Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå som jula har begynt å nærme seg og snøen har kommet..og forsvunnet..og kommet..og forsvunnet igjen, har også jeg blitt inspirert av årstiden. Helt siden oktober har jeg irritert meg over julebrus og marsipangriser, og nisser, og gud vet hva. Men nå. Endelig skal jeg begynne å nyte dagene. Oh, yeah..jeg digger jula, men ikke flere måneder i forveien.

Vel, nå som vi er kommet i desember, sier det seg jo selv at man trenger en julekalender. Hva er vel ikke mer kos enn å rive opp en luke hver dag. SÅ lang tid som DET tar, går jo dagene kjempefort..

Anyway, i går satte jeg meg selv i sving. Ga meg selv ett viktig oppdrag. Kjøp en brukbar julekalender. Helst en med sjokolade i. Dermed gikk jeg ut med friskt mot og tenkte at dette skulle da gå som smurt.

Hm, tjo, så lenge den gleden varte.

Etter å ha subbet meg gjennom kjip sørpe, kom jeg meg til sentret. Her gikk det ikke an å komme seg inn. Folk veltet ut og inn av døra som om julekvelden var imårra. Ja, det irriterer meg, at ingen forstår at man kan ikke skvise inn 17 stykker samtidig gjennom en dør.

Omsider kom jeg meg inn på Nille. Her måtte de vel ha en julekalender, tenkte jeg smilende, mens blåflekker og knekt hofte fra turen gjenom inngangspartiet var helt glemt.

Jeg så de ganske fort. Men WTF? En rosa kalender? Og sannelig stod det ikke på eska hva hver luke inneholdt også. Jammen, herregud, da.. Julekalendre skal jo være en overraskelse. Jeg vil egentlig ikke vite på forhånd hva jeg får av ting..og iallfall ikke hvis greia inneholder 24 nøkkelringer. 24 stykker??? Hæ?! Hva svarte skal jeg med 24 stykker? Vet ikke en gang om jeg har bruk for en. Okei, kanskje en da..men that's it.

Denne idiotiske kalenderoppdagelsen gjorde meg så sur at jeg gikk bort på en matbutikk isteden. Men kalenderkjøp ble det ikke her heller. Måtte faktisk plusse på ett besøk innom apoteket for kjøp av nervemedisin. Ja, uskyldige julekalendere, med sikkert god sjokolade i, TIL OVER 200 KRONER, kan jo sende den beste i en heller ustabil tilstand.

Neddopa på 350 stesolid, gikk jeg tilbake til matbutikken og spurte duden i kassen hvorfor i helvete ikke noe kunne være kos lengre. 200 kroner for en kalender er jo bare syyyykt.

For ikke så lenge siden ble banken i byen der jeg bor ranet...og det sier seg jo selv...det var sikkert til innkjøp av en svartens julekalender. For det er jo ikke alle som gidder å lage dem selv. Hva er vitsen med å bruke mye tid på det, når man heller kan påføre seg hjertestans vet kjøp av noe veeeldig dyrt noe? Eller ei rosa eske med 24 nøkkelringer i.

Duden målte meg forresten opp og ned, og knep øynene sammen. Han har sikkert en pistol i fanget, tenkte jeg surt. -Hva med en flax-kalender? Eller årets Tv-kalender? Han pekte bort til en krok. Jeg ristet på hodet og mumlet. -Jeg vil ha en med sjokolade i. En billig en. Flax-kalender må være for de mest tålmodige, og nei, jeg tilhører IKKE denne gruppen. Det er NO WAY at jeg hadde klart å bare skrape en luke pr. dag. Forresten...sånne kommer jo ikke med sjokolade i.

-Dust! Knurret jeg, og rev like godt av armen til den neste kunden i køen. Hun hylte mens hun spruta blod utover hele golvet.
-Jammen, gi henne en bærepose for å ha armen i, ropte jeg.
-D-d-det, blir 90 øre, utbrøt fyr'n i kassen, sjokkert over hvor grisete gulvet hadde blitt.

*****

Ooooookei, kanskje det ikke var helt slik det gikk til...

Dette var det som egentlig hendte: Jeg dro på Nille, og kjøpte en julekalender i går. Den kosta 12 kroner, og sjokoladen i luka smakte sagflis. Skal det bli jul, tipper jeg resten av bitene gjør det samme.

Hva med deg? Har du julekalender i år?
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Jeg fikk en pepperkake-julekalender av mamma i år =D Mye bedre enn de sjokoladekalendrene jeg pleier å ha. En pepperkake om dagen med datoen skrevet på i melis
  • 0
Skeptisk-heksa er skeptisk til jul?

Jeg som trodde du fløy rundt å jaget på nissen nå i disse dager.. jeg tok visst feil.

Jeg kjøpte tre sånne julekalndere for 6 kroner hver (på europris folkens) og putta all sjokoladen i ei skål... Så kan dere bruke fantasien til å finne ut hva jeg gjorde med de...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
hva slaks spørsmål er "hva med deg? har du julekalender i år?
så klart har jeg det!, det blir ikke jul uten julekalender
"............." - Link (TLOZ)
  • 0
Vel, jeg har IKKE kalender i år, men skal nok klare meg fint uten

Eller...?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har homemade, custom her!
Decyfered!
  • 0
Fikk en Kinder kalender med et uhel
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
What a twist!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
litestorm: Jeg? Jage nissen? Øh..

Periso: Okei, nå lurer jeg på hvordan kan man få en kalender ved ett uhell?
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Har dessverre ikke kalender, men for å gjøre det godt igjen har moren min sagt at hun kjøper Spirit Tracks på release.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Kinder kalender! Jeg vil bli en feit tysker! Ich liebe kinden. Egentlig tror jeg det betyr at jeg liker barn da....
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Har Flax lodd kalender.
What the fuck are u looking at!!!
  • 0
Lol, dette var en kjempe morsom blogg xD lo spesielt på slutte "det blir 90 øre!" da sprakk jeg

Jeg har en koselig kalender for 10kr, smaker kjempe godt og har et fint julemotiv. Blir ikke bedre en det
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Måtte kjøpe selv. Gawd den bloggen var bra xD
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Mamma la en Kinder kallender på disken, så fikk hun sjokk da hun så hvor mye den kostet (200 kroner), men siden det var så lang kø så orket hun ikke å legge det tilbake Selvfølgelig bra for meg, er veldig god sjokolade
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Haha, mosrsom og interesant blogg som vanlig. Skaffet meg nettopp en Flax-julekalender, heldigvis uten uhell som avrevne lemmer og mutantpriser!
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Hahaha, utrolig bra blogg! Fikk en haribokalender av mora mi. Men jeg synes at julekalanderne skal inneholde sjokolade, så jeg kjøpte meg en selv for en 10'er på Ica ^^
En Fuego!
  • 0
Modern ordner til meg og brodern.
  • 0
Ditto, Persio. Bortsett fra at jeg kjøpte selv D:
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Spender folk seriøst 200 raske for en julekalender med design-sjokolade?
Decyfered!
  • 0
Jonaskram: Som jeg sier til alle som skriver navnet mitt feil (nesten alle), det er Periso!
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
En meget god fortelling dette her skeptisk-heksa

Selv har jeg en Sonic-kalender med nydelige sjokoladebiter i og jeg koser meg med nedtellingen til jul
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!