, men du tar likeså feil. Beklager at jeg ikke har noe bedre kilde en wiki, men det får gå.

Chloride and sodium ions, the two major components of salt, are necessary for the survival of all known living creatures, including humans. Salt is involved in regulating the water content (fluid balance) of the body. (http://en.wikipedia.org/wiki/Salt)

Om du er i en situasjon der du svetter mye, er det viktig å få i seg litt salt i tillegg til alt vannet du drikker. Man mister mye salt gjennom svetting.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Får jeg lov til å skriv NERD BURN?
Decyfered!
  • 0
der har vi enda en grunn til å ikke røyke
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Apple gjør faktisk noe bra.
Bra blogg.
  • 0
Siterer Smæ:
Apple gjør faktisk noe bra.
Bra blogg.



Nei, fordi de går i mot norske lover vist de gjør det her i Norge. PLuss at TV 2 hjelper deg har nå faktisk beviser på at Iphone kan sprenge i luften på vanlig bruk!

Så Apple har ikke gjort noe bra her, de kan det i USA ettersom det ikke er noe lover mot det og slikt men i Norge hadde det aldri funket ettersom du har krav på få den fikset uansett på reklamasjon eller garanti.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Kan ikke folk som røyke klare og gå utenfor døra kan de like godt stumpe røyken. Det er for dumt og måtte sitte foran pc og tv med sneipen i munnvika konstant. Dette er det eneste jeg støtter apple i. Det går til en bra ting mot en helt tåpelig dårlig uvane...

Bra blogg
-Jørn Hammerø-
  • 0
Jeg er enig med Andreas Fox. Apple har faen ingenting med hva man selv gjør i livet. Selv om det kanskje er etisk riktig for å få folk til å slutte, så er det likevel moralsk feil.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Er glad jeg ikke har Mac Ja jeg er en røyker, og har røkt i 15 år nå hehe. Men synes dette er latterlig av Apple. Nekte å reparere en Mac fordi brukeren er en røyker. Snakk om pissprat ja!!
  • 0
Hvorfor røyke i det hele tatt?
Just kill him with your awesome
  • 0
Game-King-Martin u PRØVDE å begynne å røyke?

Jaja, samma for meg , men synd for de som liker å ta seg en sigg mens de gamer da

OK!!! Jeg innrømmer alt! Prøvde ikke å begynne...
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer peterernoob:
Dette er en totally irrelevant digresjon, og jeg er enig i det du skrev om røyk, men du tar likeså feil. Beklager at jeg ikke har noe bedre kilde en wiki, men det får gå.

Chloride and sodium ions, the two major components of salt, are necessary for the survival of all known living creatures, including humans. Salt is involved in regulating the water content (fluid balance) of the body. (http://en.wikipedia.org/wiki/Salt)

Om du er i en situasjon der du svetter mye, er det viktig å få i seg litt salt i tillegg til alt vannet du drikker. Man mister mye salt gjennom svetting.
Gott ist tot! Gott bleibt tot! Und wir haben ihn getötet.


okok. da får jeg ta ditt(eller egentlig wikipedias) ord på det. la meg heller bruke ett bedre eksempel; raffinert, hvitt sukker. det ER fullstendig ubrukelig, og er i dag i ferd med å bli ett like stort problem for samfunnet som røyking. joda, det er energigivende, men på en dårlig måte. energi kan du fint få igjennom andre og sunnere former for sakkarider, og ikke misnt via flerumetta fett(metta fett er et annet eksempel på søppel vi har i oss uten å trenge det)..

så hvorfor har vi da i oss skadelige former for sakkarider og fett? jo, fordi det, som en eller annen formulerte over her, er DIGG. det er i dag sosialt aksemptert, men er forhåpentligvis på vei ut. eller, det kan noen mene, jeg personlig mener at netopp fordi disse tingene gir oss en god følelse, er det bra for vår psykiske helse.. men never mind det.

moralen er; ikke diss tobakk om du ikke er totalt helsefrisk og ikke eter hverken skadelig fett eller suker. Coca Cola og den såkalte maten du får servert på Mac Donalds er nesten like helseskadelig som tobakk, og neimen er det ikke påvist like avhengighetsskapende også.

Don't crtisize what you can't understand
-Bob Dylan.

sjekk ut fimen "Super size me". South Park episoden "Butt Out" har også ett ganske stilig satirisk syn på detta, om ikke så serriøst eller vitensakapelig, er det ihvertfall morsomt
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Røyk er veldig unødvendig, det idiotiske er at de fleste starter for å bli <<kule>>. å utsette seg selv for fare på den måten er idioti på sitt høyeste, spesiellt når alle vet at det er farlig. Og røyk leder som oftest til andre og farligere ting.

Heligvis er det ikke mitt problem, jeg har ingen planer om begynne å røyke, snuse eller drikke.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Nikotin er en ille ting som ikke burde bli produsert, og i værtfall ikke selges i Norge. Jeg liker ikke at folk rundt meg røyker, om de snuser bryr jeg meg ikke om. Men jeg skal i værtfall leve sundt!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
"moralen er; ikke diss tobakk om du ikke er totalt helsefrisk og ikke eter hverken skadelig fett eller suker. Coca Cola og den såkalte maten du får servert på Mac Donalds er nesten like helseskadelig som tobakk, og neimen er det ikke påvist like avhengighetsskapende også."

Folk har ansvar for sin egen helse. De de gjør skal angå dem, ikke andre. Problemet med tobakk ligger i at det angår alle som er rundt en. Det er dermed helsefarlig for ikke bare røykeren, men for dem rundt ham også.

Så lenge det ikke røykes slik at det går ut over andre, kan de som røyker holde på i all evighet for min del. At de får visse ulemper for ikke å sette andres helse på spill skulle bare mangle, men det Apple gjorde her, var litt drøyt.
En Fuego!
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Er nok bare en lusen unskyldning for å Apple for å slippe å bruke penger på service som kundene har rett på!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!