Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ok, bare for å si det: Jeg velger disse filmene etter hvor bra jeg synes de er, og de trenger ikke være drama og sånt for det. Jeg har med komedier imotsetning til Academy Awards og sånne...

10. Harry Potter and The Half-Blood Prince
Denne var egentlig ikke så bra som HP-film, den utelot viktigere konsepter enn i noen tidl. film. Men den var også veldig bra, magien, magien...

9. The Informant
Skikkelig spennende fra Matt Damon. Han er god i thrillere, akkurat som Jason Bourne. Ikke at denne er like god som Bourne, men den er super som spionthriller.

8. Paranormal Activity
Si hva dere vil om kvaliteten, men den er utrolig skummel, og den bruker ikke bare effekter, den bruker ditt eget hode. Det er jo tross alt bare lyder, man ser ingen... HJELP!

7. Star Trek
Jeg trodde Star Trek bare var for 30 år gamle nerder, men denne filmen er sci-fi til dagens filmbilde. Episk romfortelling med Kirk og Spock jr.

6. Hangover
Utrolig artig, og sommerens beste film.
Den er kansje en mannefilm, sånn som Tropic Thunder, og det er akkurat det som er så bra!
Hysterisk morsom!

5. Zombieland
Denne er like artig som Hangover. Humoren er rå, men utrolig diggbar. Zombieaction med funny moments, og kjappereplikker. Breathtaking funny!

4. Inglorious Basterds
Igjen rå humor. Men denne gangen blandet med ww2 action, og endelig en vinkling på verdenskrigen som det er ventet på. Nemlig ikke noe episk heroisk... Bare Brad Pitt og nazidrepere. Bra historie.

3. Up
Utrolig koselig fra Pixar, som jeg må si er geniale. Båndet som knyttes mellom Fredriksen og speidern er utrolig bra, og har en koselig historie.

2. Watchmen
Kick ass action, iallfall fra Rorshach! Utrolig bra filmatisering av boken, med gode skuespillere og episk gjennomføring.
Pluss alle de sykt kule sitatene, igjen mye fra Rorshach!

1. Avatar
Så ekstremt episk! Utrolig bra gjennomført, alt er bra i den. Jeg har bare lyst til å se den igjen. Pandora var så vidunderlig. Når Naviene hopper gjennom tretoppene og flyr utover det urørte landskapet... Så episk...
  • 0
Alle elsker visst Avatar... Det gjør jeg også =D
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Å herregud. Halvblodsprinsen var TRAGISK. Hele poenget var borte. Verste Harry Potter-film etter Føniksordenen. Men jesus, eneste fete med Halblodsprinsen var når Humlesnurr tok den... formelen
En Fuego!
  • 0
HELT enig med Avatar!!

Ble stum da jeg gikk ut av kinoen. Jeg hadde lyst tilbake
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
AVATAAAAHAHAAAHAAHAAAR!
  • 0
sleepy hollow: Ikke jeg. Gedigen skuffelse den filmen...
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
  • 0
har ikke sett avatar enda men den er sikkert god
Per aspera ad astra
  • 0
Skjønner ikke hva folk så i Inglorius Bastards?

Årets beste filmer for min del står mellom:
-Drag me to hell, en knallfilm som gjorde seg best på kino.

Avatar. Der lærte jeg, Størst drage du blir tilgit av dama

Batman. Knall god actionfilm men er ikke sikker på om den var i 09 eller 08?
  • 0
Fullstendig enig i førsteplassen!

Savner District 9 fra lista, tho
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Enig i at UP og Harry Potter var 2 bra filmer i år, men seff uenig i noe. Inglorious Basterds, wtf? den var absolutt ikke så bra som alle skal ha det til, eller er det bare meg som mener det..
  • 0
Jonasd: Du er ikke den eneste. Inglourious Basterds og Avatar var skuffelser for meg. Basterds er for all del ikke noe dårlig film, heller det motsatte, men jeg hadde forventet så mye mer. Avatar derimot er i en drittkategori helt for seg selv.

Må si jeg likte The Hangover og District 9 best i år.
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
  • 0
hadde kasta disctrict 9 inn på en annen plass og flytta resten opp ett hakk og HBP ut av lista.
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Avatar er så til de grader oppskrytt! Den var god men ikke bedre enn 8/10...
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0
Zombie Land var 2009's beste film!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
En åtter er fortsatt oppskrytt i mine øyne The Powner.. Ville helt ærlig ikke gitt den mer enn mellom 6-7 av 10.
Det eneste den fortjener en førsteplass for, er for årets tidenes mest forutsigbare film.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Filmene jeg mener burde være fjerne fra listen din:
-Zombieland (Synes den var rett og slett dårlig på de fleste punkt)
-Inglorious Bastards (Til tider morsom, men langt fra en knallfilm)
-Paranormal Activity (Ikke særlig skummel, og var slutt før det beste begynte!)
-Harry Potter (Bra, men forferdelig langtrukken film. Dårligste HP film så langt)
-Star Trek (joda helt grei film, men ikke noe WOW om den)

Filmer jeg er enig med deg om, pluss de jeg synes burde vært på listen:
-Up (Rett og slett fantatisk film for gamle og unge, knall historie i filmen)
-Watchmen (Faktisk en overraskende god film skal jeg være ærlig)
-Transformers 2 (Årets beste film i mine øyne, action og god historie fra første sekund)
-Angels & Demons (Igjen fabelaktig skuespill av Tom Hanks, og meget bra historia)
-Land of the Lost (God underholdning for de fleste, og Will Ferrel gjør en god jobb i denne)
-G-Force (knallgod familiefilm med masse god humor, og en smule action)
-Night at the museum 2 (Igjen en genial komedie med Ben Stiller)
-Monsters VS Aliens (veldig god familiefilm med god historie, og godt stemmeskuespill)
  • 0
Vil bare si til alle som ikke likte Avatar, at selv om den var forutsigbar underholdt den til de GRADER!

Hvis man tenker over det så skrev jo James Cameron manuset i 1994 så det blir litt urettferdig hvis vi sier at vi har sett samme plott hundre ganger før...
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
Veldig bra liste!
Nesten som meg men bare nesten siden jeg har ikke sett alle filmene!
"Doh!"
  • 0
Siterer HitmansBullet:
En åtter er fortsatt oppskrytt i mine øyne The Powner.. Ville helt ærlig ikke gitt den mer enn mellom 6-7 av 10.
Det eneste den fortjener en førsteplass for, er for årets tidenes mest forutsigbare film.


HELT enig der! Ga den selv 7/10 på imdb, men frister å gi den 1/10 bare for å få den ut av top 250 på imdb. Er for mange drittfilmer der fra før, trenger ikke den oppskrytte blockbuster der i tillegg.

Siterer Annern:
Vil bare si til alle som ikke likte Avatar, at selv om den var forutsigbar underholdt den til de GRADER!

Hvis man tenker over det så skrev jo James Cameron manuset i 1994 så det blir litt urettferdig hvis vi sier at vi har sett samme plott hundre ganger før...


Har aldri sagt at "Avatar" er en dårlgfilm men er utrolig lei av alt hysteriet rundt den og at folk syntes at det er den beste filmen de har sett (ville vært enig om jeg var 12 år). Jeg syntes synd på folk som priser denne filmen som den beste de noen gang har sett, men på hvilket grunnlag? Kan noen være så snill å gi meg et saklig svar på det? Er så utrolig mange andre filmer der ute som fortjener denne filmens status istedenfor.

(Slenger like greit på en link til www.filmbyen.no)

Lagt til 2010-02-09 20:20:
Losten 79: Får håpe du ikke er eldre enn 12år...
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!