Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg lider av en sykdom. Om den er fysisk helseskadelig, vet jeg ikke. Det jeg vet, er at sykdommen suger penger fortere enn jeg tjener dem. Jeg lider av den lidenskapelige sykdommen samlemani. Jeg liker å samle, men jeg har satt mine begrensninger. Jeg skal kun samle på ting som innehar verdi. Å samle på plastposer fra ICA er ikke sunt, med mindre man går tom for søpleposer. Det er unntaket der.

Jeg samler helst på spill og spillrelaterte greier, og da spesielt Zelda. Det er en dyr hobby, men hva så? Jeg gleder meg som en liten drittunge på julaften hver gang jeg får tilsendt en pakke fra YeBay.

Zelda-samlinga vokser litt etter litt, og det har begynt å bli en del. Som følge av samlemanien kan jeg nå spille alle offisielle Zelda-spillene som er utgitt i Europa. Jeg mangler fortsatt NES og SNES-spillene, men jeg har dem på et og annet fysisk vis. Og siden jeg for tiden bor i London har jeg forhåndsbestilt Limited Tin Edition av Spirit Tracks. Denne er UK-only, og er ikke å finne i norske butikker.

Som følge av Zelda-samlinga har jeg blitt lagt merke til av _seriøse_ samlere. Dette er folk som samler på alt, og da mener jeg ALT som kan krype og gå (eller ikke?) av Zelda-stæsj. Det jeg vil fram til er at jeg skal begynne å bli skribent på den smått ukjente, men likefullt internasjonale, http://www.zeldacollectorsmuseum.com-bloggen. Der finner dere ting dere vet hva er, og ting som dere ikke var oppmerksom på at faktisk eksisterte. Hvor mange her på GR har vel hørt om BS-Zelda-spillene? Eller hva med en sjelden, Canadisk utgave av A Link to the Past hvor boksen og manualen er på fransk? Eller den gule Zelda-NES-carten?

Min samlemani begrenser seg ikke bare til Zelda, men også til andre kuriositeter som Limited Edition av diverse spill og filmer. Dette inkluderer ting som The Lion King Gift Set, Prince of Persia - Limited Edition, to av tre The Lord of the Rings Extended Collectors Gift Set hvo jeg mangler den første.

Jeg samler også på Øystein Sunde. Ja. Sunde. CD-er, kassetter og LP-plater. Ikke hørt om LP-er? Vel, det er sånne digre, svarte plater som snurrer rundt og har musikk på begge sider. Det er sånne ting bestefaren din pleide å høre på da han var yngre. Jeg samler på Sunde fordi jeg er fan, enkelt og greit. Jeg har noen hull som jeg burde tette. Bare synd dette er hull til 5000-6000 riksdaler. Disse får vente.

Av Sunde samler jeg også på diverse TV-show. Sunde har aldri gitt ut noen offisielle videoer eller DVD-er av konsertene sine, med unntak av en video med Gitarkameratene i 1990. Så hvis du har noen TV-opptak er det bare å ta kontakt! Jeg bytter gjerne!

Som tidligere nevnt setter jeg begrensninger på samlinga. Ting jeg ikke gidder å ha er ting som bare står der. Greit hvis det er en statue eller en plakat, men det må være tilknytta noe jeg liker. Jeg føler ikke for fylle opp rommet med spesialutgaver av spill og filmer eller grønne vinyler jeg ikke har sansen for. Så rommet mitt prydes av Link og Zelda, og diverse Death Note-plakater og et kart over Middle-Earth.

En tanke som har streifet meg er "Hva om jeg klarer å skaffe en komplett samling?" Denne skremte meg litt. Den dagen jeg skaffet med Minish Cap, skaffet jeg også det foreløpig eneste Zelda-spillet jeg manglet. Hva skulle jeg gjøre nå, da? Ikke mer "Åh, den mangler jeg. Den har jeg lyst til å spille!"-følelsen. Hva gjør jeg da? Jeg har fortsatt et par-tre ufullførte Zelda-spill, og et kommende et. Men etter det, da? Hva gjør jeg da?

Så, noen andre som samler på skrap som meg, eller er dere mer økonomisk flinke?

(Beklager for et uforståelig blogginnlegg. Jeg er trøtt og gidder ikke å redigere.)

Bildet under er forresten en smule utdatert. Den mangler to japanske spill, en manga og en Game Boy Advance SP!
  • 0
wow du er virkelig zelda freak, men hva gjør vel det for zelda er jo alltid gøy. personelig har jeg bare ett reint zelda spill og det er twillight men kan jo også spill på brawl (lol).
så jeg kan ikke si at jeg samler på "skrap".
Per aspera ad astra
  • 0
kan ikke si at jeg samler noe særlig, men en del zelda spill har jeg alikevel.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kan vel si at jeg samler litt på spill og klarer derfor aldri å gi de fra meg eller bytte de inn for penger selv om jeg er drittlei de. Tror faktisk jeg har over 200 stk nå og kommer nok ikke til å stoppe med det. (Spiller alle selvfølgelig)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • Los
  • Los
Har litt det samme som deg Kakashi, klarer ikke selge spillene mine uansett! Det er liksom en del av "spillhistorien" min, hva har jeg gått igjennom osv.

I tillegg har jeg en liten ulmende Kaizers samler i magen. Langt i fra noe mye, men har Kontroll på Kontinentet boka, Maestro, Maskineri, 250 Prosent og Våre Demoner på Lp, alle studio album, to offisielle live cder og en dvd, to t-shorter, en plakat og en hel drøss bootleg opptak av konserter, både video og lyd opptak. Det er ikke så mye, men gøy å ha!

Jeg er også glad i Spesial Edition spill, og min neste mål er Mass Effect 2 Limited Spesial Edition. Etter som jeg å går falt hodestups for Mass Effect 1!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
så mye zelda nå ble jeg misunnelig
"............." - Link (TLOZ)
  • 0
haha... Zelda er jo muligens de beste spillene ever da... iallefall OoT... har i det siste sittet mye på interenett får å finne n64 med zelda til en billig penge...

Samler på dvder nå.. snart 200 så å si alle kjøpt i 2009 og bruker sikkert bortimot 1000kr måneden på dvder...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Er spill samler selv, dyr hobby men i min mening veldig verdt det
"Who believe's in the boogeyman?"
  • 0
Tror jeg har en liten samler i magen selv. : P Derfor MÅTTE jeg bare ha Limited Edition versjonen av Castlevania-Symphony of the Night selv om det kostet oppimot 700kr på Ebay
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Det var ingen ille pris på Symphony of the Night. Den pleier å gå for rundt 1300, om jeg ikke tar feil.
  • 0
Mhm, men jeg nabbet en versjon hvor den medfølgende artwork-boken manglet. Den er jo scannet inn online uansett, så der sparte jeg de kronene.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
gule Zelda-NES-carten? Mener du den GULLfargete? For den har jeg x)

Og jeg er også en samler. Har selv alle Zeldamangaene, og har alle Limited editions av alle Metal gear spillene :3 And it's so worth it :3

Fikk også Halo 3 Legendary Edition med hjelmen for bare 200 kr ^^

Annet enn det, så er det vel ikke mye. Grattis som skriblent
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Nei, jeg mener faktisk en gul Zelda-test-cart. Den er sjelden. Gullversjonen er den vanlige. Derfor jeg skrev "Ting du mest sannsynlig aldri har hørt om" ;)

Takk for gratulasjonen^^
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!