Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Spillåret 2009 har vært merkelig, fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om det har vært totalt elendig eller fantastisk.

Jeg kan ikke huske forrige gang spillbransjen fokuserte i så enorm grad på alt som kommer neste år. Det hjalp selvfølgelig ikke at et nesten utrolig antall topptitler vi alle gledet oss til ble flyttet til 2010, og heller ikke den dørgende kjedelige starten vi hadde på året.
I 1. kvartal hadde maks åtte-ti viktige titler på menyen, noe som lett havner i skyggen av neste års program. Det har også vært en del dødperioder da det har vært vanskelig å komme på noe å spille, og det er sjelden et problem man har som spillanmelder.

Men når man ser på hva som faktiske ble gitt ut i år, er det vanskelig å kalle det en katastrofe. Å sette opp Årets spill-listen var mye vanskeligere enn vi trodde, selv om førsteplassen var ganske suveren.

Batman: Arkham Asylum levde ikke bare opp til forventningene - selv måneder etter å ha fullført spillet lengter vi fremdeles etter å vende tilbake til den enormt forseggjorte verdenen. Uncharted 2: Among Thieves gjorde de fleste andre action-eventyr til skamme, og var ikke langt unna å stikke av med det som ville blitt den tredje tieren vi delte ut i år. Tim Schafer, som sjelden gir ut spill oftere enn hvert femte år, slapp Brütal Legend, og selv om spillet led under noen ganske brutale (heh) skuffelser, ga det oss en historie, atmosfære og design i en klasse for seg selv. For ikke å glemme de fabelaktige tilleggspakkene til Grand Theft Auto IV, som virkelig har hevet lista for hva vi krever av utvidelser i årene som kommer.

Og det er mange, mange andre gode spillopplevelser som sitter igjen i minnene våre nå som året rundes av, selv om det mens det pågikk kunne oppfattes litt skuffende. 2009 har likevel med sine topptitler hevet lista betraktelig for hva skal kunne kreve av spillene i 2010, og best av alt: Det blir neppe et problem.

Akkurat som resten av spillbransjen er Gamereactor i konstant bevegelse, og både bladet og nettsiden går gjennom forandringer - både små og store - hele tiden. Vi har allerede en rekke planer for neste år, og det skal forbli spennende å være en Gamereactor-leser også fremover. Vi har blant annet inkludert Iphone/Ipod Touch-spill i spilldatabasen, og kommer til å anmelde flere av de viktigste spillene som dukker opp til Apples lille håndholdte altmuligdings.

Etter et begivenhetsrikt høsthalvår og en vanvittig kaotisk og intens opptakt til julen, står vi altså her og balanserer på streken mellom 2009 og 2010, og det gjenstår bare å på vegne av meg selv, Jon Cato og resten av redaksjonen å ønske dere alle et fantastisk nytt år.

Vi sees på andre siden, folkens!

Magnus

Konstituert redaktør, redaksjonssjef, vaskekone
  • 0
Godt nyttår til deg også og alle andre i redaksjonen for to gode månder her på forumet. Egentlig var det litt positivt at mange av stortitlene ble utsatt, ellers hadde jeg ikke hatt råd til alle sammen(alle er ikke lagd av penger vet du). Dessuten så fikk jeg prøvd noen av de eldre spillene jeg aldri fikk sjansen til å prøve på grunn av pengemangel, super Mario galaxy f. eks.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Godt nytt år til dere på GR også

Spillåret 2009 har vært en fantastisk år, men så blir nok 2010 et større år med flere store stortitler.
  • 0
Godt nyttår til deg også, lol Konstituert redaktør, redaksjonssjef, vaskekone WTF? xD
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Godt nytt år alle sammen!! Håper bare ikke jeg må vente til sisste kvartal i 2010 før alle de drit bra spillene kommer:p
"Don't make a girl a promise... If you know you can't keep it."
  • 0
Godt nyttår til redaksjonen (og alle andre)! Ser frem til den listen
du må høre ordentlig etter
  • 0
Godt nytt år alle sammen! Gleder meg til 2010
  • 0
  • Play
  • Play
Godt nytt år til deg og alle andre Spillåret 2010 kommer til å bli heftig
  • 0
Godt nyttår til deg, og alle de andre i redaksjonen. Håper og tror dere vil gjøre en like suveren jobb neste år som den dere gjorde i år!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Godt Nytt År til deg og dine og takk for et godt år med deg og Jon Cato i førersetet for Gamereactor
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Yeah! 2010!
Decyfered!
  • 0
Godt nytt år!
Spillåret 2009; for meg har det kun vært høsten som var bra. Forza 3, MW2, TBoGT, DA: Orgin var de spillene jeg fikk høstet.
  • 0
Godt reflektert Magnus Tellefsen! Og meget godt oppsumert. Jeg mener også at vi, sum sumarum, skal si oss fornøyd med spillåret 2009.
Takk for strålende arbeid med bladet og sida i år, og:

Et riktig godt nytt år, alle sammen!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Godt nytt år.
*>"Nintedo-Brigaden>*!¤The Hyrule Solders"!¤
  • 0
Synst året var skuffende for Wii sin del, til tross for titler som Punch-Out, New Super Mario Bros. Wii og The Conduit. Neste år ser mye lysere ut.

Godt nyttår til alle!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
  • Ovle
  • Ovle
Godt nyttår
  • 0
Godt Nyttår til alle sammen!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Godt nytt år every1!
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Godt nyttår til alle sammen! God tale!
"Doh!"
  • 0
Godt nyttår til alle som elsker Modern Warfare 2!
  • 0
Godt nyttår til dere i redaksjonen også!
  • 0
Fin tale det der . Godt nytt år til hele redaksjonen og så klart medlemmene !
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Godt nyttår til alle. 2010 blir nok et bra spillår^^
Take off every zig, for great justice
  • 0
Godt nyttår til alle i GR
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
Godt nytt år folkens!!!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!