Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I de siste årene har spillindustrien vokst enormt og stadig flere og flere kan beskrive seg som gamere. Dette skjer også mer og mer med jenter som finner veien til konsollene og PC-en. Vi er med andre ord kommet til et veiskifte hvor alle aldre og uansett kjønn spiller.

Dette er noe spillselskapene kan nyte godt av med større og større inntekter. Det blir solgt konsoller som aldri før og PC-en holder stand når det kommer til spilling. Det er artig å se at så vel som gamle personer som små barn gleder seg med å spille.

Det er mange "gamere" som har en eller flere konsoller i huset samt PC og noen spørs seg om dette er en form for status eller om man er totalt nerd som har alle disse konsollene. For ikke bare koster konsollene, spillene koster også en god del og med tanke på alle de store spillene som kommer i år, blir det vanskelig for mange å velge hvilke spill som skal kjøpes til hvilken konsoll.

Hvordan er det med deg? Er du en av de som har flere konsoller som du kan nyte eller fokuserer du kun på èn? Føler du deg som en nerd når du snakker med andre eller havner de også i samme bås?

Selv har jeg PS2, PSP, DS, Wii, Xbox 360 og selvsagt en skikkelig gamingPC. Her hos meg blir alle konsollene flittig brukt og det er som oftest krangel over hvem som skal spille og hva som skal spilles.

Nedenfor ser dere et "gammelt" bilde av kontoret mitt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
God blogg som vanlig, Bernt
Jeg har en litt gammel PC, GameBoy Color, GameCube, Wii, DS og PS3. PS3en er vel den som har tatt over som favorittkonsoll etter at jeg fikk den. Nettop fordi at Wiien har for få gode titler og ikke er voksen nok. Men tror Wii vil komme strekt tilbake i år med titler som Epic Mickey, No More Heroes 2: Desperate Struggle, Super Mario Galaxy 2 og det nye Zelda på Wii
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Nå er du priviligert etersom du har tilgang på utstyr gjennom GR. Og godt er det, ettersom vi i din umiddelbare nærhet (geografisk) nyter godt av ditt overskudd av spill og utstyr.

Uheldigvis er ikke alle like heldige som deg og ettersom prisen er relativt stor både i anskaffelse av utstyr, spill og underveis i spillinga - har vi spiren til problematikken bransjen møter gjennom piratkopering. - Som er veien å gå hvis du i likhet med meg er midlertidig insolvent innimellom.
Kan tenke meg at min situasjon ikke er alt for langt unna en gjennomsnittlig student, arbeidsløs eller ungdomsskoleelev, som ei heller har stort og rutte med.

Da er valget: Spesialisering på en konsoll eller piratkopiering for bredde.
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Jeg har for mange konsoller... men jeg nyter dem alle, til og med N64 =D
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Har en Wii, DS og en PS3 der jeg bor, men hos mams har jeg flere gamle konsoller.

Kan vel si at de fleste konsollene blir flittig brukt. Kanskje noen mer enn andre, men det er nå litt hipp som happ også. Men det går nå mest på Wii'en og PS3'en da. Ellers kan jeg ikke si at jeg føler meg som en nerd, for de fleste jeg er sammens med spiller nå de også.

Men det kontoret ditt..det må være det minste jeg har sett.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Kontoret mitt er 110cm bredt og 350cm langt, så det er ikke så stort nei. Her sitter jeg dagen lang og jobber med å selge annonser for Gamereactor og selvsagt spiller litt

N64 kunne jeg også ha tenkt meg samt Commodore 64 og Amiga 500/1200
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
HEY! En Il Tempo Gigante modell på hylla.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Hva gjør Ludvig og Solan på den kule hyllen din
Noen som spiller Animal crosssing new leaf her?
  • 0
Har selv dette:

PSP 1000 (Phat)
PSP 2000 (Slim)
PlayStation 2
PlayStation 3
Xbox 360
GameBoy Advance SP
God Gaming PC

Og søstra mi har:

Nintendo Wii
Nintendo DS Lite
  • 0
Jepp Ikki-kun med Ludvig og Solan på siden ;) Stilig bil, stilig film og godt spill
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
har selv de samme konsollene som deg Bernt med ett untak av psp

btw: hvordan klarer du å sitte i det kontoret dagen lang ? jeg tror jeg hadde blitt sprø !
Per aspera ad astra
  • 0
Har selv en PC med mulighet for å spille på (dog jeg heller spiller på konsoll), samt både PS3 og Xbox 360. Men likevel sitter jeg ikke inne og spiller 4-5 timer om dagen. Blir dessverre ganske lite spilling, egentlig. Har tid til det, men det er ikke alltid jeg finner lysten. Ser ikke på det som noe status å ha mange konsoller, men heller ikke nerdete.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har 2 Ds Lite, DSi, Wii, Xbox 360, PS 3 og en kraftig gamer Pc i tilegg til en haug med gamle konsoller. Vet om en del som spiller, men det er dessverre ingen som kommer i nærheten av mitt nivå. Så føler meg litt som en nerd av og til.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
har en ps2, dsl, ps3 og xbox360. Og hey kakashi sensei, syntes no eg e på ganske høyt nivå eg å
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Jeg har disse konsollene:

Xbox 360
Wii
DS
DSi
Game Boy Advance
Gaming PC

Bruker for det meste PC'en, men Xboxen ligger like etter. Game Boy Advancen ligger et eller annet sted i huset, veit at jeg har en, men finnern ikke
  • 0
Koselig kontor da, Bernt. Bare husk, det skal se slik ut! Selv eier jeg min egen PS3, PS2 og så lenge jeg får reparert pc'en min snart funker den også til gaming. Men det er ikke alt, broren min eier en xbox 360, en Wii og en DSi.

Jeg spiller mest på PS3'en, siden det liksom er "min" konsoll, og favorittkonsoll også - uten å være fanboy! Jeg foretrekker altså PS3'en, men har også noen spill til min brors xbox 360, slik som Episodes from liberty City. Det eneste vi mangler er nok tv'er!
Type here.
  • 0
Jeg har lyst på et slikt kontor

Jeg har:
Wii
DS (den er forsvunet fra jordens overflate men den eksisterer enda, håper jeg)
Gamecube
N64
Gameboy advance SP
Super Nintendo
Og såklart en gaming PC (foretrekker den best)
We have to nuke our imagination!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Som vanlig en god blogg fra deg
Jeg har selv "hjelpet" vennene mine med å bli så spillinteresserte som de er idag, og det hele startet da jeg begynbte her i GR Så nå har nesten ALLE Call of Duty 4 og mange har MW2. Det virker faktisk som det er litt status å ha gaming som hobby her. Det er jeg glad for!
  • 0
Selv har jeg;

PS3
Wii
Gaming PC
PSP
DS

Jeg har et rom som er dekket av plakater o.s.v. Fra Resident Evil. Egne hyller hvor jeg stiller ut Resident Evil spillene mine. Og har en annen hvor jeg stiller ut Resident Evil bøkene. Har mange Final Fantasy bilder hengende på veggen. En egen hylle for figurer og annet stash til Final Fantasy.
Har også en selvlagd Sackboy som jeg fikk til jul =P

Har også stilt ut alle de gamle Playstationene. (Bortsett fra 2'ern i slim versjon.)

Begge rommene mine er så og si PAKKET med spill ting.
I am not destroying the world, I'm saving it!" - Albert Wesker
  • 0
fpsh0oter: Vel, utenom deg da.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg har:

Xbox 360 <3
Laptop (Fungerer bra til gaming)
Gameboy Advance SP
Gameboy Color

Av disse bruker jeg bare PCen og Xboxen. Rommet mitt er fylt med spillplakater og samlerobjekter fra Limited Editions av spill.

Føler meg desverre som en totalt nerd når jeg parter med andre folk, og de aller fleste merker jeg at enten himler med øynene eller begynner å se rart på meg når jeg går i gang med all pratinga mi. Eller så skjønner de ingenting og bare går bort... =/

God blogg Bernt Erik!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg bruker alle konsollene vi har, det vil si:

PS2, Wii, DS Lite, PC og Xbox360 Eliten min .

Jeg føler meg ikke som en nerd, og det vet jeg at jeg ikke er.

God blogg
Jeg fikk XBOX 360 ELITE!!!!!!:D:D:D:D:D
  • 0
Om du er nerd eller ikke bestemmes av atferden. Ikke hva du har i huset.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
har de fleste konsoller, tror nok at wiien er en vinner i dette huset, men de andre maskinene blir også brukt flittig.

KS: må si at jeg er like nerd som deg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Klaustrofobisk "kontor" Bernt . Jeg synes det er ganske så bra at jenter også kommer på banen når det gjelder spill. Får meg til å tenke på et band (Arch Enemy) med en kvinnelig vokalist som hadde rocka trusene av en annen dødelig BM vokalist.
We needz weeman!
Headsettet til Boxen' funket fint, før det knakk, nå derimot sliter jeg med nakkeplager etter å ha måttet trykke headsettet mot skulderen min. Går fanken meg ikke ann å spille MW2 med hodet på skakke
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!